• چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: 430297
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰

انواع و برترین کانال های دیجیتال مارکتینگ

 

 

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در دهه‌های اخیر جزو مهم‌ترین اصول هر کسب و کاری شناخته‌شده است و هر کسب و کار کوچک و بزرگ برای اینکه در بازار خود حرفی برای گفتن داشته باشد، به سراغ یکی از انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ می‌رود. استفاده از کانال دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راهکار موثر برای توسعه کسب و کارها در طراحی سایت محسوب می‌شود. بنابراین شما اگر می‌خواهید در کسب و کار خود از قافله عقب نیفتید، حتما یکی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید. در این راستا لازم است که انواع کانال‌های بازاریابی اینترنتی را بشناسید.

منظور از کانال دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کانال دیجیتال مارکتینگ به ابزاری گفته می‌شود که به منظور ارتباط با مخاطبان، ارسال پیام‌های تبلیغاتی و ارائه محتوای مفید به مخاطبان هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانال‌های دیجیتال مارکتینگ برای این منظور از طریق فضای دیجیتال مانند اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، پیامک و ایمیل استفاده می‌کنند. چگونگی استفاده از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ یکی از خدمات سئو در مشهد و دیگر شهرهاست و در صورت راهنمایی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران آرنیک وب ارتباط برقرار نمائید.

با انواع کانال دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

  • طراحی وبسایت

وبسایت را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نام برد که می‌تواند مشتریان کسب و کار را جذب کند و حتی نگه دارد. در این کانال دیجیتال مارکتینگ استراتژی‌های موثری در بهبود کسب و کارهای آنلاین انجام می‌شود. از جمله این استراتژی‌ها می‌توان به تولید محتوا، بهبود سئو و بهینه ‌سازی وبسایت، ایجاد فرم‌‌های تماس و ارائه خدمات آنلاین اشاره کرد. وبسایت یک عنوان مرکزی برای کسب و کار شما در فضای دیجیتال به شمار می‌رود و به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی درباره محصولات یا خدمات خود به مشتریان ارائه دهید. اگر به دنبال طراحی سایت در مشهد هستید، می‌توانید با مجموعه‌های معتبر همچون ارنیک وب ارتباط بگیرید.

  • شبکه ‌های اجتماعی

امروزه تقریبا تمامی افراد حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند. شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند فیسبوک، ایکس (همان توییتر)، اینستاگرام و لینکدین در جامعه امروزی وجود دارند که امکانات مختلفی را برای ارتباط با مخاطبان فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با ایجاد صفحات کسب و کار و ارسال محتوا و تبلیغات مناسب در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و حتی برای جذب و نگه‌داشت آن‌ها تلاش نمائید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از کسب و کارها به خصوص بیزینس‌های کوچک، نوپا و متوسط، جزء استراتژی اصلی بازاریابی به شمار می‌رود.

  • پیامک یکی از انواع کانالهای بازاریابی

استفاده از این نوع کانال Digital Marketing به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را از تخفیف و برنامه‌های ویژه کسب و کار خود مطلع کنید. شما با استفاده از ارسال پیامک به مشتریان می‌توانید اطلاعات مربوط به تخفیفات، تبلیغات و محصولات جدید خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. با توجه به نرخ باز شدن پیام‌های دریافتی از سمت مخاطبین، پیامک جزو برترین کانال‌های بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود.

  • ایمیل

ارسال ایمیل برای مخاطبان یکی دیگر از انواع کانال دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. شما با استفاده از این روش می‌توانید اطلاعات مربوط به تخفیفات، محصولات جدید و برنامه ‌های ویژه کسب و کار خود را به آن‌ها ارائه دهید و در جذب و نگه داشت آن‌ها تلاش کنید. در بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌هایی حاوی اطلاعیه‌‌ها، تخفیف‌ ها، اخبار، مقالات، محتوای آموزشی، جشنواره‌های مختلف، رویدادها و غیره برای مخاطبان ارسال می‌شود.

  • تبلیغات در موتورهای جستجو

این روش جزو به‌صرفه‌ترین و برترین انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. شما با استفاده از به‌کارگیری کلیدواژه‌های مرتبط با محصولات یا خدمات خود می‌توانید وبسایت خود را در صفحات برتر نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش دهید. تبلیغات در موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند تا به هزینه‌ای به‌صرفه و نمایش آگهی‌های دقیق به مخاطبین، به درآمد خوبی برسید. از مهم‌ترین کاربردهای بازاریابی موتورهای جست‌وجو می‌توان به افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان، افزایش فروش و تبدیل مشتریان، دقت در هدف‌گذاری برای گروه‌های خاص، آنالیز و اندازه‌گیری دقیق داده، کمپین‌های تبلیغاتی فصلی و مناسبتی و غیره اشاره کرد.

  • ویدئوهای تبلیغاتی

استفاده از این راهکار در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا مخاطبین زیادی جذب کنید و بتوانید اطلاعات زیادی از محصولات و خدمات خود را در اختیار مشتریانتان قرار دهید. شما با استفاده از این راهکار موثر می‌توانید توانایی‌های ویدئوی خود را به مخاطبین نشان دهید و به جذب مشتری برسید. ویدئوها در این راهکار ابزار اصلی برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برندسازی محسوب می‌شوند و در اکثر موارد از آن‌ها در پلتفرم‌های انتشار ویدئو مانند یوتیوب و تلویزیون‌های اینترنتی استفاده می‌گردد.

  • تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)

پرداخت به‌ازای هر کلیک یا همان PPC یکی از مدل کانال‌های دیجیتال مارکتینگ خاص است که شما در آن به ازای تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغ خود دریافت می‌کنید، هزینه می‌پردازید. بنابراین هرچقدر تعداد کلیک بیشتری انجام شود، هزینه افزایش می‌یابد. درواقع در این کانال دیجیتال مارکتینگ با توجه به قیمت کلیکی که تعیین می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای در نظر گرفته شده برای تبلیغات، کلیک دریافت می‌کنید و متعاقبا هزینه پرداخت می‌نمایید. برای تبلیغات کلیکی هزینه اولیه کمی نیاز خواهد بود و این باعث شده تا کسب و کارهای کوچکی که بودجه کافی دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

  • بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

بازاریابی همکاری در فروش یکی دیگر از کانال‌ها و استراژتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن کسب و کارها برای فروش محصولات یا خدمات خود با افراد و یا شرکت‌های دیگر همکاری می‌کنند. به افراد یا اشخاصی که این راهکار را انتخاب می‌کنند، افراد و یا شرکت‌های واسطه‌ای می‌گویند. در صورتی که فردی از طریق لینک شما سفارشی را ثبت کند یا بر روی لینک افیلیت نماید، درصدی از فروش به عنوان درصد همکاری به شما تعلق می‌گیرد.

برترین کانال دیجیتال مارکتینگ را چگونه انتخاب کنیم؟

استفاده از یک استراتژی مناسب در بازاریابی اینترنتی به صورت یکپارچه و هماهنگ برای استفاده از چند کانال بازاریابی اینترنتی باعث می‌شود تا بهترین بازده را از کانال های موردنظر به دست آورید. شما برای اینکه برترین کانال دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید، باید به نوع کسب و کار و مشتریان هدف خود توجه داشته باشید. در این بخش به برخی از روش‌های کاربردی برای انتخاب بهترین کانال بازاریابی اینترنتی می‌پردازیم:

  • تحلیل رقبا

تحلیل و بررسی رقبا و کانال‌های مورد استفاده آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و متناسب‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. بدین منظور توصیه می‌کنیم از تجربیات و راهنمایی‌های شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

  • تحلیل مشتریان هدف

بررسی نیازها و علایق مشتریان هدف و درک بهتر از آن‌ها یکی دیگر از روش‌های انتخاب کانال دیجیتال مارکتینگ است. این راهکار به شما کمک می‌کند تا بتوانید برترین کانال‌ها را برای ارتباط با مشتریان خود انتخاب کنید.

  • آمار و ارقام

بررسی آمار و ارقام مرتبط با کانال‌های دیجیتال مارکتینگ مختلف باعث می‌شود تا کانال‌هایی که برای کسب و کار شما بهترین بازده را دارند، بتوانید انتخاب کنید. عواملی مانند ترافیک و نرخ تبدیل جزو این آمار و ارقام به شمار می‌روند.

  • آزمون و خطا

یکی دیگر از راهکارهای انتخاب بهترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، تست کردن چندین کانال بازاریابی اینترنتی و بررسی بازدهی آن‌هاست. این راهکار به شما کمک می‌کند تا بهترین کانال‌های متناسب را کسب و کار خود را بشناسید و از آن بهره ببرید.


 

بازدید: 61




Scroll to Top