• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427037
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰

روش های متفاوت برای تهیه ی شیرینی اشکی

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب دسر و شیرینی همراه باشید.

 

 

طرز پخت شیرینی اشکی, درست کردن شیرینی اشکی

طرز درست کردن شیرینی اشکی

 

شیرینی اشکی یکی از شیرینی های خوشمزه ی ایرانی است که در طول سال از آن استفاده می کنند اما بیشترین زمان برای مصرف در ایام نوروز می باشد.

طرز پخت شیرینی اشکی

 

مواد لازم برای 20 عدد شیرینی :

آرد  یک و نیم لیوان 
شکر یک سوم لیوان
تخم مرغ 1 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری سر خالی
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع  یک سوم لیوان 
شکلات آب شده  به مقدار لازم برای تزیین 
 پودر پسته یا انار یا اسمارتیز برای تزیین 

 

روش تهیه شیرینی اشکی :

برای تهیه ی شیرینی اشکی، ابتدا داخل کاسه ای تخم مرغ و وانیل و شکر را با همزن برقی 5 دقیقه هم بزنید تا غلیظ و کشدار شود (با همزن دستی حدود 10 دقیقه بزنید.) سپس روغن را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

بعد بکینگ پودر و در آخر آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر لطیفی بدست آید. خمیر این شیرینی نباید زیاد ورز داده شود زیرا شیرینی پس از پخت خشک می شود. فقط یک نکته آن هم اینکه اگر خمیر کمی چسبناک بود در حد 1 تا 2 قاشق به آن آرد بزنید اگر بیشتر آرد زده شود شیرینی خشک می شود.

 

گلوله ای به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و روی سطح کار به شکل لوله ای در آورید (لوله ای حدود 10 سانت) و به شکل اشک دو طرف آنرا به هم بچسبانید. و در سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردید بچینید. تمام خمیر را به همین ترتیب آماده کنید

 

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید (بستگی به دمای فرتان دارد مواظب باشید نسوزد). این شیرینی زیاد تغییر رنگ نمی دهد. با این مقدار مواد 20 عدد شیرینی درست می شود.

 

بعد از پخت، شیرینی ها خنک که شدند نوک آنها را در شکلات آب شده بزنید و روی آن را با چند دانه انار یا اسمارتیز یا پودر پسته و ... تزیین کنید.

 

طرز تهیه شیرینی اشکی با عسل :

 

شیرینی اشکی,پخت شیرینی اشکی

نحوه ی درست کردن شیرینی اشکی مخصوص

 

مواد لازم شیرینی اشکی :

آرد   500 گرم
 زرده تخم مرغ  2 عدد
 پودرقند نصف لیوان 
 کره 200 گرم 
 عسل  4 قاشق غذاخوری
 شیر  4 قاشق غذاخوری
 روغن مایع  8 قاشق غذاخوری
 وانیل  1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی اشکی مخصوص :

برای درست کردن شیرینی اشکی ابتدا کره که به دمای محیط رسیده را با پودر قند با دور تند همزن بزنید تا کاملا سفید و پوک شود. بعد زرده ها و وانیل را اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید. شیر و عسل را اضافه کنید و باز خوب مخلوط کنید (من در این مرحله برای اینکه خمیرم سفید نباشد کمی زعفران ریختم تا کمی زرد رنگ بشود).

 

آرد را بریزید کمی که مخلوط شد روغن مایع را بریزید،خیلی کم ورز بدهید تا خمیر نرمی بدست آورید، در صورت نیاز می توانید کمی بیشتر آرد اضافه کنید. زیاد ورز ندهيد که خمیر روغن بياندازد.خمیر را  یک ساعت داخل یخچال بگذارید و اجازه بدهید استراحت کند.

 

در این فاصله فر را گرم کنید. بعد از استراحت، خمیر را روی کاغذ روغنی باز کنید قالب بزنید و روی سینی فر کاغذ روغنی قرار بدهید و خمیرهای قالب زده را روی آن بچینید. به مدت یک ربع با دمای 180 درجه بپزید و بعد فر را خاموش کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شوند بعد با شکلات و هرچیزی که خواستید تزیین کنید. اگر کره دوست ندارید از روغن جامد استفاده کنید.

 

درست کردن شیرینی اشکی یا شیرینی نعلی :

 

نحوه ی درست کردن شیرینی اشکی, طرز تهیه انواع شیرینی اشکی

روش پخت شیرینی اشکی و شیرینی نعلی

 

مواد لازم برای شیرینی اشکی یا شیرینی نعلی :

کره یا روغن قنادی   200 گرم
 آرد سفید  250 گرم
 پودر شکر  50 گرم
 تخم مرغ 1 عدد 
 وانیل  یک چهارم قاشق چایخوری
 نمک  به میزان خیلی کم
 دارچین  یک چهارم قاشق چایخوری

 

طرزتهیه شیرینی اشکی :

برای تهیه شیرینی اشکی ابتدا همه مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی یا با دست هم بزنید تا خمیر لطیف و نرمی بدست بیاید. سپس خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار بدهید.

 

سینی فر را چرب کنید و سپس هر بار به اندازه یک قاشق چایخوری از خمیر بردارید و رول کنید، و بعد دو سر آن را به هم بچسبانید تا به شکل اشک درآید.

 

خمیرهای شکل داده را حتما بلافاصله در سینی چرب شده با فاصله از هم بچینید و به مدت تقریبی 15 دقیقه (در فر گرم شده با دمای 180 درجه) یا زمانی که فقط زیر شیرینی ها طلایی شد بپزید.

 

زمانی که شیرینی اشکی خنک شد یک طرف آن را در شکلات آبشده فرو ببرید و صبر کنید تا شکلات سفت شود.

 

* برای تهیه شیرینی نعلی با همین مواد و دستورها می توانید استفاده کنید. فقط باید خمیر را به شکل نعل در آورید.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/cookery/pastry/tear-sweets.html
بازدید: 3880

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top