• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 410335
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۳۲
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

آموزش تهیه کیش لورین فرانسوی

وب‌سایت نمناک: کیش لورین یک غذای فرانسوی خوشمزه است که از مواد مختلفی از جمله ژامبون و تخم مرغ و...تشکیل می شود. برای آموزش طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیش لورین

  • ژامبون گوشت دودی: 220 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • خمیر پیراشکی: یک بسته
  • شیر: یک پیمانه
  • پنیر چدار: یک پیمانه
  • پیازچه: ½ پیمانه
  • تره خرد شده: یک قاشق سوپ‎خوری
  • نمک: ½ قاشق چای‎خوری
  • فلفل قرمز: ½ قاشق چای‎خوری
  • جوز هندی: به مقدار لازم
  • روغن مایع: 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیش لورین

طرز تهیه:

1- ابتدا خمیر پیراشکی را درست کنید، سپس خمیر را پهن و به شکل دایره‎ای 30 سانتی فرم دهید. سپس بر روی یک قالب فر به قطر 25 و با ارتفاع 4 سانتی‎متر قرار بدهید، خمیر را با دست روی کف و دیواره های قالب قرار دهید و حداقل نیم ساعت در فریزر نگه دارید.

2- فر را از قبل روی دمای 175 درجه سانتی‎گراد گرم کنید.

3- کاغذ روغنی را به شکل دایره ای به قطر 30 سانتی‎متر ببرید و روی خمیر کف و دیواره ها را با کاغذ روغنی بپوشانید. در این‎صورت کاغذ 5 سانتی‎متر بالاتر از لبه‎های قالب قرار خواهد گرفت. دو سوم قالب را با لوبیا یا نخود خشک پر کنید تا اجازه ندهد خمیر پف کند.

4- قالب را برای 20 دقیقه در فر قرار دهید. سپس از فر خارج کنید، موادی که با آن روی خمیر را پر کردید بیرون بیاورید (راحت‎ترین شیوه برای انجام این کار این است که لبه‎های کاغذ را بلند کنید). سپس با استفاده از چنگال، سوراخ‎های ریزی را در تمام قسمت های کف خمیر ایجاد کنید. کیش را دوباره به فر بازگردانید و برای 10 دقیقه دیگر آن را بپزید تا همه جای آن کمی قهوه‎ای طلایی شود. آن را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

5- ژامبون گوشت را خرد و سرخ کنید (ژامبون بسته به ذائقه می تواند کمتر یا بیشتر استفاده شود). تابه بزرگی را روی شعله متوسط حرارت دهید. ورقه‎های ژامبون را در یک لایه در ته تابه بچینید و روغن را به آن اضافه کنید؛ گه گاهی ژامبون ها را برگردانید تا خوب سرخ شوند.

6- پس از سرخ شدن ژامبون ها چربی اضافی آن ها را با دستمال آشپزخانه بگیرید.

7- تخم مرغ‎ها را در کاسه‎ای بزرگ آنقدر هم بزنید تا کف کند و کرمی سفیدرنگ بدهد؛ سپس جوز هندی رنده شده، نمک، فلفل سیاه، تره و پیازچه را افزوده و کمی هم بزنید.

8- شیر و خامه را به مخلوط بیافزایید و مواد را خوب و با درجه بالای همزن هم بزنید تا کمی هوا وارد آن ها شود. این کار بافت کیش را سبک و پفدار نگه می‎دارد. ژامبون و پنیر را روی خمیر کیش بچینید.

9- در آخرین لحظه مخلوط تخم مرغ و شیر را دوباره برای چند ثانیه شدیداً هم بزنید، سپس آن را به آرامی درون قالب بریزید.

10- ژامبون و پنیر باید در مخلوط تخم مرغ و شیر معلق باشند، بنابراین ممکن است نیاز باشد به آرامی آن ها را کمی هم بزنید. همچنین تره‎ها و پیازچه که روی مخلوط شناور می‎شوند، باید به صورت برابر در سراسر سطح رویی قرار گیرند، بنابراین آن ها را با قاشق تنظیم کنید.

11- فر را از قبل در دمای 175 درجه سانتی‎گراد گرم کنید.

12- کیش را برای 30 تا 40 دقیقه در فر که از قبل گرم کردید، بپزید. بعد از 30 دقیقه با انگشت کمی مخلوط تخم مرغی (فیلینگ) را فشار دهید و چک کنید که چقدر پخته است. باید کمی شل و ول باشد. (وقتی سرد شود، خود را می‎گیرد).

13- وقتی کیش به دمای اتاق رسید و سرد شد، قابل خوردن است یا اگر می‎خواهید بعداً آن را سرو کنید، آن را در فر در دمای 90 درجه سانتی‎گراد کمی گرم کنید.


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/822407/آموزش-تهیه-کیش-لورین-فرانسوی
بازدید: 1090

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top