• چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: 271418
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱

تغییر چهره شهر با مبلمان شهری

هنگامی که در شب وارد  یک شهر می شوید چه چیزی بیشتر از همه نظر شما را به خود جلب می کند، اگر این سوال را از چند نفر بپرسید قطعا به شما جواب خواهند داد "نورها" یا "چراغ ها" بیشترین چیزی که در شهرها جلب توجه می کند نورها و چراغ های شهر هستند، پروژکتور LEDدر سرتاسر شهر وجود دارد و بانورهای سفید که دارد شهر را طوری روشن می کند که از کیلومترها آنورتر هم دیده می شود، پروژکتور LED در بالای بام ها، بالای برج نوری و حتی در تلویزیون شهری وجود دارد. شاید باید اینطور گفت که برای داشتن یک شهر روشن، به تمام المان های ذکر شده نیاز است.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید در شهرهای مختلف کشورمان نیز می توان این تابلوها را که تعداد زیادی از آنها معمولا تابلو روان LED می باشند را در بالای سردر هر مغازه و فروشگاهی مشاده نمود؛ البته نه به تراکم تصویر زیر!

sh01

نقش پروژکتور  LEDدر زیبایی شهر و روشنی آن را نمی توان نادیده گرفت، اگر چه چراغ های خانه ها و ساختمان ها در روشنایی شهر موثر هستند و شهر را روشن می کنند اما نقش چراغ های ال ای دی به خصوص پروژکتورهای LED را نمی توان نادیده گرفت.

نگاهی به روشنایی استادیوم

پروژکتورهای LED در زمین های بازی و.... نیز مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال جایی که شما با این وسیله روبرو می شوید برج های نوری اطراف استادیوم است، برج نوری که ارتفاعی در حدود 20 تا 30 متر دارا است نقش اصلی روشنایی را ایفا می کند در بالای برج نوری چند پروژکتور LED قرار دارد و به طور کامل استادیوم را روشن می کند، اطراف استادیوم چند برج نوری قرار دارد، و استادیوم به طور کامل روشن است، طوری که انگار در استادیوم روز است و شما نمی توانید فرق روز و شب را در استادیوم متوجه شوید.

sh02

اما تمام روشنایی استادیوم به برج های نوری آن بر نمی گردد، اگر چه نقش اصلی را در روشنایی استادیوم برج نوری بازی می کند، اما از نقش تلویزیون شهری در استادیوم برای تبلیغات را نمی توان نادیده گرفت اگر چه این تلویزیون، تلویزیون شهری نام دارد اما در استادیوم نیز همان نقشی که در شهر را داشت بازی می کند. در گوشه ای از استادیوم تابلو VMSقرار دارد و نتایج بازی و... را اعلام می کند.

گذری به پارک های شهر

خب حال که درباره ی روشنایی شهر و برج نوری و پروژکتور LED صبحت کردیم و این مسئله را روشن ساختیم که چطور استادیوم و شهر در شب می درخشد وقتش رسیده که گذری به پارک های شهر بزنیم.

sh03

در پارک ها اصلی ترین مسئله نیمکت ها می باشند. این نیمکت ها که به نام مبلمان شهری شناخته می شوند، در اصل وسیله ای هستند برای رفاه شهروندان تا در شهر روی آنها بنشینند و  استراحت کنند، مبلمان شهری همچنین می تواند به عنوان وسیله تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در کنار مبلمان شهری می تواند چند تلویزیون شهری قرار بگیرد و به طور کامل برای مردم فراغت را پر کند. بدون شک با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی لازم است ما نیز با این روند رو به رشد جهانی پیش رفته تا در حوزه خدمات شهری نیز بتوانیم جایگاهی مناسب و در خور شان پیدا کنیم.

تبلیغات در مغازه ها

بدون شک نقش تابلو روان LEDدر تبلیغ و اعلام وجود یک مغازه در محل را نمی توان نادیده گرفت، تابلو روان از چندین چراغ LED تشکیل شده است و امروز تقریبا در تمام مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد از آنجایی که مصرف برق چراغ LED بسیار کم است، تابلو روان مثل پروژکتور LED از نور دوربرد  و مصرف برق اندکی برخوردار است.

sh04

شاید جالب باشد که بدانید پروژکتور LED، تلویزیون شهری، تابلو روان و تابلو VMSاز منطقی مشابه پیروی می کنند و تقریبا تمام آنها از یک نوع سیستم ال ای دی برخوردار هستند.

منبع:

http://urban-furniture.blog.ir


بازدید: 1022




Scroll to Top