• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420533
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶

طرز تهیه چند نوع کلوچه

کلوچه یک نوع شیرینی گرد، سبک و با تنوع بسیار است که برای اغلب افراد حکم یک میان وعده پر انرژی را دارد. این خوراکی به دلیل حمل آسان و تنوع مزه بسیار مورد اقبال همگان است. خوبی این نوع شیرین این است که آماده کردن و پختن آن زمان زیادی نمی‌برد و درست کردن آن خیلی آسان است.

کلوچه نوعی خوراکی پخته در فر یا روی گاز است که عمدتا کوچک، مسطح و شیرین است. این شیرینی معمولا حاوی آرد، شکر و بعضی از انواع حاوی روغن یا کره هستند. معمولا کشمش، جو دوسر، شکلات چیپسی، آجیل‌ها و سایر مواد به آن افزوده می‌شود. کلوچه را می‌توان به انواع شکل‌های گرد، ساندویچی، قالبی و مربعی درست کرد.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

ضمن اینکه تنوع طعم و بافت آن آنقدر زیاد است که هر کس می‌تواند کلوچه دلخواه خود را درست کند. کلوچه تقریبا در تمام دنیا درست می‌شود، اما این کلوچه‌هایی که ما به شما یاد خواهیم داد، جزو کلوچه‌های کلاسیک غربی هستند. این نمونه‌ها با کلوچه‌های ایرانی بسیار متفاوت هستند بنابراین تصورتان راجع به کلوچه‌های نرم و مغزدار ایرانی را راجع به موارد پایین دور بریزید.

شاید با دیدن این مطلب با خودتان بگویید کلوچه پختن کار من نیست و خیلی سخت است، اما باید به شما اطمینان خاطر بدهم که این بسیار آسانتر از چیزی است که شما فکر می‌کنید. من بخاطر دارم اولین بار که کلوچه پختم، ۶ نوع کلوچه را در یک زمان و در عرض دو تا سه ساعت پختم که بخش زیادی از این زمان مربوط به سرد کردن آن‌ها در یخچال بود. من قصد داشتم این کلوچه‌ها را برای یک دوست خوب ببرم تا از زحماتش تشکر کنم. ابتدا نا امید شدم، چون کلوچه‌ها خشک بودند، اما بهر حال، چون قصدم خوشحال کردن یک دوست خوب بود، احساس بدی نداشتم. شما هم می‌توانید کلوچه بپزید، آن‌ها را در جعبه‌ای زیبا بگذارید و به دوستان عزیزتان هدیه بدهید.

در مورد خشک شدن کلوچه‌ها؛ من در نهایت پاسخ سوالم را از آشپز محبوبم ژاکلین گرفتم. وی گفت به خاطر آرد زیاد خشک شده‌اند در حالی که من فکر می‌کردم کلوچه‌های آمریکایی واقعا خشک و بی‌مزه هستند. در واقع یکسری نکات را رعایت نکرده بودم که در طی متن آن‌ها را به شما گفته‌ام تا نتیجه کارتان خوب باشد.

وسایل لازم برای درست کردن کلوچه

برای اینکه کلوچه درست کنید بخشی از وسال پخت کیک به کار شما می‌آیند، اما باید بدانید کدام ابزار را باید از کمد خارج کنید.

سینی کلوچه: این سینی‌ها معمولا رنگی روشن دارند و من روی این مساله تاکید دارم. رنگ روشن سینی باعث می‌شود که کلوچه‌های شما زود داغ نشده و خشک نشوند. بعضی از سینی‌ها نچسب هستند و این خیلی خوب است، اما اگر سینی نچسب پیدا نکردید از کاغذ روغنی استفاده کنید.

کاغذ نسوز: کاغذ نسوز یا کاغذ تفلون یک نوع کاغذ قهوه‌ای رنگ است که داخل سینی فر قرار گرفته و مانع از چسبیدن کلوچه‌ها به کف سینی می‌شود. من این کاغذ را به کاغذ روغنی ترجیح می‌دهم، چون بسیاری از کاغذ‌های مخصوص فر واقعا نچسب نیستند. یک نوع صفحه سیلیکونی وجود دارد که بسیار عالی است، اما شما نمی‌توانید این نمونه را در کشور ایران پیدا کنید، مگر اینکه از سایت‌های فروشی که واسطه فروش محصولات خارجی هستند، تهیه کنید. من یک نوع صفحه سیلیکونی مارک ایکیا را می‌شناسم که همین کار را انجام می‌دهد و در سایت دیجی کالا می‌توانید آن را پیدا کنید.

همزن برقی: برای درست کردن کلوچه همیشه باید ابتدا کره و شکر را با هم به صورت کرم درآورید تا کلوچه شما بافت خوب خودش را پیدا کند و موقع پختن روغن پس ندهد. همزن کاسه‌ای بسیار عالی است، اما اگر ندارید اصراری نیست من همه کار‌ها را با همزن برقی دسته‌دار انجام می‌دهم و وظیفه‌اش را به خوبی انجام می‌دهد.

اسکوپ بستنی: استفاده از اسکوپ بستنی برای درست کردن کلوچه‌هایی با اندازه یکسان، خیلی خوب است. اسکوپ بستنی کلوچه‌ها را گرد به شما تحویل می‌دهد که همان چیزی است که ما می‌خواهیم، چون از آنجایی که کلوچه‌ها موقع پختن در فر صاف می‌شوند، باید آن‌ها را به صورت توپ گرد درآورید. اگر اسکوپ بستنی ندارید با استفاده از دو قاشق این کار را انجام دهید.

ترفند‌های پختن کلوچه

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

سرد کردن خمیر کلوچه

این ترفند برای اکثر خمیر‌های کلوچه استفاده می‌شود. اگر خمیر کلوچه کمی چسبناک، مرطوب یا چرب باشد، سرد کردن همه این‌ها را جبران می‌کند. سرد کردن کلوچه مانع از پهن شدن کلوچه می‌شود. کلوچه حاوی کره زیادی است که وقتی در فر آب می‌شود به سرعت جای آن خالی شده و مواد خودشان را پهن می‌کنند یعنی در واقع کلوچه وا می‌رود. با این روش شما کلوچه‌ای ضخیم‌تر و متراکمتر خواهید داشت.

همچنین سرد کردن باعث خواهد شد که طعم‌ها بیشتر داخل کلوچه فرو بروند. من توصیه می‌کنم اگر قصد پختن کلوچه دارید از یک روز قبل برنامه ریزی کنید. بعد از سرد کردن، کلوچه‌ها را به شکل توپ درآورید و به مدت ۱۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید سپس داخل سینی بگذارید. یک روش این است که کلوچه‌ها را گرد کنید سپس داخل سینی و روی کاغذ روغنی بگذارید سپس در یخچال قرار دهید سپس فر را گرم کنید. این توپ‌های خمیری را سفت خواهد کرد. موقع پختن در فر، ۱۰ دقیقه به زمان پخت اضافه می‌شود.

جلوگیری از پهن شدن زیاد کلوچه

  • سرد کردن کلوچه موثر خواهد بود.
  • از ورقه سیلیکونی یا کاغذ فر استفاده کنید. توی سینی را با اسپری شیرینی پزی یا کره چرب کنید.
  • هرگز خمیر کلوچه را توی سینی داغ قرار ندهید. همیشه سینی در دمای اتاق باشد.
  • ممکن است کره خیلی گرم باشد که این اتفاق می‌افتد.
  • آرد کمتر از حد مورد نیاز باشد (در تصویر مربوط به کلوچه چیپسی می‌بینید). آرد کم باشد، مواد مرطوب را کمتر جذب خواهد کرد. آرد را با قاشق در پیمانه ریخته و سطح پیمانه را صاف کنید یا بهتر است که مواد را با ترازو وزن کنید.
  • مواد کلوچه را زیاد بهم نزنید. کره و شکر را در حدی که کرم شوند، بهم بزنید. هم زن را روشن رها نکنید و بروید. این مساله خیلی خیلی مهم است.

دما خیلی مهم است

منظور ما فقط دمای فر نیست بلکه دمای کره و تخم‌مرغ هم مهم است.

دمای فر: اگر فرتان کالیبره است (مثل اون تسترها) دمای فر احتمالا دقیق نیست. وقتی که فر را روی ۱۷۵ درجه می‌گذارید ممکن است دمای داخل آن واقعا ۱۷۵ درجه نباشد. ممکن است ۱۶۰ درجه یا ۱۸۵ درجه باشد. شاید به نظرتان مهم نباشد، اما این برای کلوچه‌ها مشکل ساز خواهد شد. می‌توانید یک دماسنج مخصوص فر (ترمومتر فر) را بخرید تا بدانید دمای واقعی فر شما چقدر است. با این وسیله کلی از حرص خوردن جلوگیری کنید.

دمای کره و تخم‌مرغ: معمولا دمای اتاق برای مواد تشکیل دهنده باعت می‌شود که آن‌ها راحت‌تر با هم مخلوط شده و ساختار و بافتی هماهنگ را در کلوچه ایجاد کنند. شما نمی‌توانید کره سفت را با شکر به صورت کرم درآورید و در عین حال همین کار را با کره ذوب شده هم نمی‌توانید انجام دهید. در مورد تخم‌مرغ بخصوص سفیده تخم‌مرغ هم این مساله مهم است. من معمولا کره و تخم‌مرغ را ۱ ساعت قبل از شروع به کار پختن روی کابینت بگذارید تا به دمای اتاق برسند.

زمان پخت چقدر است؟

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

برای پختن کلوچه بیش از زمان و دقیقه باید به ظاهر خود کلوچه‌ها نگاه کنید. این معمولا بخاطر این است که فر‌ها با هم متفاوت هستند. ممکن است یک نفر فر همراه با فن داشته باشد و دستورالعمل را بنویسد در حالی که خواننده یک فر گازی معمولی دارد. کلوچه‌ها وقتی آماده بیرون آوردن هستند که لبه‌ها پخته و به میزان جزئی قهوه‌ای شده باشند. اگر کلوچه نرم می‌خواهید موقعی که وسط آن‌ها نرم است، از فر خارج کنید.

در مورد اکثر کلوچه‌ها اینطور است که وقتی آن‌ها را خارج می‌کنید شبیه به سوفله به نظر می‌رسند، اما پس از ماندن در دمای اتاق خشک می‌شوند بنابراین اگر دلتان کلوچه سنگی نمی‌خواهد بهتر است آن‌ها را به موقع خارج کنید و بگذارید ادامه پخت را روی سینی داغ خارج از فر انجام دهند.

نکات بسیاری برای پختن کلوچه وجود دارد که من در مطالب بعدی که در مورد کلوچه هستند، به شما خواهم گفت. در زیر چند نمونه کلوچه که از سایرین مشهورتر و در عین حال برای درست کردن ساده‌تر هستند، آورده‌ایم.

کلوچه شکلات چیپسی

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

این کلوچه شاید از سایر کلوچه‌ها مشهورتر و دلخواه‌تر باشد. شما احتمالا ایموجی آن را در اغلب نرم افزار‌های پیام رسان دیده باشید. این کلوچه دوست داشتنی یک کلوچه گرد دیسکی شکل با قطعات شکلاتی داخل خود است. برای شکلات چیپسی داخل آن هم اغلب از شکلات چیپسی نسوز معمولی، شکلات نسوز تکه‌ای، شکلات کیس و حتی خرده شکلات بی شکل استفاده می‌شود. شما کافی ست که سری به اینترنت بزنید تا هزاران دستورالعمل تقریبا مشابه برای این کلوچه خواستنی پیدا کنید.

اما من قصد دارم یک دستورالعمل فوق العاده که به ما کلوچه‌های نرم می‌دهد، امتحان کنم. اولین بار من از دستورالعمل بتی کروکر استفاده کردم که کمی خشک بود و به نظرم برای کسانی خوب بود که اهل کلوچه‌های خشک شبه بیسکویت هستند. این یکی، اما نرم است و من به شما اطمینان می‌دهم که چیزی باشد که می‌خواهید. در مورد شکلات چیپسی لازم است که یک نکته را عرض کنم و آن هم اینکه اگر نان کدو سبز و شکلات را به خاطر داشته باشید، من از شکلات چیپسی ریز استفاده کردم، در این مدل کلوچه باید از شکلات‌هایی که کمی درشت‌تر هستند، استفاده کنید.

مواد لازم

  • کره نمکی: ۸ قاشق غذاخوری
  • شکر سفید: ۱/۲ پیمانه
  • شکر قهوه‌ای روشن: ۱/۴ پیمانه
  • اسانس وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • آرد چند منظوره: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • شکلات چیپسی: ۳/۴ پیمانه

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس روشن کنید. کره را توی مایکروفر به مدت ۴۰ ثانیه ذوب کنید یا به صورت غیر مستقیم توی ظرف آب جوش. کره نباید داغ باشد، اما باید کاملا مایع باشد.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۲. با استفاده از همزن برقی، کره را با شکر خوب بزنید تا حالت کرم مانند بگیرد. وانیل و تخم‌مرغ را اضافه کنید. روی سرعت پایین هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. این کار را حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه انجام دهید. به خاطر داشته باشید که زیاد هم زدن تخم‌مرغ موجب سفت شدن کلوچه خواهد شد.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۳. آرد، جوش شیرین و نمک را اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا خمیری خرده‌دار تشکیل شود. با استفاده از دستان‌تان قطعات خمیر را بهم فشار دهید تا یک توپ بزرگ خمیری را درست کنید که به راحتی بشود با آن کار کرد. خمیر باید حالتی بین خمیر مرطوب و خمیر خشک باشد. چیپس شکلاتی را اضافه کنید و با دستان‌تان آن‌ها را داخل خمیر مخلوط کنید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۴. خمیر را به شکل ۱۲ توپ بزرگ درآورید یا ۹ خمیر خیلی بزرگ و روی سینی کلوچه قرار دهید. آن‌ها را به مدت ۹ تا ۱۱ دقیقه بپزید تا زمانی که کلوچه‌ها ظاهری پف داشته باشند و به میزان جزئی طلایی شوند. هشدار دوباره: کلوچه‌ها را زیاد نپزید. این توصیه را احتمالا در همه دستورالعمل‌های مربوط به کلوچه خواهید دید، اما این برای نرم نگه داشتن کلوچه، الزامی است. حتی اگر به نظر می‌آید که زود است و نپخته‌اند، اما باز هم آن‌ها را پس از زمان گفته شده از فر خارج کنید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۵. بگذارید ۳۰ دقیقه یا بیشتر توی سینی بمانند تا خنک شوند. آن‌ها پس از خنک شدن به شکل کلوچه متراکم، کره‌ای و نرم در می‌آیند. کلوچه‌ها را داخل ظرفی دردار بگذارید و در کابینت نگهداری کنید تا نرم بمانند. اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را به مدت طولانی‌تری در فریزر نگه دارید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

نکته مهم

  • ۳ نکته خیلی مهم در این دستورالعمل وجود دارد: ۱) ذوب کردن کره، ۲) افزودن مقدار کافی آرد، ۳) پختن به مدت طولانی. اگر دیدید خمیر مرطوب است و واقعا به دست می‌چسبد، می‌توانید کمی بیشتر آرد اضافه کنید البته نه زیاد. این موضوع برای داشتن کلوچه‌های صاف خیلی مهم است. اگر زیاد آرد اضافه کنید خیلی سفت و خشک و جمع کرده می‌شود. غلظت خمیر باید به حدی باشد که بین دست‌ها به راحتی شکل بگیرد (تصویر را ببینید). یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک کلوچه بی نقص، استفاده از میزان دقیق آرد است.
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز
  • خمیر کلوچه باید گرد و توپی شکل باشد، چون خودش توی فر پهن و دیسکی شکل خواهد شد.

کلوچه شکلاتی بدون آرد

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

این کلوچه‌های شکلاتی بدون آرد همان چیزی هستند که از یک کلوچه انتظار دارید. طعم شکلات داخل آن‌ها بسیار قوی است، چون هیچ آردی وجود ندارد که طعم آن را مخفی کند. این کلوچه‌ها ظاهری شبیه به براونی دارند، اما در اصل کلوچه هستند. خوبی این کلوچه این است که تمام مراحل آماده کردن خمیر داخل یک کاسه انجام می‌شود و کثیف کاری زیادی ندارد و در عین حال کمتر از ۱۰ دقیقه آماده می‌شود. این کلوچه‌ها وقتی گرم باشند خیلی خوشمزه هستند، اما اگر خیلی داغ باشند شکاف می‌خورند پس بگذارید سرد شوند تا در دهان شما ذوب شوند.

مواد لازم

  • پودر شکر: ۳ پیمانه
  • پودر کاکائو: ۳/۴ پیمانه
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • سفیده تخم‌مرغ: ۲ عدد بزرگ
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
  • شکلات چیپسی: ۱ پیمانه
  • نمک دریای بلوری: برای روی کلوچه (اختیاری)
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سلسیوس) گرم کنید. دو سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید.

۲. داخل کاسه‌ای بزرگ، پودر شکر، پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک را خوب بهم بزنید تا مخلوط شوند. دو عدد سفیده تخم‌مرغ، تخم‌مرغ کامل و وانیل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. شکلات چیپسی را داخل آن‌ها قاطی کنید.

۳. خمیر را با استفاده از قاشق غذاخوری به صورت سر صاف داخل سینی کاغذ گرفته بگذارید. بین کلوچه‌ها ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید.

۴. داخل فر گرم شده بپزید تا زمانی که کلوچه‌ها نرم و ترک‌دار شوند. یعنی حدود ۱۴ دقیقه. در حین پختن سینی را بچرخانید.

۵. کلوچه‌ها را از فر خارج کنید و روی آن کمی نمک بلورین بپاشید (در صورت دلخواه). بگذارید کلوچه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل سینی سرد شود سپس روی توری شیرینی پزی بگذارید.

نکات مهم

  • اگر قصد دارید که این کلوچه را بخاطر بدون گلوتن بودن بپزید، حتما توجه کنید که شکلات چیپسی و پودر شکر (در صورت خرید از قنادی) بدون گلوتن باشند.
  • این کلوچه‌ها را داخل ظرفی دردار در دمای اتاق نگه دارید.

کلوچه شکلات چیپسی سوبله شکلات

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

شکلات چیپسی جزو کلوچه‌های متنوع است بنابراین شما می‌توانید انواع مدل آن را در اینترنت مشاهده کنید. انواع شکلاتی دوبل، بدون کره، بدون آرد و وگان. اصلا به همین دلیل است که این کلوچه اینقدر محبوب است. در این کلوچه شکلات چیپسی دوبل که به معنای واقعی دوبله است از دو نوع شکلات استفاده می‌شود. شکلات شیری و شکلات تلخ. پودر کاکائو یک طعم عمیق و غنی از کاکائو به آن می‌دهد که شیرینی آن را متعادل می‌کند.

شکلات شیری سفید و شکلات تلخ هم با همدیگر یک ترکیب شکلاتی بی نقص درست می‌کنند. سوبله بودن هم به خاطر وجود همزمان پودر کاکائو، شکلات تیره نیمه شیرین و شکلات سفید شیری است. می‌توانید مقداری گردوی خرد شده برشته برای یک کلوچه شکلاتی گردویی، اضافه کنید. برای اینکه کلوچه شما متراکم‌تر شود، نیمی از آرد همه کاره را با آرد نان جایگزین کنید. بیکینگ پودر را برای یک کلوچه شکلات چیپسی سفت‌تر حذف کنید.

مواد لازم برای ۲۱ کلوچه

  • کره: ۲۲۶ گرم
  • شکر قهوه‌ای تیره: ۲۰۰ گرم، ۱ پیمانه
  • شکر سفید: ۲۰۰ گرم، ۱ پیمانه
  • قهوه فوری: ۲ قاشق چای‌خوری، اختیاری
  • نمک: ۱ قاشق چای‌خوری یا ۱/۲ قاشق چای‌خوری در صورت دلخواه
  • اسانس وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • آرد: ۲ پیمانه
  • پودر کاکائوی تلخ: ۷۰ گرم، ۲/۳ پیمانه
  • شکلات چیپسی نیمه شیرین: ۳۴۰ گرم (نیمی از آن را شکلات سفید بگذارید)
  • نمک دریای درشت: مقداری برای تزئین

 

طرز تهیه

۱. کره سرد شده را داخل کاسه همزن بریزید یا داخل کاسه‌ای بزرگ برای همزن برقی ایستاده. شکرها، قهوه، نمک و وانیل را افزوده و روی سرعت متوسط مخلوط کنید تا زمانی که کره و شکر ترکیبی کرم مانند را درست کنند. این موضوع خیلی مهم است، چون در غیر اینصورت کلوچه‌ها به هنگام پختن خیلی چرب می‌شوند. زیادی آن‌ها را هم نزنید، چون اگر هوای زیادی به آن اضافه کنید، خمیر کلوچه خیلی نرم خواهد شد و نیازمند آرد بیشتر خواهد بود.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۲. تخم‌مرغ را افزوده و مخلوط کنید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۳. داخل کاسه‌ای دیگر آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و بیکینگ پودر را با هم الک کنید. مخلوط آرد و کاکائو را داخل ترکیب کره‌ای بریزید. در این حالت همزن باید روی سرعت کم باشد. این از پاشیدن آرد و همچنین زیاد مخلوط شدن خمیر جلوگیری خواهد کرد.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۴. وقتی بیشتر آرد مخلوط شد، شکلات چیپسی را افزوده و روی سرعت پایین بهم بزنید تا زمانی که شکلات چیپسی مخلوط شود. کاسه را از همزن جدا کرده و روی خمیر را بپوشانید و استراحت دهید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۵. با استفاده از یک اسکوپ با حجم ۳ قاشق غذاخوری، خمیر کلوچه را توی سینی کاغذ گرفته بگذارید. اگر بخواهید می‌توانید بلافاصله کلوچه را درست کنید، اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید توصیه می‌کنیم که روی سینی را با پلاستیک پوشانده و به مدت یک شب تا صبح یا حداقل یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۶. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. هر سینی کلوچه ۱۲ کلوچه می‌گیرد. بین آن‌ها فضایی خالی بگذارید. مقداری نمک دریا روی آن بپاشید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۷. آن‌ها را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید. برای یک کلوچه نرم ۱۲ دقیقه و برای کلوچه‌ای ترد، ۱۴ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۸. کلوچه‌ها را از داخل فر درآورید و بگذارید به مدت ۱۰ یا ۱۵ دقیقه بمانند تا خنک شوند. سپس با دقت کلوچه‌ها را روی توری شیرینی پزی بگذارید و اجازه دهید تا بیشتر خنک شوند.

۹. کلوچه‌ها وقتی گرم خورده شوند، بهتر هستند، اما در دمای اتاق هم خوب هستند.

۱۰. برای گرم کردن کلوچه‌ها آن‌ها را داخل ظرفی مناسب داخل مایکروفر به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بگذارید. کلوچه باید نرم و کمی گرم در حد گرفتن با دست باشد نه داغ.

۱۱. برای نگهداری خمیر کلوچه نپخته، آن را تقسیم بندی کرده و داخل کیسه زیپ لاک یا ظرف دردار بگذارید و در فریزر نگهداری کنید. وقتی که قصد درست کردن آن‌ها را دارید، خمیر کلوچه را از فریزر درآورید و به مدت ۱۴ تا ۱۷ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه سلسیوس بپزید.

۱۲. برای کلوچه‌های پخته، مقداری نان نازک را کف یک ظرف دردار قررا دهید. کلوچه را به صورت یک لایه روی آن‌ها قرار دهید، یک لایه دیگر نان و سپس لایه بعدی کلوچه را قرار دهید. این کار را تکرار کنید تا همه کلوچه‌ها داخل ظرف قرار گیرند. نان‌ها را هر دو روز یکبار عوض کنید (موقعی که نان‌ها در حال خشک شدن هستند). کلوچه‌ها را می‌توان به مدت ۵ روز در دمای اتاق نگه داشت. برای داشتن کلوچه‌ای بهتر، آن‌ها را داخل مایکروفر کمی گرم کنید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

نکات مهم

  • حتما کره ذوب شده، اما سرد باشد، کره نمکی هم نباشد.
  • برای پودر کاکائو سعی کنید از پودر با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.
  • از شکلات با کیفیت خوب استفاده کنید. شکلات چیپسی و خرده شکلات هر دو با هم باشند خوب است، اما می‌توانید هم شکلات چیپسی تلخ و هم شکلات چیپسی شیری رنگ سفید استفاده کنید یا اینکه شکلات سفید به صورت خرده شکلات و شکلات تلخ چیپسی باشد.
  • نمک دریا طعم آن را بهتر می‌کند بنابراین در مورد نمک دریا در این دستورالعمل تردید نکنید. البته اگر از کره نمکی استفاده کردید نمک را حذف کنید.
  • مواد را زیاد بهم نزنید. اگر هوای زیادی به مخلوط کره و شکر اضافه شود یا تخم‌مرغ را زیاد بهم بزنید، خمیر خیلی نرم خواهد شد و نیازمند آرد بیشتری خواهد بود.
  • زیاد هم زدن آرد منجر به سفت شدن کلوچه خواهد شد. اما از آنجایی که موقع افزودن آرد، سرعت روی کم است، این اتفاق کمتر می‌افتد.
  • خمیر را در یخچال به مدت حداقل یک ساعت سرد کنید. این باعث می‌شود که کلوچه بدون اینکه زیادی مسطح شود، به خوبی پخته شود.
  • برای اینکه طعم آن عالی شود، خمیر کلوچه را به مدت یک شب تا صبح یا حداکثر ۲۴ ساعت یا حتی ۴۸ ساعت بگذارید در یخچال سرد شود. این استراحت برای خمیر باعث می‌شود که طعمی کره‌ای آن بهتر شده و طعم‌های دیگر هم خوب با هم ترکیب شوند. با رعایت این نکات شما بهترین کلوچه شکلات چیپسی سه گانه را خواهید داشت.

کلوچه جو دوسر شکلات چیپسی

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

کلوچه جو دوسر هم جزو کلوچه‌هایی ست که طرفداران خاص خودش را دارد. این کلوچه جزو نمونه‌های پرفیبر است و طعم خاصی دارد و باید طرفدار جو دوسر باشید تا آن را بپسندید. کلوچه جو دوسر معمولا همراه موادی است که به آن مزه می‌دهند. برای این نوع کلوچه معمولا از ادویه‌هایی مثل دارچین و زنجبیل استفاده می‌شود. کلوچه جو دوسر بسیار متنوع است.

انواع متنوع آن شامل کلوچه جو دوسر با کشمش، کلوچه جو دوسر با سیب و کلوچه جو دوسر شکلات دوبل. این نمونه شکلات چیپسی از سایرین مشهورتر و پرطرفدارتر است، چون مسلما هر چیزی که شکلات داشته باشد، خواهان بسیار دارد. برای درست کردن کلوچه جو دوسر با کشمش می‌توانید به جای شکلات چیپسی از کشمش استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴۴ کلوچه

  • آرد: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری (اختیاری)
  • نمک دریا: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • کره: ۱ پیمانه، دمای اتاق
  • شکر قهوه‌ای روشن: ۱ پیمانه
  • شکر سفید: ۱/۴ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
  • جو دوسر پرک: ۳ پیمانه
  • شکلات چیپسی نیمه شیرین: ۲ پیمانه
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. در کاسه‌ای با اندازه متوسط، آرد، دارچین، جوش شیرین و نمک را مخلوط کنید. کنار بگذارید.

۲. داخل کاسه همزن کره و شکر‌ها را روی سرعت متوسط به زیاد هم بزنید تا زمانی که کمرنگ و پف شود (تقریبا ۳ دقیقه).

۳. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید، بعد از هر باز افزودن بهم بزنید و روی سرعت متوسط به مدت ۱ دقیقه بهم بزنید. وانیل را اضافه کنید.

۴. سرعت همزن را روی کم بگذارید و مخلوط آرد را اضافه کنید، مخلوط کنید تا ترکیب شود.

۵. جو دوسر و شکلات چیپسی را اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا ترکیب شوند.

۶. خمیر را داخل یخچال به مدت ۱ ساعت سرد کنید (این توصیه را من برای اغلب کلوچه‌ها دارم که به منظور جلوگیری از صاف شدن است البته اجباری نیست، اما اگر کلوچه گرد با قطر بیشتر می‌خواهید، این روش خوب است).

۷. فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه فارنهایت)، گرم کنید و یک سینی کلوچه را کاغذ بگیرید یا لایه تفلون نسوز بگذارید. با استفاده از یک اسکوپ کوچک، کلوچه‌ها را داخل سینی قرار داده و بین آن‌ها ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید. من در هر سینی ۱۱ کلوچه قرار دادم.

۸. آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که لبه‌های آن کمی قهوه‌ای شوند، اما وسط آن نرم باشد، بپزید.

۹. آن‌ها را به مدت ۵ دقیقه روی سینی بگذارید بمانند سپس روی توری شیرینی پزی بگذارید تا بطور کامل خنک شوند.

نکات مهم

  • اگر برای پخت و پز برای روز‌های بعد برنامه ریزی کردید، خمیر را با قاشق روی سینی فر قرار دهید و فریز کنید. وقتی خمیر فریز شد، آن را در ظرفی دردار بگذارید و به مدت نهایتا ۱۲ ماه فریز کنید. وقتی که زمان پختن کلوچه‌ها شد، حدود ۵ دقیقه زمان اضافه برای پخت بگذارید.
  • خمیر کلوچه را ۲۴ ساعت قبل درست کنید، روی آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که آماده پخت شود. اگر خمیر در حدی سفت است که نمی‌توان با قاشق آن را برداشت، حدود ۳۰ دقیقه بگذارید در دمای اتاق بماند.
  • جو دوسر پرک نرم را برای کلوچه‌ای نرمتر استفاده کنید. برای طعم بهتر کلوچه ۱ قاشق چای‌خوری دارچین یا ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل را داخل آرد مخلوط کنید.

کلوچه جو دوسر شکلات چیپسی شکلات دوبل

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

این کلوچه را که می‌توان کلوچه جو دوسر شکلاتی هم نامید همچنان که حاوی شکلات چیپسی است یک کلوچه شکلاتی کاکائویی تیره رنگ است. این نوع کلوچه برای کسانی خوب است که کلا عاشق شکلات و کیک‌های شکلاتی تیره هستند. این کلوچه ترکیبی بسیار خوشمزه و خوش طعم است و اگر کسی طعم جو دوسر را دوست نداشته باشد این یکی را خواهد پسندید. اگر دوست دارید یک کلوچه شکلاتی کامل، اما در عین حال پرفیبر و ترد داشته باشید، این کلوچه پیش روی شماست.

مواد لازم

  • کره: ۱/۲ پیمانه (۱۱۰ گرم)، دمای اتاق
  • شکر قهوه‌ای تیره: ۱ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • اسانس وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آر د: ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو: ۱/۳ پیمانه
  • جوش شیرین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • جو دوسر پرک: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • شکلات چیپسی تیره: ۱ پیمانه
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. کف یک سینی را کاغذ نسوز بگذارید.

۲. داخل کاسه همزن، کره و شکر قهوه‌ای را با هم بزنید تا زمانی که به رنگ زرد کمرنگ و بافتی لطیف درآید.

۳. تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کنید و مخلوط کنید.

۴. داخل یک کاسه، آرد، کاکائو، نمک و جوش شیرین را اضافه کنید.

۵. مواد خشک را به مواد مرطوب داخل کاسه همزن اضافه کنید. جو دوسر و شکلات چیپسی را اضافه کنید و بهم بزنید تا ترکیب شوند، مرتب لبه‌های ظرف را تمیز کنید و مواد را به سمت کف کاسه برانید.

۶. با استفاده از قاشق یا اسکوپ بستنی کلوچه‌ها را به شکل توپ‌های گرد داخل سینی کلوچه قرار دهید، بین آن‌ها ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید.

۷. سینی را در فر گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه کلوچه‌ها را بپزید. موقع بیرون آوردن ممکن است کاملا پخته به نظر نرسند، اما نگران نباشید با سرد شدن در سینی کاملا درست خواهند شد. اگر کلوچه خیلی ترد دوست دارید بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بیشتر بمانند.

۸. آن‌ها را از فر درآورید و روی سینی به مدت ۵ دقیقه بگذارید بمانند، سپس روی توری شیرینی پزی بگذارید تا خنک شوند.

۹. این کلوچه‌ها را به مدت ۴ تا ۵ روز می‌توان در ظرفی دردار و در دمای اتاق نگهداری کرد یا می‌توانید آن‌ها را داخل یک کیسه زیپ لاک بگذارید، هوای کیسه را خالی کرده و در فریزر قرار دهید تا به مدت چند ماه خوب بمانند.

کلوچه کره بادام زمینی کلاسیک

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

من یکی از طرفداران کره بادام زمینی هستم و این نوع کلوچه هم یکی از روش‌های خوب برای استفاده از این کره آجیلی خوش طعم است، اما اگر شما حتی کره بادام زمینی را دوست نداشته باشید این کلوچه را به خصوص که همراه با شیر گرم یا چای باشد، حتما دوست خواهید داشت. من از بین کلوچه‌هایی که درست کردم این یکی را خیلی بیشتر دوست دارم، چون هم خوشمزه است و هم ظاهر زیبایی دارد.

یک کلوچه گرد و زیبا با خطوطی متقاطع که برای پذیرایی هم عالی است. یک نکته دیگر هم باعث شد این کلوچه بیشتر توجه مرا به خودش جلب کند. این یکی بر خلاف سایر کلوچه‌ها باید ابتدا صاف و پهن شده و در فر برود و جالب است که با وجود این موضوع، ظاهر آن چندان تغییری نکرده و گرد و خوش حالت باقی می‌ماند. خب می‌بینید که برای دوست داشتن این کلوچه کره بادام زمینی دلایل بسیاری داریم، پس چرا آن را درست نکنیم؟

مواد لازم

  • آرد همه کاره: ۱ و ۱/۳ پیمانه (۱۸۸ گرم)
  • جوش شیرین: ۳/۴ قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • کره: ۱/۲ پیمانه، نرم شده (۱۱۳ گرم)
  • شکر سفید: ۱/۲ پیمانه (۱۰۵ گرم)
  • شکر قهوه‌ای روشن: ۱/۲ پیمانه، فشرده در پیمانه (۱۱۰ گرم)
  • کره بادام زمینی کرمی: ۳/۴ پیمانه (۱۸۵ گرم)
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد، بزرگ باشد
  • اسانس وانیل: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس گرم کنید. دو سینی ۱۸ در ۱۳ اینچ را لایه سیلیکونی یا کاغذ مخصوص فر بگذارید.

۲. در کاسه مخصوص مخلوط کردن، آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.

۳. داخل کاسه همزن برقی، کره، شکر سفید و شکر قهوه‌ای را با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

۴. کره بادام زمینی را ریخته و با تخم‌مرغ و وانیل هم بزنید. همزن را روی سرعت پایین بگذارید و آرد را به آرامی به آن اضافه کرده و تا زمانی که مخلوط شود، بهم بزنید.

۵. خمیر را با اسکوپ بستنی یا با استفاده از دو قاشق برداشته و به شکل توپ‌های گرد برداشته (هر کدام ۳۰ گرم یا نزدیک به ۲ قاشق غذاخوری) سپس روی سینی کلوچه گذاشته بین آن‌ها ۵ سانت فاصله بگذارید.

۶. با استفاده از چنگال روی کلوچه‌ها خطوطی متقاطع درست کنید. فشار روی کلوچه آنقدر زیاد نباشد که چنگال خیلی فرو برود (همانند تصویر).

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۷. کلوچه‌ها را در فر به مدت ۹ دقیقه بپزید (کلوچه‌ها کمرنگ و کمی کمتر از حد پختن باید برداشته شوند، چون موقع سرد شدن در سینی به پخت ادامه خواهند داد تا زمانی که سرد شوند).

۸. بعد از خارج کردن از فر بگذارید ۵ دقیقه توی سینی بمانند و خنک شوند سپس به توری شیرینی پزی انتقال دهید تا کاملا خنک شوند. کلوچه‌ها را در ظرفی دردار نگه دارید.

کلوچه کره بادام زمینی شکلات چیپسی بدون آرد

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

کلوچه کره بادام زمینی بدون آرد تقدیم به دوستانی می‌شود که به دلیل مشکلات گوارشی و سندرم‌های روده‌ای به دنبال یک دستور بدون گلوتن می‌گردند. تهیه آرد بدون گلوتن برای اغلب ما سخت و گران است بنابراین اگر بتوانیم آن را حذف کنیم، نتیجه کار هم بدون گلوتن و هم نرم خواهد شد. شاید فکر کنید احتمالا با استفاده از آرد آجیلی (آرد بادام مثلا) درست می‌شود، اما اینطور نیست.

اجازه دهید یک توضیح کوتاه بدهم؛ کره بادام زمینی جزو مواد انعطاف پذیر و چند کاره است. این ماده اگر چه نرم و لطیف است، اما در عین حال یک حجم دهنده خوب نیز هست. وقتی این ماده با شکر و تخم‌مرغ ترکیب شود، یک ترکیب خمیری لطیف به شما می‌دهد که نیازی به متراکم کننده‌ای همانند آرد ندارد. بله در این دنیا هیچ چیز سخت نیست و شعار من این است که «هر چیزی یک جایگزین دارد»، بنابراین زندگی را به خودمان سخت نکنیم.

مواد لازم

  • کره بادام زمینی کرمی: ۱ پیمانه (۲۴۰ گرم)، طبیعی نباشد
  • شکر سفید: ۱/۲ پیمانه (۱۰۰ گرم)
  • شکر قهوه‌ای روشن: ۱/۳ پیمانه (۸۰ گرم)
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • جوش شیرین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • شکلات چیپسی نیمه شیرین: ۱ پیمانه (۱۷۰ گرم)
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. دو سینی کلوچه را صفحه سیلیکونی یا کاغذ نسوز بگذارید.

۲. داخل کاسه با استفاده از قاشقی بزرگ، کره بادام زمینی را با کره، شکر سفید، شکر قهوه‌ای روشن، تخم‌مرغ و جوش شیرین بهم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند.

۳. شکلات چیپسی را داخل آن بریزید و مخلوط کنید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۴. خمیر را با استفاده از قاشق غذاخوری گرد (حدود ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری برای هر کدام) داخل سینی کلوچه کاغذ گرفته بگذارید. بین آن‌ها ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید.

۵. کلوچه‌ها کمی صاف خواهند شد. سینی را داخل فر گرم شده به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار دهید.

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

۶. پس از خارج کردن از فر به مدت ۵ دقیقه بگذارید داخل سینی خنک شوند، سپس روی توری شیرینی پزی بگذارید تا کاملا سرد شوند.

۷. آن‌ها را به صورت یک لایه داخل ظرف دردار بچینید. آن‌ها ترد هستند بنابراین داخل کیسه پلاستیکی نریزید، چون ممکن است بشکنند.

کلوچه کره بادام زمینی و جو دوسر

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

این کلوچه تلفیق سه کلوچه کره بادام زمینی، کلوچه جو دوسر و کلوچه شکلات چیپسی است. شما همزمان سه طعم مختلف را در دهان‌تان احساس می‌کنید، ضمن اینکه بسیار نرم و خوشمزه است. این کلوچه هم واجد کره آجیلی با چربی‌های سالم، هم جو دوسر با فیبر فراوان و هم شکلات کاکائویی تلخ با آنتی اکسیدان‌های بسیار هستند.

درست است که یک شیرینی و دسر است، اما در عین حال برخی از خواص خوب را هم داراست. جو دوسر‌ها تا حدودی در بافت کلوچه مشخص هستند که باعث ایجاد ظاهری جالب و متفاوت خواهد شد. برای درست کردن آن باید از جو دوسر پرک استفاده کنید و نه جو دوسر فوری که برای صبحانه استفاده می‌شود.

مواد لازم برای ۲۵ تا ۳۰ کلوچه

  • کره: ۱/۲ پیمانه
  • شکر سفید: ۱/۲ پیمانه
  • کره بادام زمینی نرم: ۱/۲ پیمانه
  • اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • آرد: ۱ پیمانه
  • جو دوسر پرک: ۱/۲ پیمانه
  • شکلات شیری خرد شده: ۳/۴ پیمانه (یا شکلات چیپسی)
  • شکلات تلخ خرد شده: ۳/۴ پیمانه (یا فقط شکلات چیپسی)
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس روشن کنید.

۲. کره، شکر سفید و شکر قهوه‌ای را هم بزنید تا نرم شود. کره بادام زمینی، وانیل و تخم‌مرغ را داخل کره بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. آرد، جوش شیرین و نمک را مخلوط کنید. داخل مواد ریخته و تا زمانی که فقط نمدار شود، بهم بزنید. جو دوسر و شکلات چیپسی را هم داخل کرده و تا زمانی که در کل مخلوط یکدست پخش شوند، بهم بزنید. با استفاده از قاشق روی سینی کمی چرب شده، کلوچه‌ها را بچینید.

۳. کلوچه‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر از پیش گرم شده بپزید تا زمانی که لبه‌های آن شروع به قهوه‌ای شدن کند. پس از خروج سینی از فر بگذارید ۵ دقیقه کلوچه‌ها داخل آن بمانند سپس روی توری شیرینی پزی بگذارید تا به طور کامل خنک شوند.

کلوچه کره بادام زمینی و چیز کیک

طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

این نوع کلوچه احتمالا شما را به یاد بلوندی می‌اندازد، چون یک کلوچه قالبی و نرم است. نام کلوچه در اصل کلوچه قالبی کره بادام زمینی شکلات چیپسی چیز کیک است. نامی طولانی برای یک کلوچه.

در دنیای کلوچه‌ها به خصوص کلوچه‌های ترکیبی همه چیز ممکن است. کیک‌ها همانند کلوچه‌ها شخصیت پیچیده‌ای ندارند و همیشه یک وجه درونی دارند که بر همه چیز غلبه می‌کند و به واسطه آن نام می‌گیرند، اما کلوچه‌ها اینطور نیستند؛ آن‌ها دنیایشان بزرگ است، ماجراجو هستند و به دنبال تجربه‌های جدید می‌گردند بخاطر همین است که اغلب افراد ماجراجو کلوچه را دوست دارند، چون دنیایشان به هم نزدیک است و فرکانس‌های مشابهی دارند.

وقتی یک کلوچه بادام زمینی شکلات چیپسی تصمیم می‌گیرد با یک چیزکیک پیوند برقرار کند هیچ قانون شیرینی پزی نمی‌تواند مانع آن شود حتی شما که آشپز هستید، پس بگذارید در کنار هم باشند و کام ما را شیرین کنند.

مواد لازم

  • کره: ۱/۲ پیمانه، نرم شده
  • شکر سفید: ۱/۲ پیمانه
  • شکر قهوه‌ای: ۱/۳ پیمانه
  • کره بادام زمینی: ۱/۲ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۱ پیمانه
  • آرد: ۱ پیمانه
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • جو دوسر پرک: ۱/۲ پیمانه
  • شکلات چیپسی: ۲ پیمانه
  • پنیر خامه‌ای: ۲۲۵ گرم
  • شکر: ۱/۳ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
طرز تهیه انواع کلوچه برای روزهای پرماجرای پاییز

 

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۶۵ درجه سلسیوس روشن کنید. کره را با شکر‌ها و کره بادام زمینی آنقدر زده تا به شکل کرم درآید و نرم و پف شود. تخم‌مرغ را افزوده و تا زمانی که یکدست شود، هم بزنید. داخل یک کاسه آرد، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. به آرامی مخلوط آرد را داخل مخلوط کره‌ای بریزید و هر بار خوب هم بزنید. جو دوسر و شکلات چیپسی را افزوده و بهم بزنید.

۲. برای درست کردن مواد میانی چیزکیک، پنیر خامه‌ای، تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند

۳. نیم تا یک سوم خمیر کلوچه را ته یک ظرف مربع با قطر ۲۲ سانت بریزید و صاف کنید. مواد چیزکیک را روی خمیر بریزید و صاف کنید. خمیر کلوچه باقیمانده را گرد کنید و با کاردک سرکج روی مواد چیز کیک پهن کنید. یا به صورت یک لایه صاف درآورید و روی لایه چیزکیک قرار دهید. این کار به منظور مخلوط نشدن کلوچه و چیزکیک است.

۴. روی ظرف را با فویل بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. فویل را بردارید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بپزید یا تا زمانی که روی آن به میزان جزئی قهوه‌ای شود و لایه چیزکیک سفت شود. آن را گرم یا سرد سرو کنید و بقیه برش‌های باقیمانده را داخل یخچال نگهداری کنید.

منابع: pinchofyum, cookingclassy, kitchentreaty, livforcake


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/915307/طرز-تهیه-انواع-کلوچه-برای-روزهای-پرماجرای-پاییز
بازدید: 1918

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top