• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429283
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۰۴

۲۷ مدل اسکوتر برقی ارزان موتوری، دسته دار و بدون دسته

شاید در فیلم های فضایی مشاهده کرده باشید که برخی از هاوربردها (اسکوترهای برقی) قادر هستند روی هوا شناور بمانند و در آسمان پرواز کنند! در واقع چنین چیزی امکان پذیر نمی‌باشد و شما فقط در همان فیلم های فضایی چنین صحنه ای را خواهید دید.

اصل قضیه بدین گونه است که هاوربردها بر روی زمین حرکت می‌کنند نه در هوا و آسمان! برای مفهوم بیشتر بهتر است که به جای هاوربرد از نام اسکوترهای خود بالانس استفاده نمود. این وسیله نقلیه دارای دو چرخ کوچک است که قادر می‌باشد بر روی زمین به راحتی حرکت کند از این رو  استفاده از این مدل وسیله نقلیه امروزه در بسیاری از کشورها باب شده است.

در ادامه ی این مقاله سعی داریم که نکات مهم را به عنوان راهنمای خرید اسکوترهای خود بالانس مطرح سازیم تا توانسته باشیم در خرید و انتخاب این وسیله نقلیه شما را یاری کرده باشیم، پس توصیه می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

 

اسکوتر برقی چیست؟

اسکوترهای برقی که با نام هایی همچون: اسمارت بالانس، اسمارت اسکوتر و اسکوتر شارژی در بازار وجود دارند. این مدل اسکوترها معمولا به دو صورت دسته دار و بدون دسته ساخته و تولید می‌شوند که می‌توان اسکوترهای دسته دار را جزء نسخه های قدیمی این مدل عنوان کرد.

در حال حاضر نوع جدیدی از اسکوترهای برقی در بازار عرضه شده اند که بدون دسته می‌باشند و ساختارشان بدین گونه است که دارای دو چرخ، دو پد برای قرار گیری جای پا، یک دکمه پاور، یک پورت شارژ، نشانگر وضعیت باتری، حس گرهای بصری و حس گرهای لبه های تیز می‌باشند این حس گرها به قدری حساس هستند که با کوچکترین حرکت عکس العمل نشان می‌دهند.

اندازه ی چرخ های اسکوتر برقی از ۶ اینچ الی ۱۰ اینچ است که هر چقدر اندازه ی چرخ ها بیشتر باشد مسلما ارتفاع شما از سطح زمین بیشتر می‌شود و در نتیجه سرعت بیشتری خواهید داشت.

برخی از اسکوترهای برقی دارای ویژگی و قابلیت های منحصر به فردی هستند که آنها را از باقی اسکوترها متمایز می‌کند از جمله این قابلیت ها می‌توان به مواردی همچون: چراغ LED و بلوتوث اشاره نمود.

 

خرید اسکوتر برقی

 

برای خرید اسکوتر برقی باید چه ویژگی هایی را لحاظ نمود؟

۱- اندازه چرخ های اسکوتر

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تازه کار می‌باشید بهتر است اسکوتری با چرخ های استاندارد ۵ الی ۶ اینچی را برای خرید انتخاب نمایید چرا که هرچقدر سایز چرخ ها کمتر باشد کنترل کردن اسکوتر راحت تر خواهد بود، از طرفی برای کسانی که قرار است بر روی سطوح ناهموار مثل تپه و چمن از این وسیله استفاده کنند بهتر است اسکوترهایی با اندازه چرخ ۸ الی ۱۰ اینچی را انتخاب نمایند.

۲- مدت زمان شارژ شدن اسکوتر

مدت زمان شارژ شدن اسکوتر در برندهای مختلف متفاوت است بدین صورت که اسکوترهایی با برندهای مطرح و معروف به زمان شارژ شدن کمتری نیاز دارند ولی به طور معمول اسکوترهای برقی برای شارژ شدن به دو ساعت زمان نیاز دارند از این رو پیشنهاد می‌کنیم این وسیله نقلیه را از یک روز قبل آماده کنید تا در برنامه ها دچار دردسر نشوید.

۳- مسافت قابل پیمایش اسکوتر

مسافت قابل پیمایش همانند زمان شارژ شدن اسکوتر به برند آن نیز بستگی دارد. به طور معمول یک مسافت ایده ال برای تفریح کردن بین ۱۲ تا ۲۴ کیلومتر است بنابراین یک اسکوتر برقی باید بدون توقف و با باتری کاملا شارژ شده بتواند این مسافت را طی کند.

۴- خدمات پس از فروش اسکوتر

سعی کنید برای خرید اسکوتر نوعی را انتخاب نمایید که دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشد چرا که در زمان خرابی و تعمیر به راحتی می‌توانید قطعه ی مورد نیاز را پیدا کنید و اسکوتر خود را تعمیر نمایید. در صورتی که قرار است این وسیله را به صورت آنلاین خریداری کنید به این نکته توجه نمایید که فروشگاه مورد نظر خدمات پس از فروش را در موارد ضروری عرضه می ‌کند.

 

چگونه از اسکوتر برقی استفاده کنیم؟ 

برای سوار شدن روی اسکوتر بهتر است که ابتدا دست خود را به جایی مانند دیوار تکیه دهید اول پای اول را روی اسکوتر بگذارید بعد که پای اول محکم شد پای دوم را بگذارید و جای خود را با حفظ تعادل محکم کنید.کنترل این اسکوترهای برقی خود بالانس بسیار آسان و راحت است به شرطی که تعادل خود را به خوبی حفظ نمایید.

برای حرکت کافیست که ابتدا آن را از حالت قفل بیرون بیاورید، کمی پاهایتان را به سمت جلو فشار دهید تا به سمت جلو حرکت کند اگر شما خود را به جلو خم کنید، دستگاه سرعت بیشتری می‌گیرد در نتیجه به سمت جلو حرکت می‌کند، برای ترمز کردن نیز اگر بدنتان را به طرف عقب خم کنید سرعت دستگاه کم شده و آهسته آهسته از حرکت باز می‌ایستد.

 

معنای اسکوترهای برقی دو برد و سه برد چیست؟

اسکوتر هوشمند دارای دو برد:

نسخه‌های قدیمی اسکوترهای برقی دارای دو بورد جایروسکوپ برای حفظ تعادل و تغذیه چرخ‌ها بودند و از آنجایی که این بردها به طور مستقیم به باتری وصل می‌شوند دلیلی برای احتراق و آتش گرفتن باتری در این مدل اسکوترها می‌باشد.

 اسکوتر هوشمند دارای سه برد:

در نوع جدید و پیشرفته اسکوترهای برقی تعداد بردهای اسکوترهای برقی به سه مورد افزایش یافته است که تغذیه، تنظیم تعادل و پردازش به شکل جداگانه‌ای صورت می‌گیرد. برای تشخیص سه یا دو برد بودن اسکوتر نمی‌توان از روی ظاهر آن متوجه شد به همین علت توصیه می‌کنیم برای خرید، این محصول را از جای معتبر یا از نمایندگی رسمی تهیه نمایید.

 

بهترین مدل اسکوتر برقی دسته دار و بدون دسته

 

انواع اسکوترهای برقی موجود در بازار

در حال حاضر اسکوترهای برقی به صورت دسته دار و بدون دسته در بازار وجود دارند که در این قسمت نوشته سعی می کنیم تفاوت بین این ۲ نوع اسکوتر را بیان کنیم.

اسکوتر برقی بدون دسته:

رایج ترین نوع اسکوترها که در بین مردم شناخته شده اند اسکوترهای برقی بدون دسته می‌باشند. این نوع اسکوترها دارای ۲ چرخ هستند که برای حرکت با آنها کافی است فقط یاد بگیرید چگونه تعادل خود را حفظ کنید.

اسکوتر برقی دسته دار:

اسکوترهای برقی دسته دار که نسخه ی قدیمی اسکوترهای برقی به حساب می‌آیند در ساختارشان دسته ای تعبیه شده است که به واسطه ی آن دسته به راحتی می‌توانید جهت حرکت خود را مشخص کنید و به چپ یا راست حرکت کنید. از دیگر قابلیت های اسکوترهای برقی دسته دار می‌توان به نمایشگر سرعت و شارژ آن اشاره نمود.

در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین نکاتی که برای خرید اسکوتر برقی احتیاج دارید را مطرح کنیم در ادامه به معرفی ۲۷ مدل اسکوتر برقی موجود در بازار پرداخته ایم تا شما را در خرید این وسیله نقلیه یاری کرده باشیم.

 

منبع:  kharidyaar.ir


 

بازدید: 2898




Scroll to Top