• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427870
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۳۴

محمد رمضانی پورخلبان و کارآفرین جوان ایرانی

ما در این مقاله سعی داریم شما رابا صنعت شبیه ساز های پرواز آشنا کنیم و یکی از افراد مهم و تاثیر گذار در این حوزه را به شما معرفی کنیم. لذا بهتر است قبل از هر موضوعی به تعریف صنعت شبیه ساز های پرواز بپردازیم.
صنعت شبیه ساز های پرواز چیست؟
این صنعت یکی از جدید ترین و به روزترین صنعت های حال حاضر در حوزه هواپیمایی در ایران و جهان محسوب می شود چرا که با استفاده از یک سیستم شبیه ساز پرواز می توان رفتار انواع هواگرد ها را در شرایط مختلف تقلید کرد و تحقیقات و پژوهش هایی که در نگاه اول غیر ممکن به نظر می رسد را پیاده سازی کرد. دانشمندان با این کار ایرادات و مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و آن را به راحتی و بدون کمترین ضرر برطرف می کنند در نتیجه این صنعت از نظر پژوهشی کمک شایانی به پیشرفت صنعت هوایی در دنیا می کند. محمد رمضانی پور نیز یکی از جوانان با استعداد ایرانی است که با پشتکار خود توانست به یکی از عضو های فعال این صنعت در ایران تبدیل شود وتبلیغات گسترده ای در بازار های جهانی، کشور های عربی، افریقایی و ترکیه نیز داشته باشد.
از دیگر فعالیت های او در زمینه نوسازی صنایع هوایی او می توان همکاری هایی که محمد رمضانی پور با شرکت های معتبر روسی و ترکیه ای داشته اشاره کرد.
جالب است بدانید که از صنعت شبیه ساز های پرواز نیز برای تربیت خلبان ها و آموزش صعود و فرود به آن ها استفاده می شود که تا مهارت آن ها را برای انجام پرواز های واقعی بیشتر کند.

آشنایی با محمد رمضانی پور و فعالیت او در صنعت هوایی ایران
در این بخش از مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر با محمد رمضانی پور، یک بیوگرافی کوتاهی درباره او و نحوه ی ورودش به این صنعت خدمتتان عرض می کنیم. محمد رمضانی پور جوان خوش ذوق ایرانی متولد 16 آذر سال 1379 هجری شمسی است که تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعنی شهر زیبای اصفهان گذراند. وی در آن دوره هنوز علاقه و استعداد خود را به  صنعت هوایی و خلبانی کشف نکرده بود به همین علت در آن دوران مشغول تحصیل در یک رشته غیر مرتبط بود. رشته تحصیلی او در دوران مدرسه علوم تجربی بود اما دیری نپایید که وی از عمق علاقه و استعداد خویش در حوزه هواپیمایی آگاه شد و تصمیم به تغییر رشته تحصیلی خود گرفت لذا؛ رشته خلبانی و مهندسی پرواز را انتخاب کرد در نتیجه به دنبال یک دانشگاه شناخته شده بر و در عین حال معتبر برپایه علم روز دنیا می گشت. درنهایت با افتخار باید بگوییم که او اولین پرواز خود را در سال 1396 درفرودگاه بین المللی استان چهار محال بختیاری با هواپیمای تکنام p92 که ساخت کشور ایتالیا بود، انجام دادند. هوش و استعداد این جوان بار دیگر باعث افتخار آفرینی ایران و ایرانی در کل جهان شد.
جالب است بدانید که این جوان خوش ذوق ایرانی تنها دغدغه است کمک به پیشرفت کشور و آبادانی آن بود لذا در تمام طول فعالیت خود در این حوزه حتی در دوران تحصیل دست از کار های نوع دوستانه خود برنداشت به طوری که در کنار مشغله های فراوانی که داشت به طور هم زمان با چندیدن خیریه همکاری می کرد تا بتواند ذکات علم و دانشی که کسب کرده بود را، بپردازد.
از آن جایی که آقای محمد رمضانی پور جوان دغدغه مندی بود و روحیه استقلال طلبی بالایی داشت به فکر کار آفرینی و ایجاد یک تجارت جدید با ایده های نوینی افتاد که تا کنون هیچ نمونه مشابهی نداشت. این سرمایه گذاری علاوه بر آن که نیازمند علم روز دنیا بود باید توسط فردی انجام می شد که ریسک پذیری و استقلال طلبی بالایی داشته باشد تا بتواند از پس مشکلات و سختی هایی که در طول مسیر ممکن است با آن روبرو شود کنار بیاید و دست از تلاش برندارد. محمد رمضانی پور دقیقا همان فردی بودی که برای این کار ساخته شد بود، جوانی هدفمند، با استعداد و خستگی ناپذیر که با هر سد و مانعی بر سر راه خود می جنگد تا پرچم کشور عزیزمان ایران را با افتخار بت احتزاز در بیاورد. در نتیجه همه این تلاش ها او در سال 1399 توانست لوح تقدیری دریافت کند و جزء 10 کارآفرین برتر در کشور معرفی شود که دستاورد بزرگی برای جوانی به سن و سال او محسوب می شود.


 

بازدید: 1350




Scroll to Top