• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429123
تاریخ انتشار: جمعه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

در مقاله با کمک کارشناسان فرش ستاره کوروش سعی داریم توضیح مختصری در مورد رنگ فرش و عوامل متاثر در انتخاب رنگ بهتر در ترکیب خانه صحبت کنیم پس تا اخر با ما همراه باشید

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

فرش تیره و فرش روشن هر یک دارای ویژگی هایی هستند که در جای مناسب خود می توانند بهترین گزینه باشند. این که کدام یک بهترین انتخاب است، به ابعاد، دکوراسیون و عوامل دیگری از خانه بستگی دارد. طیف رنگ روشن شامل فرش کرم ، فرش طوسی ، فرش فیلی و نسکافه ای میشود و همچنین طیف رنگ تیره شامل فرش رنگ سرمه ای ،فرش دودی ،و فرش لاکی میگردد

  1. اگر می خواهید برای فضای کوچکی مانند اتاق پذیرایی با ابعاد کوچک و راهرو فرش خریداری کنید. باید فرشی انتخاب کنید تا فضا را بزرگ و دلباز نشان دهد. برای این کار خرید فرش ماشینی با رنگ زمینه خنثی گزینه بسیار خوبی است.
  2.   رنگ اصلی دکوراسیون و کفپوش اتاق نیز باید مورد توجه قرار دهید. اگر کفپوش خانه شما به رنگ تیره بود، بنابراین فرش رنگ روشن انتخاب بهتری است. اما اگر دوست دارید خانه تان فضایی دنج داشته باشد، فرشی با ابعاد کوچک به رنگ تیره را به شما پیشنهاد می کنیم. چون رنگ های تیره به محیط صمیمیت و عمق می دهند.
  3. در زمان انتخاب و خرید فرش، به این نیز توجه داشته باشید که رنگ های تیره در کنار جذابیتی که دارند، باعث خسته شدن چشم در طولانی مدت می شوند. بنابراین اگر در طول روز، فرش رو بروی چشمانتان است، می تواند چشم را اذیت و حتی خسته کند.

تعیین جای قرارگیری فرش

در زمان خرید فرش اولین نکته مهم و قابل توجه، محل قرارگیری فرش است. بهتر است فرش‌ خریداری شده برای پذیرایی یا فضاهای اصلی خانه، با عناصر دیگر مانند مبلمان، کاغذ دیواری، پرده اتاق و… هماهنگ باشد.

اگر مبلمان خانه تیره یا روشن باشد، بهتر است فرش را متناسب با آن انتخاب کنید تا هارمونی بین چیدمان و نور اتاق هماهنگ باشد.

رفت و آمد در خانه

مورد مهم بعدی در انتخاب رنگ فرش، در نظر داشتن ترافیک هر اتاق می باشد. اگر در رفت و آمد زیادی در خانه دارید. و یا از کودک خردسال یا حیوان خانگی در خانه نگهداری می کنید. پیشنهاد می کنیم از فرش هایی با طرح و نقش شلوغ و تیره استفاده کنید. چون این فرش ها شلوغی را کمتر نشان می دهند. اما اگر خانواده کم جمعیت و کم رفت و آمد هستید، فرش هایی با رنگ روشن را پیشنهاد می کنیم.

فرش مناسب فضای کوچک

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

فرش های رنگ سبب بزرگ تر به نظر آمدن فضای اتاق می شود. پیشنهاد می کنیم در اتاق و خانه های کوچک از فرش هایی به رنگ زمینه روشن استفاده کنید. و بالعکس، اگر ابعاد خانه شما بزرگ است، می توانید از فرش های به رنگ تیره استفاده کنید تا فضا را گرم و صمیمی تر نمایان کند.

اگر طرفدار سبک مدرن هستید و مایلید تا فضای خانه گرم و جذاب باشد، فرش های با رنگ زغالی، قهوه ای تیره یا خاکستری تیره برای اتاق پذیرایی واتاق خواب گزینه انتخابی خوبی می باشد.

بر طبق مد، فرش نخرید

بعضی اوقات، طرح و نوع بافت براساس «مد» تولید می شود. بنابراین اگر فرش انتخاب شما براساس طرح و رنگ مد روز باشد، می تواند بعد از مدت کوتاهی و با عوض شدن مد، از زیبایی آن کاسته شود. توصیه می کنیم، فرش خود را براساس مد خریداری نکنید. خرید فرش با رنگ و طرح خنثی همیشه گزینه خوبی می باشد. رنگ های خاکی، خاکستری تیره و بژ همیشه محبوب می باشند.

قیمت فرش بر اساس رنگ

خیلی از خریداران این سوال را از کارشناسان فروش دارند که ایا رنگ فرش در قیمت فرش تاثیر دارد ؟

جواب این سوال با قطعیت تمام نه هست رنگ فرش تاثیری در قیمت فرش ندارد بهمین خاطر نباید بابت تغییر رنگ فرش مبلغ اضافه ای را پرداخت کنید برای مثال قیمت فرش 9متری 700 شانه رنگ سرمه ای با تمام مدل های 9 متری 700 شانه همان کیفیت به یک قیمت میباشد.

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

امکان خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

اگر قصد خرید فرش دارید میتوانید بصورت مستقیم طرح ها و رنگ های تولیدی فرش کوروش کاشان را بصورت حضوری و هم غیر حضوری در سایت کارخانه دیدن کنید و فرش مورد نظر خود را سفارش دهید که علاوه بر بالابودن تنوع محصولات تفاوت قیمت بسیار عالی مزیت خرید مستقیم از کارخانه میباشد.


بازدید: 3390




Scroll to Top