• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 424210
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶

بهترین مکانهای ایران برای طبیعت گردی که نباید از دستشان داد

ایران زیبای ما دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است و برخی از پدیده های موجود در آن به ندرت در جای دیگری از این کره خاکی قابل رویت است . برای لذت از این همه زیبایی ، فقط کافی است کوله بار خود را ببندید و پا به جاده بگذارید.  فارغ از تجملات امروزی سفر ها و اقامت در هتل های گرانقیمت در زیر آسمان خدا بخوابید و از آب چشمه های گوارا بنوشید و یه کوله خاطرات شیرین برای خود سوغات ببرید .

در ادامه این مطلب همراهمان شوید تا شما را با طبیعت زیبا و شگفت انگیز ایران آشنا کنیم :

قله همیشه استوار دماوند

قله دماوند برای ایرانیان نماد عظمت و شکوه بوده و هست .  و در اشعار بزرگان این سرزمین بارها و بارها به عظمت و جلال آن اشاره شده است .

 به گزارش سفر باتو قله دماوند در حدود پنج هزار و ششصد و ده متر ارتفاع دارد و بلندترین قله ایران است . صعود به این قله باشکوه همواره برای کوهنوردان چالشی بزرگ است و در برخی از فصول سال دامنه آن پر می شود از کوهنوردان پر تلاش که از سراسر ایران و حتی دنیا برای فتح آن راهی این منطقه شده اند. 

قله دماوند در رشته کوه البرز قرار دارد و صعود به آن تقریبا دو روز به طول می‌ انجامد. جالب است بدانید این پدیده شگفت انگیز از سال ۱۳۸۷ به‌ عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید .

ترکمن صحرا

دشت‌ های زیبا و پر از گل ترکمن یا ترکمن صحرا در شمال‌ شرقی ایران قرار دارد و با کشور ترکمنستان هم مرز است . ترکمن صحرا در بخش کوچکی از دریای خزر قرار دارد و در استان گلستان واقع شده است . ترکمن صحرا شهرهای گنبد کاووس ، بندر ترکمن ، آق‌قلا ، مراوه‌تپه ، کلاله، سیمین‌شهر ، گمش‌تپه، نگین‌شهر ، انبار آلوم و داشلی برون شهر فراغی، گلیداغ را در بر می‌گیرد که همگی بسیار سرسبز و خرم هستند . تمامی این منطقه را  تپه ‌های سرسبز و پر از گل در بر گرفته که اغلب بکر و دست نخورده به جا مانده اند. مردم این منطقه بسیار مهمان نواز و خوش رو هستند و بی شک سفری به یاد ماندنی را برایتان رقم می زنند. علاوه بر تماشای این همه زیبایی ، گشت و گذار در روستا ها و بازار های محلی و همچنین آشنائی با فرهنگ این مردمان بسیار جالب و خاطره انگیز خواهد بود. در ضمن تور لحظه آخری را از دست ندهید .

برج گنبد قابوس بنایی تاریخی و زیباست از سده‌ی چهارم هجری به جا مانده و بلندترین برج تمام آجری در دنیاست . این بنا هفتاد و دو متر ارتفاع دارد و از جاذبه های تاریخی و منحصر بفرد این منطقه بشمار می آید .

دشت لوت

مناظر زیبای دشت لوت با اعجایب شگفت انگیز آن گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند . این صحرای حیرت انگیز بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان و یکی از دو دشت بزرگ ایران محسوب می گردد. این منطقه در جنوب‌ شرق ایران واقع شده و مساحتی بیش از پنجاه هزار کیلومتر مربع را در بر گرفته است . دشت لوت بخشی‌ از استان‌ های کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را اشغال کرده و در زمره گرمترین و خشکترین مناطق جهان بشمار می آید . در این منطقه ناحیه ای به نام گندم بریان قرار دارد که بالاترین دمای کره زمین در آن جا به ثبت رسیده است . این دما در فصل تابستان بیش از هفتاد درجه سانتی گراد است . دانشمندان علت گرمای بالای این منطقه را ، رنگ تیره خاک  و خشکی بیش از حدمی دانند البته سطح تابش بر این نقطه به گونه های است که جذب توسط خاک را به حداکثر می رساند . بهترین زمان برای بازدید از این نطقه فصول سرد سال است ، در این زمان آسمان پر ستاره کویر ، آرامشی بی اندازه به شما هدیه می دهد.

برای بازدید از این منطقه شگفت انگیز می بایست در تور های صحرانوردی ثبت نام کنید . این تورها ، گردشگران را به دل کویر می برند و یکی دو روزی در کویر مهمان خواهید بود. و شما را با برخی از پدیده های نادر کویر همانند کلوت ‌های اسرارآمیز (صخره‌های غول‌پیکر) آشنا می کنند.

دشت کویر

دشت کویر ، صحرای عظیم نمک است که در قلب فلات ایران جا گرفته است . این منطقه زیبا و حیرت انگیز در فاصله سیصد ‏کیلومتری از شرق و جنوب‌ شرق استان تهران قرار دارد . این بیابان وسیع ، در جدود هشتصد کیلومتر طول و بیش از سیصد ‏کیلومتر عرض دارد و توسط گل ‌و لای و باتلاق‌های نمک پوشیده شده است. بهتر است بدانید این کویر بایر و بسیار سوزان را نمیتوان یکه و تنها و بدون داشتن راهنمای راه بلد و تجهیزات کافی پیمود . وزش بادهای خشک و شدید در برخی فصول سال ، سطح این دریایچه نمک را خشکانده و آن را به شکل رشته‌های درهم‌تنیده‌ای درآورده است . کمتر موجود زنده ای قادر به زندگی در این کویر نمکی و تا چشم کار می کند از آبادانی خبری نیست . اما با داشتن اطلاعات کافی و همراه بودن یک راهنمای با تجربه شما را تا حد زیادی به جلو می برد و حس کنجکاوی شما را ارضاء می کند .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 518




Scroll to Top