• سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: 429154
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۴۸

قالب پست اینستاگرام

قالب پست اینستاگرام

استانداردهای طراحی و استفاده از قالب پست اینستاگرام : با افزایش کاربران اینستاگرام در ایران و رسیدن این عدد به حدود ۵۰ میلیون کاربر اینستاگرامی اکنون بازار رقابت برای بهتر دیده شدن بیشتر شده است.

یکی از مولفه های مهم در افزایش بازدید یک پیج اینستاگرام و به دنبال آن محتوای تولید شده استفاده از قالب پست اینستاگرام حرفه ای است.

با من همراه باشید تا ببینیم بهترین قالب ها کدامند و چطور میشه بیشتر دیده شد.

قالب پست اینستاگرام چیست ؟

حتما شما هم در برخی از پیج ها هنگام ورود گیج میشید، چرا که انبوهی از پست ها در پیج وجود داره و حتی نمیشه تشخیص داد که چه پستی در مورد کدام سبک محتوایی هست.

در مقابل هنگامی که وارد برخی پیج ها میشید به راحتی میشه تشخیص داد که محتوای ویدئویی کجاست، صوتی و تصاویر و حتی آموزشی، در واقع شما با یک پیج اینستاگرام مرتب روبرو میشید و این برای شما هم جذابیت خواهد داشت.

وظیفه قالب پست اینستاگرام همینه، سامان بخشیدن به ارتباط چشمی مخاطب و توانایی برقراری ارتباط با او که در اصطلاح تخصصی به این موضوع رابط کاربری گفته میشه.

رابط کاربری توسط طراحان گرافیک ایجاد میشه و بسته به نوع شغل شما، تخصص و محصولات و از همه مهم تر هویت برند شما توسعه پیدا میکنه.

instagram garphic template social media post facebook linkedin قالب پست اینستاگرام drrjblog 102001

اگر شما یک قالب پست اینستاگرام برنامه ریزی شده داشته باشید مخاطبین شما حتی اگر اون پست را در یک پیج دیگه ببینند با توجه به برخی المان ها مثل رنگ، لوگو و فونت نوشته ها میتونن تشخیص بدند که این محتوا مربوط به پیج شما هست.

این موضوع علاوه بر افزایش ارتباط کاربران با شما موجب اعتماد سازی هم میشه و در نتیجه شما به یک کیفیت ارتباطی مناسب و در نتیجه فروش در اینستاگرام دست پیدا میکنید.

پس اولین اصل در طراحی قالب پست اینستاگرام میشه انتخاب رنگ مناسب و استفاده از لوگو یا نشان تجاری.

نکته اول، انتخاب سبک طراحی :

این موضوع به روحیات شخصی شما و برند شما بستگی داره، مثلا اگر گل فروش هستید طرح های شاد با خطوط منحنی خیلی میتونه تاثیر گذار باشه اما رنگ قالب شما بهتر سفید باشد تا تصاویر شما به خوبی نمایان شوند.

این موضوع در مورد اکثر مشاغلی که محصولات خودشان دارای رنگ است صدق میکند، مثل پوشاک، مزون، زیبایی و سالن های مد.

نکته دوم ، طراحی قالب اینستاگرام برای انواع محتوا :

اگر در تولید محتوای پیج اینستاگرام حرفه ای باشید نکته مهم تنوع محتوا شما مثل ویدئو، پادکست، عکس، متن نوشته و غیره زیاد میشه و هر کدام بایستی قالب خودشون را داشته باشند.

اما نکته مهم ارتباط تصویری بین پست ها هست که این وظیفه را رنگ، فونت و سبک خطوط شما به عهده داره.

یعنی وقتی کسی وارد پیج ایسنتاگرام شما میشه اگر خواست تمام ویدئوها را تماشا کنه به راحتی متوجه بشه این محتواها چطور تفکیک شده و در مقابل هم بتونه ارتباط تصویری و رابط کاربری شما را تشخیص بده.

نکته سوم، چیدمان محتوا :

بعضی افراد قالب پست اینستاگرام را به سبکی طراحی میکنند که محتوا را درگیر قالب میکنند. یعنی ترتیب پست ها باید به روشی پیش بره که قالب حفظ بشه و این یعنی یک اشتباه بزرگ.

شما در حال طراحی قالب برای ارائه محتوا هستید و نه در حال تولید محتوا برای قالب پس سعی کنید در انتخاب فرم بندی آزاد باشید تا مجبور نشید طبق فرمول قالب پیش برید.

این موضوع میتونه به شدت بر روند فعالیت شما تاثیر منفی گذاشته و شما را خسته کنه. در عین حال بیشتر محتواها به صورت ایده میان و اگر این ایده در لحظه اجرایی نشه میتونه شما را از سرعت رقابت بازاریابی محتوا دور کنه، چرا ؟ چون ما خواستیم ظاهر پیجمون طبق قالب باشه.

Promotional teaser video aftereffect project promo پروژه افتر افکت پست اینستاگرام instagram drrj business idea vidpp 100501

نکته چهارم، سادگی مخاطب پسند است :

پست های شلوغ اصولا در بازاریابی محتوا نمیتوانند تاثیر مناسبی بر فعالیت شما داشته باشند، زیرا حجم رنگ، تصویر و نوشته ها در کنار یکدیگر میتواند مخاطب را بشدت از نظر درک بصری آزار دهد.

سعی کنید در قالب خود تا حد امکان ساده عمل کرده و قسمت بندی مناسبی داشته باشید. بطور مثال نوشته ها در یک کادر پایی صفحه، تصویر در پس زمینه و المان های رنگی شما در کادر نوشته و یا در بالای کادر صفحه باشد.

این موضوع علاوه بر افزایش درک مطلب، موجب بازی چشمی مناسبی خواهد شد که مخاطبین آن را دوست خواهند داشت.

نکته پنجم، اعلان قیمت ها :

اگر فروشنده محصول هستید و قصد دارید قیمت ها در پست محصول نمایش دهید سعی کنید در طراحی قالب پست اینستاگرام از المان های مشخصی برای چنین کاری استفاده نمایید.

این موضوع باعث بهتر دیده شدن قیمت، تشویق به خرید و در عین حال تفکیک پست های محصولی از دیگر پست ها میشود که تاثیر بالایی بر تعاملات پیج شما نیز دارد.

البته این موضوع با مسائلی مثل جشنواره ها و تخفیف ها و یا فروش های ویژه مناسبتی متفاوت است و باید به آن توجه داشته باشید.

نکته ششم، استفاده از فرم PNG :

یکی از مهمترین نکات در ارائه محتوا، سرعت تولید و انتشار محتوا است، شما برای آنکه بتوانید پست و استوری های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی کنید بایستی با گوشی موبایل به تولید محتوا بپردازید.

اما تولید محتوا با گوشی نیازمند چند نرم افزار است و هر یک خروجی متفاوتی دارند. بهترین راه برای یکپارچه سازی محتوا استفاده از قالب اینستاگرام PNG است.

این قالب ها همان فرمت های اصلی هستند که به دلیل راحتی کار در فتوشاپ فرمت های آنها بصورت دلخواه آماده شده و از آنها خروجی PNG گرفته میشود. این فایل ها موارد اصلی هچون لوگو، نوشته های ثابت و کادربندی های رنگی را دارند، اما پس زمینه نداشته و بصورت کاور در قالب پست استفاده میشوند..

استفاده از برترین قالب ها و تمپلیت های اینستاگرام در فروشگاه بیزینس ایده


بازدید: 2155




Scroll to Top