• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 291462
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۳
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

چرا گوانگژو می تواند یک توقفگاه نهایی باشد؟

در گوانگژوسری به گونگ هو ((Gung-Ho بزنید

پس از شهرهای پکن و شانگهای، گوانگژو سومین شهر بزرگ چین به حساب می آید. اگر با آژانس های هوایی قصد مسافرت به جنوب چین را دارید، حتما در گوانگژو توقف خواهید داشت. در این توقف حتی شاید مسافران فرودگاه را ترک نکنند و فقط آنهایی که مقصدشان گوانگژو می باشد فرودگاه را ترک کنند. این شهر بسیار زیبا از نظر جاذبه های گردشگری، بدون اغراق می تواند رقیب جدی برای بهترین کشورهای توریست پذیر در سراسر جهان باشد.

در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به گوانگژو داشته باشیم و هفت دلیلی که این شهر را از دیگر شهرهای چین متمایز می کند برشماریم.

0001 min

 

1. لذت پیاده روی در خیابان شانگ سیاجیو (Shangxiajiu)

تقریبا همه‌ شهرهای دنیا یک یا چند خیابان بسیار معروف دارند که قدم زدن در آنها خالی از لطف نیست، به عنوان مثال خیابان لاس رامبلاس (Las Ramblas) در شهر بارسلونا، خیابان پنجم در نیویورک، خیابان آکسفورد لندن و در نهایت خیابان شانگ سیاجیو در شهر گوانگژو جزء معروف ترین خیابان های می باشند. طول این خیابان به 1.8 کیلومتر می رسد و بالغ بر 300 مغازه و مرکز خرید را در دل خود جای داده است.

0002 min

 

2. بازدید از کوه های منطقه بایون Baiyun))

اگر از شلوغی ها و آلودگی های صوتی شهرها به ستوه آمده اید کوه های بایون حکم فرشته نجات شما را دارند! این منطقه از کوه ها با مناظر بسیار ناب و بکری که دارند می توانند پناهگاه مناسبی برای فرار شما از شلوغی های شهر باشند. جالب است بدانید به دلیل این که مه های فراوانی در کوهپایه های این کوه ها وجود دارند، لقب کوه ابر سفید را به کوه های این منطقه داده اند. همچنین این منطقه دارای اهمیت تاریخی نیز می باشد.

0003 min

 

3. بازدید از معبد اجدادی خانواده چن (Chen Family)

این معبد تاریخی زیبا از 19 ساختمان، شش حیاط و یک سایت دالان مانند تشکیل شده است که بیش از 100 سال قدمت دارد و به شایستگی تمام نمونه ای از معماری سنتی چینی را به تصویر می کشد. در کنار این معبد، می توانید از موزه های قومی گوانگ دونگ نیز بازدید کنید.

0004 min

 

4. موزه آرامگاه شاه نانیو ((Nanyue را تجربه کنید

در سال 1983 اثر معماری بسیار جذاب و کلاسیک از سلسله "هان" کشف شد که آرامگاه نانیو ژآن مو، دومین پادشاه این سلسله در آن وجود داشت. در این مکان که حالا به موزه ای جذاب تبدیل شده، شاهد سنگ نوشته های بزرگ تاریخی، نقاشی های فراوان و نمایش لباس های جذاب ابریشمی خواهید بود.

0005 min

 

5. بر روی رودخانه مروارید (Pearl River)، شب های گوانگژو را در دستان خود لمس کنید!

رودخانه مروارید که از لحاظ طولی، سومین رودخانه طولانی در کشور چین به حساب می آید، از شهر گوانگژو می گذرد. اگر به دنبال فرصتی برای تماشای چهره شب های گوانگژو هستید، از چشم اندازهای مرتفع این شهر بهره ببرید. شما می توانید نقش و نگار آسمان خراش های نورانی و بلند شهر را که بر روی آب رودخانه مروارید دلبری می کند تماشا کنید.

0006 min

 

6. ماجراجویی در کلیسای جامع قلب مقدس

بازگشتی به تاریخ استعماری گوانگژو! این کلیسای کاتولیک رومی می تواند یادآور تاریخ استعمار گوانگژو باشد، جالب است بدانید که از این کلیسا به عنوان کلیسای معروف نوتردام پاریس یاد می کنند که در خاور دور واقع شده است. کلیسای جامع قلب مقدس در قسمت شهر قدیمی گوانگژو و در سال 1888 ساخته شده است.

0007 min

 

7. جزیره شامین (Shamian)

این جزیره با ساحلی مرجانی و شنی میزبان بسیاری از ساختمان های جذاب است که غالبا شما را به یاد معماری روز دنیا و معماری اروپایی می اندازد، تعدادی از سبک های معماری جهانی نظیر گوتیک، باروک و نئوکلاسیک در این جزیره مشهود است.

0008 min

 

منبع

 


بازدید: 917

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top