• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427044
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸
دسته: سینما
پرینت
ایمیل

انیمیشن Soul؛ ارواح قدر زندگی را بهتر می‌دانند

برترین‌ها: انیمیشن « Soul/روح»» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، علمی تخیلی، فانتزی، کمدی، موزیکال است که به‌دست تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام پیت داکتر خالق انیمیشن درون و بیرون، بالا، شرکت هیولا‌ها و .. ساخته شده است.انیمیشن «روح» بدون شک بهترین نتیجه‌ای است که درسال‌های اخیر از همکاری دیزنی و پیکسار دیده‌ایم.

 

روح

 

انیمیشن « Soul/روح» در تاریخ ۱۱ اکتبر در جشنواره فیلم لندن که بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ملی در بریتانیا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. این اثر قرار بود که در تاریخ ۲۵ دسامبر در سینما‌های ایالات متحده نمایش داده شود، اما بعد‌ها به خاطر شرایط پیش آمده به واسطه بیماری کرونا، استودیو والت دیزنی پیکچرز تصمیم گرفت که این انیمیشن را درست در همان تاریخ، به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم دیزنی پلاس برای مشترکان خود به نمایش در بیاورد.

 

روح

 

داستان انیمیشن « Soul/روح» درباره شخصیتی به نام جو است. جو (با صداپیشگی جیمی فاکس) معلم یک گروه موسیقی دوره متوسطه دبیرستان است؛ زندگی دلخواه او پیش نمی‎رود. علاقه واقعی او سبک جاز است و سبکی در آن حرفه‌ای است. زمانی‌که به یک قلمروی دیگر سفر می‌کند تا فرد دیگری کمک کند که علاقه واقعی زندگی‌اش را پیدا کند، خیلی زود متوجه می‌شود که روح داشتن یعنی چه و چه تاثیری در زندگی دارد.نقش اول این انیمیشن به نام جو گاردنر اولین شخصیت قهرمان آفریقایی-آمریکایی کمپانی پیکسار محسوب می‌شود.

 

روح

 

مارک نیلسن یکی از تهیه‌کنندگان پیکسار در مصاحبه با نشریه هالیوود ریپورتر درباره انیمیشن « Soul/روح» گفت: آیا تابه حال از خود پرسیده‌اید که احساسات، رویا‌ها و علایق شما از کجا ناشی می‌شوند؟ چه چیزی باعث شکل‌گیری شما می‌شود؟ کمپانی پیکسار در سال ۲۰۲۰ شما را از خیابان‌های نیویورک به دنیای کیهانی خواهد برد تا در این سفر به مهم‌ترین سوال زندگی پاسخ دهید.

 

اولین اقدام تحسین برانگیزی که سازندگان انیمیشن « Soul/روح» انجام دادند این است که در طراحی و نمایش و روایت دنیای پس از مرگ خود، کاملا پا را فراتر از آیین‌ها و مذاهب گوناگون دنیا گذاشتند. آنها کاری کردند که هر کس با هر عقیده‌ای، بتواند با صحبت‌های مطرح شده در انیمیشن همذات پنداری کند.

 

روح

 

انیمیشن « Soul/روح» به حدی خوب ساخته شده است که بسیاری از منتقدان عملا نتوانست چیزی جز تحسین در مورد این انیمیشن بیان کنند.

 

پیتر بردشاو منتقد گاردین: «این انیمیشن، یک فیلم واقعا دوست‌داشتنی، خوشحال‌کننده و آرام محسوب می‌شود.»

 

ای. او اسکات منتقد نیویورک تایمز: «فیلم جدید پیکسار سوالی را می‌پرسد که خیلی از ما بار‌ها برای پرسیدندش دچار بی‌خوابی شده‌ایم، این سوال که: چرا ما وجود داریم؟ هدف زنده بودن چیست؟ و بعد چه می‌شود؟ این اولین بار نیست که استودیوی پیکسار توانایی بصری و داستانگویی‌اش را برای بررسی تم‌های فلسفی عمیق به کار برده. جنبه تعلیمی این انیمیشن صادقانه است، بر دل می‌نشیند و از هنرمندی خالقانش جدا نیست.»

 

روح

 

پیتر دبروگ منتقد ورایتی: «شاید بسیاری از کودکان درگیر این مساله نباشند؛ اما بزرگسالان زیادی هستند که آرزو می‌کنند هرگز به دنیا نمی‌آمدند و فیلم «روح» با قلب بزرگ و بخشنده‌اش مثل فیلم‌های قبلی پیکسار کاری می‌کند که حتی زندگی معمولی جو گارنر هم چیزی باشد که باید قدر آن دانسته شود... تمام این موارد مختلف به طرز زیبایی با هم ترکیب شده‌اند. اثری که تماشاگر پیر و جوان را به حالتی می‌برد که تصور می‌کند روح خودش مثل یک شخصیت کارتونی خاص در حال درخشش است.»

 

الکس گادفری منتقد امپایر: «فیلم آن تاثیر عاطفی که وعده می‌دهد را ارائه نمی‌دهد، خیلی از ایده‌ها هرگز شکل نمی‌گیرند، اما «روح» بدون شک یک سفر زیبا و تاثیرگذار اگزیستانسیالیستی و پر از شگفتی است. فیلم در تمام ۱۰۰ دقیقه زیباست، اما سفر احساسی عظیم نیست. اما جزئیاتش آن را به نتیجه می‌رساند. لحظاتی متعالی در فیلم وجود دارد، لحظاتی که روایت دقیقا بر انیمیشن منطبق می‌شود و شما را به جای دیگری می‌برد. این لحظات جادوی پیکسار است. در این لحظات است که همه چیز منطقی می‌شود.»

 

دیوید فیر منتقد رولینگ استون: «روح» درس‌های دقیقی درباره زندگی و سبک زندگی دارد. از قضا بهترین آن‌ها ساده‌ترین آن‌هاست: «نگاه کنید، کوش کنید، یاد بگیرید. لذت ببرید.»


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/1075943/انیمیشن-soul-ارواح-قدر-زندگی-را-بهتر-می‌دانند
بازدید: 5775

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top