• پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: 429286
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۱۲

افزایش سهام در میدان نفتی Cadlao فیلیپین

به نقل از بازار نفت و گاز، Sacgasco سهام در میدان نفتی Cadlao فیلیپین را به 73 درصد افزایش می دهد. طبق شرایط توافق مزرعه، شرکت انرژی استرالیایی EWT و توسعه بعدی میدان نفتی فراساحلی تولیدکننده تاریخی را که اپراتور آن خواهد شد، به طور کامل تأمین مالی و بهره برداری خواهد کرد.

Sacgasco قرار است سهام خود را در میدان نفتی Cadlao، در فراساحل فیلیپین با انعقاد یک قرارداد مزرعه (FIA) با سرمایه گذاری مشترک قرارداد خدمات 6B (SC 6B) به حدود 72.7 درصد افزایش دهد.

این شرکت از طریق زیرمجموعه کاملاً تحت مالکیت خود Nido Petroleum Philippines دارای 9.09 درصد سهام است.

مطابق با شرایط FIA، ساکاسکو به طور کامل بودجه آزمایش چاه توسعه یافته (EWT) و توسعه بعدی میدان نفتی کادلائو را که به‌طور تاریخی تولید می‌کرده است، تامین می‌کند. پس از تکمیل FIA، شرکت انرژی استرالیایی اپراتور خواهد شد.

شرکای دیگر در SC 6B JV عبارتند از Philodrill، اپراتور فعلی با سهام 58.18 درصد، Oriental با 16.36 درصد، Alcorn با 8.18 درصد و Forum با 8.18 درصد.

پس از FIA، سهام Philodrill 17.45٪ خواهد بود، در حالی که Oriental، Alcorn و Forum سهام خود را به ترتیب به 4.09٪، 2.45٪ و 2.45٪ کاهش می دهند.

گری جفری، مدیر عامل ساکاسکو، گفت: «ایمن سازی این مزرعه به ساکاسکو این فرصت را می دهد که توسعه مجدد میدان نفتی کادلائو را سریع دنبال کند، و همچنین در معرض پتانسیل جریان نقدی کوتاه مدت خود از طریق EWT قرار گیرد.

"من خوشحالم که شرکای JV ما توانایی و تعهد ما را برای اجرای سریع و با استاندارد بالا با توجه به سابقه مدیریت و تیم داخلی تشخیص داده اند."

گفته می‌شود که بیش از 30 سال پیش، میدان نفتی کادلائو 11.1 میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد تا اینکه در سال 1991 توسط اپراتور آن زمان تعطیل شد. در مرحله اول تولید، نرخ نفت میدان فراساحلی فیلیپینی به اوج خود یعنی 6000 بشکه نفت در روز (bpd) رسیده بود.

ساکاسکو بر این باور است که میدان نفتی دارای ذخایر بالقوه قابل توجهی است و گفته می‌شود که چاه‌های قبلی بهره‌وری بالایی از این مخزن نشان داده‌اند.

در حال حاضر، ارزیابی ذخایر در حال انجام است که احتمالاً در این ماه قبل از ارائه پیشنهاد EWT به وزارت انرژی فیلیپین (DOE) به پایان می رسد.

به گفته Sacgasco، حفاری در میدان Cadlao و EWT برای امسال در یک برنامه حفاری دو چاه با چشم انداز Nandino در قرارداد خدمات 54 برنامه ریزی شده است. این امر منوط به تایید شرکای DOE و JV خواهد بود.

EWT برنامه ریزی شده است که حفاری یک چاه منفرد را با تجهیزات تولیدی که روی دکل حفاری جک آپ قرار دارد، ببیند. نفت تولید شده از چاه به یک کشتی ذخیره و تخلیه شناور (FSO) یا بارج برای انتقال به یک پالایشگاه محلی فرستاده می شود.

این شرکت استرالیایی اظهار داشت که در صورت موفقیت EWT و بر اساس داده‌های میدانی به‌دست‌آمده، توسعه میدان کامل می‌تواند شامل حفاری حداکثر چهار حلقه چاه با تاسیسات تولید نفت اختصاصی باشد.

این شرکت همچنین ممکن است حفاری، آزمایش، و تولید از منطقه نزدیک شرق Cadlao از هر توسعه Cadlao.

منبع : iroilmarket.com


بازدید: 2773




Scroll to Top