• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 428244
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ۲۳:۱۸

مزایای گیاه جینسینگ برای رشد و سلامتی مو

طرز استفاده جینسینگ برای مو, روغن جینسینگ برای مو, ماسک جینسینگ برای مو

مزایای گیاه جینسینگ برای رشد مو

 

یکی از چیزهایی که در زیبایی خانم ها بسیار مفید بوده داشتن موهایی زیبا و بلند می باشد این به این منظور نیست که شما همیشه در کلینیک های زیبایی باشید چون این کار ممکن است برای شما هزینه بر باشد ولی نگران نباشید شما می توانید با استفاده از یک گیاه موهای زیبایی داشته باشید.

ارتباط بین جینسنگ و رشد مو چیست؟

جینسینگ فواید بی نظیری برای موهای سر دارد. کمتر شدن ریزش موها از جمله عواملی است که مصرف جینسینگ برای آن فوق العاده است. بعضی اعتقاد دارند که ریشه این گیاه می تواند پوست سر را شاداب کند و به رشد موها کمک کند. تحقیقات نشان داده که این گیاه استرس را از میان می برد.

 

از آنجایی که استرس یکی از عوامل ریزش مو است با این شیوه سبب پیشگیری از ریزش مو می شود. ولی جینسینگ برای بدن و پوست انسان خواص بسیار زیادی دارد این خاصیت ها هم می تواند بر روی ریزش موها اثر بگذارد. استفاده از جینسینگ در هنگام شست و شوی موهای سر سبب می شود که موهای شما پر پشت تر شوند. معمولا در بعضی از شامپو ها از جینسینگ هم به مقداری استفاده می شود.

 

طرز استفاده جینسینگ برای مو, روغن جینسینگ برای مو, ماسک جینسینگ برای مو

گیاه جینسینگ برای رشد مو

 

گیاه جینسینگ برای رشد مو و ماینوکسیدیل

جینسینگ بسیار مانند ماینوکسیدیل هست. جنسینگ سبب کاهش فشار خون و این احتمال وجود دارد که رشد دوباره مو در قیاس با ماینوکسیدل زیاد است. همینطور جنسینگ سبب ضخیم تر شدن مو می شود. در قیاس با ماینوکسیدل، جنسینگ ضررهای ماینوکسیدل را ندارد و پس از قطع استفاده دوباره دچار ریزش مو نمی شوید.

 

جینسینگ رشد مو را تحریک می‌کند

جینسینگ یک ضد آپوپتوز است به این معنی که سبب افزایش تکثیر سلول‌های پاپیلای پوستی می‌شود. از این رو، استفاده‌ی موضعی از آن، توانایی بازسازی مو را بهبود می‌بخشد. این گیاه دارویی توسط تحریک جریان خون به پوست سر سبب تقویت رشد مو می‌شود. جینسینگ همینطور سبب بهبود سلامت فولیکول‌ها و سلول‌های مو می‌شود و به این ترتیب از ریزش مو پیشگیری می‌کند.

 

جینسینگ با فرایند ریزش مو مبارزه می‌کند

ریزش مو بیشتر با سیستم ایمنی ضعیف ارتباط دارد. یک سیستم ایمنی سالم شما را برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها قدرتمند می‌کند. ولی زمانی ‌که بدن شما مشغول بازسازی خود باشد، قادر به انجام کارهای دیگر مثل رشد مو نیست و به همین علت شما دچار مشکل ریزش مو خواهید شد. جینسنگ گردش خون مناسب و همینطور جذب اکسیژن کافی توسط خون را آسان می‌کند. این گیاه دارویی با بهتر شدن سلامت ارگان‌های داخلی بدن، به طور خودکار با مشکل ریزش مو مبارزه می‌کند.

 

شیوه مصرف جینسینگ برای مو

به شامپوی مصرفی خود ، یک قطره عصاره ی روغنی جینسینگ، 1 قطره عصاره ی روغنی گیاه رازک، 1 قطره روغن سویا و 1 قطره روغن ذرت را اضافه کرده و موهای خود را با آن شستشو دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه ، موهای خود را با آب بشوئید. مصرف 3 ماه با این شامپو در رشد، تقویت مو و در برطرف کردن مو خوره مفید است.

 

طرز استفاده جینسینگ برای مو, روغن جینسینگ برای مو, ماسک جینسینگ برای مو

ماسک طبیعی جینسینگ برای مو

 

ماسک طبیعی جینسینگ برای مو

نوع اول

نخست حدود سی گرم گل سرخ خشک شده را دم کنید. آنگاه به عصاره به دست آمده از گل سرخ مقداری جو پرک و حدود یک قاشق عسل یا موم عسل به همراه قدری پودر گیاه جینسینگ اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید. در آخر پوست خود را با آب سرد بشویید.

 

نوع دوم

قدری از پودر یا عصاره ریشه گیاه جینسینگ را با حدود دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را برای مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. آنگاه با آب خنک پوست را خیلی خوب بشویید.

 

نوع سوم

حدود یک قاشق چای خوری پودر گیاه جینسینگ را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دارده و در آخر با آب خنک پوست را بشویید. تخریب سطحی مو سبب از دست رفتن مقدارهای قابل توجه آب از لایه ­های داخلی تر مو می ­شود و صدمه جدی کراتین مو را سبب می­شود.

 

ماسک موی جینسینگ با دارا بودن عصاره­ ریشه­ گیاه جینسینگ و کراتین هیدرولیز شده علاوه بر تغذیه­ عمقی مو با به وجود آوردن یک لایه­ پروتئینی محافظ باعث بازسازی ساختار سطحی مو و پیشگیری از تخریب و شکنندگی آن می شود. بهره­ بردن از مرغوب ­ترین عصاره­ جینسینگ، تنظیم pH موها، رطوبت رسانی و به وجود آوردن یک لایه­ محافظ بر روی موها با استفاده از کراتین هیدرولیز شده این محصول را به یک محصول منحصر به فرد در کمک به پیشگیری از پیری مو تبدیل کرده است.

 

طرز استفاده جینسینگ برای مو, روغن جینسینگ برای مو, ماسک جینسینگ برای مو

عوارض ماسک جینسینگ برای مو

 

عوارض ماسک جینسینگ برای مو

اگرچه در استفاده موضعی از گیاه پر خاصیتی مثل جینسیگ پیدایش عارضه خاصی گزارش نشده است. ولی باید این نکته را هم در نظر داشت که استفاده بیش از اندازه آن امکان دارد سبب پیدایش مشکلاتی مثل حساسیت، خارش یا قرمزی پوست شود. احتمال پیدایش این مسئله برای کسانی که پوست حساسی دارند، بیشتر است؛ بنابراین بهتر است در طول هفته حداکثر دو بار از این ماسک استفاده شود.

 

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/attire/hair/ginseng8-hair-growth.html
بازدید: 1608

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top