• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 424199
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵

لیستی از بهترین جاذبه های شگفت انگیز در استانبول

استانبول که مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و هست، دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی‌ست که سالانه تعداد بی‌شماری از گردشگران از سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر این، تور استانبول سفری مقرون به صرفه و تقریبا ارزان به حساب می‌آید که در آن فراتر از انتظار می‌توانید تجربه کسب کنید. سفر با تور ترکیه و بازدید از استانبول بی‌اغراق فراتر از سفر به یک شهری گردشگری‌ است، زیرا با وجود مراکز خرید بزرگ استانبول و وجود فستیوال‌ها و جشنواره‌های خاص ترکیه سفری متفاوت در انتظار گردشگران خواهد بود.

علاوه بر این، این شهر تاریخی و فرهنگی تنها نقطه از دنیاست که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و با سفر به این شهر تلفیقی از فرهنگ شرق و غرب را در یک شهر اروپا خواهید دید. همچنین شهر بزرگ استانبول دارای جاذبه‌های بی‌نظیری است که شاید این امر، دلیل اصلی انتخاب اول ایرانی‌ها برای یک سفر مقرون به صرفه خارجی می‌باشد.

 به گزارش سفر باتو اگر از بهترین زمان سفر به استانبول بپرسید، شاید بتوان گفت که فصل پاییز و اواخر فصل تابستان مناسب‌ترین زمان برای سفر به استانبول است. اما پیش از آنکه برای سفری به یادماندنی آماده شوید از  باید‌ها و نباید‌های ترکیه و تفاوت‌ها مطلع گردید. همچنین در رابطه با بایدها و نبایدهای شهر استانبول و اینکه چطور می‌توانیم سفری آرام در استانبول داشته باشیم می‌توانید در مرجع راهنمای سفر به استانبول ترکیه اطلاعات کامل و مفیدی پیدا کنید.

مسجد ایاصوفیه

وقتی حرف از جاهای دیدنی استانبول می‌شود، اولین جایی که به ذهن خیلی‌ها می‌رسد، مسجد ایاصوفیه است. موزه‌ی ایاصوفیه استانبول را بیشتر به نام مسجد ایاصوفیه می­‌شناسند. این بنا ابتدا کلیسا بوده، سپس تبدیل به مسجد شده و امروز به حالت موزه در آمده است. مسجد ایاصوفیه این روزها دفتر خاطراتی از شگفتی و عظمت تاریخ ترکیه است و به همین خاطر است که هنوز در صدر جدول مکان­های دیدنی استانبول جا خوش کرده است.

موزه ایاصوفیه شاهکار دوران بیزانس و امپراطوری عثمانی‌هاست و از آن به عنوان مهم­ترین نماد عرفانی ترکیه یاد می‌کنند که بین ادیان اسلام و مسیحیت پیوند ایجاد می­‌کند.

مسجد ایاصوفیه در قسمت اروپایی استانبول و در منطقه مرکز شهر استانبول (سلطان احمد) واقع شده است. برای رفتن به مسجد ایاصوفیه تمام وسایل نقلیه عمومی به سهولت در دسترس قرار دارند و بازدید از آن در تمام روزهای هفته امکان پذیر است.

کاخ توپکاپی

اگر عاشق تاریخ و تمدن هستید، در تور لحظه آخری استانبول بازدید از کاخ توپکایی شما را حسابی به وجد می آورد. همان طور که گفتیم مناطق دیدنی استانبول بسیار زیاد هستند. کاخ یا قصر توپکاپی هم یکی از محبوب­ترین و بزرگ­ترین آنها در بین سایر جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود.

این کاخ توسط سلطان محمد دوم در سال 1478 بنا شده و از قرن 15 تا 19 میلادی، امپراتوری عثمانی از آن به عنوان مرکز سیاسی خود استفاده می­‌کرده است. در واقع کاخ توپکاپی در سال 1924 به دستور آتاتورک به عنوان موزه­ای برای بازدید عموم آزاد شد. این کاخ دارای بخش­های فراوان و دیدنی است که هریک از این بخش­ها در زمان خود کاربری­های مختلفی داشته‌­اند و تاریخ گویای داستان­های فراوانی برای آنهاست. بخش­های جذاب و دیدنی این کاخ آنقدر زیاد و متنوع­اند که در یک بازدید یک یا دو ساعته نمی‌توانید همه‌اش را ببینید و حداقل نصف روز وقت لازم دارید. این کاخ در محله سلطان محمد، در 5 دقیقه‌­ای مسجد ایاصوفیه و در نزدیکی امینونو (Eminonu) واقع شده است. این کاخ همه روزه به جز صبح­‌های تعطیلات مذهبی برای بازدید عموم باز است.

دهکده  ببک

یکی از محلات تاریخی و مرفه‌نشین شهر استانبول «دهکده‌ی ببک» (Bebek) در سواحل اروپایی تنگه‌ی بسفر و در محدوده‌ی منطقه‌ی بشیکتاش است که در گذشته پاتوق ماهی‌گیران یونانی بوده است و معمولا گردشگران از آن غافل می‌شوند. قدم‌زدن در ساحل این محله، تماشای خانه‌های ویلایی و کاخ‌های ییلاقی، صرف صبحانه‌ی ترکی و قدم‌زدن در پارک ببک، قطعا روزی هیجان‌انگیز و به‌یاد‌ماندنی را برای شما رقم می‌زند.

خیابان استقلال و میدان تکسیم

اگر می‌خواهید به خیابان «استقلال» و میدان «تکسیم» (تقسیم) بروید بهتر است پیش از آن بدانید که قرار است به یک محله‌ی مدرن بروید که بردن اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه به خیابان سنگفرش استقلال ممنوع است. در حقیقت خیابان استقلال از میدان تکسیم شروع می‌شود و اکثر مراکز مدرن خرید، مغازه‌های آنتیک‌فروشی، گالری‌های نقاشی هتل‌های شیک، سینماها، کافه‌تریاهای دنج در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و انواع غذاها و شیرینی‌های محلی به‌علاوه‌ی انواع برندهای بین‌المللی فست‌فود از مک دونالد گرفته تا برگر‌کینگ و کی اف سی در این خیابان و میدان تکسیم واقع شده‌اند. برای رسیدن به خیابان استقلال، انواع وسایل نقلیه‌ی عمومی تا میدان تکسیم در دسترس شماست. اگر هم حوصله‌ی پیاده‌روی ندارید سوار مینی‌بوس‌های برقی قرمز خیابان استقلال شوید که در مسیر ویژه حرکت می‌کنند

آب انبار باسیلیکا

بعد از دیدن ایاصوفیا و مسجد آبی به آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول بروید. این آب‌انبار نزدیک این دو مسجد است و در زمان امپراتوری بیزانس، زمانی‌که به استانبول قسطنطنیه می‌گفتند، ساخته شده. حدود ۳۰۰ ستون با سرستون‌های طرح‌دار در این آب‌انبار وجود دارد که شکوه آن‌ها باعث شده به آن قصر وارونه هم بگویند و از آن به‌ عنوان زیباترین مکان های دیدنی استانبول یاد می‌شود.

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد را باید یک بنای باشکوه در میان جاهای دیدنی استانبول به شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه های دیدنی استانبول است، به علت تزیین با کاشی‌های آبی به مسجد آبی هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.

برج گالاتا

برج گالاتا و اطرافش که یکی از مکان‌های دیدنی استانبول هستند، حسابی دیدن دارد. هر چقدر دل‌تان می‌خواهد خیابان‌گردی و کوچه‌گردی کنید و از دیدن فروشگاه‌های کالاهای هنری به‌وجد بیایید. گالاتا با عمری ۷۰۰ ساله و ارتفاعی ۶۷ متری، در دوران امپراتوری روم شرقی ساخته شده و تا مدت‌ها بلندترین بنای منطقه بوده است. گشت‌وگذار در پس‌کوچه‌های بخش آسیایی استانبول، خاطره‌های خوبی برای‌تان رقم خواهد زد.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 455




Scroll to Top