• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 415645
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۵

چه اتفاقی می افتد اگر شما 4 بادام در روز بخورید؟

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.

 

 خواص بادام برای پوست, خواص بادام بو داده

بادام برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب HDL عالی است

 

بادام یک ماده غذایی عالی برای خوردن هر روز است زیرا پر از پروتئین، ویتامین ها و فیبر است. خوردن بادام به طور منظم خطر ابتلا به مشکلاتی مانند سرطان، بیماری های قلبی، چاقی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد، هر چند که مقدار قابل توجهی از چربی نیز دارند، اما عمدتا از نوع غیرمستقیم سالم است که در واقع از قلب شما محافظت می کند. با این حال، بادام دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین بهتر است که آنها را در حد اعتدال بخورید.

 

ممکن است شگفت انگیز باشد که فقط چهار بادام روزانه می تواند برای سلامتی شما کاری بکند، در یک اونس از بادام شما 3.5 گرم فیبر، 6 گرم پروتئین و 9 گرم چربی غیر اشباع دریافت خواهید کرد. بادام نیز مقداری از ویتامین E، منگنز و منیزیم را تامین می کند. در حال حاضر در مقادیر کوچکتر اما قابل توجهی مس، کلسیم، ریبوفلاوین، آهن، روی و فسفر است.

 

شما می توانید از این 7 مزایای مهم که هر روز حداقل 4 بادام بخورید شگفت زده شوید:

 

1. سطح کلسترول سالم

بادام برای کاهش LDL کلسترول و افزایش کلسترول خوب HDL عالی است.کلسترول بالا شما را در معرض انواع مختلف عوارض سلامتی قرار می دهد، از جمله حمله قلبی، سکته مغزی، و بیماری شریان محیطی.

 

وقتی که شما بادام را با میان وعده های ناسالم مانند چیپس یا آب نبات جایگزین می کنید، می توانید کلسترول بد را تا 10٪ کاهش دهید. این مزیت با محتوای ویتامین E و فلاونوئیدها موجود در پوست چرب بادام ارتباط دارد. آنها از پیشرفت پلاک انسداد شریانی جلوگیری می کنند.

 

 خواص بادام برای پوست, خواص بادام بو داده

 بادام دارای مقدار زیادی چربی و کالری است، اما می تواند به شما کاهش وزن شما کمک کند

 

2. موهایی درخشان و مستحکم

بادام منحصرا موقعیتی برای تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بهبود وضعیت موی شما به شما می دهد. برای رشد موها ، بادام دارای منیزیم و روی است. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش استرس اکسیداتیو و ایجاد موی مستحکم می شود. و در نهایت، ویتامین B باعث ضخیم تر شدن موها می شود و یک درخشش طبیعی ایجاد می کند.

در ضمن، استفاده از روغن بادام به پوست سر شما می تواند از شوره سر جلوگیری کند. روغن بادام به عنوان یک محصول زیبایی برای پوست و مو مفید می باشد.

 

3. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

مواد مغذی زیادی در بادام وجود دارد که باعث می شود آنها یک میان وعده مناسب برای قلب باشند. چربی های غیر اشباع می تواند به کنترل کلسترول بالا کمک کند. اما فیبر، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و استرول های گیاهی هم به سلامت قلب نیز کمک می کنند.

 

بادام نیز منبع خوبی از ال آرژینین است، که دیواره های شريانی را انعطاف پذيرتر کرده و به اين ترتيب لخته های خوني را که می توانند خون را متوقف کنند و باعث ایست قلب شوند، کمتر کنند. برای دریافت تمام این مزایای سلامت قلب، مطمئن شوید که پوسته بادام را نیز بخورید.

 

4. چین و چروک کمتر

همه ما می خواهیم از پیری زودرس جلوگیری کنیم، و بادام به عنوان منگنز و ویتامین E می تواند کمک کند. منگنز یک پروتئین است که به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن بافت همبند در داخل پوست است که آن را سفت و صاف نگه می دارد. ویتامین E قادر به محافظت در برابر آسیب پوست با جذب اشعه ماوراء بنفش از خورشید است، در نتیجه باعث کاهش لکه های تیره و چین و چروک ها می شود. همچنین التهاب پوست را کاهش می دهد و قرمزی را از بین می برد.

 

 خواص بادام برای پوست, خواص بادام بو داده

استفاده از روغن بادام به پوست سر شما می تواند از شوره سر جلوگیری کند

 

5. هضم بهتر

پوسته بادام یک منبع عالی برای بیوتیک هستند که از رشد و تکثیر باکتری های خوب در روده های ما حمایت می کنند. باکتری روده مسئول متابولیسم مواد مغذی از مواد غذایی و داروها است. همچنین از عفونت های روده محافظت می کند و ویتامین K را برای تولید پروتئین های انعقادی خون مهیا می کند.

پری بیوتیک ها این باکتری مهم روده را تغذیه می کند، اما از این گذشته، مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف منظم غذاهای پر پری بیوتیک می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد و خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

 

6. کاهش وزن آسان تر

اگرچه بادام دارای مقدار زیادی چربی و کالری است، اما واقعا می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد که خوردن میوه ها می تواند باعث احساس سیری بین وعده های غذایی شود، که باعث می شود مقاومت در برابر گرایش های غذایی ناسالم آسان تر شود. افرادی که هر روز بادام می خورند، معمولا کربوهیدرات کمتر مصرف می کنند.

 

7. بهبود فعالیت مغز

مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد ویتامین E در رژیم غذایی شما می تواند باعث جلوگیری از کاهش شناختی مرتبط با پیری، حفظ حافظه و افزایش هشیاری روزانه شما شود. منیزیم در بادام، اعصاب مغز را تقویت می کند و پروتئین به تعمیر سلول های مغز کمک می کند.

 

سخن پایانی:

ما 4 عدد بادام را به عنوان یک مقدار اولیه برای مصرف روزانه پیشنهاد کرده ایم، اما لزوما نباید خوردن بادام را متوقف کنید، اگر واقعا از آنها لذت می برید. حد روزانه توصیه شده یک اونس یا حدود 23 آجیل است. اگر شما یک اونس را بخورید، حدود 163 کالری و 14 گرم چربی دریافت خواهید کرد. 

 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/nutrition/happens-eat2-almonds.html
بازدید: 1317

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top