• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 426953
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴

3 علت رایج گرفتگی لوله فاضلاب

یکی از مشکلاتی که برای هر ساختمان و منزلی پیش می آید و اتفاق افتادن آن بسیار آزاردهنده و مشمئزکننده است گرفتگی لوله فاضلاب و بالا زدن چاه توالت است. مشکلی که زندگی اعضای ساختمان و منزل را با مشکل مواجه می کند و اگر مشکل ادامه دار و جدی باشد روند زندگی در منزل به کل مختل خواهد شد. بوی بد و پخش شدن کثیفی ها عامل ناراحتی های روحی و از بین رفتن آرامش روانی و حتی مشکلات جسمی برای انسان می شود.
در قدیم که توالت ها روی چاه فاضلاب ساخته می شدند و فاصله آن ها با چاه خیلی کم بود و فاضلاب مستقیم به چاه می ریخت شاید این مشکلات کمتر دیده می شد. اما امروزه با افزایش جمعیت و ساخته شدن خانه ها در ارتفاع داشتن سیستم لوله کشی فاضلاب از ملزومات ساخت هر ساختمانی است. وجود لوله کشی در ساختمان هم به گرفتگی لوله فاضلاب می انجامد.

سرویس لوله بازکنی

این مشکل می تواند دلایلی داشته باشد. دلایلی که با توجه به آن ها و جلوگیری از وقوع آن ها مانع از گرفتن لوله فاضلاب شویم. مسئله ای که هم ناراحتی زیادی به همراه می آورد و هم هزینه های زیادی را بر دوش صاحب ساختمان می اندازد. به یاد داشته باشید که اگر ساکن شهر تهران هستید و دچار گرفتگی لوله فاضلاب شدید می توانید روی خدمات رفع گرفتگی لوله و لوله بازکنی شرق تهران، غرب تهران، شمال و جنوب آن در سایت برچسب حساب باز کنید. در ادامه قصد داریم به تعدادی از دلایل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب اشاره کنیم:

گرفتگی لوله فاضلاب با دستمال توالت

دستمال توالت یک ابزار پرمصرف در توالت است که رها کردن آن در چاه فاضلاب به جای سطل آشغال به مرور باعث گرفتگی لوله فاضلاب می شود. دستمال توالت که از جنس کاغذ می باشند اگر در آب قرار بگیرد به نوعی در آن حل می شود ولی وقتی حجم دستمال های استفاده شده زیاد می شود به مرور این دستمال ها تجمع کرده و باعث بند آمدن راه فاضلاب و گرفتگی لوله فاضلاب می شوند.

راهکار از بین بردن گرفتگی لوله فاضلاب با دستمال توالت

راه رفع آن استفاده از اسید لوله بازکنی برای زمانی که هنوز مشکل خیلی زیاد نشده می باشد. اسید گرفتگی های معمولی مسیر فاضلاب را باز می کند. اگر دستمال های توالت در ابتدای سیفون بود می توانید با یک وسیله سیخ مانند آن را از بین ببرید. ولی اگر در مسیر فاضلاب و بعد از سیفون این گرفتگی ایجاد شده باشد و به خصوص آن که خیلی سخت شده باشد تنها راه رفع آن فنر لوله بازکنی خواهد بود. به یاد داشته باشید می توانید برای فنر زدن چاه فاضلاب خود از خدمات سایت برچسب و لوله بازکن های متخصص آن استفاده کنید.

گرفتگی لوله فاضلاب با نخاله ساختمانی

برخی از ساختمان هایی که عملیات تعمیر و بنایی در آن انجام می شود بعد از مدتی دچار گرفتگی لوله فاضلاب می شوند. علت اغلب این گرفتگی ها افتادن نخاله های ساختمانی مانند تکه های آجر یا قلوه های سیمان و گچ خشک شده یا ریختن سیمان و گچ داخل چاه است که بعد از مدتی مسیر را کلا بند می آرود.

گرفتگی لوله فاضلاب با نخاله ساختمانی

راهکار باز کردن لوله فاضلاب که با نخاله ساختمانی مسدود شده

تنها راه باز کردن چاه فاضلاب در این حالت استفاده از فنرهای لوله بازکنی قوی می باشد. به این شکل که فنرهای مخصوصی توسط یک دستگاه و موتور الکتریکی به چرخش می افتد و هم زمان در چاه و لوله فاضلاب حرکت می کند و هرچه سر راه باشد را از جا کنده و رد می کند. دقت داشته باشد که فنرزدن گرفتگی لوله فاضلاب یک کار تخصصی است و افراد آماتور نباشد آن را انجام دهند. پس برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل خود می توانید از خدمات لوله بازکنی برای چاه بازکنی در شمال تهران ، شرق، جنوب و غرب شهر برای فنرزدن لوله فاضلاب منزل خود استفاده کنید.

گرفتن لوله فاضلاب با اشیاء

گاهی وقت ها چیزهای کوچکی مثل موبایل، دسته کلیدها، خودکار، ریموت قفل خودرو یا وسایل دیگر که درجیب افراد جا می شوند هنگام نشستن بر سر کاسه توالت مخصوصا توالت ایرانی به درون چاه سقوط می کنند و در سیفون توالت گیر می کنند. این مسئله باعث می شود که بعد از مدتی مسیر راه فاضلاب بند بیاید.

راه حل رفع گرفتگی لوله فاضلاب با اشیاء

این یکی از شایع ترین دلایل گرفتگی لوله فاضلاب است و راه حل آن هم استفاده از فنرهای لوله بازکنی است. البته شاید در این مورد نیازی به استفاده از فنرهای لوله بازکنی خیلی قوی یا با دستگاه نباشد. گاه با استفاده از فنرهای معمولی دستی هم می توان این مشکل را برطرف کرد. اگر وسیله ای که افتاده مورد نیاز است مانند موبایل و باید حتما درآورده شود می توانید از برخی گیره های مخصوص درآوردن اشیاء از چاه توالت استفاده کنید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 1487




Scroll to Top