• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410197
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۱۲

چگونه شارژ سریع گوشی را غیر‌فعال کنیم؟



غیر فعال کردن شارژ سریع گوشی, سلامت باتری

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش غیر‌فعال کردن شارژ سریع گوشی

 

تا همین چند وقت پیش تولیدکنندگان گوشی شارژرهایی را تولید می‌کردند که از ورود بیش از حد برق به داخل دیوایس جلوگیری می‌کرد. این کار به منظور جلوگیری از وارد شدن صدمه به سلامت باتری و در بعضی موارد آتش گرفتن دستگاه انجام می‌گرفت.

 

با اینکه سیستم شارژ سریع برق خیلی زیادی را وارد باتری گوشی شما نمی‌کند و باعث صدمه جدی به گوشی شما نمی‌شود اما با این حال در دراز مدت دستگاه شما کارآیی گذشته را نخواهد داشت. اگر به طول عمر و سلامت دیوایستان اهمیت می‌دهید بهتر است با استفاده از قدم‌های زیر سیستم شارژ سریع گوشیتان را در مواقعی که به آن نیاز ضروری ندارید غیرفعال کنید.

 

تنظیمات گوشی را چک کنید

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش غیر‌فعال کردن شارژ سریع گوشی، استفاده از منوی تنظیمات دستگاه است. برخی تولیدکنندگان گزینه روشن و خاموش را برای این سیستم تعبیه کرده‌اند. این گزینه عموما در بخش باتری در منوی تنظیمات گوشی یافت می‌شود. برای مثال اگر گوشی سامسونگ دارید با رفتن به مسیر Setting> Device Maintainance> Battery می‌توانید این گزینه را مشاهده کنید. در دیگر برندها هم می‌توانید در قسمت جست‌وجو «Quick Charge» را تایپ کنید.

 

غیر فعال کردن شارژ سریع گوشی, سلامت باتری

غیر‌فعال کردن شارژ سریع گوشی 

 

از شارژرهای قدیمی استفاده کنید

اگر در خانه شارژرهای معمولی گوشی‌های قدیمی‌تان را نگه داشته‌اید می‌توانید از آنها برای شارژ کردن دستگاه‌تان استفاده کنید تا دیگر نیازی به استفاده از شارژر اصلی گوشیتان نباشد.

 

ضمنا باید مطمئن شوید که کابل شما با شارژر قدیمی همخوانی داشته باشد. اگر هم کابل نداشتید می‌توانید با هزینه خیلی جزئی یک کابل شارژر معمولی و استاندارد از بازار تهیه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که شارژ قدیمی شما از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند یا یک شارژر معمولی است، باید دنبال عباراتی همچون «quick charge»، «Fast charge»، «dash charge» یا «Adaptive fast achrging» یا عبارات مشابه اینها روی بدنه شارژر بگردید.

 

اگر این عبارات روی شارژر نبود می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید از استاندارد بودن ولتاژ خروجی شارژر اطمینان پیدا کنید بابد بدانید شارژرهای استاندارد ولتاژ خروجی بین ۵ ولت و ۲ آمپر و یا کمتر دارند.

 

از لپ‌تاپ یا کنسول‌ها استفاده کنید

روش سوم غیر‌فعال کردن شارژ سریع گوشی بسیار ساده است. اگر دو روش بالا به هر دلیلی برای شما امکان پذیر نبود می‌توانید گوشیتان را به پورت یواس‌بی لپتاپ، کامپیوتر دسکتاپ، پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس متصل کنید و با استفاده از این دستگاه‌های گوشیتان را به‌صورت نرمال شارژ کنید چراکه این دستگاه‌ها از پورت‌های یواس‌بی با ولتاژ پایین بهره می‌برند.

 

منبع:donya-e-eqtesad.com 



منبع: http://www.beytoote.com/computer/mobile/disable-phone2-fastcharging.html
بازدید: 1109

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top