• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 408425
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۸
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

خطرناک ترین پله ها در نقاط مختلف از دنیا + عکس



این پله ها در نقاط مختلفی از دنیا قرار دارند. بعضی از آن ها از سنگ یا چوب ساخته شده اند، بعضی از آن ها نرده دارند اما بعضی هم ندارند. اما یک وجه مشترکی که همه آن ها را به هم شبیه کرده است ارتفاع زیاد و خطرناک بودن آن هاست که نفس هر کسی که از آن ها بالا برود را بند می آورد. در ادامه با تعدادی از این پله ها آشنا شوید.

پله های کوه کالاوانتین دورک (هندوستان)
کوه کالاوانتین در هندوستان یکی از خطرناک ترین مکان های طبیعی دنیاست و این پله های ناهماهنگ در دل صخره های این کوه ساخته شده اند. بالا رفتن از این پله ها ۳ ساعت زمان می برد و پایین آمدن از  آن ها به دلیل این که پله ها در اثر مه مرطوب هستند بیشتر طول می کشد. این پله ها نرده ندارند بنابراین باید کوهنوردان ماهر با تجهیزات کامل از آن ها بالا بروند.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,پله های کوه کالاوانتین دورک
کوه کالاوانتین در هندوستان یکی از خطرناک ترین مکان های طبیعی دنیاست

 
صخره ال پنون (کلمبیا)
با این پله های زیگزاگی می توان به قله ال پنون رفت. نمای این پله ها شبیه زیپی است که دو طرف صخره را به هم وصل کرده است. به اعتقاد مردم کلمبیا زمان وقوع آخرالزمان زامبی ها پناهگاه خوبی است.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,صخره ال پنون
نمای پله های ال پنون شبیه زیپی است که دو طرف صخره را به هم وصل کرده است

 
دروازه بهشت (چین)
این قوس در کوه تیانمن پس از زلزله ای که در سال ۲۶۳ پس از میلاد مسیح اتفاق افتاد شکل گرفت و به دروازه بهشت معروف شد. به اعتقاد چینی ها کسانی که موفق شوند ۹۹۹ پله را بالا بروند و به دروازه بهشت برسند می توانند آسمان را لمس کنند و به شادی ابدی برسند.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,دروازه بهشت چین
این قوس در کوه تیانمن پس از زلزله شکل گرفت و به دروازه بهشت معروف شد

 
پله های هایکو (هاوایی)
هایکو یکی از معروف ترین مکان ها در میان توریست هایی است که علاقه زیادی به هیجان دارند. بالا رفتن از این پله ها ممنوع است و بالا رفتن از آن جریمه دارد. این پله ها در سال ۱۹۴۲ توسط سربازان برای نصب کانال های مخابراتی ساخته شده است.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,پله های هایکو
هایکو یکی از معروف ترین مکان ها در میان توریست ها است

 
پله های مارپیچی کوه تایهانگ (چین)
از این پله های مارپیچ می توان به قله کوه تایهانگ در ارتفاع ۹۰ متری رسید. کسانی که تصمیم دارند از این پله ها بالا بروند باید رضایت نامه ای مبنی بر این که از خطرات آن آگاه هستند و هیچ بیماری خاصی ندارند را امضا کنند. سنین بالای ۶۰ سال اجازه بالا رفتن از این پله ها را ندارند.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,پله های مارپیچی کوه تایهانگ
از این پله های مارپیچ کوه تایهانگ می توان به قله کوه تایهانگ در ارتفاع ۹۰ متری رسید

 
قله آدامز (سریلانکا)
علت اشتیاق مردم برای بالا رفتن از این پله تماشای منظره طلوع زیبایی است که در تصویر زیر می بینید. این پله ها کاملا امن هستند و مردم حتی با بچه ها هم اجازه بالا رفتن از آن را دارند.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,قله آدامز
علت اشتیاق مردم برای بالا رفتن از پله های قله آدامز برای تماشای منظره طلوع می باشد

 
جاده بهشت (چین)
این پله ها که به قله کوه Hua می رسند جاده بهشت نامگذاری شده اند. این پله ها در داخل سنگ ها حک شده اند و دارای نرده های آهنین هستند. در گذشته فقط زائران دینی از این کوه بالا می رفتند چون این کوه یکی از ۵ کوه مقدس تائوئیسم در چین بود اما امروزه بالا رفتن از این پله ها برای توریست ها هم آزاد است.

قسمتی از این پله ها با جاده های چوبی باریکی به هم وصل می شوند و در نهایت مسافران این جاده به یک قهوه خانه دنج در قله کوهستان می رسند.

 

خطرناک ترین پله ها,پله های خطرناک,جاده بهشت
این پله ها که به قله کوه Hua می رسند جاده بهشت نامگذاری شده اند

 

منبع: bedunim.ir

 

 


امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/dangerous1-stairs-climbing-courage.html
بازدید: 901

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top