• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410920
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸

چقدر برای شریک زندگی‎مان وقت بگذاریم؟

 


یک رابطه عاطفی

مدت زمان رابطه تاثیر زیادی بر زمان های با هم بودن زوجین دارد

 

همیشه این سوال برای ما بوجود می آید که چقدر از زمان مان را باید صرف رابطه عاطفی مان کنیم؟ چقدر با شریک زندگی مان در ارتباط باشیم تا رابطه مان خراب نشود؟ اول از همه هیچ قانون ثابتی برای آنکه بگوییم مثلا فلان قدر ساعت شما باید با شریک زندگی تان باشید تا رابطه ای سالم را تجربه کنید، وجود ندارد.

 

آدمها هر کدام شخصیت خاص خود را دارند. برخی از زوج ها از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که زمانی را در تنهایی بگذراند و از استقلالی که دارند، لذت می برند. البته در این میان برخی دیگر نیز هستند که سعی می کنند میان این دو تعادل برقرار کنند.

  

چقدر از رابطه عاطفی تان می گذرد؟ 

همانطور که گفتیم آدمها با هم متفاوت اند، در نتیجه انتظارات شان هم با هم فرق دارد. جدا از تفاوت شخصیت، مدت زمان رابطه نیز تاثیر زیادی بر زمان های با هم بودن آنها دارد. به عنوان مثال، اگر شما به تازگی رابطه خود را آغاز کرده اید، مطمئنا دوست ندارید که هر روز طرف مقابل تان را ملاقات کنید. در واقع درست اش آن است که به تدریج بر آتش عشق تان بیافزایید نه این که به ناگهان از صفر تا 100 بروید.

 

البته این در مورد همه آدمها صحت ندارد. برخی ها هدف شان از رابطه به گونه ای ست که می خواهند هر چه سریع تر طرف مقابل شان را بشناسند، در این شرایط طبیعی ست که آنها باید بیشتر همدیگر را ببینند. در هر صورت، شما باید قبل از هر چیز نظر طرف مقابل تان را نیز بپرسید. آیا او هم مانند شما فکر می کند؟

 

از طرف دیگر، برای زوج هایی که مدت زیادی در رابطه هستند هم ممکن است که با هم بودن در اولویت نباشد. به عنوان مثال شما کار دارید، به میهمانی دعوت هستید یا باید کاری را به اتمام برسانید.... در این شرایط ترجیح می دهید که اول کارتان را انجام دهید، سپس به شریک زندگی تان برسید. در این شرایط، آنچه مهم است کیفیت دیدار است نه کمیت آن.

 

چگونه بهترین زمان برای با هم بودن را تشحیص دهیم؟ برای دانستن جواب این سوال، باید ابتدا به چند سوال دیگر پاسخ دهید.

 

چه نوع رابطه ای با طرف مقابل تان دارید؟ 

آیا زمان هایی که کنار هم هستید، گذر زمان را متوجه نمی شوید؟ آیا آنقدر او را دوست دارید که ترجیح می دهید تمام کارهایتان را کنار او انجام دهید یا این که دوست دارید تنها وقت هایی خاص او را ملاقات کنید؟ شاید هم با تماس تلفنی احساس راحتی بیشتری دارید؟ اینها سوالاتی ست که شما نه تنها از خود، بلکه باید از شریک زندگی تان هم بپرسید.

  

در تنهایی چه حسی دارید؟ 

این موردی ست که باید به تنهایی به آن بیاندیشید. آیا از تنهایی خودتان لذت می برید؟ آیا دوست دارید که به جای بیرون رفتن، در مقابل تلویزیون دراز بکشید و فیلم تان را ببینید؟ اگر شما فرد مستقلی هستید، احتمالا از تنهایی خودتان لذت می برید اما اگر برعکس، دوست دارید که در اکثر مواقع به دیگران تکیه کنید، به احتمال زیاد از این که زمان تان را با شریک زندگی تان بگذارنید، بیشتر لذت می برید.

 

برخی از افراد آنقدر عاشق تنهایی شان هستند که اگر چند روز تنها نباشند، عصبی می شوند. مهم نیست که این آدمها چقدر طرف مقابل شان را دوست دارند، آنها تنهایی شان را با هیچ چیز دیگر عوض نمی کنند.

 

یک رابطه عاطفی

زمانی که دو نفر کارهای جدید را با هم تجربه می کنند، حس امنیت بیشتری خواهند داشت

 

آیا تشنه جلب توجه هستید؟ 

آیا دوست دارید که همیشه مورد توجه دیگران باشید؟ آیا از این که همیشه افرادی دور و برتان باشند که از شما تعریف کنند، لذت می برید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شما جزو آن دسته از افرادی هستید که باید زمان بیشتری را با شریک زندگی تان سپری کنید. شما دوست ندارید که سر یک ساعت در هفته با عشق تان قرار ملاقات بگذارید، بلکه می خواهید که همیشه همه کارهایتان را در کنار او انجام دهید.

 

در نهایت، آنچه اهمیت دارد کیفیت زمانی ست که با شریک زندگی تان می گذرانید نه کمیت آن. پس به جای آنکه روی زمان با هم بودن تان تمرکز کنید، به فکر چگونگی گذراندن زمان تان باشید.

 

ریلکس کردن 

یکی از راههایی که شما می توانید زمان لذت بخشی را با شریک زندگی تان بگذرانید، زمان هایی ست که هیچ کاری ندارید و تنها می خواهید کنار شریک زندگی تان آرام گیرید. به عنوان مثال شما در سینما یا خانه فیلمی می بینید یا در مورد موضوع مورد علاقه تان صحبت می کنید... این مدل روابط نه تنها حس خوبی را به هر دوی شما منتقل می کند، بلکه باعث می شود که همدیگر را بهتر بشناسید. در واقع در این شرایط حس صمیمیت و راحتی بیشتری میان شما شکل خواهد گرفت.

 

کارهای هیجان انگیز 

زمانی که 2 نفر کارهای جدید را با هم تجربه می کنند، حس راحتی و امنیت بیشتری میان شان برقرار خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که شما کاری هیجان انگیز را با شریک زندگی تان انجام می دهید، هنگام ترس سعی می کنید که به او تکیه کنید، همین امر صمیمیت و حس اعتماد بیشتری را به شما منتقل خواهد کرد.

 

کشف کردن 

زمانی که با شریک زندگی تان هستید، سعی کنید که چیزهای جدید را امتحان کنید. به سفر بروید، رستوران های جدید را تست کنید، به دنبال ناشناخته ها باشید... انجام چنین فعالیت هایی به طور مشترک، باعث می شود که شما در کنار هم رشد کنید. این فعالیت ها، به خصوص زمان هایی که شما از شریک زندگی تان دور هستید، بر بهبود رابطه تان تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

دعوا کردن 

اگر شما زمان زیادی را به جر و بحث با شریک زندگی تان می گذارنید، بهتر است کمی از او فاصله بگیرید. زمان هایی که 2 نفر وقت های زیادی را در کنار هم می گذرانند، نه تنها تنش در میان آنها شدت می گیرد، بلکه علاقه و تب و تاب عاشقی نیز بین شان کمرنگ می شود. در این شرایط بهتر است که زمان خود را به جای این که در کنار شریک زندگی تان باشید، با دوستان و خانواده تان یا حتی به تنهایی سپری کنید.

 

چرا تنهایی در روابط عاطفی اهمیت دارد؟ 

همانطور که دیدید، قانون ثابتی برای این که یک زوج چه مدت زمانی را باید در کنار هم بگذرانند، وجود ندارد. در واقع این موضوع کاملا به نیازها و شخصیت دو طرف بستگی دارد.

 

اما چیزی که مهم است و باید همیشه مد نظر داشته باشیم، زمان های تنهایی ست. شما هر چقدر هم که عاشق طرف مقابل تان باشید، باید زمانی را به تنهایی خود اختصاص دهید. با این کار استقلال تان حفظ شده و اعتماد به نفس تان بالا خواهد رفت.

 

منبع: bartarinha.ir

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/movafaghiat-raz/much7-spend-partner.html
بازدید: 731

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top