• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 420937
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۵۷

مدل مفهومی مرسدس سیمپلکس؛ گذشته در آینده

مجله دیجی کالا - آراد فلاح: مرسدس بنز مدتی است که برخلاف رقیب باواریایی خود، طرح‌ها و ایده‌های جذابی را پیاده می‌کند. در جدیدترین قسمت از این محصولات نوین، شاهد ارایه یک مدل مفهومی به نام مرسدس بنز سیمپلکس هستیم که طراحی گذشته‌های دور را با پیشرانه الکتریکی آمیخته است.

۱۱۸ سال پس از عرضه نسخه اصلی، بار دیگر مرسدس قصد دارد اولین خودرویی که با برند خودش به دنیا معرفی شد را به روشی نوین بازسازی کند.

نگاهی به مدل مفهومی مرسدس سیمپلکس؛ گذشته در آینده


طرح این مدل مفهومی، به خودرو مرسدس بنز سیمپلکس، ساخت سال ۱۹۰۱ میلادی باز می‌گردد. همانطور که گفتیم، این خودرو اولین اتومبیلی بود که نام مرسدس را به همراه داشت و شامل دو قسمت جداگانه جلو و عقب بود که به یکدیگر متصل شده بودند. این طرح در آن زمان کاملا نوین به حساب می‌آمد.

طرح این خودرو، پس از سالها، مورد توجه استودیو طراحی مرسدس بنز در نیس، واقع در جنوب فرانسه قرار گرفت. مکانی که سال‌ها پیش نسخه اصلی موفق به پیروزی در یک مسابقه جاده‌ای شده بود.

نگاهی به مدل مفهومی مرسدس سیمپلکس؛ گذشته در آینده


این مدل مفهومی، قرار است ادای احترامی به نسخه اصلی مرسدس سیمپلکس باشد. در زمانی که صنعت خودرو روز‌های آغازین خود را سپری می‌کرد و خودروها، کالسکه‌هایی موتوردار و فاقد هرگونه جذابیت بصری بودند. مرسدس بنز در آن دوران یک طرح نوآورانه پیاده کرد که در آن شاهد خودرویی موتور جلو و دیفرانسیل عقب بودیم.

رادیاتور مرسدس سیمپلکس نیز همانند خودرو‌های امروزی، در جلوی موتور قرار داشت. این طرح امروزه یک روش متداول برای چیدمان ادوات درونی اتومبیل به شمار می‌رود، اما در آن زمان، این طرح یک ایده نوین محسوب می‌شد.

نگاهی به مدل مفهومی مرسدس سیمپلکس؛ گذشته در آینده

اما ارایه این مدل مفهومی مرسدس پس از حدود یک قرن، بازهم برای بسیاری حیرت انگیز است. استودیو طراحی مرسدس بنز، به تازگی از دریاچه کومو ایتالیا به نیس فرانسه نقل مکان کرده و در ابتدای فعالیت تازه خود، یاد و خاطره مسابقات نیس در سال ۱۹۰۱ را گرامی داشته است.

بسیاری از مفاهیم طراحی مدل اصلی در نمونه امروزی حفظ شده‌اند، از جمله چرخ‌های گرد و بزرگ که بیرون از بدنه قرار دارد و رنگ بندی مدل اصلی در آن‌ها حفظ شده است. جلوپنجره‌ای با طرح قدیمی نیز یادآور رادیاتور برنجی مدل اصلی است، این مدل مفهومی یک خودرو برقی بوده و نیازی به رادیاتور ندارد، پس نیازی به رادیاتور واقعی نیست. یک نمایشگر سه بعدی در جایگاه سنتی نشانگر‌ها قرار گرفته که لوگو مرسدس را با طرح قدیمی آن به نمایش می‌گذارد.

نگاهی به مدل مفهومی مرسدس سیمپلکس؛ گذشته در آینده


در قسمت عقب این مرسدس نیز تکه‌ای چرم به کار رفته که نقش صندوق عقب خودرو را ایفا می‌کند. طراحی داخلی خودرو بسیار مینیمال و ساده سازی شده است و فرمان خودرو، به سبک مدل اصلی، از چوب و فلز تهیه شده است. با این وجود، زیبایی خودرو تنها محدود به یک نسخه خواهد شد.

هیچ برنامه‌ای برای تولید این مدل مفهومی وجود ندارد و قرار نیست تا مرسدس سیمپلکس به عنوان مبنا و اصول برای تولید خودرویی مورد استفاده قرار گیرد. تولید این مدل مفهومی، تنها ادای احترامی به یک خودرو ۱۱۸ ساله و نشانه‌ای از افتتاح استودیو جدید طراحی مرسدس بنز است.

نگاهی به مدل مفهومی مرسدس سیمپلکس؛ گذشته در آینده

منبع: MOTOR۱


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/928143/مدل-مفهومی-مرسدس-سیمپلکس-گذشته-در-آینده
بازدید: 708

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top