• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427880
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۴۸
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

آشنایی با رود راین بزرگترین رود اروپا

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

 

نمایی زیبا از رود راین, رود راین بزرگترین رود اروپا, همه چیز درباره ی رود راین

نمایی زیبا از رود راین

 

امروز میخواهیم یکی از طولانی ترین و مهم ترین رودخانه های اروپا به طول بیش از ۲۳۲‚۱ کیلومتر را معرفی کنیم. بله نام آن، رود راین میباشد که منشا اصلی خود را از یخچال طبیعی راین ‌والدهورن میگیرد، آن هم  با داشتن ۳۵۳‚۳ متر ارتفاع از سطح دریا. برای آشنایی بیشتر با رود راین همراه ما باشید.

شروع سفر رود راین از کجاست:

قبل از اینکه بگوییم سفر "رود راین" از کجا شروع میشود، از چه کشورهایی میگذرد و خیلی از مطالب دیگر، میخواهیم یک مشخصات کلی از این رود در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. محل زندگی این رود قاره اروپاست و دو انشعاب از رودهای اصلی دارد. رود راین از کوه‌های آلپ سوئیس متولد میشود.

 

حالا بریم به سراغ ادامه موضوع صحبت خود. اگر بخواهیم مسیر کلی رود راین را بیان کنیم به این صورت است: این رود با گذشتن از کشورهای سوئیس، لیختن ‌اشتاین، اتریش، آلمان، فرانسه و هلند، در نهایت به دریای شمال در شهر روتردام میریزد.

 

اما راین در ابتدای رود کوچکی میباشد که از کوه های آلپ متولد میشود. اما زمان زیادی نمیگذرد که به حجم و سرعت رود به سمت مسیر دریاچه‌ی کنستانس اضافه میشود. اما مقصد راین، دریای شمال است و با ادامه دادن به مسیر خود ناگهان از آبشار مشهور شهر شفهاوزن سرازیر شده تا از شهر صنعتی بازل در سوئیس گذر کند.

 

عکس رود راین در اروپا, رود راین در اروپا, آلودگی رود راین, در مورد رود راین

رشته کوه های آلپ

 

حالا رود کوچک ما در ابتدا راه به یک رودخانه وسیع تبدیل شده است تا به عنوان  گذرگاه اصلی در حمل‌ونقل دریایی اروپا برای حمل کالاها و مواد خام به سایر نقاط مورد استفاده قرار گیرد.

 

اما این پایان راه رود راین نیست:

بالاخره راین مسیر خود را به سمت کشور آلمان پیش میگیرد تا خط مرزی بین این سرزمین با فرانسه را مشخص کند. با گذر جریان آب از تنگه راین، مسیر رودخانه باریک شده و در دو سمت خود دره ای شیب دار را پدید می آورد.

 

حالا رود راین با گذشتن از هلند(کشوری کاملا مسطح و هموار) به مسیر خود پایان میدهد و با پیوستن به رودخانه های دیگر هلند مسیر خود را تا رسیدن به دریای شمال در شهر روتردام ادامه داده و سفر خود را تمام میکند.

 

 جاذبه گردشگری فرانسه, رود راین, همه چیز درباره ی رود راین

تصویری دیگر از رود راین

 

نکاتی جالب درباره رود راین:

• مشهور ترین بخش این رودخانه دره میانی راین در آلمان، واقع شده در بین شهرهای بینگن و بن است تا ایالت‌های هسه و نوردراین – وستفالن و راینلاند- فالتس را با یکدیگر قطع کند.

 

• همچنین بخشی از این دره در مسیر راه آهن قرار دارد. به همین خاطر بخش هایی از آن جزء میراث جهانی محسوب شده است.

 

• میگویند زیباترین قسمت دره راین، در جنوب شهر کوبلنز کنار قلعه ارن برانشتاین در تلاقی راین و موسل قرار دارد.

 

• رود راین القاب دیگری را به خود اختصاص داده است مانند راین قهرمان. اما دلیل آن را میدانید؟ ما به شما خواهیم گفت. این رود بخاطر داشتن صخره های رویایی، قلعه های گمراه کننده و رودهای روان کوه های سوئیس که از راه آلمان غربی به سمت دریای شمال می آیند، به راین قهرمان تبدیل شده است.

 

• در کنار این رود مجموعه های باستانی و شهرهای قدیمی را میتوانید نظاره گر باشید تا از زیبایی آنها لذت ببرید.

 

• قرارگیری مرتفع ترین قله های دنیا در نزدیکی رود راین، میان دو شهر "کوبلنتس" و "بینگن" نیز، ویژگی های این رودخانه را دوچندان کرده است.

 

• قرار گرفتن شهرهایی مانند کلن و استراسبورگ در سواحل این رود، امکانی را فراهم کرده تا گردشگران تورهای تفریحی خاطره خوشی را از سفر خود داشته باشند.

 

معرفی دیگر رودخانه های اصلی و پراهمیت اروپا:

ما تصمیم گرفتیم تا علاوه بر رود راین، رودخانه های دیگری را به شما معرفی کنیم. البته که رودهای مهم قاره اروپا بسیار هستند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

 

قبل از معرفی جالب است بدانید رودهای اروپا به طور کلی چند کاربرد دارند:

• تشکیل مرز بین کشورهای مختلف

 

• استفاده در صنعت کشاورزی یا صید ماهی

 

• دارا بودن مواد معدنی غنی و ترکیبات آلی

 

• منظره های فوق العاده زیبا و خاص در تنگ دره یا آبشارهای مختلف در مسیر آن ها

 

اولین رود برای معرفی، ولگا نام دارد:

این رود که در غرب کشور روسیه جریان دارد مسیر خود را از تپه های والدای شروع کرده و با طی کردن مسیری به طول 3690 کیلومتری به دریای خزر میریزد. دلتای رود جلگا نیز حدود 500 کانال کوچک و جویبار را در خود جای داده است. جالب است بدانید یکی از شهرهایی که رود ولگا آن را در برمیگرد و از لحاظ تاریخی و گردشگری اهمیت فراوانی پیدا کرده است، یاروسلاول نام دارد.

 

رود راین, همه چیز درباره ی رود راین, عکس رود راین در اروپا

منظره زیبای رود ولگا

 

دومین رود، دانوب نام دارد:

این رود مسیر خود را از جنگل سیاه در آلمان شروع کرده و پایان مسیر خود را دریای سیاه انتخاب کرده است. دلتای این رود نیز دومین دلتای بزرگ سراسر جهان میباشد به گونه ای که در حدود 5 هزار گونه جانوری و گیاهی در آن قرار دارد. این رودخانه مرز بین 10 کشور را مشخص میکند و از شهرهای مهمی چون: بلگراد، وین، بوداپست و براتیسلاوا و... میگذرد.

آیا میدانید این رود را "ملکه دانوب" پایتخت کشور مجارستان شهر بوداپست میدانند! چرا که حدود 1/3 رودخانه دانوب در کشور مجارستان جریان دارد و با دارا بودن 300 انشعاب گوناگون، 30 مورد از آنها قابل کشتریانی هستند.

 

 همه چیز درباره ی رود راین, عکس رود راین در اروپا, رود راین در اروپا

منظره بی نظیر رود دانوب

 

معرفی یک آبراه تجاری پر اهمیت برای آلمان:

نام این رود البه است که از کوه های کرکونوشه در شمال جمهوری چک سرچشمه گرفته و مسیر خود برای رسیدن به کشور آلمان بعد از گذر از منطقه بوهم ادامه میدهد. البه دو شهر توریستی "پراگ" در جمهوری چک و "درسدن" در آلمان را به هم متصل میکند.

 

 عکس رود راین در اروپا, رود راین در اروپا, آلودگی رود راین, در مورد رود راین

تصویری زیبا از رود البه

 

معرفی زیباترین جاذبه گردشگری فرانسه:

این رود، "سن" نام دارد و به "کانال انگلیس" یا "کانال مانش" در منطقه "لو آور" می ریزد. بر روی آن 32 پل قرار گرفته شده که هر کدام از آنها زیبایی های منحصر به فردی دارند. نام قدیمی ترین پل آن " پل هنر " است و " پل پونت نوف" جزء جدیدترین پل این رود محسوب میشود.

 

بزرگترین رود اروپا, جاذبه گردشگری فرانسه, رود راین

تصویری از رود سن

 

یکی از فوق العاده ترین تفریحات در کنار این رود وجود رستوران های شناور و کافه های متعدد برای گذراندن وقت است. حتی میتوانید تجربه قایق سواری را هم داشته باشید.

 

معرفی پنجمین رودخانه طولانی در اروپا

این رود که با نام "دن" مشهور است بعد از طی کردن مسافتی در حدود  1870 کیلومتر، سرانجام به رود ولگا میریزد. البته این رود از  بخش جنوبی مسکو باید بگذرد تا به ولگا برسد. "کازاک های دن" در سواحل پایینی این رود سکونت دارد و تقریبا در تمامی جنگ های مهم کشور روسیه حضور داشت.

 

معرفی رودی به نام تاقوس

با گذشتن این رودخانه زیبا از دو کشور اسپانیا و پرتغال، پیشرفت اقتصادی فراوانی را در این دو کشور ایجاد کرده است. رود تاقوس با گذر از از دره های باریک و پر از پیچ و خم و همچنین تنگه های پر عمق در نزدیکی پایتخت پرتغال، در نهایت به دریای اطلس می ریزد.

 

جاذبه گردشگری فرانسه, رود راین, همه چیز درباره ی رود راین

این هم تصویر زیبای رود تاقوس

 

معرفی یکی از انشعابات رود راین

این رود که "آر" نام دارد از کوه های "آلپ برنی" در کشور سوئیس آغاز شده و در همانجا هم به پایان میرسد. رود آر یک مکان مناسب برای قایق های بادی است که در پایان نزدیکی کوبلنتس به رود سن می پیوندد.

 

کلام آخر:

ما ابتدا درباره رود راین و زیبایی های آن صحبت کردیم و در انتها نیز به معرفی رودهای اصلی و پراهمیت قاره اروپا پرداختیم. امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما دوستان قرار گرفته باشد. تجربیات و نظرات خود را در اینباره با ما به اشتراک بگذارید.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/iran/pastime/meet-rhineriver02-europe.html
بازدید: 1460

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top