• چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: 424207
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲

بهترین مراکز خرید ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای گذران تعطیلات تابستانی است و به خصوص در دهه های اخیر تعداد پروازهای ایران به این کشور رشد چشمگیری داشته است . همانطور که می دانید یکی از سرگرمی های هر سفری بازدید از بازار ها و مراکز خرید است و هیچ سفری بدون خرید کردن به پایان نمی رسد .  در شهر ایروان مراکز خرید متنوعی را خواهید دید که اغلب آنها تازه تاسیس هستند و محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهند. از انواع پوشاک گرفته تا صنایع دستی و زیور آلات و صدها کالای دیگر را میتوان در این بازار ها یافت .

در ادامه به معرفی برخی از بازار ها و مراکز خرید شهر ایروان خواهیم پرداخت . پس با ما همراه شوید :

بازار دستفروشان ورنیساج (Vernisaj)

این بازار محل مناسبی برای گشت و گذار و آشنایی با فرهنگ مردمان این کشور است . در این بازار کالاهای متنوع را با قیمت هایی نه چندان گران می یابید و باید گفت اینجا محل مناسبی برای تهیه سوغاتی است . این بازار فقط روزهای شنبه و یکشنبه بر پا می گردد .

خیابان های آبویان و تومانیان

این دو خیابان محل رفت و آمد گردشگران است و در سرتاسر آن فروشگاههای و رستوران های مختلفی به چشم می خورد . در هر سوی این خیابان ها فروشگاههای عرضه صنایع دستی و سوغاتی را خواهید دید که بهتر است به داخل این فروشگاهها بروید و از نزدیک این صنایع دستی زیبا را تماشا کنید .

انواع فرش و گلیم ، همچنین جواهرات و بدلیجات از جمله صنایع دستی پر طرفدار در این کشور است که برای سوغات بسیار مناسب اند . در کنار آن  انواع ظروف سفالی ، نقاشی ، پارچه های گلدوزی‌ شده ، سنگ های حکاکی شده از دیگر سوغاتی های این کشور است . 

مرکز خرید دالما گاردن مال

 به گزارش سفر باتو دالما مال یکی از معروف ترین مراکز خرید این شهر است که از دو طبقه تشکیل شده است . این مجموعه کالا های متنوع و با کیفیتی را عرضه می کند و امکانات رفاهی و تفریحی موجود در آن همه چیزی را برای گشت و گذاری تمام عیار مهیا می کند.

گالری دالان

دالان نام یک گالری هنری است که در آن انواع صنایع دستی و کارهای هنری به فروش می رسد . این جا محل مناسبی برای تماشای کارهای هنری ، هنرمندان این کشور و یا خرید سوغاتی است و گشت و گذار در آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

در این مجموعه ، صنایع دستی و جواهراتی که توسط هنرمندان ارمنی طراحی  ساخته شده‌ اند را خواهید دید و به نوعی با فرهنگ و تمدن این سرزمین آشنا می شوید . 

فروشگاه دالان محل مناسبی  در آفر تور ارمنستان برای تهیه سوغاتی است . مگنت‌ هایی با نمادهای ارامنه که اغلب تصاویر کوههای آرارات ، انار، انگور ، سنگ چلیپا است اقلام مناسبی برای سوغاتی هستند.

مرکز خرید ریو گالریا

این مرکز خرید پر طرفدار دارای محیطی بسیار مدرن و لوکس است و گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش خواهد بود . ریو گالریا مکانی ایده آلی برای تهیه پوشاک است و اغلب همگام با مد روز دنیا به پیش می رود . معمولا در این مرکز خرید،  اواخر هر فصل تخفیف های خوبی برای مشتریان در نظر گرفته می شود .

جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان – ایروان

میدان هاراپراک (جمهوری)

این خیابان یکی از خیابان اصلی و زیبای این شهر است و احتمالا حین گشت و گذار در شهر ایروان بارها و بارها گذرتان به این خیابان خواهد افتاد .  دور تا دور این خیابان را  ساختمان های اداری و مشهور احاطه کرده‌اند و به همین خاطر در اغلب ساعات روز سراسر این خیابان شلوغ و پر ترافیک است . بنابراین بهتر زمان برای بازدید و لذت بیشتر از جاذبه های آن به هنگام تاریکی هواست . شب‌ها در این خیابان شور و نشاط برپاست و سراسر کافه ها پر می شود از مشتریانی که تا صبح مشغول خوشگذرانی هستند.

  بنا و موزه کاسکاد

این بنای دیدنی و پر طرفدار که در بین گردشگران به هزار پله معروف است ، در شمال میدان اپرا قرار گرفته است. حین بالا رفتن از این پله شهر زیر پاهایتان قرار می گیرد و چشم اندازی زیبا برابر دیدگانتان ظاهر می شود. در زیر این بنا ، یکی از دیدنی ترین موزه های شهر قرار دارد که بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

خانه‌ی اپرا

این بنای باشکوه به یکی از جاذبه های دیدنی شهر ایروان تبدیل شده و هم در میان گردشگران و هنرمندان ، بسیار پر طرفدار است . میدان و بنای باشکوه اپرا یکی از دیدنی‌های مشهور شهر ایروان است و تا به امروز اجراهای معروفی در آن انجام شده که برخی به شهرت جهانی رسیده اند.  میدان زیبای اپرا نیز محل برگزاری بسیاری از جشن ها  و گردهمایی‌ ها بوده است .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 497




Scroll to Top