• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 424202
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱

جاذبه های طبیعی جزیره قشم از بام قشم تا تنگه چاکاویر

جزیره قشم در جنوب ایران، بزرگترین جزیره ایران و دومین جزیره بزرگ در خلیج فارس است. این جزیره شامل جاذبه‌های مختلف توریستی بوده و از مهم‌ترین دلایل سفر به آنچا مراکز خرید متعدد و خوبی است که در این جزیره قرار دارد. قشم داری هتل‌های زیادی است و در آنجا چند هتل 5 ستاره نیز وجود دارد. این جزیره دارای سواحل زیبا و هوایی آفتابی بوده و میتوانید در آنجا از آبهای خلیج فارس و مناظر زیبای آن لذت ببرید. جاذبه‌های بسیار خوب طبیعی در قشم وجود دارد که می‌خواهیم این جاذبه‌ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه با معرفی بهترین نقاط دیدنی طبیعی جزیره قشم با ما همراه شوید.

تنگه چاکاویر قشم

 به گزارش سفر باتو یکی از نقاط دیدنی در جزیره قشم که در میان جاذبه‌های طبیعی این جزیره کم‌تر شناخته شده است، تنگه چاکاویر است. آنجا نقطه‌ای دیدنی بوده که در نزدیکی روستای گوران قرار گرفته است. آنجا شامل صخره‌هایی زیبا است که اشکالی بسیار دیدین دارند. بادهایی که در آنجا میوزند این صخره‌ها را شکل داده است و این اشکال بسیار جالب را ایجاد کرده است. انواع حفره‌های مختلف را می‌توانید در آنجا مشاهده کنید و آنجا شامل حوضچه‌های آب هم می‌شود. این منطقه برای طبیعت گردی بسیار عالی بوده و می‌توان در آنجا به کوه نوردی و صخره نوردی هم پرداخت آبهایی که در آنجا خواهید دید بسیار شفاف و روشن هستند و در آنجا می‌توانید از صدای زیبای وزش باد هم لذت ببرید که در میان این صخره ها صدایی جالب را تولید می‌کند.

دره ستارگان قشم

یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی در جزیره قشم دره ستارگان است، این دره زیبا، مانند یک نقطه در مکانی خارج از زمین است و اشکالی بسیار خاص و زیبا را می‌توانید در آنجا مشاهده کنید. دره ستارگان مکانی است که بیش از دو میلیون سال قدمت داشته و به مرور با فرسایش ایجاد شده است. آنجا شبهایی بسیار عالی داشته که می‌توان ستارگان زیبا را به راحتی در آسمان مشاهده کنید. مردم محلی برای آنجا داستان‌ها و افسانه‌های مختلفی را ساخته اند و آنجا را مکانی خاص می دانند. این دره یکی از بخش‌های ژئوپارک قشم بوده که منطقه‌ای حفاظت شده به شمار می‌رود.

بام قشم

از نقاط دیدنی تور قشم باید به بام قشم اشاره کرد که به مکانی می‌گویند که شامل صخره‌ها و ارتفاعاتی است که از سنگ آهک هستند. در آنجا می‌توانید مناظر زیبا را مشاهده کنید و از طبیعت خاص این جزیره لذت ببرید. در ارتفاعات این منطقه می‌توانید جنگل‌ها حرا را هم مشاهده کنید و آنجا یکی از نقاط مهم برا دوست داران طبیعت گردی و علاقه مندان به عکاسی محسوب می‌شود. انواع سنگ‌ها را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد که از نظر زمین شناسی منطقه‌ای خاص و جالب است.

تنگه چاهکوه قشم

همانند تنگه چاکاویر، تنگه چاهگوه هم از نقاط دیدنی و بسیار جالب قشم است که بر اثر میلیون‌ها سال فرسایش ایجاد شده است. طبیعت در آنجا اشکالی بسیار عجیب و جالب را در میان سخره‌ها ایجاد کرده است و می‌توانید در آنجا به دیدن این زیبایی ها بروید. انواع چاه‌ها و غارهای مختلف در انجا قرار دارد و به همین دلیل به آنجا تنگه چاهکوه می‌گویند. در آنجا می‌توانید ساعت ها به طبیعت گردی و مشاهده مناطق جالب مشغول شوید.

جنگل‌ های دریایی حرا قشم

از معروف‌ترین نقاط دیدنی طبیعی در جزیره قشم جنگل‌های حرا است که به آنها جنگل‌های دریایی حرا هم می‌گویند زیرا آنجا شامل مناطقی در آب است. درختان آنجا به این که در آب قرار بگیرند عادت کرده و در هنگام جزر و مد بخش‌هایی از این درختان به درون آب رفته و بیرون می‌آیند. توریست‌ها و گردشگران با استفاده از قایق از این جزایر می‌توانند دیدن کنند و آنجا شامل آب شور بوده و درختان می‌توانند آب شور را استفاده کرده و به آب شیرین تبدیل کنند. وسعت کلی این جنگل‌ها به 200 کیلومتر مربع می‌رسد که مناطق وسیعی را شامل می‌شود.

جزایر مرجانی قشم

در اطراف قشم طبیعتی درون آب وجود دارد که بسیاری برای غواصی و مشاهده این مناطق به این جزیره سفر می‌کنند تا آنها را مشاهده کنند. جزایر مرجانی قشم نقاط بسیار دیدنی هستند که نمونه این جزایر در دنیا کم پیدا می‌شود. در آنجا می‌توان انواع آبزیان مختلف و گیاهان دریایی را مشاهده کرد که در زیر آب قرار گرفته اند. این بخش‌ها در زیر آبهای خلیج فارس و نقاطی مانند جزیره هنگام قرار دارند.

پارک شهر قشم

یکی دیگر از نقاط دیدنی طبیعی قشم که در کنار دریا و ساحل هم قرار گرفته است پارک شهر قشم است که پارکی ساحلی محسوب می‌شود. در آنجا می‌توانید در کنار ساحل به پیاده روی و تفریح مشغول شوید. مساحت این پراک 18 هزار مترمربع بوده و شامل امکانات مختلفی مانند پارک بازی برای بچه‌ها، رستوران، کافه، بوفه و آلاچیق‌هایی برای استراحت می‌شود. محوطه سبز آنجا شامل درختان نخل زیبا بوده و در آنجا برنامه‌های مختلف شاد و سنتی اجرا می‌شود.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 652




Scroll to Top