• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 428449
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳

تحلیل ارز های دیجیتال (آلتکوین ها)

 

تحلیل ارز های دیجیتال (آلتکوین ها)

 

آموزش رایگان ارز دیجیتال

 

تحلیل ارز دیجیتال

 

اگر خیلی صریح و ساده بخواهم ارز دیجیتال را برای شما آموزش دهم باید بر روی فرایند و ساز و کار این فناوری نوپدید و انقلابی دست بگذارم و فقط و فقط راجع به فرایند عمل آن توضیح بدهم تا هر چه سریع تر و صد البته بهتر شما را آماده ی ورود به عرصه ی ارز دیجیتال کنم.


ارز دیجیتال چیست؟

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال در واقع نوعی سیستم انتقال وجه است و شاید از این نظر باشد که به نوعی پول و ارز دیجیتال نام گرفته است اما تفاوت اصلی و متمایز کننده ی ارز دیجیتال از دیگر واحدهای مالی نحوه ی تولید، روش انتقال و شکل ظاهری آن است. ارز دیجیتال برخلاف دلار و یورو و ریال و سایر پول های فیات توسط بانک ها و دولت ها تولید نمی شود. روش انتقال تمامی ارز های دیجیتال الکترونیکی است و به طور کلی پول فیزیکی و قابل رویت نیست.
بستر تولید و تکثیر ارز دیجیتال (رمز ارز ها) نه در سیستم های مالی و موسسات و بانک ها که در داخل دفتر کلی که حالت توزیع شده دارد ثبت و رمزگذاری می شود.

زنجیره بلوکی یا بلاکچین چیست؟

آن صحبت های حذف واسطه ها و دفتر کل توزیع شده را دوباره داخل ذهن تان مرور کنید.
در سیستم مالی سنتی بانک ها و موسسات مالی زیر مجموعه آن ها واسطه ما برای انجام تراکنش و جا به جایی مالی هستند اما بلاکچین امکان این را به فروشندگان و خریداران یا همان ارسال کنندگان و دریافت کنندگان رمزارز می دهد که یه صورت مستقیم و بدون واسطه و شخص سوم با هم معامله کنند که به زبان رایج بازار ارز دیجیتال این نوع تراکنش را (همتا به همتا) می نامند.
بلاکچین جدای از اینکه نقش واسطه ها را از میان برده طی فرایندی بی نهایت جذاب که توضیح خواهیم داد امنیت شبکه ارز دیجیتال را هم افزایش می دهد.
بلاکچین از رمزنگاری برای ایجاد امنیت و شفافیت در تراکنش ها استفاده می کند به این صورت که تمامی تراکنش ها و معاملات در دفتر کل توزیع شده ای که پیش از این گفتیم توسط خود اعضای شبکه ثبت می شود.
از آن جایی که تمامی اعضا از ریزترین جزییات تراکنش ها و رمزارزهای موجود اطلاع دارند امکان تقلب و از دست رفتن امنیت در آن در حد صفر است.
این دفتر کل در واقع زنجیره ای از کامپیوترها و رایانه هایی است که اعضای شبکه پشت آن ها نشسته اند و درستی تراکنش های انجام شده را تایید و سپس در بلاکچین ثبت می کنند.


مزایای ارز دیجیتال نسبت به بازارهای مالی سنتی

من صادقانه و بدون بزرگ نمایی با شما حرف میزنم باور بفرمایید
واسطه ها یا همان دلال های خودمان در هر عرصه ای باید فکری به حال خودشان کنند، این در کشورهای صاحب تکنولوژی دهه ها است که تثبیت شده و در ایران هم از این تغییرناگزیریم. ارزهای دیجیتال که مهم ترین مزیت شان کوتاه کردن دست واسطه ها و شخص های سوم از عرصه تبادلات و معاملات شان بوده این نوید را داده اند که دیگر عمر دلالی و زالو صفتی در عرصه ی مبادلات تمام شده است.
شما برای فعالیت در عرصه ارزهای دیجیتال باید یاد بگیرید، سرمایه گذاری کنید و صبور باشید و این سه ویژگی دقیقا مخالف با شغل شریف واسطه گری است.
پس اگر به صورت فهرست وار و دسته بندی شده بخواهیم مزایای ارزهای دیجیتال را عنوان کنیم باید گفت:

  1.  بازار ارز دیجیتال جای رشد بسیار زیادی دارد.
  2. شما از روش های متنوعی امکان سودآوری دارید( خرید و فروش ارز دیجیتال، استخراج ارز دیجیتال، سرویس دهی )
  3. سرمایه گذاری در زمینه خدمات رسانی ارز دیجیتال مانند ایجاد صرافی ها و کیف پول های خرید و فروش، دستگاه های خودپرداز ارز دیجیتال و خدمات موبایلی و تحت وب ارز دیجیتال.


از کجا می توانم بیت کوین بخرم؟

اگرتا اینجا مقاله را با دقت و توجه زیادی خوانده باشید حتما خاطرتان هست در جایی از کلمه صبر استفاده کردم.
گفتم صبور بودن لازمه سرمایه گذاری و فعالیت در بازار ارز دیجیتال است، در اینجا باید جمله ام را تکمیل کنم؛ صبور بودن نه تنها لازمه ی سرمایه گذاری و فعالیت در بازار ارز دیجیتال است بلکه قبل از ورود به این بازار هم باید صبور باشیو و از عجله بپرهیزید.
بازار ارز دیجیتال در کنار ویژگی های مثبتی که برای آن  نام بردیم چند ویژگی منفی هم دارد که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند خطرناک هم باشد.
در این بازار شما نوسان و بالا پایین شدن لحظه ای قیمت ارز را با گوشت و پوستتان حس می کنید(نوسان نگو، مردن و زنده شدن است)
این بازار بی اندازه تکنیکی است و به زبان عامیانه تر یلخی و الله بختکی نمی توان در آن سود کسب کرد و دوام آورد.
امکان اشتباه و فراموش کاری در آن وجود ندارد و اگر فردی بی برنامه و فراموش کارید فکر سرمایه گذاری در این بازار را از سرتان هم بیرون کنید. ما در مجموعه سی سی پست به طور خاص آموزش تحلیل بیت کوین را به صورت لحظه ای و با تحلیل آلتکوین به صورت رایگان به شما هم میهنان عرضه خواهیم داشت.



ادعای حفاظت صد در صدی ارزهای دیجیتال از هویت و دارایی های ما تا چقدر درست است؟

واژه ی کریپتوکارنسی به معنای حفاظت اطلاعات در برابر هکرهاست و خود به بهترین شکل پاسخ این سوال را می دهد.
در واقع کریپوکارنسی تکنیک و تاکتیکی دیجیتال برای مقابله با هکرها در جهت حفظ اطلاعات و هویت افراد حقیقی و حقوقی است.
درنتیجه اینکه اطلاعات و هویت ما در بازار رمز ارزها کاملا محرمانه و محافظت شده است را قویا باید تایید کرد.
ارز دیجیتال در حقیقت یکی از چندین قابلیت کریپتوکارنسی است و این تکنیک و پدیده در حوزه های اسناد حقوقی، اسناد دولتی، پیام رسان ها و هر حوزه ای که حفظ اطلاعات و هویت افراد مهم ترین رکن آن است حضور دارد.

 


 چرایی امنیت بلاکچین؟

اگر فقط یکی از اعضای شبکه برای کسب سود بیشتر یا اخلال در عملکرد شبکه زنجیره ای  اقدام به تغییر بلوکی بکند همه ی اعضا این حرکت را میبینند و اجازه ی اخلال و تقلب را به او نمی دهند و بلاک تقلبی حذف می شود( دقیقا شبیه مسافران کشتی عمل می کنند).


 

بازدید: 1507




Scroll to Top