• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410610
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

غذاهای محلی آنکارا که باید امتحان کنید

آنکارا، پایتخت جذاب کشور ترکیه که دارای غذا‌های شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای است پس هنگام سفر به آن نباید خوردن این غذا‌ها را فراموش کنید.

 

غذا همیشه قسمت بزرگی از فرهنگ کشور‌‌ها را تشکیل می‌دهد. آنکارا نیز به عنوان پایتخت ترکیه، این کشور توریست‌پذیر دارای بهترین غذا‌ها با تنوع بالایی است که خوردن آنها همانند خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما ماندگار خواهد شد. کباب‌های سنتی تا دسر‌های شیرین از جمله غذا‌هایی هستند که هنگام سفر به آنکارا بایدحتما امتحان کنید.

۱. ماهی کبابی

آنکارا

آنکارا به دلیل نزدیکی به دریای اژه و مدیترانه دارای بهترین و متنوع‌ترین غذا‌های دریایی است، علاوه بر این رستوران‌های زیادی هم در این منطقه وجود دارند که این غذا‌ها را به بهترین شکل ممکن طبخ و ارائه می‌دهند. در رستوران‌های آنکارا ماهی کبابی همراه با پیش غذا و مزه‌های گرم و سرد گیاهی سرو می‌شود.

۲. اسکندر کباب

آنکارا

اسکندر کباب، یکی از کباب‌های مشهور ترکیه و البته غذا‌های لذیذ در آنکارا است. اسکندر کباب در رستوارن‌های این شهر به صورت برش‌های نازکی از دونر کباب همراه با سس گوجه فرنگی و کره آب شده درون نان پیده ترکی قرار گرفته و سرو می‌شود. تقریبا می‌توان گفت در منوی تمامی رستوران‌های آنکارا اسکندر کباب محبوب به چشم می‌خورد.

۳. دسر شیر

آنکارا

منوی دسر در سراسر ترکیه دارای تنوع بسیار بالایی است اما دسر شیر یکی از بهترین انواع دسر‌ها را شامل می‌شود. هنگام سفر به آنکارا حتما دسر کازاندیبی (پودینگ غلیظ شیر که روی آن کاملا برشته و کاراملی شده است)، محلبی (پودینگ همراه با مصطکی) و تاووک گوگسو (پودینگ غلیظ همراه با برش‌های نازکی از سینه مرغ) را امتحان کنید.

۴. دونر کباب

آنکارا

دونر کباب، غذای اصیل و معروف ترکی که دارای طعم بی‌نظیری است. در برخی از رستوران‌های آنکارا، دونر کباب را بر روی هیزم می‌پزند که همین مسئله باعث خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌شود. دونر کباب غذایی شکم‌پر کن و لذیذ است که همراه با آیران (دوغ ترکی) سرو می شود. این غذا در میان مردمان محلی نیز بسیار محبوب و پر‌طرفدار است.

۵. باقلوا

آنکارا

باقلوا، یکی دیگر از ذسر‌های معروف ترکیه است که در هر‌جایی می‌توان بهترین آن را یافت اما باقلوا‌های آنکارا طعمی متفاوت و خاطره‌انگیز خواهد داشت. حاجی بابا یکی از شیرینی‌فروشی‌های معروف آنکارا است که در سال ۱۹۴۹ تاسیس شده و در حال حاضر نسل سوم این خانواده آن را مدیریت می‌کنند. برای خوردن بهترین باقلوا‌ها حتما به این شیرینی‌فروشی سری بزنید.

۶. آب‌نبات و راحت‌الحلقوم

آنکارا

همانطور که گفتیم، در ترکیه دسر و شیرینی‌های کلاسیک هم طرفداران زیادی دارد و هم به بهترین و خوشمزه‌ترین شکل ممکن ارائه می‌شوند. آب‌نبات‌هایی با طعم فندق، نعناع، توت فرنگی، لیمو، دارچین و راحت‌الحلقوم‌های پسته‌ای و بادامی نیز جزء محبوب‌ترین شیرینی‌های ترکی هستند که بهترین آنها را می‌توانید در آنکارا بیابید.

۷. انواع مزه

آنکارا

مزه معمولا ترکیبی از غذا و پیش غذا‌های سبکی است که در کنار غذای اصلی میل می‌شود. سینی مزه در رستوران‌هایی که غذای دریایی سرو می‌کنند بسیار پر‌طرفدار است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم میز خود را از قبل رزرو کنید. از بهترین مزه‌هایی که در رستوران‌ها سرو می‌شود، می‌توان به سوبیلی چوربا (سوپ ماهی مرکب) و پالاموت پیلاکی (ماهی با سوپ لوبیا) اشاره کرد.

 

 


منبع: https://www.kojaro.com/2018/12/23/167101/انکارا-غذا/
بازدید: 924

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top