• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 420254
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۲:۲۴

یک مرد خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

همه‌ی ما به دنبال یک سری از ویژگی‌های خوب در طرف مقابل‌مان هستیم و هر یک از ما معیار‌های خاص خودمان را داریم، اما یک سری از این معیار‌ها تقریبا مشترک‌اند و بیشتر افراد بر سر آن‌ها اتفاق نظر دارند. بعضی از خصوصیات نیز منفی‌اند و دوست داریم آن‌ها را در طرف مقابل‌مان نبینیم، اما آیا واقعا می‌دانیم این خصوصیات ناخوشایند چه هستند؟ آیا می‌دانید یک مرد خوب مرتکب چه خطا‌هایی در رابطه‌اش نباید بشود و چه ویژگی‌هایی نباید داشته باشد؟

یک مرد خوب در رابطه‌اش با شما مرتکب این اشتباهات نمی‌شود

ویژگی‌های یک مرد خوب

هرگز از ظاهرتان ایراد نمی‌گیرد

«اگر موهایت فقط کمی بلندتر بود»، «اگر می‌توانستی چند کیلو وزن کم کنی»، «اگر بلد بودی بهتر آرایش کنی» و ...، چیز‌هایی هستند که یک مرد خوب هرگز به زبان نمی‌آورد و ظاهرتان را جوری قضاوت نمی‌کند که احساس بدی نسبت به خودتان به شما بدهد. مردی که چنین حرف‌هایی می‌زند سعی دارد ارزش شما را کم جلوه بدهد تا احساس اعتماد بنفس نکنید و بدین ترتیب خیال خودش را راحت کند که آنقدر قوی نیستید که اگر لازم شد بتوانید او را ترک کنید. در واقع این شیوه‌ی او برای کنترل شما و تجاوز به روح و روان‌تان است. هر چه سریع‌تر از چنین مردی دور شوید.

هرگز به حریم خصوصی‌تان حمله ور نمی‌شود

در یک رابطه سالم نیازی نیست چیزی پنهان شود؛ ایمیل‌ها، پیام‌ها و ...، اما به این معنی هم نیست که همسر شما این حق را دارد که موبایل یا کامپیوترتان را تجسس کند. کسی که این کار را می‌کند نشان می‌دهد احساس بی‌اعتمادی شدیدی به طرف مقابلش دارد (البته به این شرط که کاری نکرده باشید که سوء ظن همسرتان را برانگیخته کرده باشید). این ویژگی را هرگز نادیده و دست کم نگیرید.

هرگز ناامیدتان نمی‌کند

یکی از علامت‌های اینکه نشان می‌دهد کسی اعتماد بنفس خوبی دارد این است که از دیگران حمایت و آن‌ها را تشویق می‌کند. یک مرد خوب همیشه قادر است اطرافیانش را پشتیبانی و تحسین کند و هرگز آن‌ها را ناامید و دلسرد نمی‌کند.

ارزش شما را می‌داند، او هرگز وادارتان نمی‌کند احساس کنید باید ارزش خود را به او ثابت کنید

یک مرد خوب در رابطه‌اش با شما مرتکب این اشتباهات نمی‌شود

لحظه‌ای که احساس کردید مجبورید به مرد مقابل‌تان ثابت کنید که ارزشمندید و توانایی خاصی دارید، لحظه‌ای است که باید تصمیم به ترک این مرد را بگیرید. دلیل بودن یک مرد در کنار شما باید این باشد که می‌داند چقدر خوب و لایق‌اید، بدون اینکه مدام مجبور باشید خودتان را ثابت کنید.

هرگز کاری نمی‌کند احساس کنید اولویت او نیستید

هر چند یک رابطه نباید تمام زندگی فرد را در بربگیرد و فرصتی برای رسیدگی‌های شخصی به فرد ندهد، اما بدون شک باید بزرگ‌ترین بخش زندگی او باشد. یک مرد باید زندگی اجتماعی‌اش را حفظ کند، اما میان فعال بودن در زندگی اجتماعی و الویت دانستن زندگی اجتماعی تفاوت بزرگی وجود دارد. اگر زنی هستید که در لیست الویت‌های مرد زندگی‌تان در انتها قرار دارید و همیشه باید منتظر بمانید تا او به تمام کارهایش برسد و بعد سراغ شما بیاید پس لطفا تامل کنید و تصمیم جدی‌تری بگیرید تا مجبور نشوید چند سال بعد حسرت روز‌های از دست رفته‌ی جوانی‌تان را بخورید.

هرگز این احساس را به شما نمی‌دهد که در رابطه‌تان تنها هستید

رابطه یعنی شراکت، یعنی یک خیابان دو طرفه و یعنی یک تیم بودن! رابطه‌ی شما قرار است زندگی‌تان را بهتر و خوشایندتر کند نه پیچیده‌تر و سخت‌تر. اگر با مردی هستید که از خودراضی و تلاشی برای عشق ورزیدن به شما و تقویت رابطه‌تان نمی‌کند، در انتخاب‌تان تجدید نظر کنید. یادتان باشد این طبیعی است آدم‌ها گاهی افسرده و بی‌انگیزه شوند. اما اگر این حالتی است که مدام گرفتارش هستید پس با مردی مواجهید که توجهی به شما و رابطه‌تان ندارد. شما لایق کسی هستید که بتواند تمام تلاش خود را برای شاد و راضی کردن شما بکند.

هرگز به شما خیانت نمی‌کند

خیانت شاید برای هر کسی معنی خاصی داشته باشد، مهم این است که شما و طرف مقابل‌تان بر سر تعریف خیانت به یک توافق برسید و هر دوی شما دقیقا بدانید مصداق خیانت در رابطه‌ی شما چیست. یک مرد خوب پای تعهدات و توافقی که با شما کرده است می‌ماند و زیر قولش نمی‌زند.

هرگز به شما بی‌احترامی نمی‌کند

یک مرد خوب در رابطه‌اش با شما مرتکب این اشتباهات نمی‌شود

این نکته‌ای بسیار ساده، اما اساسی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. یک مرد خوب به شما و تمام اطرافیانش احترام می‌گذارد و هرگز راضی نمی‌شود به شما توهین کند. فرقی نمی‌کند مرد مقابل شما چقدر باهوش است، چه اندازه تحصیل کرده است یا در چه طبقه‌ی اجتماعی قرار دارد؛ به هر حال مردی که با شعور و روشنفکر است، زن را پایین‌تر از خود نمی‌داند و به او بی‌احترامی نمی‌کند، بلکه برای همه‌ی انسان‌ها به یک اندازه ارزش قائل است و نگاه جنسیتی ندارد.

از مشکلات فرار نمی‌کند، آن‌ها را مدیریت می‌کند

یک مرد خوب در برخورد با مشکلات چه در محیط خانواده و چه در فضای حرفه‌ای این را درک می‌کند که هیچ مسئله‌ای بدون اینکه با آن مواجه شود حل نخواهد شد. او می‌داند که فرار از مسائل، فقط رفع آن را به تاخیر می‌اندازد و آن را پیچیده‌تر می‌کند. فرار از مشکلات و انکار آن‌ها کار انسان‌های ضعیف است.

از شما سوء استفاده نمی‌کند

سوء استفاده کردن و بد رفتاری انواع گوناگونی دارد و فقط فیزیکی نیست. یک نفر می‌تواند بد رفتاری کلامی با یک نفر دیگر داشته باشد. همه‌ی بد رفتاری‌ها و سوء استفاده‌ها در یک چیز مشترک‌اند: تمایل به تخریب طرف مقابل. یک مرد خوب می‌فهمد که اعتماد بنفس و خودباوری از درون خودش ناشی می‌شود، نه از تحقیر و تخریب دیگران. هر چه سریع‌تر از چنین مردی فاصله بگیرید، او بهتر نخواهد شد و شما لایق شرایط بهتری هستید.

بدقولی نمی‌کند و روراست است

خوش قولی و روراستی یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های یک مرد خوب است. یعنی یک مرد خوب پایبند قول‌هایش است و اگر به شما بگوید کاری را انجام خواهد داد حتما انجامش می‌دهد. این مرد کسی است که می‌توانید به او اعتماد و تکیه کنید. مردان خوش قول و درستکار بینهایت قابل احترام‌اند.

بدبین و منفی گرا نیست

یک مرد خوب نگاه مثبتی دارد و مخصوصا در دنیای پر از منفی امروز، قادر است خوبی‌ها و مثبت‌ها را ببیند. مردی که خوشبین است دیگران را جذب خود می‌کند و، چون در زندگی خودش شاد است می‌تواند این شادی را به شما نیز منتقل کند. یک لبخند اصیل یک مرد مثبت اندیش کافیست تا حال‌تان را خوب کند.

ذهنش بسته و محدود نیست

یک مرد خوب در رابطه‌اش با شما مرتکب این اشتباهات نمی‌شود

مردی که نسبت به تغییرات و تجربیات تازه انعطاف پذیر و باز نیست، نه فقط خودش بلکه نزدیکانش را هم عذاب می‌دهد. شما باید در کنار کسی باشید که قادر باشد پا به پای شما به کشف تازه‌ها بپردازد و نسبت به دنیای شما و تحولات آن انعطاف نشان بدهد.

از شادی‌ها و موفقیت‌های شما ناراحت نمی‌شود

موفقیت شما چه در برنامه‌ی کاهش وزن‌تان باشد و چه در به پایان رساندن به موقع یک پروژه‌ی کاری، موجب شادی مردتان هم باید بشود. خیلی مهم است مردی را در کنار خود داشته باشید که بتواند دست آورد‌های شما را جشن بگیرد و موفقیت خودش بداند.

منبع: goodmenproject


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/899347/یک-مرد-خوب-این-اشتباهات-را-نمی‌کند
بازدید: 1034

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top