• شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: 430251
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۵

معرفی 16 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت

 

مقدمه

شاید اولین سوالی که برایتان پیش آمده باشد این است که از کجا گل ارزان بخریم؟ شما پس از آشنایی با انواع گل و گیاهان ارزان قیمت می‌توناید هر کدوم از این گیاهان را چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری تهیه کنید و از حضور آن در منزل یا محل کار خود لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین عناصری هستند که علاوه بر افزایش زیبایی خانه می‌توانند حس خوب طبیعت را برای افراد تداعی کنند. از آنجا که فضاهای آپارتمانی اغلب کوچک و کم نور هستند، هر نوع گیاهی نمی‌تواند در آن‌ها دوام بیاورد؛ بنابراین باید به دنبال گیاهانی بود که قابلیت سازگاری با چنین شرایطی را داشته باشند. به همین دلیل در اینجا قصد داریم به معرفی گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت بپردازیم و با هزینه اندک، فضای آپاراتمانی را متحول کنیم؛ با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت

.

معرفی گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت با برگ کوچک

وجود گل و گیاه در فضای آپارتمانی برای اکثر افراد بسیار دلنشین است. با وجود چنین گیاهانی در فضای کوچک آپارتمانی اکسیژن بیشتری تولید می‌شود و می‌توان هوای سالم‌تری را تنفس کرد. در ادامه چند گیاه آپارتمانی ارزان قیمت را معرفی می‌کنیم که می‌توانند زیبایی بیشتری به خانه ببخشند.

1) دراسنا کامپکت

یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا که قیمت مناسبی نیز دارد، دراسنا کامپکت است. این گیاه گونه‌های مختلفی دارد که همگی نسبت به کم آبی مقاوم هستند. برگ‌های آن علاوه بر زیباتر کردن فضای آپارتمان، می‌تواند به خوبی هوا را نیز تصفیه کند.

2) پینه آ

گیاه پینه آ گیاهی خاص است که بر روی برگ‌های آن خطوطی شبیه به خظوط روی هندوانه دیده می‌شود و به همین خاطر نیز بسیار محبوب است. رنگ برگ‌های آن سبز تیره و شکل کلی آن گرد است. نگهداری این گیاه آسان است و جزء گیاهان حساس به شمار نمی‌آید.

3) پتوس مرمری

پتوس مرمری از دیگر گیاهانی محسوب می‌شود که برای فضاهای کوچک مناسب است اما برای رشد خوب آن باید یک پنجره با نور مناسب را در نظر گرفت. مدل‌های دیگر پتوس با نام‌های پتوس سبز و پتوس ابلق نیز وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

4) گل قاشقی

برگ‌های این گیاه ظاهری شبیه به قاشق دارند و به همین خاطر به آن گل قاشقی می‌گویند. این گیاه در دو نوع سبز و ابلق وجود دارد. برگ‌های آن همیشه سبز و زیباست و انتخاب خوبی برای زینت بخشیدن به خانه است.

5) برگ بیدی صورتی

برگ بیدی صورتی یکی از گیاهان زیبا و ارزان قیمت آپارتمانی است که رنگی متفاوت از سایر گیاهان دارد. این گیاه می‌تواند زیبایی خاصی به محیط خانه بدهد. در عین حال نگهداری ان نیز آسان است و نسبت به شرایط محیطی سازگار می‌شود.

6) شامادورا

شامادورا برگ‌های شاخه‌ای دارد که زیبایی خاصی به آن داده است. این گیاه با افزایش سن در قیمت تنه دچار برجستگی‌هایی شبیه به بامبو می‌شود که آن را زیباتر می‌کند. اگر به دنبال گیاه آپارتمانی ارزان قیمت و خاص هستید، شامادورا انتخاب مناسبی است.

اگر به دنبال گیاه آپارتمانی ارزان قیمت و خاص هستید، شامادورا انتخاب مناسبی است.

7) بنجامین

بنجامین، گیاه بسیار زیبایی است که ظاهری شبیه به یک درخت کوچک دارد. برگ‌های آن کوچک است و حالت ابلق دارد. نحوه نگهداری از بنجامین آسان است و برای شرایط آپارتمانی سازگاری لازم را دارد.

8) اسکاندیس نئون

از دیگر گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت، اسکاندیس نئون است. این گیاه برگ‌های قلبی شکل دارد و رنگ برگ‌های آن سبز روشن است. سرعت رشد آن زیاد است و ظرف مدت زمان کمی پر از برگ می‌شود. شرایط نگهداری از آن بسیار آسان است و به خوبی می‌تواند خودش را با وضعیت نور آپارتمان وفق دهد.

9) آگلونما

آگلونما گیاهی بسیار مفید برای تصفیه هوای خانه است. به منظور افزایش کیفیت خواب توصیه می‌شود یکی از گونه‌های این گیاه در اتاق خواب نگهداری شود. نیاز این گیاه به آبیاری و نور کم است و برای محیط آپارتمانی انتخاب بسیار خوبی است.

آگلونما گیاهی بسیار مفید برای تصفیه هوای خانه است

10) لیندا

گیاه لیندا برگ‌های دراز، کشیده و سوزنی شکل دارد و دارای خاصیت تصفیه کنندگی هوا است. ساقه این گیاه ضخیم است و برگ‌های آن به صورت آویزان قرار گرفته اند. ارتفاع این گیاه در شرایط مناسب به 2 متر نیز می‌رسد. مقاومت این گیاه در برابر کم آبی بالاست.

معرفی گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت با برگ بزرگ

برخی از گیاهان آپارتمانی برگ‌های بزرگ، پهن و یا کشیده تری دارند که نمونه‌هایی از آن‌ها نیاز به فضای بیشتر در طول یا عرض دارند. در ادامه با این نوع گیاهان بیشتر آشنا می‌شویم:

1) برگ عبایی

این گیاه برگ‌های سبز، کشیده و بلندی دارد که طول آن گاها به 50 سانتی متر نیز می‌رسد. برگ عبایی در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. اگر جزء افرادی هستید که آب دادن منظم به گل را فراموش می‌کنید، گل عبایی با شرایط کم آبی سازگار است و می‌تواند در چنین شرایط همچنان شاداب بماند.

2) دیفن باخیا

گیاه معروف دیفن باخیا از سال‌های قدیم همواره در منازل وجود داشته است. این گیاه آپارتمانی ارزان قیمت می‌تواند در محیط کم نور نیز دوام بیاورد و خوب رشد کند. این گیاه تصفیه کننده بسیار خوبی است اما باید دقت داشته باشید که برگ‌های آن توسط کودک، حیوانات خانگی و... خورده نشود؛ چراکه شیره آن کاملا سمی و برای سلامتی بسیار مضر است.

3) برگ انجیری پنجه شیری

مونسترا یا برگ انجیری یکی دیگر از گیاهان محبوب آپارتمانی است که برگ‌های زیبایی دارد. برگ‌های آن همیشه سبز است و رشد طولی زیادی دارد. با وجود این گیاه می‌توان فضای داخلی آپارتمان را متحول کرد.

مونسترا یا برگ انجیری یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است

4) آرالیا

گیاه آرالیا یا نخل برگ انجیری گیاهی است با برگ‌های سبز و بزرگ که در پاییز شکوفه‌های سفید رنگ می‌دهد. بین برگ‌های نخل برگ انجیر و گیاه برگ انجیری تفاوت‌هایی وجود دارد که در ظاهر آن‌ها کاملا مشهود است.

5) شفلرا

شکل برگ‌های شفلرا بسیار زیبا است و کمتر کسی پیدا می‌شود که به آن علاقه نداشته باشد. این گیاه در فضای باز شکوفه می‌دهد اما در فضاهای آپارتمانی و محیط‌های بسته نمی‌توان از آن انتظار شکوفه دادن داشت. با این حال زیبایی آن حتی بدون شکوفه نیز بسیار زیاد است و انتخاب بسیار خوبی برای محیط‌های آپارتمانی محسوب می‌شود.

شکل برگ‌های شفلرا بسیار زیبا است

6) سانسوریا

این گیاه جزء معروف‌ترین گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت است که طرفداران زیادی نیز دارد. سازگاری آن با فضای کم نور زیاد است و به همین خاطر گزینه خوبی برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان و اداره است. زمانی که برگ‌های این گیاه ارتفاع می‌گیرد، زیبایی آن دوچندان می‌شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در اینجا به معرفی گیاهان آپارتمانی ارزان قیمت پرداختیم. با استفاده از این گیاهان می‌توانید محیط آپارتمان را با صرف هزینه کمی برای خود و سایر اعضای خانواده دلنشین‌تر کنید. توصیه می‌شود حتما از گیاهانی که خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارند استفاده کنید تا علاوه بر زیباتر شدن محیط خانه، از هوایی پاک نیز بهره‌مند شوید.

.


 

بازدید: 813




Scroll to Top