• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427050
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ۲۳:۳۷

یک سفر به یادماندی به ازمیر

 

آسانسور ازمیر – برج ساعت

برج ساعت یکی از معروف‌ترین جاذبه های شهر  ازمیر است که به نماد این شهر تبدیل شده و بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . این بنای تاریخی که ساعت کولسی نامیده می گردد در میدان کوناک و در مرکز شهر  ازمیر قرار گرفته است . قدمت این بنا به سال ۱۹۰۱ میلادی باز می گردد و توسط معمار مشهور فرانسوی و برای گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاج‌گذاری سلطان عبد‌الحمید دوم  ساخته شد .

برج ساعت  بیست و پنج متر ارتفاع دارد و در اطراف آن جاذبه های تاریخی و تفریحی دیگری به چشم می خورد . پیشنهاد می کنیم پس از بازدید از برج ساعت با یک پیاده‌روی حدودا بیست دقیقه‌ای به سمت آسانسور ازمیر بروید و از آن جا شاهد چشم انداز زیبای شهر باشید . این بنا به سال ۱۹۰۷ میلادی تعلق دارد  و چشم انداز بی‌نظیر صخره‌ها تا ساحل «کاراتاس» را پیش رویتان قرار می دهد . کافه معروفی در بالای آسانسور وجود دارد که غذا و نوشیدنی ‌های متنوعی دارد و  با فضایی رویایی اوقاتی بیادماندنی را برایتان در تور ازمیر  ثبت می کند .

روستای شیرینجه 

بازدید از روستای زیبا و تاریخی شیرینجه بخش جذاب و جدائی ناپذیر سفر شما خواهد بود . این شهر به خاطر داشتن نوشیدنی ‌های بسیار متنوع و خوش طعم به شهرت رسیده و گشت و گذار در کوچه و پس کوچه های این روستا و دهکده‌ اطراف آن لذت بخش و بیاد ماندنی خواهد بود. خانه‌های این منطقه نمای زیبایی دارند و همگی سفید رنگ هستند و سقف ‌های سفالی دارند و اطراف روستا را مراتع و تاکستان‌ها در بر گرفته است . این روستا در نزدیکی شهر باستانی افه‌سوس قرار دارد ، پس پیشنهاد می‌کنیم به گونه ای برنامه ریزی کنید که هر دو منطقه را در یک روز ببینید .

شهر باستانی افه‌سوس

شهر باستانی افه سوس تاریخ و تمدنی سه هزار ساله را به رخ می کشد و حتی با تماشای ویرانه های به جا مانده از آن شاهد تمدن باشکوه امپراتوری یونان و رم خواهید بود . افه‌سوس به افه‌زه معروف است و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آن دوران بوده است و از آن به عنوان دومین شهر بزرگ جهان نامبرده می شود . معبد «آرتمیس»  که جزو هفت شگفتی جهان باستان است در همین منطقه قرار دارد . برخی تاریخ دانان بر پایه کتب مقدس ، شهر باستانی افه‌سوس را خانه‌ حضرت مریم می‌ دانند . این شهر باستانی از چندین بخش تشکیل شده است . کتابخانه سلسوس ، غار هفت ‌خوابه‌ها ، آمفی تئاتر ، کلیسای مریم مقدس ، خانه‌ باکره ، مسجد ایزابی ، باسیلیکای سنت جان و معبد هادریان نمونه ای از این بخش‌ها هستند .

 سواحل‌ زیبای شهر ازمیر

ساحل چشمه

شهر ازمیر در مطلب ارسالی سفر باتو در کنار آبهای زلال و فیروزه ای اژه قرار گرفته و از این رو دارای سواحلی زیبا و شگفت انگیز است .  ساحل چشمه یکی از معروف ‌ترین و زیباترین سواحل شهر ازمیر است که با مرکز شهر ازمیر در حدود یک ساعت فاصله دارد .

با شروع فصل گرما اهالی شهر و گردشگران برای لذت از آفتاب گرم و شنا جذب این ساحل زیبا می شوند ، و بر روی ماسه های طلائی رنگ این ساحل ساعت ها آرامش را تجربه خواهند نمود .

ساحل سفید رنگ و زیبای ایلیچا

ساحل ایلیچا یکی از زیباترین سواحل این شهر است که حدود دو کیلومتر طول دارد و با چشم اندازی زیبا به مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است .حمام های لجن در این منطقه قرار دارد که علاوه بر خواص درمانی لحظات مفرحی را برایتان رقم می زند . ساحل ایلیچا مکان ایده آلی برای تفریحات آبی است و اگر اب و هوا مساعد باشد میتوانید موج سواری ، پاراگلایدر ، کایت سواری و چتربازی با قایق و ... را در این ساحل تجربه کنید .

ساحل پیرلانتا پلاژ

این ساحل زیبا در ده کیلومتری از مرکز چشمه واقع شده و دارای ماسه‌های درخشان و ابهای زلال است . این ساحل عریض به شما این امکان را می دهد که دویست و پنجاه متر روی ماسه به سمت دریا حرکت کنید و بعد وارد آب شوید . عرض زیاد ساحل از نکات جالب توجه است و و جود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع نظیر تخت و چتر ، کافه و رستوران و ... همه چیز را برای داشتن لحظاتی بیاد ماندنی مهیا نموده است .

ساحل آلتینکوم پلاژ

ساحل آلتینکوم پلاژ که به معنی ماسه طلایی ا‌ست از معروف ترین سواحل این شهر است . این نام‌گذاری بی‌دلیل نبوده زیرا این‌ ساحل دارای ماسه های طلائی و آبهایی زلال است . آلتینکوم پلاژ حدود ده کیلومتر با چشمه‌ فاصله دارد و دارای چشم اندازی زیبا و اب وهوایی مساعد و مطبوع است . 

ماوی کوی

این ساحل زیبا و نسبتا بکر به ‌خاطر آبهای کریستالی و زلال به شهرت رسیده و  یکی از بهترین سواحل شهر ازمیر است .

 


 

بازدید: 835




Scroll to Top