• یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: 430259
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲

سایدا تخصصی ترین آکادمی استعدادیابی فوتبال در تهران

 

در این مقاله، ماهیت صحیحی از استعدادیابی فوتبال ارائه داده ایم تا بر اساس آن، استعدادهای برتر با کمک آکادمی استعدادیابی فوتبال سایدا به راحتی شناسایی و برای به نخبه تبدیل شدن، آمورش داده شوند.

با توجه به اینکه فوتبال از ورزش های محبوب امروزی شناخته می شود، خیلی از بچه ها به آن علاقه نشان داده و با تمرین و تکرارهای مداوم و تقلید کردن از تکنیک بازیکنان مشهور، سعی دارند مهارت لازم را در این زمینه به دست بیاورند.

سایت سایدا حتی به صورت غیر حضوری در این زمینه آماده ارائه خدمات استعدادیابی به همه ی استعدادیابان عزیز می باشد.

استعدادیابی فوتبال

اما چگونه می توان متوجه این مهارت در آنها شد؟ چطور به کشف استعدادهایشان دست یابیم؟ به این منظور همراه ما باشید تا صفر تا 100 نکات مهم در این خصوص را بیان کنیم.

استعدادیابی فوتبال به چه معناست؟

فردی که از لحاظ سطوح جسمی و پیکری، فیزیولوژیکی و روانی، مستعد پیشرفت در ورزش فوتبال باشد و نسبت به سایر افرادی که در گروه سنی او قرار دارند، از قابلیت های بیشتری برخوردار باشد، فرایند استعدادیابی در او آغاز می شود.

این استعدادیابی، درواقع فرایندی است که طی آن، کودکان تحت آزمایش های گوناگون قرار می گیرند تا مهارت واقعی آنها کشف و سپس در مسیر صحیح سوق داده شود.

عوامل موثر بر استعدادیابی فوتبال

گفتیم که این استعدادیابی، یک فرایند تشویقی است و بر اساس آن، افرادی انتخاب می شوند که با توجه به نتایج آزمون و برخی پارامترهای دیگر، شانس بالایی در موفقیت داشته باشند.

این فرایند تحت تاثیر 2 عامل مهم قرار گرفته که در ادامه آنها را معرفی کرده ایم و توضیحات مختصری راجع‌ به آنها داده ایم.

 عوامل تغییرپذیر در استعدادیابی: این عوامل شامل آمادگی جسمانی، میزان مهارت، ساختار بدن، سابقه ورزش، قامت ‌و مشخصات پیکرسنجی است.
 عوامل پایدار در استعدادیابی: مسائل روانی، فیزیولوژیکی، آناتومی و حساسیت حواس از شاخصه های ثابت در استعدادیابی است.

محاسن استعدادیابی فوتبال

علاوه بر صرفه جویی در زمان و انرژی مربیان، زمان رسیدن به اوج یک اجرای بهینه توسط بازیکن کاهش می یابد. فردی که توانایی های بالقوه او کشف و تقویت شده، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سایر بازیکنان هم رده خود خواهد داشت.

زمانی که اعتماد به نفس بازیکن بالا باشد، پتانسیل او برای طی کردن سیر پیشرفت تمرینات بیشتر خواهد بود. بنابراین؛ عملکردهای او موجب موفقیت تیم می شود و متقابلا کادر فنی با انگیزه بیشتری ورزش را دنبال خواهند کرد.

در استعدادیابی فوتبال، چه ویژگی هایی مد نظر قرار می گیرد؟

از هر کودکی که بپرسید «دوست داری در آینده چه کاره شوی؟» پاسخ می دهد فوتبالیست. والدین نیز بر اساس همین علاقه، کودکان خود را در باشگاه های مختلفی ثبت نام می کنند اما بعد از صرف هزینه و زمان بسیار، به این نتیجه می رسند که فرزندشان استعداد لازم را در فوتبال ندارد.

چه بهتر که از همان ابتدا جوانب را بسنجیم و نشانه هایی را که بیانگر استعداد واقعی فرزندتان هستند را نادیده نگیرید. در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ ایم.

سرعت بالا در فوتبال

اگر فرزندتان نسبت به هم سالان خود، سرعت خوبی در دویدن، تصمیم‌ گیری و قدرت پردازش در بازی دارد، قابلیت تبدیل شدن به یک فوتبالیست را خواهد داشت.

مهارت حرکتی خوب

مهارت‌ های حرکتی، مهم ترین شانس موفقیت فرزند شما در بازی است‌. آنها می دانند که در کجا و چه زمانی، چه حرکتی از خود بروز دهند تا آنها را به هدف شان نزدیک کند‌. کشف این مهارت ها، مهم ترین گام در استعدادیابی فوتبال است.

داشتن خصوصیات رهبری

این خصوصیت نمی تواند یک پاسخ 100% به تردید شما از استعداد فوتبالی فرزندتان بدهد اما بی تاثیر هم نیست. اگر می بینید کودک شما در حین بازی مدام به هم تیمی هایش دستور می دهد یا به آنها یاد می دهد که چه عکس العملی داشته باشند، می توانید امیدوار باشید که او رهبر خوبی در حوزه ورزش خواهد بود.

جسارت حضور در زمین بازی

خیلی از بچه ها از حضور در زمین بازی و اشتباه‌ کردن می ترسند. آنها از اعتماد به نفس پایینی برای بازی های تیمی برخوردارند. اگر فرزند شما نقطه مقابل این بود، جسارت او را یکی از نشانه های استعدادش تلقی کنید.

راحتی ذاتی با توپ

اگر کودک شما علاقه دارد که زمان زیادی را با فوتبال و توپ خوپ بگذراند، اشتیاق فعالیت در کارهای تیمی را دارد و سعی می کند تکنیک ها و عادات درست فوتبال را در خود ایجاد کند، نوید این است که کودک تان قابلیت تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای را خواهد داشت.

مراحل استعدادیابی فوتبال

همه شما می دانید که استعداد در معنای لغوی یعنی توانایی ویژه و طبیعی در افراد و ظرفیت دستیابی به موفقیت. کشف استعداد، چیزی نیست که یک شبه انجام شود. چه بسا سال ها طول می کشد که شما متوجه توانایی های نهفته در خود یا فرزندان تان شوید.

اگر بخواهیم کلیتی از این موضوع را بررسی کنیم، استعدادیابی در حوزه فوتبال شامل 3 مرحله است که به شرح زیر هستند.

 مرحله مقدماتی: بین 3 تا 10 سالگی که شامل تمرینات عمومی مدارس است و به بررسی سلامت و رشد عمومی، توانایی‌ های جسمی و حرکتی می پردازد.
 مرحله میانی:  دوره 9 تا 15 سال برای دختران و 10 تا 17 سال برای پسران، دوره ای است که در آن به بررسی عوامل پیکری، فیزیولوژیکی، روانی، اجتماعی و پزشکی پرداخته می‌ شود.
 مرحله پایانی: این مرحله بر 16 سالگی به بعد تمرکز دارد.

استعدادیابی فوتبال بر اساس 2 شرط مهم

استعدادیابی در فوتبال با 2 شرط مهم سنجیده می شود که عبارت‌اند از انتخاب طبیعی و انتخاب علمی. انتخاب طبیعی بر اساس تشویق والدین، جامعه و دوستان، مهیا بودن شرایط و احساس درخشش از سمت مربی صورت می گیرد. انتخاب علمی نیز شامل از سر گذراندن بررسی های آزمایشگاهی و آزمون های معتبر علمی است.

وجود هر۲ این شرایط الزامی است. چرا؟ والدینی را در نظر بگیرید که فکر می کنند فرزندشان استعداد کافی را در فوتبال دارد. آنها از هیچ حمایتی برای پیشرفت او دریغ نمی کنند اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که فوتبال حرفه ای با بازی کوچه و خیابان تفاوت های بسیاری دارد.

به این معنی که شخص استعداد کافی را دارد، خانواده هم از او حمایت می کنند اما باید شرایط مالی کافی برای شرکت در دوره های آموزشی و گذراندن آزمون های لازم تحت نظر مربیان را هم داشته باشد.

جهت اطلاع بیشتر از اخبار ورزشی به سایت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایید.

ژنتیک، مهم‌ ترین عامل موثر در استعدادیابی فوتبال

اغلب استعدادهای نهفته در وجود آدمی، یک مسئله ذاتی است که با روش های مختلفی کشف می شود. بنابراین؛ ژنتیک را دست کم نگیرید. این عامل در هر فرد متفاوت است و قابلیت انتقال از نسلی به نسل دیگر را دارد.

گاهی اوقات ژنتیک موجب بلوغ زودرس در فرد می شود و بر همین اساس برتری هایی را در او نسبت به سایر همسالانش ایجاد می کند که به آن استعداد گفته می شود. سرعت، چالاکی و هوش خوب کودک شما در فوتبال از استعدادهای ژنتیکی او نشات می گیرد.

جمع بندی

مهم ترین شرط برای استعدادیابی فوتبال، علاقه شما به این رشته ورزشی است. اگر دیوانه وار عاشق فوتبال هستید، شانس خودتان را امتحان کنید و ببینید که آیا در آن استعداد هم دارید؟

به این منظور، سایدا به‌ عنوان آکادمی برتر استعدادیابی، با برگزاری دوره های آموزشی با حضور مربیان و استعدادیاب های اروپایی در اختیار شماست تا ستاره نهان وجودتان را بشناسید. سایدا، یک مرکز حرفه ای برای کسانی است که می خواهند بعد جدیدی از خود را در حوزه ورزش کشف کنند.


بازدید: 2240




Scroll to Top