• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 412782
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۳۳

بیوگرافی علیرام نورایی

 


علیرام نورایی,بیوگرافی علیرام نورایی,عکس های علیرام نورایی

بیوگرافی علیرام نورایی

 

علیرام نورایی بازگر ایرانی، پس از چند سال فعالیت در تئاتر با فیلم گرگ و میش شناخته شد، همچنین ظاهر جذاب و استایل او در شهرتش بی‌تاثیر نبوده است. در ادامه بیوگرافی علیرام نورایی را به همراه مصاحبه و عکس‌های جذاب او و همسرش را دنبال کنید.

بیوگرافی علیرام نورایی

نام کامل: علیرام نورایی

تاریخ تولد: 18 فروردین 1356

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگری

زمینه فعالیت: تئاتر، سینما و تلویزیون

سال های فعالیت: 1375 تاکنون

علیرام نورایی,بیوگرافی علیرام نورایی,اینستاگرام علیرام نورایی

عکس‌های علیرام نورایی

 

علیرام نورایی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، متولد 18 فروردین 1356 در تهران  میباشد.

 

تحصیلات علیرام نورایی

علیرام نورایی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر در مقطع لیسانس از دانشگاه جهاد است.

 

فعالیت حرفه‌ای علیرام نورایی در زمینه ورزش

علیرام نورایی در زمینه ورزشهای رزمی نیز فعالیت دارد. او مربی ورزش پارکور در قاره کهن است.

 

ازدواج و بچه دار شدن علیرام نورایی

علیرام نورایی متاهل است و چند سالی است که با صبا تاجیک که در زمینه مدلینگ فعالیت دارد ازدواج کرده است. او در این باره می‌گوید: سه سال است متاهل شده ام و زندگی خیلی خوبی دارم. امیدوارم چشم نخوریم. (می خندد) همسرم هنرمند نیستند اما هنر سینما را دوست دارند.

 

در مورد پیشنهادهایم با ایشان صحبت می کنم و در قبول نقش ها از مشورت های ایشان استفاده می کنم. در حال حاضر آینده زندگی شخصی ام را به سمت پدر شدن پیش می برم و با همسرم تصمیم گرفتیم تا این خانواده کوچک رو به یک خانواده سه نفره تبدیل کنیم.

علیرام نورایی,همسر علیرام نورایی,صبا تاجیک

علیرام نورایی و همسرش

 

ورود علیرام نورایی به عرصه هنر

علیرام نورایی از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در فیلم «گرگ و میش» برای اولین بار در سینما حضور یافت. از دیگر فعالیت‌های نورایی در سال‌های ابتدایی ورودش به عرصه هنر می‌توان به حضور در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

 

بازی علیرام نورایی در مجموعه آسپرین

علیرام نورایی در مجموعه آسپرین به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرهاد نجفی به ایفای نقش پرداخته است. پخش این سریال در سال 1395 و از شبکه نمایش خانگی بوده است. آسپرین داستان یک پزشکی است که قصد دارد بر روی یکی از بیماران مرد خود آزمایش‌های عجیبی و غریبی انجام دهد.

 

اما نتایج آزمایش‌ها چیزی خارج از تصور پزشک روی می‌دهد و اوضاع بیمار از کنترلش خارج می‌شود و باعث می‌شود سریال به شرایط پیچیده و معمایی سوق پیدا کند. علیرام نورایی در این سریال با بازیگرانی همچون مجید صالحی، همایون ارشادی، شقایق فراهانی، فرخ نعمتی، زیبا بروفه همبازی شده است.

 

علیرام نورایی با بازی در سریال ماتادور توانست به خوبی شناخته شود. از دیگر تجربه‌های علیرام نورایی در زمینه بازیگری می‌توان به فیلم‌های پول کثیف، جابربن حیان، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، قلاده‌های طلا و... اشاره داشت

علیرام نورایی,بیوگرافی علیرام نورایی,عکس های علیرام نورایی

تصاویر اینستاگرام علیرام نورایی

 

علیرام نورایی بازیگر نقش خان دایی در سریال "از یادها رفته"

علیرام نورایی در مجموعه «از یادها رفته» به نویسندگی عباس نعمتی، حامد افضلی، رویا خسرو نجدی و کارگردانی بهرام بهرامیان به ایفای نقش پرداخته است. پخش این سریال در رمضان 98 از شبکه یک سیما است.

 

مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» یک ملودرام تاریخی است. علیرام نورایی در این سریال نقش شخصیتی به نام ابراهیم گوهرشاد را که خان دایی یک خانواده است ایفا می‌کند که انسان عدالت طلبی است که علیه ظلم مبارزه می‌کند و به دلیل همین مبارزه به زندان افتاده است و بعد از ازادی از زندان برای پیگیری وضعیت خواهرزاده‌اش به تهران می‌آید.

 

نورایی در این مجموعه با بازیگرانی همچون حسین یاری، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، هلیا امامی، رسول نجفیان، حبیب دهقان نسب همبازی شده است.

 

گزیده‌ای از صحبت‌های علیرام نورایی

علیرام نورایی,بیوگرافی علیرام نورایی,علیرام نورایی عکس

علیرام نورایی در کنار کامران تفتی

 

در عرض 10 دقیقه زندگی‌ام عوض شد

علیرام نورایی: رشته تحصیلی ام نرم افزار کامپیوتر بود. در سال ۷۵ در حیاط دانشگاه دو تا خانم به سمت من آمدند و من هم از روی شیطنت‌های آن سن و سال توجه ام جلب شد. آنها به من پیشنهاد بازی در تئاتر دادند و ۱۰ دقیقه‌ بعدش همه اتفاقات زندگی من عوض شد و مسیر زندگیم تغییر کرد و پس از بازی در تئاترهای دانشجویی و پایان نامه بچه های دانشگاه، سال ۷۹ با سریال شب آفتابی به تلویزیون معرفی شدم و تا امروز در ۷۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی‌ و تله فیلم بازی کرده ام.

 

تئاتر برای بچه‌ پولدار هاست

نورایی درباره‌ی ادامه ندادن فعالیتش در زمینه تئاتر می‌گوید: تئاتر برای بچه‌ پولدار هاست، چون واقعا پولی در تئاتر نیست و یک نفر با تمام هزینه‌های خودش بازی می کند و حرفه تئاتر در آن برهه زمانی پول نداشت.

 

بازی علیرام نورایی در نقش‌های اکشن و حادثه‌ای که او را تا پای مرگ کشاند

علیرام نورایی: شخصا بیشتر آثار جدی را دوست دارم و نقش های جدی برایم جذاب تر است بخصوص عاشق نقش های منفی هستم. این نقش ها خیلی جای کار دارند و بسیار چالش برانگیزند و می توانند تاثیرگزار از نقش های مثبت باشند چون در سینمای ما کلا نقش های مثبت خیلی کلیشه ای نوشته میشوند و برای مخاطب جذابیت ندارند اما نقش های منفی ابعاد پیچیده تری دارند و دست بازیگر را برای ایفای نقش باز می گذارند.

 

علیرام نورایی: بازی در نقش های اکشن همان قدر که جذاب است می تواند خطرآفرین هم باشد. من هم چون معمولا در این نقش ها ظاهر می شوم حوادث مختلفی را تجربه کرده ام، مثلا در سریال آسپیرین در یکصحنه ساده که نیاز به بدلکار هم نداشت دچار آسیب دیدگی شدم و کارم به بیمارستان کشید.

 

در این سکانس حرکت خاصی وجود نداشت به جز یک درگیری ساده و توی سر و صورت زدن اما در این صحنه و در همان درگیری ساده من با سر به زمین خوردم و پیشانی ام به یک سنگ اصابت کرد ؛ بنابراین بیهوش شدم. وقتی این اتفاق افتاد تقریبا 5 دقیقه کاملا بیهوش بودم و بعد از آن بچه های گروه من را به بیمارستان رساندند و حدود 2 ساعت هم در حالت گیجی به سر بردم. یک هفته هم به خاطر آن حادثه سردرد و گردن درد شدید داشتم و بخشی از پوست پیشانی ام هم کنده شد و حسابی شکل و قیافه ام به هم ریخت.

 

به دلیل پتانسیل گریم صورتم و یا هر چیز دیگری پیشنهاد نقش‌های تاریخی به من بیشتر است. خودم هم این نوع نقش ها را به دلیل اینکه از زندگی روزمره دورم می‌کند، بیشتر دوست دارم. اما اولین اولویت انتخابم بازی نقش های اکشن است که در ایران ساخته​ نمی شود.

علیرام نورایی,بیوگرافی علیرام نورایی,زن علیرام نورایی

عکس علیرام نورایی و همسرش صبا تاجیک

 

حواشی جنجالی علیرام نورایی

علیرام نورایی: در یک مقطع زمانی وقتی در قلاده های طلا فیلم با موضوع فتنه ۸۸ بازی کردم، سیبل انتقادات شدم. این اثر فیلمی بود که در نهایت یک آشتی ملی را نشان می داد، ولی متاسفانه ندیده قضاوت کردند و مورد کم محبتی از سمت همکاران قرار گرفتم.

 

وی ادامه داد: من یک بازیگرم و علم و سواد سیاست ندارم، اما من را با بازی در آن فیلم به حواشی سیاست رساندند و هنوز هم انتقادها به گوشم می رسد و دردناک است.

 

کتک خوردن از دست باران کوثری

علیرام نورایی درباره کتک خوردن از باران کوثری بعد از بازی در «قلاده های طلا» گفت: اینگونه نبود داستان و شاید عده ای دوست داشتن اینگونه القا کنند، البته با گروهی که در کنار وی بودند به صورت لفظی درگیر شدیم این اتفاق به قدری کدر است که فقط حال آدم را بر هم می زند.

 

ما مثلا کار هنری می کنیم و اینگونه رو در روی یکدیگر قرار گرفتن فقط برای اینکه اختلاف عقیده داریم، کار زشتی است. البته از برچسب هایی مانند وطن فروش را به من زده اند. البته در آن زمان هجمه زیادی علیه من در فضای مجازی ایجاد شد البته من در این جامعه زندگی می کنم و واقعا عکس العمل افراد در جامعه آن عکس العمل هایی نبود که برخی در اینستاگرامم انجام می دادند.

 

نورایی گفت: در پارک شهر هم رو دررویی اتفاق افتاد که متاسفانه منجر به درگیری فیزیکی شد ولی من در آن درگیری کتک نخوردم.

 

ماجرای سوء قصد

عصر روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵٫۱۵ اطراف منزلم در شهرک اکباتان توسط یک خودروی لندکروز مدل وی‌ ایکس مورد سوء قصد قرار گرفتم به لطف خدا در این حادثه شکستگی نداشتم فقط کمی دچار کوفتگی شده‌ ام.

 

فیلم‌شناسی علیرام نورایی

سینمایی

۱۳۹۵- امپراطور جهنم (پرویز شیخ طادی)

۱۳۹۴- جشن تولد (عباس لاجوردی)

۱۳۹۴- بی خوابی اسب‌ها (شهرام اسدزاده)

۱۳۹۳- یتیم‌خانه ایران (ابوالقاسم طالبی)

۱۳۹۰- استرداد(علی غفاری)

۱۳۹۰- هشتمین روز هفته (امیر سائلی)

۱۳۹۰- قلاده‌های طلا (ابوالقاسم طالبی)

۱۳۸۹- گلوگاه شیطان (حمید بهمنی)

۱۳۸۷- نفوذی (احمد کاوری،مهدی فیوضی)

۱۳۸۵- گرگ و میش (فیلم ۱۳۸۵) (قاسم جعفری)

۱۳۸۳- بازنده (قاسم جعفری)

 

تلویزیون

۱۳۹۶- از یادها رفته (بهرام بهرامیان)

۱۳۹۶- سارق روح (احمد معظمی)

۱۳۹۶- محکومین (سید جمال سید حاتمی و حسین قناعت)

۱۳۹۳- بزم آخر (سجاد شهریاری)

۱۳۹۳- جاده چالوس (احمد معظمی)

۱۳۹۲- ماتادور (فرهاد نجفی)

۱۳۹۲- هوش سیاه(فصل دوم) (مسعود آب پرور)

۱۳۸۹- یک روز قبل (صادق کرمیار)

۱۳۸۹- قفسی برای پرواز (یوسف سیدمهدوی)

۱۳۸۹- عملیات ۱۲۵ (محمدرضا آهنج)

۱۳۸۸- مردان تاریخ ساز (محمود معظمی)

۱۳۸۷- شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (محمود معظمی)

۱۳۸۶- شب مهتاب (شهرام باباپور)

۱۳۸۵- ازنفس‌افتاده (قاسم جعفری)

۱۳۸۵- جابربن‌حیان (جواد افشار)

۱۳۸۳- پول کثیف (جواد افشار)

۱۳۸۳- کمکم کن (قاسم جعفری)

۱۳۸۲- مسافری از هند (قاسم جعفری)

۱۳۸۱- آخرین آواز ققنوس (مسعود تکاور)

۱۳۸۰- شب آفتابی (قاسم جعفری)

 

تله فیلم

- بله (محمد آهنگر)

- ساعت به وقت صفر (احمد معظمی)

- نامه (حسین حکمت جو)

- کارد و پنیر (محمود معظمی)

- یکی از میان ما (حمید بهمنی)

- خط باریک (شفیع آقامحمدیان)

- گروگان (محمدرضا آهنج)

- راهی عاشق (اکبر منصور فلاح)

- خواب برفی (محمدرضا کرمیار)

- حضور (مسعود تکاور)

- بی پایان (کاوه سجادی حسینی)

- شب مهتابی

- خواهران غم

- رفقای خوب (آرش معیریان)

- راهی به ملکوت (کریم سربخش)

 

نمایش خانگی

۱۳۹۴- آسپرین (فرهاد نجفی)

 

سریال اینترنتی

۱۳۹۱- سریال اینترنتی نفوذ (آرش تیمورنژاد) *اولین سریال اینترنتی

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/fun/actor-news/biography5-alirum-nurai.html
بازدید: 6869

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top