• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 28263
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک

ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک (Oak Island)

ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک

چاه جزیره اُوک

ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک (Oak Island)
یکی از بزرگ‌ترین معماهای حل‌ نشده در تاریخ، ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اوک در خلیج ماهونه از سواحل شمالی کشور کانادا است. درنقطه‌ای از این جزیره، یک چاه مرموز وجود دارد که تاکنون افراد زیادی سعی درکشف اسرار نهفته در آن کرده‌اند. عده‌ای معتقدند گنج بزرگی در آن مدفون‌ شده و بعضی باور دارند که این دخمه، مدفن جام مقدس (جام عیسی مسیح در شام آخر) است. ولی هر وقت جستجوگران اقدام به حفاری در آن برای یافتن گنج می‌کنند، چاه به‌ صورت مرموزی لبریز از آب شده و دسترسی به اعماق آن غیرممکن می‌شود که این مسئله تاکنون باعث کشته شدن چندین نفر گردیده است. تاکنون همه جستجوها به دلیل مرگ افراد و یا به اتمام رسیدن منابع مالی، متوقف شده‌اند. تا به امروز اسرار چاه مذکور همچنان سر به‌ مهر باقی مانده و همچنان افراد کنجکاو از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

 

شروع ماجرا
در سال 1795، وقتی مرد جوانی به نام دنیل مک ­گینیس یک سری فرورفتگی حلقوی در نقطه‌ای از جزیره اوک کشف کرد، حتی روحش هم خبر نداشت که به‌ صورت تصادفی باجذاب‌ ترین معمای حل‌ نشده درتاریخ مدرن روبرو شده است. فرورفتگی‌ها بسیار منظم بودند و به نظر می‌رسید که توسط انسان ساخته‌ شده‌اند. این جزیره در دوران رواج دزدی دریایی، پایگاه و لنگرگاه کشتی‌های دزدان دریایی محسوب می‌شد و به همین دلیل داستان‌های زیادی در مورد گنجینه‌های جزیره نقل می‌شد. بر اساس یک شایعه محلی، در سال 1699کاپیتان ویلیام کید که دزد دریایی مشهوری بود، قبل از دستگیر شدن گنجینه بزرگش را در این محل مدفون کرده است. دنیل که از احتمال کشف گنجینه مذکور بسیار هیجان‌زده بود، به همراه تعدادی ازدوستانش به حفاری در محل پرداخت.

چاه جزیره اُوک

آن‌ها بعد از کمی حفاری به یک سنگ‌فرش قدیمی ساخته دست انسان رسیدند و با خوشحالی از افزایش احتمال کشف گنجینه، سنگ‌ها را کنار زدند ولی در زیر سنگفرش چیزی به‌ جز خاک دیده نمی‌شد. با این‌ حال آن‌ها به کندن ادامه دادند و کمی پایین‌تر به تعدادی الوار چوبی برخورد کردند که بر روی دهنه یک چاه قرار داشتند. با این کشف دنیل و دوستانش مطمئن شدند که این محل توسط انسان ساخته و بعد پنهان شده است. آن‌ها با حفر سه متر دوباره به تعدادی الوار رسیدند که زیر آن‌ها هم چیزی جز خاک نبود. درنهایت این گروه با مشاهده سومین ردیف الوار که بازهم سه متر با ردیف قبلی فاصله داشت، نا امید شده و دست از کار کشیدند.
 دنیل مک ­گینیس و دوستانش چند سال بعد دوباره حفاری را شروع کردند این دفعه آن‌ها ازحمایت مالی یک تاجر ثروتمند و چند سرمایه‌گذار دیگر نیز برخوردار بودند و تصمیم داشتند به هر قیمتی اسرار چاه را کشف کنند.

آن‌ها مثل دفعه قبل با حفر هر 3 متر به یک ردیف الوار می‌رسیدند ولی بعد از رسیدن به عمق 27 متری، یک صفحه سنگی بزرگ که متنی غیرقابل ترجمه روی آن حک شده بود، کار را متوقف کرد. آن‌ها دیگر حفاری را ادامه ندادند و برای استراحت به خانه برگشتند. صبح روز بعدکه برای ادامه حفاری به محل آمدند، چاه پر از آب شده بود. آن‌هاسعی کردند که چاهی دیگر به‌موازات چاه اصلی حفر کنند ولی چاه دوم هم به سرنوشت چاه اصلی دچار شد. در ادامه منابع مالی گروه به اتمام رسید و چون جستجو برای گنج نتیجه‌ای در برنداشت، سرمایه‌گذاران از ادامه همکاری منصرف شدند و کار متوقف شد.

چاه جزیره اُوک

امید بخش‌ترین نشانه‌های وجود گنج در سال 1849 به دست آمد. در آن سال یک شرکت معروف با استفاده از دستگاه حفاری دستی کار جستجو را از سر گرفت. در میان گل و تکه‌های چوب خارج‌ شده از چاه، سه دست بند طلا مشاهده شد و به همین دلیل امیدها برای پیدا کردن گنجینه قوت گرفت. ولی در نهایت این تلاش هم مانند بقیه به نتیجه‌ای نرسید و تمام شدن سرمایه باعث توقف عملیات شد.
علیرغم تلاش‌های فراوان و کشته شدن شش نفر، چاه اسرارآمیزو مرگبار جزیره اُوک هنوز هم یک معمای حل‌ نشده باقی مانده است. به نظر می‌رسد که چاه اصلی به شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی متصل شده و هر وقت که تلاش جستجوگران به مراحل نهایی خود می‌رسد، این تونل‌ها به‌ سرعت آب دریا را به چاه هدایت می‌کنند و به‌این‌ترتیب ادامه کاوش غیرممکن می‌شود. تمام شرکت‌هایی که به جستجو برای کشف گنجینه اقدام کردند، یا ورشکسته شدند و یا به دلیل مرگ کارکنان در حین حفاری از ادامه کار منصرف گردیدند. به همین دلیل عده‌ای این چاه را نفرین‌ شده می‌دانند.

چاه جزیره اُوک

یکی از معروف‌ترین کسانی که مسحور جاذبه این معما شد، فرانکلین روزولت (ریس جمهور ایالات‌متحده درزمان جنگ جهانی دوم) بود. او در تمام عمر با شیفتگی داستان‌های آن را دنبال می‌کرد ولی هرگز زمان کافی برای کاوش در آن پیدا نکرد. 

تنها حقیقت مسلم در مورد چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اوک این است که سازنده آن هیچ تمایلی برای کشف اسرارش نداشته و برای اطمینان از این مسئله چنان ترفندهای مؤثری به‌ کار برده که دسترسی به اسرار پنهان‌ شده در درون چاه را تا مدت‌های مدید غیر ممکن می‌سازد.

برای آشنایی بیشتر با برخی از عجایب و رمز و رازهای حل نشده جهان مقاله "رمز و رازهای کشف نشده جهان" را نیز مطالعه نمایید.

مترجم: محسن یزدانی


منبع: http://www.bistsotoon.com/p/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D9%88-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%8F%D9%88%DA%A9
بازدید: 572

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top