• سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: 429160
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲۰:۵۴

آموزش حسابداری کلید طلایی موفقیت در شغل حسابداری

 

 

آموزش حسابداری کلید طلایی موفقیت در شغل حسابداری

  یکی از اصلی ترین راه های کسب موفقیت در حرفه ی حسابداری، دریافت آموزش حسابداری به شکلی صحیح و کاربردی می باشد. زمانی که فرد، با این شرایط حسابداری را فرا گیرد، می تواند حسابداری هر شرکتی را به شیوه ای اصولی و استاندارد انجام دهد. گردآوری اطلاعات، ثبت اسناد در دفتر روزنامه و دفتر کل، تهیه تراز آزمایشی و... از مراحل حسابداری یک شرکت می باشند.

 

شما در آموزش حسابداری ، به خصوص آموزش حسابداری بازار کار ، مراحل حسابداری یک شرکت و چگونگی انجام آن را، به شیوه ای کارآمد فرا خواهید گرفت. اما، برای اینکه یک دید کلی از آن داشته باشید، به صورت مختصر برای شما این مراحل را بازگو می کنیم و به شرح برخی جزئیات مهم آن می پردازیم.

ابتدا با یک سوال آغاز می کنیم. حسابداری شرکت چیست؟ در واقع، نخستین قدم برای فعالیتِ موفق و پربازده یک شرکت، شفافیت مالی آن می باشد. امروزه، نسبت به گذشته پیچیدگی های مالی بیشتر شده اند و اکثر مدیران و کارفرمایان به تنهایی قادر به انجام آنها نیستند. به همین منظور، با استخدام یک حسابدار حاذق، تمایل به کنترل اموال خود دارند. همین مسئله، موجب حساسیت بالا و اهمیت شغل حسابداری میگردد.

حسابداری که پیش از ورود به بازار کار، آموزش حسابداری را به خوبی فرا گرفته باشد، از وظایف خود به طور کامل آگاه می باشد. در واقع، یک حسابدار موظف به استخراج، جمع آوری، تحلیل و تهیه ی صورت سود و زیان از اموال و گردش های مالی شرکت می باشد. می توان اذعان داشت تعداد بسیار زیادی از شرکت ها نمی توانند فعالیت خود را بدون داشتن حسابدار ادامه دهند.

مراحل حسابداری یک شرکت

اولین قدم برای انجام حسابداری یک شرکت، گردآوری اطلاعات و اسناد مالی آن سازمان می باشد. چرا که، بدین وسیله حسابدار قادر خواهد بود با بررسی دقیق معاملات شرکت، تراکنش ها، گردش های مالی و...، آن ها را در نرم افزارهای حسابداری ثبت نموده و اقدام به نتیجه گیری نماید. در صورتی که کارفرما، اطلاعات و مدارک ناقصی را در اختیار حسابداری قرار دهد، یقینا نتایج اشتباهی حاصل خواهند آمد، که جبران آنها بسیار دشوار می باشد.

پس از گردآوری اطلاعات، نوبت به تجزیه، تحلیل و آنالیز آنها می رسد. یکی از حساس ترین مراحل حرفه ی حسابداری دقیقا همین مرحله می باشد. با آنالیز داده های مالی، سود و زیان آن شرکت مشخص می گردد. بدین ترتیب، مدیران و ذینفعان در جریان پیشرفت و یا ضررهای مجموعه قرار خواهند گرفت.

ثبت معاملات در دفتر روزنامه، سومین مرحله از حسابداری یک شرکت می باشد که در طی آموزش حسابداری ، شخص آن را فرا می گیرد. داده های حاصل از آنالیز حساب ها، می بایست به صورت منظم و در قالب حساب های بدهکار و بستانکار در دفتر روزنامه ثبت گردند. خط خوش، عدم خط خوردگی و صحت مطالب در دفاتر روزنامه، از عواملی مهمی می باشند که در رسیدگی مالیاتی، مورد توجه مسئول مربوطه قرار خواهند گرفت.

در طی مرحله چهارم، انتقال اطلاعات به دفتر کل را خواهیم داشت. پس از ثبت در دفتر روزنامه، اطلاعات لازم به دفتری تحت عنوان دفتر کل منتقل می شوند. در دفتر کل سرفصل هایی مهم از جمله: دارایی، بدهی، هزینه، درآمد و حق مالی صاحب سرمایه وجود دارند، که می بایست به دقت تکمیل شوند.

بسیاری از شرکت ها مانند حسابداری پیمانکاری ، دارای داده هایی هستند که می بایست آن ها را در تراز آزمایشی منعکس نمود. یک حسابدار در طی آموزش حسابداریِ خود، می بایست این بخش را با دقت و وسواس ویژه ای فرا گیرد. چرا که، تراز آزمایشی یک مقیاس برای کار حسابدار به شمار می آید. به طوری که، از این طریق قادر به بازبینی و اطمینان از درستی اطلاعات خواهد بود. با قیاس این تراز با ترازهای دوره های مالی پیشین، می توان به درک درستی از فرآیند کلی حسابداری سازمان دست پیدا نمود.

در ادامه، به بخش تهیه صورت های مالی یک شرکت می رسیم. صورت های مالی در واقع بازتابی از پروسه ی حسابداری یک شرکت می باشند، که می توانند اطلاعات جامعی را به صورت خلاصه در اختیار ذینفعان و ممیزین مالیاتی قرار دهند.

در پایان، زمانی که کلیه مراحل بالا به درستی صورت پذیرفتند؛ نوبت به بستن حساب های موقت و تهیه ی ترازنامه اختتامیه می رسد.

این 8 مرحله را می توان اسکلت حسابداری یک شرکت به شمار آورد که در طی آموزش حسابداری به تفصیل به هر یک پرداخته می شود. باید در نظر داشته باشید که این فرایند امکان دارد، نسبت به نوع فعالیت هر شرکت متفاوت باشد.

سخن پایانی

وب سایت خودآموز حسابداری نیاز، با تهیه و تامین مجموعه های آموزش حسابداری ، با همکاری بهترین اساتید حسابداری، مفتخر به جذب بسیاری از افراد علاقه مند به این رشته شدده است. یادگیری حسابداری ، علاوه بر علاقه، نیازمند پشتکار، تمرین و تکرار می باشد. به همین علت، با سفارش پکیج های آموزشی، می توانید بارها آنها را بازبینی و نکته برداری نمایید.

اکثر فارغ التحصیلان این رشته، می بایست سالها پس از ورود به بازار کار به عنوان کارآموز و یا کمک حسابدار اقدام به کسب سابقه ی کاری نمایند. اما با سفارش و تهیه ی مجموعه های مجازی آموزش حسابداری بازار کار ، قادر به ورود و پیشرفت سریع تری نسبت به روش قدیمی تر خواهند بود. جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از این حرفه، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی ، پکیج آموزش حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

این مجموعه بی‌نظیر شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد. با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می توانید به سایت حسابداری نیاز مراجعه فرمایید .


بازدید: 2740




Scroll to Top