• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 420952
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵

بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر

برترین‌ها: اگر مزدا یک حیوان بود؛ باید آن را با حیواناتی مانند جگوار یا پلنگ آفریقایی مقایسه می‌کردیم! مزدا بسیار تنها بوده و محبوبیت چندانی ندارند. اما این خودروساز ژاپنی در گوشه رینگِ مبارزه مشغول فعالیت‌های شیطنت‌آمیز بوده و اتومبیل‌های فوق‌العاده‌ای را به تولید می‌رساند.

مزدا محبوب‌ترین برند ژاپنی نیست و به راحتی با نگاهی به ترافیکِ شهر‌های مختلف ژاپن و حتی ایالات متحده آمریکا می‌توان به حقانیت سخن ما پی برد. مزدا به عنوان خودروسازی ژاپنی طراحی‌های کاملاً بی‌عیب و نقصی داشته و شهرت خاصی برای خود دست و پا کرده است. مدل‌های اخیر مزدا، یعنی «CX-۵» و «CX-۹» زیبا و بسیار جادار بوده و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

مزدا اتومبیل‌های زیبایی مانند «RX-۷ FD» را ساخته و برای به وجود آوردن لحظاتی مهیج در ترافیک‌های خیابان‌های کوچکِ قاره اروپا می‌توان از مزدا ۲ استفاده کرد. مزدا برای هر لحظه و شرایطی آماده بوده و به شما خدمت خواهد کرد. در ادامه ما شما را در برترین‌ها با ۱۰ مدلِ برتر کمپانی مزدا در ده سال اخیر آشنا می‌کنیم.

مزدا آر ایکس- ۸ مدل ۲۰۱۱ (2011 Mazda RX-8)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا آر ایکس-۸ اتومبیلی نمادین است. این اتومبیل برای عبور از جاده‌های مشهور و پر پیچ و خم کوهستان‌های ژاپن ساخته شده است. شاید اتومبیل مزبور را نتوان با برادر بزرگتر و بازنشسته آن یعنی آر ایکس- ۷ اف دی (RX-۷ FD) مقایسه کرد؛ اما هنوز هم می‌توان آر ایکس-۸ را اتومبیلی اسپرت و بی‌نظیر دانست.

بدون شک مزدا باید پیشرانه‌ای قدرتمند را برای آر ایکس-۸ در نظر می‌گرفت؛ اما وزن سبک و ویژگی‌های مختلف آن به کمک موتورِ دوارِ مزدا رفته و آر ایکس-۸ تقریباً نیاز‌های عاشقانِ سرعت را برآورده می‌کند. اتومبیل یادشده دیفرانسیل عقب بوده و از توان پیشرانه دوار ۱.۳ لیتری با ۲۳۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

مزدا ۲ مدل ۲۰۱۴ (2014 Mazda 2)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا ۲ اتومبیلی شهری و مهیج است. در این اتومبیل از گیربکسی دستی و ۵ سرعته استفاده شده و بهترین مدلِ اتومبیل یاد شده در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. اتومبیل مزبور دیفرانسیل جلو بوده و از توان پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. فضای داخلی مزدا ۲ نسبت به رقیب اصلی آن یعنی هوندا فیت (Honda Fit)، کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

اگر گیربکس دستی برای شما مناسب نبود؛ می‌توانید مزدا ۲ را با گیربکسی اتوماتیک و ۵ سرعته خریداری کنید. در مجموع باید گفت که مدل ۲۰۱۴ مزدا ۲ اتومبیلی شگفت‌انگیز و شهری بوده و با توجه به مصرف سوخت پایینِ اتومبیل مزبور، باید آن را بهترین گزینه برای تردد در ترافیک‌های شهری دانست.

مزدا ۵ مدل ۲۰۱۵ (2015 Mazda 5)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

در صورتی که به دنبال خرید ونی ژاپنی، شش نفره، بزرگ و جادار هستید؛ حتماً مزدا ۵ مدل ۲۰۱۵ را فراموش نکنید! اتومبیل یادشده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و مجهز به گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته با توان ۱۵۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند.
مزدا ۵ دیفرانسیل جلو بوده و تجربه رانندگی با آن برای عاشقانِ هیجان و سرعت بسیار ناامیدکننده است.

تکنولوژی خاص و پیچیده‌ای برای ساخت مزدا ۵ به کار گرفته نشده و پیشرانه، دیفرانسیل و... اتومبیل یادشده تحت فشار قرار دارد. اما باید توجه داشت که مزدا ۵ اتومبیلی خانوادگی بوده و فضای حملِ بار مناسبی در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. در مجموعه باید مدل ۲۰۱۵ مزدا ۵ را اتومبیلی شگفت‌انگیز دانست؛ اما از سال ۲۰۱۶ دیگر تولید نشدِ و خریدارانِ آن باید به دنبال مدل‌های دست دوم مزدا ۵ باشند.

مزدا سی ایکس ۵ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazde CX5)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

اگر به دنبال کراس‌اووری جمع و جور و کاربردی هستید؛ مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس ۵ را از قلم نیندازید. اتومبیل مزبور چهره‌ای جذاب داشته و طراحی محیط داخلی آن بسیار دلنشین است. صندلی‌های سی ایکس ۵ بسیار بزرگ بوده و این موضوع فضای بار و محیطِ مورد نیاز برای راحتی و آسایش سرنشینانِ عقب را کاهش داده است.

مزدا سی ایکس ۵ از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۴۶ اسب‌بخار استفاده می‌کند. پیشرانه یادشده در سرعت‌های بالا سر و صدای فراوانی داشته و این ویژگی را می‌توان در رقبای سی ایکس ۵ هم مشاهده کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کراس‌اوور جذابِ ژاپنی‌ها ۸.۱ ثانیه است.

مزدا اسپید ۳ مدل ۲۰۱۳ (2013 Mazda Speed 3)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا اسپید ۳ جنگنده‌ای خیابانی است. اتومبیل یاد شده از جلو پنجره‌ای عجیب و تهاجمی استفاده کرده و پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری آن ۲۶۳ اسب‌بخار قدرت دارد. مزدا اسپید ۳ در مقایسه با نمونه معمولی مزدا ۳ از سیستم تعلیق بسیار محکم، لاستیک‌هایی قدرتمند و صندلی‌هایی اسپرت استفاده می‌کند. اما ارزش مزدا اسپید ۳ فقط با ویژگی‌های جسورانه آن بالا نرفته است. بلکه قیمت ۲۴ هزار دلاری آن برگ برنده مزدا برای فروش و رقابت با سایر اتومبیل‌های هم تراز با مدل ۲۰۱۳ مزدا اسپید ۳ است.

مزدا سی ایکس-۹ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda CX-9)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

همه ما اتومبیلی بزرگ را در رویا‌های خود تصور کرده و شاید زمانی فرا برسد که بالاخره سوار بر اتومبیل رویایی خود شویم. مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس-۹ یکی از اتومبیل‌های رویایی ما بوده و پیشرانه ۴ سیلندر و توربوشارژ آن نظر ما را به خود جلب می‌کند. پیشرانه یادشده همراه خوبی برای ما در هنگام تردد از ترافیک‌های شهری بوده و بسیار کارآمد است.

محیط داخلی سی ایکس-۹ بسیار بزرگ و جادار بوده و سرنشیان خود را حیرت زده خواهد کرد. در این اتومبیل از مجموعه امکاناتی مانند؛ کمک راننده خودکار، سیستم سرگرمی و ناوبری پیشرفته و... استفاده شده است.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda 3)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ اتومبیلی ما بینِ هاچ‌بک و سدان است. در اتومبیل مذکور طیف وسیعی از امکانات پیشرفته در اختیار سرنشینان قرار گرفته و باید مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ را یکی از بهترین اتومبیل‌های کامپکت در کلاس خود دانست. شکی نیست که مدل ۲۰۲۰ مزدا ۳ انتخابی متمایز و بهتر نسبت به محصولاتی مانند تویوتا کرولا (Toyota Corolla) و هوندا سیوک (Honda Civic) است.

مدل ۲۰۲۰ مزدا ۳ در بزرگراه عملکرد مطلوبی نداشته و با وجود تمام ویژگی‌های خود، راننده را بیش از حد درگیر می‌کند. در مدل ۲۰۲۰ مزدا از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۶ اسب‌بخار استفاده شده است. مشتریان مزدا ۳ توان خریداری آن در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک را دارند.

مزدا ۶ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda 6)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مدل ۲۰۲۰ مزدا ۶ سدانی خانوادگی بوده و برای تفریح و طبیعت‌گردی بسیار مناسب است. برای ساخت بدنه اتومبیل یادشده از تکنولوژی پیشرفته و هم سطح با اتومبیل‌های گران قیمت استفاده شده است. شاسی مدل ۲۰۲۰ مزدا ۶ تجربه‌ای ایده‌آل از رانندگی را ارائه داده و شما می‌‎توانید سواری با اتومبیلی سدان و اسپرت را با مزدا ۶ تجربه کنید.

اتومبیل یاد شده با وجود تمام ویژگی‌ها و امکانات متعدد خود، قیمت مناسب و معقولی دارد. مزدا ۶ از توان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند. همچنین امکان سفارش مزدا ۶ با پیشرانه توربوشارژ و توان ۲۵۰ اسب‌بخار وجود دارد. در هر دو نسخه مزبور از گیربکس اتوماتیک و شش سرعته استفاده شده است.

مزدا ام ایکس-۵ میاتا (Mazda MX-5 Miata)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

اتومبیلی با مشخصات فنی مدرن، وزن مناسب، شاسی ایده‌آل، دیفرانسل عقب، پیشرانه کارآمد و گیربکسی دل‌انگیز در برابر شما بوده و نتیجه تمام موارد مذکور تجربه رانندگی کاملاً جدید و با طراوت با مزدا ام ایکس-۵ میاتا است.

مدل ۲۰۱۹ اتومبیل مزبور از پیشرانه ۴ سیلندر با توان ۱۸۱ اسب‌بخار استفاده کرده و گیربکسی شش سرعته و دستی وظیفه انتقال قدرتِ پیشرانه را به محور عقب بر عهده دارد.

مزدا سی ایکس-۵ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda CX-5)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس-۵ بسیار ایده‌آل بوده و شاسی‌بلندی برنده است. کابینِ پُر امکانات، با کیفیت و درجه یک اتومبیل مزبور به سادگی به اتومبیل‌های برند‌هایی مانند آئودی کنایه می‌زند. مشتریان سی ایکس-۵ توان انتخاب سه پیشرانه گوناگون برای اتومبیل خود را داشته و باید گفت که بهترین پیشرانه و نسخه سی ایکس-۵؛ پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو شارژ و مدل‌های «Signature» و «Grand Touring» هستند.

مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس-۵ به «i-Actisense» مجهز شده و از امکاناتی مانند سیستم کمک راننده، ترمز خودکار، کروز کنترل و... استفاده می‌کند.

منبع: hotcars


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/936627/بهترین-اتومبیل‌های-مزدا-در-۱۰-سال-اخیر
بازدید: 916

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top