• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 426979
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

جاهای دیدنی کره جنوبی کشور تضادهای سنتی و مدرن (+تصاویر)

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

 

جاهای دیدنی کره جنوبی,عکس جاهای دیدنی کره جنوبی,مناطق دیدنی کره جنوبی

جاهای دیدنی کره جنوبی تلفیقی از سنت و مدرن

 

کشور کره در جریان جنگ های بسیاری به دو کشور کره جنوبی و کره شمالی تقسیم شده است. کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی است که بخش جنوبی شبه جزیره کره را در برمیگیرد. کره جنوبی مدرن، هیجان انگیز، زیبا و دیدنی است. از جمله جاهای دیدنی کره جنوبی میتوان به کاخ چانگ دیوک گونگ، برج سئول و موزه ملی کره اشاره کرد.

کره جنوبی کجاست؟ 

کشور کره در میان کشورهای چین ژاپن و روسیه قرار دارد. کره جنوبی با ۱۰۰٬۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت (صد و نهمین کشور جهان)  میباشد. کره جنوبی بخش جنوبی شبه‌جزیرهٔ کره را در بر می‌گیرد، که تقریباً ۱۱۰۰ کیلومتر طول دارد. 

 

کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی است و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند (از جمله کوه‌های تیسماک). جلگه‌ها در آن وسعت فراوانی دارند و مهم‌ترین رود‌های آن عبارت‌اند از: هان، ناک‌دونگ، گئوم، بوک‌هان و نام‌هان. این کشور دارای جزیره‌های فراوانی است و جنگل‌ها در آن وسعت زیادی دارند. آب و هوای آن گرم و مرطوب و پرباران است. بهترین زمان سفر به کره جنوبی ژانویه، فوریه، سپتامبر و اکتبر می باشد.

 

پایتخت این کشور، شهر سئول  میباشد. زبان رسمی آن زبان کره‌ای (هانگول) می‌باشد که توسط پادشاه چوسان اختراع گردید و دارای ۲۸ الفبا می‌باشد.

 

کره جنوبی کشور معابد باستانی و شهرهای مدرن است. کره جنوبی مدرن،هیجان انگیز و زیبا و دیدنی است. تاریخ طولانی و جالب آن، فرهنگ شگفت‌انگیز، غذاهای خوشمزه، مردم مهمان‌نواز و زیرساخت‌های توریستی عالی همه چیزهایی هستند که سفرتان به کره جنوبی را خاطره‌انگیز می‌کنند. در ادامه با همراه باشید تا در سفری هیجان انگیز از جاهای دیدنی کره جنوبی دیدن کنیم.

 

۱. کاخ چانگ دیوک گونگ

 

تصاویر جاهای دیدنی کره جنوبی,مکان های دیدنی کره جنوبی,کاخ چانگ دیوک گونگ

کاخ چانگ دیوک گونگ از معروفترین جاهای دیدنی کره جنوبی است

 

کاخ چانگ دیوک گونگ از معروفترین جاهای دیدنی کره جنوبی است. از میان ۵ کاخ بزرگی که در قرن پانزدهم میلادی از سوی خاندان چوسان (Joseon) در اطراف سئول ساخته شد، کاخ چانگ دیوک گونگ همواره اقامتگاه سلطنتی محبوب پادشاهان بوده است. اینجا یک ساختمان نیست، بلکه مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف است که هرکدام از آن‌ها کارکردی متفاوت دارند. برخی محل اقامت خاندان سلطنتی و برخی دیگر کتابخانه، اتاق غذاخوری و اتاق ملاقات هستند. 

 

در پشت محوطه ی اصلی کاخ چانگ دیوک گونگ یک باغ ۳۰ هکتاری وجود دارد که پر از راه‌های مختلف، فضاهای سبز، ساختمان‌های پاگودا، جویبارها و دریاچه‌های رنگارنگ است.

 

2.  مقبره خانوادگی سلسله چوسان | Royal Tombs of the Joseon Dynasty

 

نقاط دیدنی کره جنوبی,جاذبه های گردشگری کره جنوبی,مقبره خانوادگی سلسله چوسان

مقبره خانوادگی چوسان یکی از مهم ترین مناطق دیدنی کره جنوبی است

 

مقبره خانوادگی چوسان یکی از مهم ترین مناطق دیدنی حفاظت شده در کره جنوبی است که قدمتش به 500 سال پیش می‌رسد. در این مکان پادشاه و ملکه موسس سلسله چوسان دفن شده اند. طبیعت سرسبز اطراف مقبره که در نزدیکی شهر سئول قرار گرفته، این مکان را به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کره جنوبی تبدیل کرده است تا گردشگران بتوانند علاوه بر بازدید از جاذبه تاریخی از طبیعت بکر آن هم استفاده کنند.

 

3. برج سئول (Seoul Tower)

 

جاهای دیدنی کره جنوبی,عکس جاهای دیدنی کره جنوبی,برج سئول

برج سئول از نقاط دیدنی کره جنوبی

 

اگر میخواهید تمام منظره شهر سئول را یکجا ببینید، به برج سئول بروید. برج سئول تقریبا ۵۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است و بالکن های آن منظره بی‌نظیری از شهر را به شما نشان می‌دهند.

 

جالب است بدانید برای رسیدن به این برج می‌توانید از مرکز شهر تله کابین سوار شوید تا به پایه برج برسید. از آنجا می‌توانید از برج بالا بروید و در رستوران گردان بالای برج بنشینید و چیزی بخورید و از منظره و جاهای دیدنی کره جنوبی لذت ببرید.

 

4. پارک لوته ورلد سئول کره جنوبی (Lotte world Park)

 

مناطق دیدنی کره جنوبی,تصاویر جاهای دیدنی کره جنوبی,پارک لوته ورد

پارک لوته ورلد بزرگترین پارک تک منطوره دنیاست

 

پارک لوته ورلد از جاهای دیدنی کره جنوبی، بزرگترین پارک تک منظوره (منظور از تک منظوره پارکی تفریحی است که وسایل آن به یک نوع از سرگرمی اختصاص داشته باشد) دنیاست که در آن بازدید کنندگانی از تمامی سنین می توانند از سواری هیجان انگیز، فیلم و پاتیناژ ، قدم زدن های عاشقانه و نمایش های لیزری لذت ببرند. این پارک همچنین جای خوبی برای فرهنگ دوستان است چراکه یک موزه مردم شناسی با روستاهای مینیتاوری و آثار هنری که بیش از 5000 سال قدمت دارند ، در این پارک قرار دارد.

 

5. معبد جوگیه-سا (Jogye-sa)

 

تصاویر جاهای دیدنی کره جنوبی,مکان های دیدنی کره جنوبی,معبد جوگیه-سا

معبد جوگیه سا از جاذبه های توریستی کره جنوبی

 

معبد جوگیه-سا از مناطق دیدنی کره جنوبی و بزرگترین مجتمع عبادت بودائی سئول است. محوطه خارجی این معبد با صحنه‌هایی از زندگی بودا و گیاهان گلدار تزئین شده است، روبروی در معبد سه مجسمه بزرگ از بودا وجود دارد. این معبد مقر فرمانده بودا در کره بوده و دری بزرگ دارد که به معنای جدا کردن دنیای فانی از دنیای بودا است. کسانی‌که به معبد وارد می‌شوند سه بار خم می‌شوند و پیشانی خود را به زمین می‌زنند یک بار برای بودا، یک بار برای دِهَرما و یک بار برای راهبانی که در اینجا خدمت می‌کنند.

 

دقیقا روبروی بنای معبد یک درخت بزرگ و قدیمی با 26 متر ارتفاع و 4 متر عرض وجود دارد که با فانوس‌های رنگی تزئین شده. در پشت مقبره اصلی، تالار مدرن بودا قرار دارد که در آن مراسم تدفین برگزار می‌شود. سمت چپ آن هشت ضلعی 10 طبقه‌ای قرار دارد که یادگار راهب اهل سریلانکا به کره درسال 1913 است.

 

6.رود چونگ گیه چون:

 

طبیعت کره جنوبی,جاهای دیدنی کره جنوبی,رود چونگ گیه چون

رود چونگ گیه چون یکی از نقاط دیدنی کره جنوبی که در میان شهر سئول قرار دارد

 

این رود یکی از نقاط دیدنی کره جنوبی است که در میان شهر سئول قرار دارد و طول آن برابر با ۱۰ کیلومتر است. اطراف این رود با جذابیت های زیادی که دارد در شب گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. تزئینات این رود با استفاده از چراغ های سنتی و زیبا در روزهای ویژه کریسمس و … آن را به یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کره جنوبی تبدیل کرده است.

 

۷. منطقه غیرنظامی در مرز دو کره

 

جاهای دیدنی کره جنوبی,مناطق دیدنی کره جنوبی,منطقه DMZ

منطقه غیر نظامی DMZ در مرز دو کره شمالی و جنوبی

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی کره جنوبی که میتوان به آن اشاره کرد منطقه غیر نظامی DMZ است. از آنجایی‌که دو کشور کره‌ی شمالی و جنوبی همچنان در وضعیت جنگی نسبت به هم قرار دارند، در مرز میان این دو کشور، یک منطقه‌ی غیرنظامی (DMZ) وجود دارد که به‌شدت تحت مراقبت بوده و مین‌گذاری شده است. دیدار از این منطقه دیدنی کره جنوبی تنها در قالب تورهای گردشگری امکان‌پذیر است. این منطقه ۴ کیلومتر عرض دارد و به منطقه امنیتی مشترک معروف است. نزدیک‌ترین شهر به این منطقه پانمونجوم (Panmunjom) است.

 

8. روستای هانوک (Hanok Village)

 

عکس جاهای دیدنی کره جنوبی,نقاط دیدنی کره جنوبی,روستای هانوک

روستای سنتی هانوک و بازگشت به کره 600 سال پیش

 

یکی از اقداماتی که کره جنوبی برای حفظ فرهنگ و تاریخ بسیار غنی خود و جذب گردشگر انجام می‌دهد این است که چندین روستای منتخب را به شکل سنتی خود حفظ کرده‌ است. این روستاها هانوک نام دارند. برای اینکه فرهنگ باستانی کره را بهتر بشناسید حتما به روستای هانوک باک‌چان (Bukchon Hanok Village) در سئول بروید. راه رفتن در کوچه‌ها و خیابان‌های این روستا به شما نشان می‌دهد زندگی در کره ۶۰۰ سال پیش چه حال و هوایی داشته است. روستای باک‌چان یکی از جاهای دیدنی سئول است که در مرکز شهر قرار دارد و بازدید از آن کار خیلی آسانی است.

 

9. بازار میونگ دانگ سئول کره جنوبی (Myeongdong Market)

 

جاذبه های گردشگری کره جنوبی,جاهای دیدنی سئول,بازار میونگ دانگ

بازار میونگ دانگ سئول کره جنوبی مکانی مناسب برای خرید

 

بازار میونگ دانگ سئول کره جنوبی از جاهای دیدنی سئول و مکانی مناسب برای خرید است که اگر قصد خرید در سئول را دارید، حتما به این بازار به عنوان یکی از اولین گزینه های خرید سر بزنید، چرا که با داشتن فروشگاه های بزرگ فراوان، مراکز خرید متعدد، دست فروشان کنار خیابان، رستوران ها و کافه ها و فروشنده های دوره گرد می تواند نیازهای خریدتان را تا حد قابل قبول برطرف می نماید.

 

10. پارک المپیک (Olympic Park)

 

جاذبه های توریستی کره جنوبی,مناطق دیدنی کره جنوبی,پارک المپیک

پارک المپیک از محبوب ترین جاهای دیدنی کره جنوبی به خصوص برای علاقه مندان به ورزش

 

یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کره جنوبی به خصوص برای علاقه مندان به ورزش، پارک المپیک سئول است. اگر از بازی‌های المپیک 1988 کره‌جنوبی خاطره دارید یا به بازی‌های المپیک علاقه دارید گردش در این پارک شما را به وجد می‌آورد. این پارک بزرگ و دلپذیر، تاریخچه مختصری از المپیک را نشان می‌دهد که در آن 159 کشور شرکت کرده بودند. وقتی در مسیر پیاده‌روی قدم می‌گذارید اطراف‌تان پر از فضای سبز و حوضچه‌های مختلف است. در اطراف آن بیش از 200 تندیس بزرگ از هنرمندان مختلف وجود دارد. .

 

در پارک المپیک، جاذبه‌های ویژه‌ای که برای بازی‌های المپیک ساخته شده بود در دسترس شما است که شامل، استخرهای سرپوشیده، زمین‌های تنیس، سالن کنسرت‌، دوچرخه‌سواری و مسابقات قایق‌موتوری است.

 

11. موزه ملی کره:

 

جاهای دیدنی کره جنوبی,عکس جاهای دیدنی کره جنوبی,موزه ملی کره

موزه ملی کره جنوبی بزرگ ترین موزه در تاریخ و فرهنگ و هنر کره

 

سئول به‌عنوان پایتخت کره، میزبان موزه‌های فراوانی است. بزرگ ترین موزه در تاریخ و فرهنگ و هنر کره "موزه ملی کره" است که در سال ۱۹۴۵ ساخته شده است و شبیه به موزه‌ی متروپولیتن در نیویورک است. این موزه یکی از جاهای دیدنی کره جنوبی است که نمی‌توان از همه جای آن در یک روز دیدن کرد. کلکسیون‌های گسترده‌ی این موزه شامل هنر، تاریخ و باستان‌شناسی می‌شوند و تاریخ و فرهنگ و زندگی مردمان کره را روایت می‌کنند.

 

12. جزیره جیجو  (Jeju Province)

 

تصاویر جاهای دیدنی کره جنوبی,طبیعت کره جنوبی,جزیره جیجو

یکی دیگر از جاهای دیدنی کره جنوبی جزیره آتشفشانی جیجو است

 

جزیره جیجو جزیره‌ای آتشفشانی در جنوب غربی کشور کره جنوبی است. در گذشته از این جزیره برای تبعید مجرمان و خیانتکاران استفاده می کردند چراکه این ناحیه فاصله به نسبت زیادی با کره یا چوسان داشت و دسترسی به جزیره صرفا از طریق قایق امکان پذیر بود؛ اما امروزه دیگر از آن جزیره دور افتاده خبری نیست و ججو به یکی از جاهای دیدنی کره جنوبی  برای گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است.

 

جزیره ججو با داشتن پوشش گیاهی منحصربه‌فرد و گیاهان بومی و حیات جانوری خاص خود در سال 2007 به عنوان میراث طبیعی در یونسکو ثبت شده است.

 

از مهم ترین مکان های دیدنی جزیره ججو کوه هالاسان (Hallasan National Park)، صخره پدربزرگ، غار مانسانگل، مدرسه غواصی ججو، زنان غواص و ماهیگیر، آتشفشان ججو، فانوس دریایی هستند. 

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/iran/pastime/sights-south-korea-113.html
بازدید: 843

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top