• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 428277
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۳۸

خطرات تهدید کننده افراد در خانه

خطرات تهدید کننده افراد در خانه

خانه مکانی است که هر شخصی در آن احساس آرامش و امنیت می کند . حال اگر مراقبتی صورت نگیرد و یا تدبیری ممکن نشود ، خطراتی شما و خانه تان را تهدید می کند.

  • قارچ و کپک

از خطرات تهدید کننده خانه ها ، قارچ و کپک می باشد. درست است که قارچ باعث بیماری در انسان نمی شود ، در بیشتر مواقع باعث آلرژی در افراد شده است. در کل قارچ را سمی می گویند و در تمام موارد دیده شده واکنش های یکسانی را ایجاد نکرده است . تمام قارچ ها مخصوصاً قارچ سیاه ، به دلیل وجود رطوبت در یک محلی که منبع غذایی باشد ،مانند پوست و کاغذ رشد می کند و اگر در یک خانه ای بوی غذای زیاد و یا رطوبت بالا باشد ، قارچ رشد می کند .برای یک مدت طولانی در معرض این قارچ ها بودن ، سلامتی افراد را به خطر می اندازد. مثلاً در تنفس انسان مشکلاتی را ایجاد می کند و حملۀ تنگی نفس به وجود می آورد و سرفه را در ادامه همراه دارد . پس بهترین راه این است که منزل تان همیشه خشک باشد ، هواکش را در زمان دوش گرفتن روشن کنید و خرید یک دستگاه رطوبت گیر بسیار مناسب خانه ها با رطوبت بالا می باشد.

  • پشم و شیشه

تا قرن 20 از پشم و شیشه در ساختمان سازی استفاده می شد و طی تحقیقات صورت گرفته بر روی آن ها مشخص شد که این ماده موجب سرطان مزوتلیوما می شود . اکنون ساختمان سازان مجوز استفاده از این ماده را ندارند. ولی در بعضی از خانه های قدیمی وجود دارد. البته توجه داشته باشید اگر به پشم و شیشه در خانه های قدیمی دست نزنید و آن را نبرید و دست کاری نکنید ،هیچ مشکلی پیش نمی آید . وقتی تصمیم بازسازی یک خانه قدیمی را دارید حتماً قبل از آن با یک مشاور صحبن کنید. سرطان مزوتلیوما در سال های بعد از تنفس ،بروز می کند . برای پشم و شیشه های به کار رفته در ساختمان معمولاً متخصصان از تجهیزات مخصوص آن استفاده می کنند .

  • مونو اکسید کربن

از خطرات تهدید کننده در خانه گاز مونو اکسید کربن می باشد ، که موجب مرگ افراد می شود . زیرا مونو اکسید کربن در خون افزایش می یابد و موجب آسیب به بافت انسان می شود . اجاق گاز و آبگرمکن و وسیله های گاز سوز باعث آزاد شدن مونو اکسید کربن می شود . یکی از علت های مسمومیت با این گاز ، دودکش های نامناسب و کثیف می باشد . برای در امان ماندن از این گاز ها ، هر سال وسایل های تهویه و گرمایشی را تمیز نمائید . در صورت داشتن شک به امنیت تهویۀ خانه حتماً با یک متخصص تماس داشته باشید.

tahd

  • آتش سوزی

از خطرناک ترین اتفاقات در خانه آتش سوزی می باشد از مهم ترین علت های این اآش سوزی ها در خانه استفاده از شمع و وسایل مربوط به آشپزخانه می باشد . یکی از دلایل باور نکردنی در آتش سوزی خانه ها ، خشک کن لباس شویی می باشد زیرا موجب آتش سوزی برقی می شود . توجه داشته باشید همیشه وسایل های برقی خود را تست نمائید و از سالم بودن آن ها اطمینان کسب کنید . بعد از خاموش کردن شمع ، از خاموش بودن را آن اطمینان کسب نمائید و در آشپزخانه هم ، دقت کافی را داشته باشید . آتش سوزی در خانه در کنار اینکه به افراد ساکن در منزل آسیب وارد می کند امکان دارد که باعث از دست رفتن سرمایه هم شود. البته برای افرادی که از بیمه آتش سوزی استفاده می کنند این موضوع کمتر نگران کننده است. آن ها با بیمه آتش سوزی حفاظت از سرمایه را انجام داده اند.

  • لیز خوردن در حمام

یکی از جاهای خطرناک در خانه حمام می باشد . زیرا سطح لغزنده موجب لیز خوردن افراد و سقوط آن ها می شود . در کل افرادی که در حمام به خود آسیب می زنند ، کم نیستند . سعی کنید تمام سطوح مرطوب را تمیز نمائید و استفاده از کف پوش های مناسب مانع از لیز خوردن شما می شود را فراموش نکیند .

توجه داشته باشید انجام دادن یک سری نکات ایمنی باعث امنیت و آرامش خاطر شما می شود و سلامتی تان را حفظ می کند .


بازدید: 1523




Scroll to Top