• پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: 429161
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲

روش های درمانی متخصصان پوست و مو به چه صورت است؟

روش های درمانی متخصصان پوست و مو به چه صورت است؟

همانطور که می دانید پوست یکی از بزرگ ترین اندام های بدن است که سر تا سر بدن را می پوشاند و به دلیل قرار گیری در خط اول مقابله با انواع ویروس و میکروب ها همواره در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرد.

امروزه به دلیل آلودگی های آب و هوایی، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب و همچنین تغذیه نامناسب امکان بروز بیماری های پوستی افزایش پیدا کرده است به طوری که سالیانه بیماران زیادی به منظور درمان اختلالات پوستی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می کنند.

بهترین دکتر پوست تهران و پروفسور متخصص پوست و مو

سلامت پوست، مو و ناخن از جمله زمینه های تخصصی‌ای است که در حیطه کاری پزشک متخصص پوست و مو قرار می گیرد که در این میان پزشک نیز بر اساس تجربه کاری و شرایط بیمار اقدام به استفاده از روش های درمانی مختلف برای درمان بیماری می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های درمانی متخصصان پوست و مو برای درمان بیماری های پوستی را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

روش های درمانی انواع بیماری های پوستی

لایه برداری

گاهی دلایل مختلفی از جمله قرار گیری در معرض نور خورشید به مدت طولانی، موجب بروز برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه و لکه های دیگر می شود. معمولا پزشک متخصص پوست و مو برای درمان اینگونه بیماری ها اقدام به تجویز محلول های شیمیایی می کند. استفاده از این محلول های شیمیایی موجب لایه برداری از پوست می شود و به این ترتیب آکنه های پوستی به وسیله این محلول ها از روی پوست پاکسازی می شوند.

استفاده از تزریقات

چین و چروک های ناشی از کهولت سن و یا فرورفتگی های پوستی از بیماری های پوستی هستند که معمولا متخصص پوست و مو به وسیله روش درمانی تزریقات اقدام به درمان آن ها می کند. در این روش از ماده ای به نام کلاژن برای پر کردن محل های مورد نظر استفاده می شود که البته در این روش می توان از چربی های دیگر نیز بر حسب تشخیص پزشک و شرایط بیمار استفاده کرد. توجه داشته باشید که استفاده از روش های درمانی مانند بوتاکس برای ماندگاری نیاز به تمدید به صورت چند مدت یک بار دارد.

کرایوتراپی

کرایوتراپی از دیگر روش های درمانی‌ای است که متخصصان پوست و مو از آن استفاده می کنند. در این روش به منظور از بین رفتن ضایعات پوستی مانند زگیل، اقدام به فریز کردن ضایعه مورد نظر می شود. در واقع سلول های پوستی در این قسمت ها دچار آسیب شده اند که در نتیجه به کمک مایعی به نام نیتروژن اقدام به حذف این سلول ها می شود تا در نهایت سلول های سالم جایگزین آن ها گردد.

کرایوتراپی چیست و چرا انجام می شود؟ - ایران اچ ای وی

لیزر

برخی از مشکلات پوستی دیگر به روش های درمانی استفاده از دارو و محلول، قابل درمان نیستند بلکه به منظور از بین بردن این ضایعات باید از روش قوی تری مانند لیزر استفاده نمود. به طور مثال جای ماه گرفتگی، زخم، زگیل، خال، خال کوبی و حتی تومور های پوستی را می توان به واسطه روش درمانی لیزر برطرف کرد.

لیپوساکشن

امروزه استفاده از لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های شکمی به مراتب زیاد دیده می شود. در این روش که باید تحت نظر متخصص پوست با تجربه انجام گیرد، در ابتدا با استفاده از بی حس کننده ها اقدام به بی حس کردن محل مورد نظر می شود و در نهایت چربی های اضافه شکمی بیرون کشیده می شود.

کاشت پوست

کاشت پوست یکی از روش های درمانی به منظور از بین بردن بیماری های پوستی است که در آن پوست آسیب دیده توسط پوست سالم قسمت دیگری از بدن جایگزین می شود تا در نهایت این کاشت، باعث رشد مجدد سلول های پوستی شود.

روش درمانی mohs

این روش درمانی در واقع نوعی عمل جراحی است که در آن اقدام به از بین بردن لایه پوستی به منظور دسترسی راحت تر به سلول های پوستی می شود. سرطان پوستی از بیماری هایی است که توسط این روش درمان می شود؛ به این صورت که در ابتدا لایه پوستی کنار زده شده و در نهایت اقدام به از بین بردن سلول های سرطانی خواهد شد.

اقدامات وریدی

اگر توجه کرده باشید رگ های پوستی دست و یا پای برخی افراد به حالت متسع هستند که پزشک متخصص پوست و مو برای از بین بردن آن ها از روش های وریدی استفاده می کند. در این روش پزشک جراح اقدام به تزریق نوعی فوم مخصوص به پوست می کند که در نتیجه این عمل، ورید ها از بین می روند.

تزریق وریدی در منزل | مرکز خدمات پزشکی و درمانی آلفاطب​​​​​​​

ترمیم مو

از دیگر اقدامات درمانی متخصصان پوست و مو می توان به استفاده از روش هایی برای از بین بردن و یا ترمیم مو اشاره کرد. این روش های درمانی شامل کاشت مو برای پر پشت کردن مو و همچنین لیزر برای از بین بردن مو های زائد است.

درم ابریژن

در روش درم ابریژن، متخصص مورد نظر با از بین بردن لایه سطحی پوست اقدام به از بین بردن مشکلات پوستی مانند چین و چروک می کند. در واقع در این روش با یک دستگاه چرخان، سلول های لایه سطحی با سرعت بالایی کنار زده شده تا پوست دچار آسیب هایی مانند خالکوبی و یا چین و چروک از بین روند.

زمان مراجعه به متخصصان پوست و مو

گاهی برخی از مشکلات پوستی که در مراحل اولیه هستند تنها به وسیله برخی از روش های خانگی قابل درمان هستند و نیازی به مراجعه به پزشک نیست. همچنین اگر مراقبت های پوستی مانند تغذیه سالم و عدم استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت به خوبی انجام گیرد از بسیاری از بیماری های پوستی پیشگیری به عمل می آید.

توجه داشته باشید که اگر درمان های خانگی پاسخگو نباشد دیگر باید به فکر مراجعه به یک پزشک متخصص پوست و مو خوب باشید چرا که عدم درمان طولانی مدت مشکلات پوستی ممکن است درمان را دشوار تر کند.

مشخصات یک دکتر پوست خبره و مهم ترین سوالات سلامت پوست | پیویو مگ

کلام پایانی

پوست و سلامت آن یکی از مهم ترین دغدغه های افراد است بنابراین در صورت بروز هر گونه بیماری بر روی پوست نیاز به مراجعه به یک متخصص با تجربه برای درمان است. پذیرش ۲۴ با بهره گیری از بهترین و کارآزموده پزشکان متخصص پوست و مو آماده است که به شما در روند درمان بیماری های پوستی کمک کند. به منظور مشاوره با این پزشکان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مرکز پذیرش ۲۴ تماس حاصل فرمایید.


بازدید: 2308




Scroll to Top