• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429268
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵

انواع افشانک کندانسور

انواع افشانک کندانسور

202

انواع افشانک کندانسور از لحاظ کارایی به چند دسته تقسیم بندی میشود که هر افشانک بنابر مقدار ظرفیت کندانسور، حجم دبی آب بر گردش در انواع متفاوت تولید میگردد. نازل‌ها فقط جهت نصب داخل کندانسورهای تبخیری یا ترکیبی طراحی می‌شوند. چرا که برای سرد کردن لوله‌های چگالنده تبخیری به وجود افشانک نیاز است. انواع نازل کندانسور بنحو مهندسی شده و دقیق کنار یکدیگر قرار گرفته تا بطور یکنواخت آب را در تمام سطح دستگاه توزیع کند و عمل کاهش دما صورت پذیرد. شرکت کویل سازی تهویه دی ایکس علاوه بر تولید تجهیزات حرارتی برودتی، سازنده اصولی قطعات این سیستم‌های گرمایشی سرمایشی همانند انواع افشانک نازل کندانسور تبخیری با کیفیت عالی نیز می‌باشد.

وظیفه انواع افشانک کندانسور

کلیه نازل‌های موجود درون کندانسور تبخیری یک وظیفه را بر عهده دارند و آن پاشش آب یکسان در تمام سطح لوله یا پکینگ میباشد. نتیجه‌ی این عملکرد کاهش دمای سیال داخل لوله بوده و باعث چگالش سیال می‌شود. برای اینکه بتوانیم درک بهتری از وظیفه انواع افشانک‌ها داشته باشیم به شما پیشنهاد می‌دهیم ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

203

  • انواع افشانک کندانسور مربع پاش : ساختار دهانه این نوع نازل مربع شکل است و به همین علت آب را بنحو مربعی توزیع میکند. هنگامیکه سیال وارد افشانک مربع پاش کندانسور ترکیبی شده از طریق چهار گوشه که هر طرف بوده و دارای شیب ملایمی به بیرون میباشد پرتاب میگردد. پاشش آب بطرز وسیع جزء ویژگی‌های مثبت فوگر مربعی برشمرده می‌شود.
  • افشانک چپقی: هنگامیکه آب به داخل انواع نازل کندانسور چپقی ورود پیدا می‌کند توسط سوراخی که قسمت کلگی آن قرار دارد به بیرون توزیع می‌گردد. افشانک چپقی دارای شعاع پاشش کم و قدرت پخش بالا میباشد. بنابراین حتما باید تیم فنی قبل از انتخاب این نوع فوگر کندانسور تبخیری آنرا مورد بررسی قرار دهند.

C:\Users\sisto\Desktop\انواع افشانک چپقی کندانسور.jpg

  • نازل وهله ای: به این نوع افشانک کندانسور مرحله‌ای یا توربو نازل می‌گویند. افشانک وهله‌ای از سه سطح مقطع گرد با سر مثلثی ساخته شده است. آب زمانی که از دهانه‌ فوگر بیرون می آید به سطح اول برخورد می‌کند و به صورت دایره‌ای پخش می‌شود و هنگامیکه حجم ورودی سیال زیاد باشد، مقدار آب اضافه با سطح یک و دو برخورد کرده سپس آنها نیز آب را به شکل دوار پاشش میدهند.
  • فوگر حلزونی : طراحی این گونه نازل کندانسور به صورتی می‌باشد که آب وارد افشانک شده بعد عبور از سوراخ های ریزی که در داخل افشانک تعبیه شده، بنحو پودری پاشش می‌شود. زمانی که سیال به صورت پودری توزیع میگردد قطرات آب با جریان هوا برخورد بیشتر داشته و باعث شده سرعت عمل تبادل حرارتی افزایش یابد.

انواع افشانک کندانسور شرکت تهویه دی ایکس

شرکت تهویه دی ایکس به رغم تلاش‌های خود توانسته در کنار تولید دیگر محصولات حرارتی برودتی، خط تولید انواع افشانک ‌یا نازل کندانسور تبخیری را راه‌اندازی نماید و تولید محصول را به میزان انبوه برساند. خریدارن محترم می‌توانند برای استعلام قیمت و مشاوره با دفتر کارخانه تماس گرفته و آگاهی لازم را کسب کنند.


بازدید: 2374




Scroll to Top