• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 420262
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۵:۰۶

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

اگر عاشق شده باشید می‌دانید که چه حسی دارد: بیقرارید، دوست دارید مدام با او در ارتباط و باخبر باشید و دوست دارید همیشه برایش هدیه بخرید و خوشحالش کنید. وقتی تازه عاشق کسی می‌شوید، احساسات‌تان می‌توانند واقعا شدید باشند و هیجانی دارید که به سختی می‌توانید با کلمات توصیف‌شان کنید.

گاهی درک تفاوت میان دوست داشتن و عاشق شدن کار سختی است، اما به گفته‌ی کارشناسان علائمی وجود دارند که می‌توانید بفهمید کسی را دوست دارید یا عاشقش شده‌اید.

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

شما شاد هستید و البته کمی مضطرب

وقتی عاشقید کلا آدم شادتری هستید. گویی احساس سرخوشی می‌کنید و حتی تصور وقت گذراندن در کنار محبوب‌تان شما را هیجان زده می‌کند و نگاه کردن به سلفی‌هایی که با هم گرفته‌اید هم کافیست تا لبخند بر لبان‌تان بنشاند. اما این عشق کمی مضطرب‌تان هم می‌کند. کمی نگران آنچه در آینده روی می‌دهد هستید و دقیقا هم نمی‌دانید چه قرار است پیش بیاید.

فقط می‌دانید که می‌خواهید رابطه‌تان همیشگی باشد. خیلی از افراد عشق را با چیزی مقایسه می‌کنند که نمی‌توانند آن را از دست بدهند یا با بی‌تفاوتی از کنارش رد شوند و شک و تردید‌ها نسبت به نتیجه‌ی ناشناخته‌ی این عشق هیجان انگیز است.

همه چیز تازه و هیجان انگیز است

وقتی عاشق هستید حتی نسبت به کار‌هایی که قبلا میلیون‌ها بار انجام داده‌اید، اما این بار در کنار فرد محبوب‌تان انجامش می‌دهید هیجان دارید. شاید قبلا از تماشای مسابقات ورزشی متنفر بودید، اما حالا می‌توانید با لذت تمام کنار فرد مورد علاقه‌تان بنشینید و چهار ساعت مسابقه ورزشی تماشا کنید.

همه‌ی این‌ها به این علت است که عشق، تغییر جدیدی در شما ایجاد کرده است. وقتی عاشق می‌شوید، اساس دریافت‌های شما تغییر می‌کند. می‌توان این تغییر را مانند بیدار شدن و هیجان زده شدن واقعی تصور کرد. شما کسی را پیدا کرده‌اید که با او هر چیزی حس تازگی برای‌تان دارد، حتی لم دادن روی کاناپه و فیلم تماشا کردن!

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

ارتباطات‌تان به راحتی صورت می‌گیرد

بودن در کنار او برای‌تان درد سری ندارد و مجبور نیستید به خودتان فشار بیاورید تا زمانی برای با هم بودن پیدا کنید. حتی شاید مثل آدم‌های دیگر با هم اختلاف نظر‌هایی هم پیدا کنید، اما این اختلاف‌ها هرگز آنقدر شدید نیستند که آزارتان دهند، چون وقتی عاشق‌اید، الویت شما رابطه‌تان است، نه غرورتان. اصلا اهمیت نمی‌دهید که شما اول کوتاه بیایید و بحث را خاتمه دهید، زیرا نمی‌توانید زندگی‌تان را بدون او تصور کنید. حتی یک روز دوری از محبوب‌تان، مثل یک سال به نظر می‌رسد.

تمام مدت به فکرش هستید

وقتی عاشق‌اید او همیشه در ذهن‌تان وجود دارد. ممکن است ناگهان تصمیم بگیرید به او زنگ بزنید، چون یکی دو ساعت از آخرین باری که با هم حرف زدید می‌گذرد و یا ممکن است وارد فروشگاهی شوید تا برای خود لباسی بخرید، اما در نهایت با هدیه‌ای که برای محبوب‌تان خریده‌اید، از فروشگاه خارج می‌شوید. وقتی عاشق‌اید مدام به او فکر می‌کنید و ذهن‌تان درگیر اوست، اما این درگیری شما را آشفته نمی‌کند، بلکه احساس آرامش و امنیت به شما می‌دهد که شما را غرق لذت می‌کند.

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

کمی حسود می‌شوید

کمی حسادت طبیعی است. قابل درک است که عاشق حسود باشد، زیرا می‌خواهد محبوبش فقط و فقط مال خودش باشد. حسادت زمانی خطرناک می‌شود که حالت وسواسی به خود بگیرد و شما را وادار کند مدام در حال تجسس و کنکاش او باشید. تحت کنترل گرفتن فرد مورد علاقه یک رفتار سمی است و نشان می‌دهد رابطه‌ی سالمی ندارید.

دوست دارید او را وارد تمام جنبه‌های زندگی‌تان کنید

وقتی واقعا عاشق کسی هستید دوست دارید او را به تمام جنبه‌های زندگی‌تان راه دهید. دوست دارید او را به خانواده و دوستان‌تان معرفی کنید، چون مطمئن‌اید که آن‌ها نیز او را دوست خواهند داشت. وقتی تمایل دارید فرد مورد علاقه‌تان در همه جای زندگی‌تان حضور داشته باشد نشاندهنده‌ی این است که خواهان رابطه‌ی همیشگی با او هستید.

آدم بهتری می‌شوید

بودن در کنار کسی که می‌دانید کامل‌تان می‌کند، باعث می‌شود خودتان را بهبود بدهید. این بهتر شدن می‌تواند هدف‌های جدید باشد یا رسیدن به یک نگرش مثبت‌تر. فرد محبوب شما باید شما را تشویق به بهتر شدن کند.

اگر فرد مقابل‌تان کمکی به پیشرفت شما نکند، پس باید عشق را جای دیگری پیدا کنید، فرقی نمی‌کند او چه ویژگی‌های دیگری دارد، ممکن است به اشتباه تصور کنید که عاشق او هستید و در واقع فریب خورده باشید. وقتی عاشق کسی هستید با تمام وجودتان دوست دارید او موفق باشد و موفقیت و رشد او را رشد و موفقیت خودتان می‌دانید، زیرا می‌خواهید آینده‌ای درخشان و ثابت برای خودتان خلق کنید.

برای آینده‌تان نقشه می‌کشید

وقتی واقعا عاشق کسی هستید، می‌دانید که می‌خواهید همیشه در زندگی‌تان باشد، بنابراین او را در تمام برنامه‌های‌تان برای آینده جا می‌دهید و حضور او در هدف‌های‌تان دیده می‌شود. وقتی تصمیمات مهم و بزرگ می‌گیرید او را نیز مدنظر دارید و حتی شاید به او بیشتر از خودتان اهمیت بدهید.

و، اما دلایل علمی که نشان می‌دهند عاشق شده‌اید!

خوشبختانه بدن شما هم راه‌های زیرکانه‌ای دارد که به شما ثابت کند در دام عاشقی گرفتار شده‌اید و حسی که دارید صرفا یک حس گذرا نیست.‌

نمی‌توانید چشم از او بردارید

اگر برای‌تان پیش آمده که محبوب‌تان مچ‌تان را در حالیکه عاشقانه به او خیره شده‌اید بگیرد پس واقعا عاشق شده‌اید! مطالعات علمی دریافته‌اند زوج‌هایی که به هم خیره می‌شوند، احساسات قوی‌تری در ارتباط با هم دارند.

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

احساس سرخوشی و سرمستی می‌کنید

وقتی عاشق‌اید کاملا طبیعی است که احساس سرخوشی کنید. مطالعه‌ای نشان داده مغز کسی که عاشق است شبیه مغز کسی است که کوکائین مصرف کرده است. این حالات خود را باید مدیون دوپامین باشید که در هر دو حالت عاشقی و مصرف کوکائین ترشح می‌شود و حس سرخوشی می‌دهد. علت غیرمنطقی رفتار کردن عشاق نیز همین می‌تواند باشد!

به فکرش معتاد شده‌اید

وقتی عاشق کسی هستید احساس می‌کنید به هیچ روشی نمی‌توانید فکر او را از سرتان بیرون کنید. زیرا مغز شما فنیل اتیل آمین ترشح می‌کند که به آن هورمون عشق نیز می‌گویند. این هورمون احساس شیفتگی نسبت به طرف مقابل در شما ایجاد می‌کند. شما اگر عاشق نشده باشید هم با این حس آشنا هستید، زیرا فنیل اتیل آمین در شکلات هم وجود دارد و به همین دلیل است که بعد از خوردن یک تکه شکلات نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و تکه‌های بعدی را هم می‌خورید.

دوست دارید او شاد و خوشحال باشد

رابطه یک جور شراکت است، اما وقتی واقعا عاشق کسی می‌شوید شاد و خوشحال بودن او برای‌تان بسیار مهم می‌شود. عشق همدلانه می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین علامت‌های یک رابطه سالم باشد. یعنی شما وقتی که عاشق‌اید می‌توانید فداکاری کنید تا او شادتر و راحت‌تر باشد.

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

اخیرا استرس گرفته‌اید

هرچند عشق اغلب همراه با احساسی گرم و مطبوع است، اما می‌تواند منبع بزرگی از استرس هم باشد. عاشق بودن اغلب باعث می‌شود مغز شما هورمون استرس یعنی کورتیزول ترشح کند و به شما احساس گرگرفتگی بدهد؛ بنابراین اگر متوجه شدید صبر و تحمل‌تان کم شده و بیقرارید، شاید عاشق شده باشید.

درد را زیاد احساس نمی‌کنید

خیلی از افرادی که عاشق می‌شوند ادعا می‌کنند درد را کمتر احساس می‌کنند. پژوهشی نیز نشان داد وقتی افراد به عکس فرد مورد علاقه‌ی خود خیره شده بودند، دردی که حس می‌کردند ۴۰ درصد کمتر از حد واقعی خود دریافت شده بود.

ضربان قلب‌تان با او هماهنگ می‌شود

وقتی به محبوب‌تان فکر می‌کنید قلب‌تان تندتر می‌زند، اما مطالعه‌ای نشان داده که ضربان قلب عشاق با هم هماهنگ می‌شود. هر چند ممکن است شما خودتان این را حس نکنید، اما احساس ارتباط عمیق با او علامت خوبی است که نشان می‌دهد عاشق‌اید.

از کجا بفهمیم عاشق کسی شده‌ایم؟

بیشتر عرق می‌کنید

اگر حالت تهوع دارید و عرق می‌کنید، ممکن است مسموم شده باشید یا عاشق! مطالعه‌ای نشان داده عاشق شدن باعث می‌شود شما احساس ناخوشی کنید و علائم فیزیکی مشابه اضطراب و استرس بروز بدهید مانند عرق کردن. البته این احساس کاملا موقتی است و وقتی با محبوب‌تان صمیمی‌تر و راحت‌تر شدید، دیگر دچارش نخواهید شد.

عیب‌هایش را می‌بینید و نمی‌بینید

هر چند خیلی خوب است که آدم‌ها روی نقاط قوت هم تمرکز کنند نه ضعف‌ها، اما دیدن این ضعف‌ها نیز مهم است، مخصوصا در یک رابطه. اما وقتی عاشق هستید، با اینکه عیب‌ها و کاستی‌های او را می‌بینید، اما انگار نمی‌بینید و باز هم عاشق او هستید. شما می‌دانید محبوب‌تان چه ایراد‌ها و ضعف‌هایی دارد، اما باز هم با تمام وجودتان او را می‌خواهید و انتخابش کرده‌اید. شما او را بابت همین چیزی که هست می‌خواهید و عاشق خود واقعی او هستید.

عشق یکی از چیز‌هایی است که به انسان ارزش می‌دهد. در دنیا آشفتگی‌ها و اندوه‌های زیادی وجود دارد، اما وقتی به اطراف‌مان نگاه می‌کنیم و آدم‌هایی را می‌بینیم که عاشق هم‌اند، برای هم فداکاری می‌کنند و راحتی و شادی هم را می‌خواهند، می‌فهمیم که درد سر‌های دنیا ارزش تحمل کردن را دارند. عاشق بودن یکی از زیباترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای کسی روی بدهد. اگر علائم گفته شده را دارید، قدردان باشید و بدانید که عشق و عاشقی شما زمان و موقعیتی است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

منابع: seventeen، independent


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/898745/از-کجا-بفهمیم-عاشق-کسی-شده‌ایم
بازدید: 1077

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top