• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427031
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۸:۳۷

پارکهای استانبول و پارکهای کیش در سفر

 

در استانبول ، پارک ها و پارک های بزرگ و کوچکی وجود دارد که قدمت برخی از آنها به دوران امپراتوری عثمانی باز می گردد و برخی دیگر نیز به تازگی ساخته شده اند. از آنجا که تعداد زیادی از این پارک ها وجود دارد ، در اینجا در یک لیست 10 تایی بهترین و محبوب ترین پارک های استانبول را به نمایش خواهیم گذاشت و بقیه آنها را در لیست دیگری نشان خواهیم داد.

پارک Golhane

یکی از پربازدیدترین پارکهای استانبول در قیمت تور استانبول لحظه آخری   است که در قسمت تاریخی شهر واقع شده و نام خود را از یک کلمه فارسی وام گرفته است. این توپ زمانی سایبان گل رز و باغ سلطنتی کاخ توپکاپی بود و از شکوه و عظمت یک امپراتوری برخوردار بود. این پارک همچنین دارای باغ و بخشهای مختلف یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های شهر استانبول است. جالب است بدانید که گلوله همان کلمه "گلخانه" است که در ترکی تلفظ می شود.

به گزارش سفر باتو ، پارک تاریخی Gulhane در منطقه Eminonu استانبول ، درست در کنار Topkap واقع شده است. قصر. ورودی جنوبی پارک به سمت کاخ توپکاپی است و اتفاقاً این ورودی یکی از بزرگترین دروازه های کاخ است. پس از بازدید از پارک گلخانه می توانید از موزه های باستان شناسی ، مسجد ایا ایرنه و ایاصوفیه دیدن کنید ، زیرا آنها بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

در سالهای اخیر ، تغییرات و بازسازی های جالبی در پارک گلخانه انجام شده است ، که طی آن قسمتهای قدیمی پارک ، باغ وحش و ون فار برداشته شده و در نتیجه اجازه نمایش درختان قدیمی و زیبا در پارک داده شده است. . . استخر توپی بزرگ نیز به صورت بریده بریده و ظاهری مدرن به خود گرفته است.

پارک امیرگان

پارک امیرگان با مساحت 470000 متر مربع یکی از بزرگترین پارکهای استانبول است که به دلیل لاله های رنگارنگ و انواع کاج ها ، سروها ، صنوبرها ، بیدها و درختان لیمو مشهور است. این پارک در بالای تپه ای در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و با دیوارهایی احاطه شده است. در داخل این پارک زیبا می توان دو تالاب جذاب و دست ساز بشر را مشاهده کرد که با بیش از 120 گونه گیاهی تزئین شده اند.

پارک امیرگان به قرن هفدهم میلادی برمی گردد ، زمانی که این پارک به عنوان یک هدیه به فرماندهی از دولت صفوی به نام امیر گون هان اهدا شد. نام این پارک با گذشت زمان به امیرگان تغییر کرده است. علاوه بر این ، با گذشت زمان این پارک بین افراد مختلف تقسیم شد و بعداً در دهه 1930 به عنوان هدیه به شهرداری استانبول اهدا شد.

علاوه بر گلها و درختان جالب ، سه غرفه و عمارت چوبی به نام های زرد ، صورتی و سفید در پارک امیرگان وجود دارد که یکی از آنها رستوران و دیگری کافه پارک است. تعداد زیادی مسیر پیاده روی و میزهای پیک نیک ، امیرگان را به یکی از پارک های مورد علاقه مردم محلی تبدیل کرده است.

یکی از ویژه ترین رویدادها در پارک امیرگان ، جشنواره بین المللی لاله است که از سال 2005 هر ساله فرش های رنگارنگ به امیرگان اضافه می کند و بسیاری را مجذوب خود می کند.

پارک ساحلی مرجان کیش

درست در کنار بازار مرجان در آفر تور کیش ارزان ، که یکی از شلوغ ترین بازارهای این جزیره است ، پارک ساحلی مرجان واقع شده است. ترکیبی از خرید و تفریح ​​در پارک را فراموش نکنید.

مرجان یک مسیر دوچرخه سواری نیز دارد ، به این معنی که علاوه بر پیاده روی در کنار ساحل ، می توانید در پارک نیز دوچرخه سواری کنید. حتی اگر شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می دهند در گوشه ای تنها باشند ، چندین غرفه پارک در انتظار شما هستند.

رستوران ها و کافه های اطراف مرجان نیز معروف هستند ، فقط کافی است از کافه فراتی و لیالی و همچنین رستوران حافظیه با غذاهای سنتی ایرانی نام ببرید.

البته فودکورت فودلند را نباید به عنوان یکی از متنوع ترین مکان های غذا خوردن در این جزیره فراموش کرد. البته چند قدم جلوتر ، کافه های مارین در انتظار شما هستند ، جایی که در کنار دو یا سه پایه قرار دارند.

البته نباید اسکله مرجانی سیمانی را که در قلب پارک است فراموش کرد. از دیگر مراکز مهم می توان به هتل مارینا پارک و مرکز خرید کوروش اشاره کرد که به مرجان نزدیک است و در چند قدمی می توانید به پارک برسید.

    آدرس: شرق جزیره کیش ، جنب بازار مرجان

پارک خانوادگی کیش

یکی از پارکهای نزدیک ساحل شمالی و غربی کیش و واقع در شهر میرمهنا این پارک است که در نزدیکی شهر مواس و منطقه صفین واقع شده است.

این محله ها یکی از قدیمی ترین محله های جزیره هستند و بر همین اساس Family Family یک پارک محلی است که البته گردشگرانی را که از کیش بازدید می کنند می پذیرد ، اما از ساکنان کیش استقبال می کند تا محلی ها. پارک های ساحلی. Family Family نام دیگری دارد: پارک مینا کیش.

دلیل این نام مجاورت آن با خیابانی به همین نام است. در پارک مینا علاوه بر محوطه بازی کودکان ، غرفه ها و سکوهای ویژه ای وجود دارد که کیشوندان و گردشگران می توانند از آنها برای قالی بافی استفاده کنند.

در این پارک می توانید دوچرخه نیز اجاره کنید ، اگرچه برخلاف پارک های ساحلی ، سوار شدن در ساحل لزومی ندارد. نزدیکترین بازارها به این پارک بازار خلیج فارس ، بازار عربی کیش و بازارهای فروش ماهی است که همگی برای خرید سوغاتی بسیار مناسب هستند ، اما بهتر است با ماشین یا ماشین به آنجا بروید.

البته اگر در هتل آفتاب شرق یا سوئیت های این منطقه اقامت دارید ، نباید تفریح ​​پارک مینا را فراموش کنید.

    آدرس: خیابان میرمهنا ، خیابان مینا ، پارک خانواده

 


 

بازدید: 442




Scroll to Top