• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 428429
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۸

راهنمای سفر به کیش را حتما بخوانید

در سفر به کیش، برای مسافرینی که چمدان سفر بسته اند و قصد دارند تا یک سفر رویایی و کم نظیر به مروارید خلیج فارس داشته باشند، راهنمای سفر به کیش، اطلاعات قابل ملاحظه ای است که باید برای استفاده بهینه از زمان، مدیریت هزینه سفر به کیش و برنامه ریزی برای داشتن تجربه یک سفر دلنشین و پرخاطره به آن توجه کرد. راهنمای سفر به کیش کمک می کند تا قبل از هر اقدامی، مقصد و مکان سفر خود را بیشتر بشناسید. آگاهی از این اطلاعات، از تهیه بلیت پرواز، ترانسفر فرودگاهی، انتخاب محل اقامت و اجاره سوئیت درکیش تا قوانین راهنمایی و رانندگی، ساعت بازدید از جاذبه های گردشگری کیش، دیدنی های مقصد و شناخت مراکز خرید شما را یاری می کند تا با یک برنامه دقیق و زمان بندی شده و خیالی آسوده به این جزیره مدرن و پرگردشگر خلیج فارس سفر کنید.

  آب و هوا و جغرافیا و جمعیت و فرهنگ کیش

جزیره‌ی کیش ترکیبی از سنت و مدرنیته است. به شهروندان جزیره کیش، کیشوند می گویند. بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس در سال 1395، جمعیت جزیره کیش برابر با ۳۹٬۸۵۳ نفرمی باشد. پوشاک محلی مردان کیش "دشداشه" همراه با عرقچین است. شغل سنتی کیشوندان، دریانوردی و بازرگانی، ماهیگیری و دام داری است. بومیان جزیره به زبان های فارسی و عربی صحبت می کنند. عید قربان و عید فطر از مهم‌ترین اعیاد مردم کیش است. ساز اصلی محلی آنها نوعی طبل است.

در برنامه مدون برای هر سفری، نیاز به چشم اندازی از امکانات نسبت به مراکز اقامتی، رستوران ها، وسیله سفر، بلیت پرواز و قطار و... می باشد که باید مسافران در اختیار داشته باشند. مطالعه راهنمای سفر به کیش، شما را با اطلاعات ضروری سفر به کیش آشنا می کند.

 

اقامت در کیش

حال که مقصد سفر خود را جزیره کیش انتخاب کرده اید و تصمیم گرفتید تا برای گذراندن تعطیلاتی مفرح به این جزیره زیبا سفر کنید، در راهنمای سفر به کیش توصیه می شود بنا بر هزینه ای که در بسته سفر خود در نظر گرفته اید، محل اقامت خود را انتخاب کنید. از نکات مهم در سفر به کیش در نظر گرفتن مسافت و فاصله مراکز خرید و جاذبه های گردشگری به محل اقامت و صد البته مقرون به صرفه بودن آن است. جهت اقامت هتل های زیادی در کیش وجود دارد، اما اگر به دنبال مکانی با امکانات متفاوت با صرف هزینه ای کمتر و کیفیت بالا هستید، گزینه پیشنهادی ما بی شک رزرو سوئیت در کیش است تا لذت حضور در خانه خویش را برایتان خلق کند.

سفر هوایی به کیش

 آسان‌ترین راه برای سفر به کیش، سفر هوایی و تهیه بلیط پرواز است. در ایران چندین شرکت هواپیمایی در ساعت و روزهای متفاوتی به مقصد کیش پرواز دارند.

فاصله هوایی از تهران: ۱۰۵۲ کیلومتر

مدت سفر هوایی از تهران به کیش (و بالعکس): حدود 1 ساعت و 20 دقیقه الی 1 ساعت و 50 دقیقه است.

هتل های لوکس کیش

  هتل های لوکس کیش کم نیستند و با وجود امکانات به روزی که دارند، رضایت مسافران مشکل پسند را جلب می‌کنند. با این مقاله راهنمای سفر به کیش همراه شوید تا سری به لوکس ترین هتل های کیش بزنیم. یکی از همین هتل های معروف کیش که زبانزد خاص و عام است، هتلی مدرن و مجلل معروف به هتل مارینا پارک است. این هتل زیبا از دو سمت به ساحل مرجانی دریای خلیج فارس مشرف است و نمای دریای نیلگون را به برخی اتاق‌های هتل هدیه داده است و در نگاه اول هر بیننده‌ای را به تعجب وا می‌دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به مراکز خرید پردیس 1، پردیس 2، هایپرمارکت، مرکز تجاری کیش و ساحل کیش دسترسی داشته باشید، اقامتی توام با آرامش را هتل پنج ستاره شایگان کیش هم تجربه کنید.

رستوران های معروف کیش

شهرهای توریستی و پرمسافر معمولا رستوران‌های زیادی دارند و کیش هم یکی از آنهاست. جایی که با وجود رستوران‌های متنوع، سلیقه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. حال این سوال پیش می‌آید که بهترین رستوران ‌های کیش کدامند؟ رستوران شاندیز vip کیش، با فضای آرام و دلشنین خود، می‌تواند ایده‌آل هر سلیقه‌ای باشد. رستوران کوه نور کیش هم از دیگر رستوران های معروف کیش محسوب می‌شود که به هنگام شب با نور پردازی‌های زیبایش از دوردست قابل مشاهده است. شاید ماندگارترین خاطره‌ای که از این رستوران برای شما به یادگار بماند همین نور پردازی‌های چشم‌نواز و منحصر به فردش باشد.

مراکز خرید کیش

محال است به کیش سفر کنید و از گشت زدن در مراکز خریدش بگذرید. بازار پردیس دو کیش یکی از زیباترین و مدرن‌ترین مراکز خرید جزیره کیش است که تقریبا می‌توان گفت تمام گردشگران و مسافران تور کیش از آن بازدید و خرید می‌کنند. همچنین می‌توانید سری هم به مرکز خرید مروارید بزنید که به عنوان بزرگ ترین مرکزخرید کیش، دربردارنده بیش از 200 غرفه تجاری و فروشگاه است. حین قدم زدن در این مرکز خرید، طراحی‌های زیبا از معماری ایران باستان را خواهید دید که از دوره هخامنشی الهام گرفته شده است. شما می‌‌‌توانید برای استراحت به کافی‌شاپ مرکز خرید مروارید بروید و بعد از نوشیدنی آماده ادامه گردش خود در این مرکز خرید زیبا بشوید.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

باغ پرندگان یکی از معروف ترین جاذبه های کیش بوده که در این باغ شاهد ۵۰ گونه از پرنده های زیبا خواهید بود.

برای مشاهده راهنمای سفر به کیش روی لسنک زیر کلیک کنید:

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

برنامه ریزی سفر,برنامه ریزی سفر به کیش,برنامه گردش,

خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش، بالغ بر ۲۰۰ سال قدمت داشته و با شیوه معماری کاملا بومی، در یکی از روستا های قدیمی کیش بنا شده است. در قدیم این خانه به یک شخصیت معروف به نام حاج عبدالله بن شاهین بوده.

شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز، بالغ بر ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و در قدیم آب مورد استفاده مردم جزیره  کیش را تأمین می کرده است. این قنات در ۱۵ کیلومتری زیر زمین واقع شده است که امروزه آن را با نام شهر زیر زمینی کاریز می خوانند. جاذبه های گردشگری کیش با تجهیزاتی همچون موزه، بازارچه صنایع دستی، عکاسخانه، کافی شاپ و رستوران از مسافرین خود پذیرایی می کند. پس اگر قصد سفر به جزیره ی زیبای کیش دارید، بازدید از این شهر را در لیست برنامه ریزی سفر به کیش خود قرار دهید.

برنامه گردش در کیش,راهنمای سفر به کیش,برنامه ریزی سفر,

مرکز غواصی کیش

مرکز غواصی کیش از سال ۱۳۷۰ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر با فراهم آورده امکان غواصی و تفریحات آبی لحظات خوشی را برای بازدید کنندگان این جزیره فراهم آورده است.

اگر به دنیای زیر آب علاقمندید می توانید در مرکز غواصی کیش دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج فارس تجربه‌ کنید. از ویژگی های غواصی تفریحی این می باشد که  احتیاج به مهارت زیاد در غواصی و شنا نیست، بلکه با پشت سر گذاشتن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده به شنا هستید.  جالب است بدانید این مرکز تورهای گوناگون غواصی برای مبتدی ها و حرفه ای ها در منطقه های متفاوت برگزار می کند. از دیگر تفریحات مرکز غواصی کیش عبارتند از:

شاتل و بنانا

بنانا: اگر علاقه زیادی به قایق سواری آرام و به صورت گروهی دارید، بنانا سواری بهترین گزینه می باشد. همانطور که از اسمش معلوم است بنانا قایق هایی شبیه به موز هستند که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارند.

شاتل: اما اگر مایل هستید کمی هیجان چاشنی قایق سواریتان بکنید، شاتل را به شما توصیه می کنیم. شاتل به قایق بادی می گویند که نسبت به بنانا کوچک تر ولی سرعت بیشتری دارد و قابلیت این را دارد که بر روی آب جهش کند. شاتل می تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

حالا که قسمتی از اماکن دیدنی کیش را به همراه اطلاعات مختصری از آن ها را در اختیار شما قرار دادیم، دست شما برای نوشتن و برنامه ریزی سفر به کیش مقداری بازتر شد


 

بازدید: 1446




Scroll to Top