• پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: 429269
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۱ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵

مد طلا و جواهرات سال 2022

 

مد طلا و جواهرات سال 2022

 مد جواهرات

هر سال تمامی ترندهای مد و فشن به روز‌رسانی می‌شوند و بر اساس آن مدل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های جدیدی برای انواع لباس، کیف و کفش و طلا و جواهرات مد می‌شود.

برخی از این مدها بر اساس اتفاق‌های اجتماعی و مسائل روز دنیا انتخاب می‌شوند و برخی دیگر نیز صرفاً جنبه‌ی زیبایی و تنوع‌بخشی دارند. به طور مثال، رنگ سالی که شرکت پنتون هر سال اعلام می‌کند همیشه بر اساس رویدادهای اجتماعی انتخاب می‌شود. به این صورت که اگر دنیا پر از آشوب باشد، پنتون رنگی مثل آبی کلاسیک را انتخاب می‌کند که آرامش را به وجوه مختلف زندگی انسان‌ها تزریق کند.

یا اگر مثل سال 2021، کووید-19 باعث شود که مردم روحیه خود را از دست بدهند، وضعیت اقتصادی جهان رو به وخامت بگذارد و کسب‌وکارهای زیادی در سراسر جهان متضرر خسارت‌های مالی فراوانی شوند، پنتون دو رنگ زرد و طوسی را انتخاب می‌کند تا به این ترتیب، امید، نشاط و همبستگی را به مردم جهان تزریق کند.

حالا امسال این کمپانی رنگ «very peri» را به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب کرده است. یک رنگ آبی بنفش است که مفهوم پویایی، ابتکار و خلاقیت را تشویق و ترویج می‌کند و در آن وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده‌اند. این رنگ را در طلا و جواهرات سال 2022 نیز شاهد خواهیم بود و جواهرات زیادی را با رنگ‌ها بنفش، قرمز و آبی خواهیم دید.

در ادامه طلاهای ترند سال 2022 که باید منتظر آن‌ها باشیم را معرفی کرده‌ایم.

مد طلا و جواهرات سال 2022

تا این اواخر اکثر مدهای طلا و جواهر بر سادگی و مینیمال بودن استوار بودند اما یکی دو سالی هست که زیورآلات بزرگ، درشت و یا طرح‌های غیر نرمال بیشتر از مدل‌های ساده و معمولی محبوبیت یافته‌اند. امسال نیز از روی کت‌واک‌های برندهای مطرح دنیا در نیویورک، لندن، میلان و پاریس به خوبی می‌توان دید که دیگر از شعار «کمتر بیشتر است» (less is more) خبری نیست و این ایدئولوژی جای خود را به «بیشتر بیشتر است» (more is more) داده است.

مد سال 2022 شامل جواهرات درخشان و درشت با تعداد زیادی از جواهرات رنگی و سنگ‌های زینتی است. گوشواره‌های بسیار بزرگ، گردنبندهای درشت و استفاده‌ی اغراق‌آمیز از رنگ‌ها و سنگ‌ها از جمله مواردی است در که در طلاهای سال 2022 شاهد آن‌ها خواهیم بود.

البته برای دوستداران سادگی و طرح‌های مینیمالیستی هم خبر خوبی داریم و آن این است که در میان تمام این مدل‌های بزرگ و درشت، طرح‌های ظریف هم همچنان جزو ترند طلای سال 2022 هستند. یعنی این افراد می‌توانند مثلاً از چوکر که امسال هم همچنان مد است استفاده کنید. یا مثلاً از طلاهایی کوچک که رنگ‌های شاد دارند برای روی مد بودن بهره بگیرند.

بر این اساس ما در زیر 5 ویژگی اصلی طلاهای ترند سال 2022 را برایتان نوشته‌ایم تا با آگاهی از آن‌ها اقدام به خرید طلا کنید.

طلا و جواهرات با رنگ‌های شاد

رنگ سال 2022 نوعی بنفش روشن است که از ترکیب رنگ‌های آبی و قرمز تشکیل شده و بیشتر به آبی متمایل است تا قرمز. امسال از این رنگ‌ها در انواع طلا و جواهرات زیاد خواهیم دید. به طوری که جواهرات با سنگ‌هایی به رنگ بفش، آبی و قرمز در سال 2022 بیشتر از گذشته در ویترین‌ها خودنمایی خواهند کرد.

البته علاوه بر این‌ها، دیگر رنگ‌های شاد نیز در طلاهای ترند امسال زیاد استفاده می‌شود تا با استفاده از آن‌ها بتوان شادی و روحیه‌ی بهتر را به خود و اطرافیان منتقل کرد. چون همه‌ی مردم دنیا بعد از کووید به زندگی نرمال و شاد احتیاج مبرم دارند و با استفاده از جواهرات رنگی می‌توان تا حدی این هدف را به واقعیت تبدیل کرد.

طلا و جواهرات با طرح و سایزهای درشت

علاوه بر طلاهای رنگی امسال شاهد انواع گوشواره، دستبند و گردنبندهای بسیار درشت با طرح‌های اغراق‌آمیز نیز هستیم. حتی برخی از طلاها ممکن است با طرح‌های فرا واقعی و سورئال، طراحی و عرضه شوند و به هیچ یک از طلا جواهرات موجود در بازار شباهتی نداشته باشند. بدن شک زیورآلاتی که بیش از حد عجیب و درشت هستند برای استفاده‌ی روزمره و استفاده توسط مردم عادی چندان مناسب نیست و اغلب افراد خاص و سلبریتی‌ها سراغ آن‌ها خواهند رفت.

البته برخی از افراد معمولی که به شدت پیگیر مد و فشن هستند نیز می‌توانند از این طرح‌ها در مناسبت‌ها و مراسم‌ خاص استفاده کنند.  

طلاهای ترند سال 2022 با زرق و برق زیاد

باز هم می‌خواهیم در مورد اغراق صحبت کنیم؛ در طلاهای سال 2022 از طرح‌های بسیار پر زرق و برق و درخشان استفاده خواهد شد تا جلوه و نمای زیادی داشته باشند. برای براق و درخشان بودن هم بدون شک به انواع سنگ‌های قیمتی مثل الماس و یاقوت و زمرد نیاز است.

اما در کنار جواهرات و سنگ‌های درخشان، طلاهای آینه‌ای هم می‌توانند آن برق و درخشش مورد نظر را از خود نشان دهند. بنابراین در سال جدید میلادی، علاوه بر استفاده‌ی اغراق آمیز از انواع سنگ‌ها قیمتی و نیمه قیمتی، شاهد حضور انواع طلاهای آینه‌کاری شده یا مدل‌های آینه‌ای هم خواهیم بود.

مدل آینه‌ای مدلی که سطح طلا به قدری صیقل داده شده که مثل آینه می‌تواند انواع نورها را از خود بازتاب دهد و درخشش خاص و خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

چوکر یکی از مدلهای طلای 2022

چند سالی هست که شاهد حضور مدل‌های مختلف گردنبندهای چوکر در بازار هستیم، امسال نیز این مدل گردنبند همچنان مد است. البته در مدل‌های سال 2022 از سنگ‌های قیمتی و جواهرات زیادی استفاده شده تا زرق و برقی که در طلاهای امسال شاهد آن هستیم حفظ شود.

بسیاری از برندها، امسال طرح‌های بسیار خلاقانه و خاص از گردنبندهای چوکر را روانه بازار خواهند کرد که از جمله می‌توان به چوکرهای چرمی برند بربری با نگین برلیان اشاره کرد.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که مد طلا و جواهرات سال 2022 شامل طرح‌های اغراق‌آمیز، سایزها بسیار درشت، رنگ‌های شاد و طلا و جواهرات بسیار درخشان است. یعنی به طور کلی طلاهای ترند سال 2022 برای افرادی مناسب‌تر است که همیشه به دنبال طرح و سایزهای خاص و متفاوت هستند و مدل‌های ساده و تک‌رنگ آن‌ها را راضی نمی‌کند.

برگرفته از وبسایت پرسته  (https://parasteh.com)

منبع:برترین ها/Bartarinha.ir


 

بازدید: 3070




Scroll to Top