• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 428234
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ۲۱:۴۸
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

 

در انیمیشن های کمپانی والت دیزنی، بخصوص کلاسیک هایی مثل زیبای خفته (Sleeping Beauty)، یا انیمیشن مشهور یخ زده (Frozen)، عنصر «خیال» بیش از واقعیت به چشم می خورد. این قصه های مبتنی بر افسانه و فولکلورهای مشهور، مخاطب را ساعاتی به جهان افسانه ای وارد می کند.

اما جالب است بدانید بسیاری از مکان های معروفترین فیلم های دیزنی، بر اساس قلعه، قصرها، شهر ها و کشورهای واقعی بوده است. برای مثال، آیا می دانستید سازندگان انیمیشن یخ زده، برای این فیلم از منطقه تروندلوگ (Trøndelag) در نروژ الهام گرفتند؟ یا اینکه قلعه افسانه ای زیبای خفته، ملهم از قصری واقعی در آلمان است.

پس این فضاها را فراموش کنید و خودتان را در مکان هایی واقعی تصور کنید که الهام بخش برخی صحنه های انیمیشن های دیزنی بوده اند. شاید بتوانید در همان قصرها و شهر هایی پرسه بزنید که محبوب ترین شخصیت های دیزنی در آن زندگی کردند؛ اما لازم است بدانید کجا آن را پیدا کنید. برای دانستن جواب، نیازی نیست که آدم خاص و یا مشهوری باشید! در ادامه، مکانهای واقعی برخی از انیمیشن های دیزنی را خواهید شناخت.

10-   آرندل در فیلم یخ زده. (تروندلوگ، نروژ)   Arendelle from Frozen: Trøndelag, Norway
داستان یخ زده، پرفروش ترین انیمیشن قرن، در سرزمینی پوشیده از برف بنام آرندل اتفاق می افتد. این سرزمین در زمستانی ابدی به سر می برد؛ زیرا ملکه السا نمی تواند قدرت خارق العاده اش برای تبدیل هر چیزی به یخ را کنترل کند. مکان این داستان در واقع بر اساس منطقه ای در تروندلاگ (نروژ) است. 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 تیم دیزنی در سال 2012 نروژ را بازدید کرد و طرحی بر اساس الهامات خود از این سرزمین، به عنوان مکان داستان یخ زده کشیدند. مردم تروندلوگ به «بی نظیر بودن» و  «سبک زندگی خاص» شهرت دارند. در این سرزمین، گوزن های شمالی (که در فیلم نیز نظیرش را دیدیم)، و روستاهایی زیبا و متفاوت در میان کوه ها بسیار به چشم می خورد. به نظر می رسد لباس های سنتی این منطقه، در طراحی لباس شخصیت های یخ زده تاثیرگذار بوده است. الِمان هایی از کلیسای جامع نیداروس (Nidaros Cathedral) و عمارت سلطنتی در تروندهایم نروژ (Trondheim)، نیز در این فیلم تخیلی به چشم می خورند.

 9-شهر بل و کاخ دیو: (آلزاس و دره لویر، فرانسه) Belle’s hometown and the Beast’s palace: Alsace and the Loire Valley, France
در دیو و دلبر (Beauty and the Beast) شهری که بل می خواست از آن فرار کند دقیقا بر اساس روستایی واقعی در منطقه آلزاس فرانسه، و نزدیک مرز آلمان طراحی شده است.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

   علاوه بر این، لوکیشن اصلی فیلم (یعنی قصر دیو) ملهم از سبک رنسانسی Château de Chambord در Loire Valley فرانسه است. با آنکه این قصر واقعی هرگز تکمیل نشد، همچنان کاخی بزرگ و با ابهت و قابل بازدید است. اتاق های متعدد، تاریک، و با اندازه های بزرگ و سبک معماری خاص، فضای پرسه زدن دیو در این مکان را برایمان تداعی می کند.

 

 


8-آبشار پارادایس در آپ: (آبشار آنجل، ونزوئلا)   Paradise Falls in Up: Angel Falls, Venezuela
در انیمیشن آپ، کارل (شخصیت اصلی داستان)، در جستجوی کسی است که در جنگل های جنوب آمریکا گم شده است. لوکیشن ساختگی آبشار پارادایس (در جنوب آمریکا) که کارل به آنجا می رود ملهم از آبشار آنجل در ونزوئلاست. این مکان واقعی، که البته چندان هم واقعی به نظر نمی رسد، در پارک ملی کانایما (Canaima National Park) در ونزوئلا قرار دارد.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

  

 این منطقه پر از کوه های سنگی مرتفع، و آبشارهای باریک است که بر صخره سیاهی که tepui نامیده می شود فرو میریزد. سخت می توان باور کرد که این آبشار بی نظیر، زاده ی تخیل هنرمند نباشند، و تعجبی ندارد که این مکان در میان اهالی این سرزمین یک مکان مقدس به حساب آید.  مشهورترین پدیده در tepui ، آبشار آنجل است که با 979 متر طول، بلندترین آبشار غیر منقطع در دنیا شناخته شده است.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

  

 7-سرزمین سیمبا در شیر شاه: (سرنگتی در تانزانیا و کنیا). Simba’s land in The Lion King: the Serengeti in Tanzania and Kenya
سرنگتی، دشتی وسیع در شمال تانزانیا است که تا جنوب غربی کنیا ادامه پیدا می کند. به بخش کنیایی سرنگتی ماسای مارا (Maaasai Mara) می گویند. این منطقه تماشایی، از بهترین مکان هایی است که می توان جمعیت نسبتا زیادی از شیرها را در زیستگاه طبیعی شان مشاهده کرد. 

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

 تعجبی ندارد که کمپانی دیزنی از این مکان (طبیعت و حیات وحش) برای الهامات خود استفاده کند (چیزی که در انیمیشن موفق شیرشاه بسیار به چشم می خورد). علاوه بر شیر، سرنگتی سرزمین چندین گونه از پستانداران، و بسیاری گونه های حیوانات و گیاهان، و از جمله مناطق تجاری درخت اقاقیا است.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

 6-قصر زیبای خفته: (باواریا، آلمان) Sleeping Beauty’s Castle: Bavaria, Germany
قلعه Neuschwanstein در باواریا، الهام بخش قصر در انیمیشن زیبای خفته، ودیگر انیمیشن های دیزنی است که قلعه در فضاسازی آن ها محوریت اساسی دارد. این قلعه واقعی در آلمان، قرن 19، بر دشتی در جنوب غربی باواریا ساخته شد که علاوه بر اینکه الهام بخش اصلی دیزنی بوده است، در بسیاری فیلم های دیگر نیز دیده می شود. خوشبختانه بخاطر مکان دور افتاده اش، از تخریب شدن در جنگ های جهانی اول و دوم در امان مانده است. امروزه توریست ها نیز می توانند از این قلعه و فضای اطرافش دیدن کنند، و یکی از پر طرفدار ترین مکان های دیدنی این منطقه است. 

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

 

  5-قصر علاءالدین: تاج محل در هندوستان. Aladdin’s Palace: Taj Mahal in India
 تاج محل، با سبک معماری مغولی، از مشهور ترین بناهای دنیا است که قرن 17 در آگرا ساخته شد. سازنده آن پادشاهی بود که این بنا (به همراه قبر و باغ و ساختمان های اطراف) را در غم از دست دادن همسرش، به عنوان پناهگاهی برای آرامش و دور شدن از دنیا، و به نشانه عشق ساخت. 


 سنگ سفید ساختمان از ابتدا به همین زیبایی بوده است. بدون شک این بنای بی نظیر، الهامبخش دیزنی در طراحی کاخ علاء الدین بوده است. بسیاری از مشخصه های معماری تاج محل و همان دیوارهای سفید در این انیمیشن بخوبی به چشم می خورد.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

  4-شاهزاده خانم و قورباغه: نیو اولئان، لوس آنجلس The Princess and the Frog: New Orleans, LA
شاهزاده خانم و قورباغه در 1920 نیو اورلئان اتفاق می افتد. این شهر زیبا و بی مانند در طول فیلم به تصویر کشیده شده است. تیانا (شخصیت اصلی) در صحنه ی آغازی فیلم به همراه پدرش مشغول آشپزی است و وقتی بزرگتر می شود به عنوان پیشخدمت در نیواورلئان مشغول به کار می شود. در زمان اکران این فیلم، انتخاب نیو اورلئان برای این داستان بحث برانگیز شد: منتقدین می گفتند که این فیلم و مکان آن، تم «برده داری» و «جادو» دارد (بخصوص اینکه شخصیت اصلی فیلم یک سیاهپوست است). در هر صورت این شهر در واقعیت، خیابان ها و معماری تماشایی دارد بخصوص منطقه «فرنچ کوارتر» که در این فیلم بخوبی به تصویر کشیده شده است.

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

 

 3-کاخ سلطنتی در تنگلد: مونت سنت میشل در نرماندی، فرانسه  Royal Palace in Tangled: Mont Saint-Michel in Normandy, France
داستان تنگلد بازگویی داستان کلاسیک «راپونزل» است. دیزنی برای خانه شاهزاده، از جزیره مونت سنت میشل تاثیر می گیرد. این جزیره در سواحل شمال غربی کشور قرار گرفته است. در واقعیت این یک جزیره قدیمی است و ساکنین زیاد، صومعه و کلیسا و راهرو های قصر کاملا شبیه مکانی است که قصه های رویایی در آن اتفاق می افتد. این کلیسا (با سبک معماری رومانسک ایتالیا) از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور است.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

  

 2- لیلو و استیچ: کائوآئی، هاوایی Lilo and Stitch: Kauai, Hawaii
دیزنی مکان داستان لیلو و استیچ را در جزایر هاوایی کائوآئی انتخاب کرد. این فیلم، در واقع یکی از معدود انیمیشن هایی است که در زمان کنونی اتفاق می افتد. ویژگی های فعلی شهرهای کوچک در کائوآئی در فیلم دیده می شود؛ از جمله زیبایی آرامبخش مکان داستان. اما جزییات بارزی در این شهر است که نشان می دهد این منطقه در زمان ساخت انیمیشن (سال 2000) وضعیت اقتصادی نامساعدی داشته است. گرچه این ویژگی های هاوایی در فیلم به تصویر کشیده شدند اما بنظر می رسد انیماتور های دیزنی در ساخت این فیلم از شهرک Hanapepe بسیار الهام گرفته اند.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

  

 1-شجاع: اسکاتلند Brave: Scotland
طبیعتا در انیمیشن شجاع، (داستان دختر سرکش اسکاتلندی)، شهر اسکاتلند الهام بخش دیزنی بوده است. اسکاتلند سرزمین تاریخ و افسانه است پس طبیعی ست که دیزنی (و پیکسار) بخواهند فیلمی بسازند که در این سرزمین اسطوره ای اتفاق افتاده است. کوه ها، جنگل ها، و حیوانات اسکاتلند در این فیلم به تصویر کشده شده اند. حتی تم رنگی این فیلم کاملا یادآور فضای دلگیر این کشور است، با آن تپه های مه آلود و جنگل های سرسبز و آسمان های ابری.

 

ده مکان واقعی در انیمیشن های دیزنی

 

 منبع:bartarinha.ir


منبع: http://www.beytoote.com/iran/pastime/disney1-animation.html
بازدید: 1583

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top