• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 429355
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۴
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

8 ایده برای درست کردن صبحانه ساده و خوشمزه در خانه

ایده برای درست کردن صبحانه ساده و خوشمزه,ایده هایی برای درست کردن صبحانه های ساده,ایده‌های صبحانه سالم

ایده هایی برای درست کردن صبحانه های خوشمزه

 

ایده‌های صبحانه سالم به شما کمک می‌کند که نه‌تنها صبحانه‌ای سیرکننده برای خود فراهم کنید، بلکه صبحانه‌ای بخورید که مغذی باشد و انرژی شما را برای کل روز تامین کند. ایده‌هایی که در این مقاله مطرح شده است به شما کمک می‌کند که خیلی سریع و فوری صبحانه‌ای خوشمزه تدارک ببینید. بنابراین، این ایده‌ها می‌توانند برای روزهای پرمشغله، ایده‌های بسیار مفیدی باشند. اگر می‌خواهید با این صبحانه‌ها آشنا بشوید در ادامه با ما همراه باشید.

 

1. پارفه ماست و عسل

برای این صبحانه خوشمزه به یک‌دوم فنجان ماست یونانی ساده، یک‌دوم کینوا پخته‌شده، یک‌دوم فنجان غلات صبحانه یک‌دوم فنجان دانه انار و چند قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. برای درست کردن پارفه ماست و عسل در ابتدا ماست یونانی را با کینوا و عسل مخلوط کنید. سپس نیمی از ماست را در کف لیوانی گرد بریزید، نیمی از غلات صبحانه و انار را بر روی آن بریزید و یک بار دیگر این چینش لایه‌ها را تکرار کنید. اگر نیاز به خرید عسل دارید می‌توانید از طریق خرید اینترنتی یا خرید آنلاین انواع بهترین عسل های با کیفیت و اصل را تهیه کنید.

 

2. کاسه تخم‌مرغ و ماست

برای این صبحانه خوشمزه به یک عدد تخم‌مرغ بزرگ، دو قاشق غذاخوری ماست، چهار عدد گوجه گیلاسی، یک‌چهارم فنجان خیار خردشده، یک‌چهارم آووکادو خردشده، یک قاشق غذاخوری پیاز قرمز خردشده، چند گیاه به انتخاب خودتان و نمک و فلفل تازه‌آسیاب‌شده نیاز دارید. برای درست کردن این صبحانه در ابتدا قابلمه‌ای کوچک آب را به جوش بیاورید. وقتی آب به جوش آمد، یک تخم‌مرغ بزرگ را در آب بیندازید و اجازه دهید شش دقیقه و 30 ثانیه در آب بماند. سپس، یک قاشق ماست را در بشقاب بریزید، سبزیجات را روی آن قرار دهید و سپس تخم‌مرغ را نیز در کنار این ترکیب بگذارید.

 

3. املت ماهی سالمون

برای این صبحانه به سه عدد تخم‌مرغ، کمی شیر، کمی نمک، دو مشت بیبی اسفناج، 50 گرم ماهی سالمون وحشی، گوجه‌فرنگی خردشده و جعفری نیاز دارید. برای درست کردن املت ماهی سالمون، تخم‌مرغ، شیر و کمی نمک را در کاسه‌ای کوچک با هم مخلوط کنید.

سپس تابه‌ای نچسب را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و در کف تابه کمی کره بریزید.

 

مخلوط تخم‌مرغ را در تابه بریزید و اجازه دهید یک دقیقه بماند. سپس روی آن ماهی سالمون و کمی اسفناج بریزید. حرارت را کم کنید و روی تابه را با فویل بپوشانید. اجازه دهید مخلوط به مدت چهار دقیقه بماند تا املت سفت شود. فویل را بردارید و املت را با استفاده از چنگال در بشقاب بریزید. سپس روی آن را با گوجه‌فرنگی و جعفری تزئین کنید.

 

4. پنکیک سیب

چندین پیشنهاد برای صبحانه های سالم,پارفه ماست و عسل,کاسه تخم‌مرغ و ماست

پنکیک سیب

 

برای درست کردن این صبحانه به یک‌دوم فنجان تکه‌های سیب خردشده، دو تخم‌مرغ، مقداری جو دوسر، کمی شیر، کمی عصاره وانیل، کمی بیکینگ‌پودر، دارچین، فلفل دلمه‌ای، جوز هندی و کمی نمک و روغن‌زیتون نیاز دارید. همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید تا زمانی که مخلوط یکدست شود دستگاه روشن باشد. سپس کمی روغن‌زیتون در تابه بریزید و آن را بر روی حرارت متوسط قرار دهید. خمیر پنکیک را کم‌کم در تابه بریزید و اجازه دهید که تا زمانی که قهوه‌ای طلایی می‌شود در تابه بماند. پنکیک شما آماده است.

 

5. اسموتی سبز

برای این اسموتی به یک فنجان برگ کلم پیچ، یک فنجان تکه‌های انبه منجمد، یک فنجان ماست یونانی، یک‌دوم فنجان شیر بادام شیرین‌نشده و دو قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی طبیعی نیاز دارید. همه مواد را در یک مخلوط‌کن بریزید تا پوره شوند. سپس آن را بلافاصله بنوشید یا در یخچال قرار دهید و بعدا آن را بنوشید.

 

6. کوکی دومرحله‌ای

برای این صبحانه به چهار فنجان جو دوسر، یک و نیم فنجان سس سیب شیرین نشده، یک‌چهارم فنجان شربت افرا، چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه‌شده، دو قاشق چای‌خوری دارچین، یک‌دوم قاشق چای‌خوری جوز هندی و کمی نمک دریایی نیاز دارید. برای درست کردن کوکی در ابتدا فر را با دمای 350 درجه گرم کنید.

 

همه مواد را در کاسه‌ای بزرگ مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به دست بیاورید. سپس با استفاده از یک پیمانه اندازه‌گیری نصف فنجان، مخلوط را بر روی یک ورقه پخت بریزید و آن‌ها را به شکل کوکی دربیاورید. اجازه دهید کوکی 18 تا 20 دقیقه در فر بماند.

 

7. نان تست فرانسوی شکلاتی- کره بادام‌زمینی

پارفه ماست و عسل,کاسه تخم‌مرغ و ماست,املت ماهی سالمون

نان تست فرانسوی شکلاتی- کره بادام‌زمینی

 

برای این صبحانه به یک‌دوم سفیده تخم‌مرغ، دو قاشق چای‌خوری پودر کاکائو شیرین‌نشده، یک‌دوم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل، کمی نمک، دو برش نان سبوس‌دار، یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی و دوسوم فنجان تمشک تازه نیاز دارید. برای درست کردن این صبحانه در ظرفی کم‌عمق، سفیده تخم‌مرغ، پودر کاکائو، وانیل و کمی نمک را با هم ترکیب کنید. سپس نان را در ترکیب تخم‌مرغ خیس کنید تا تمام تخم‌مرغ جذب شود.

 

سپس، برش‌های نان را در تابه‌ای بزرگ و نچسب قرار دهید و اجازه دهید به مدت سه دقیقه در تابه بماند تا زیر آن قهوه‌ای طلایی تیره شود. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نان نیز طلایی شود. سپس کره بادام‌زمینی را بر روی نان‌ها بمالید و تمشک‌ها را بر روی آن‌ها قرار دهید. اگر به دنبال خرید بهترین مارک کره بادام زمینی هستید لازم است بدانید که دو مارک معروف کره بادام‌زمینی، عقاب و جیف هستند که قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت است.

 

8. اسموتی شکلاتی

برای این صبحانه به یک فنجان توت‌فرنگی تازه یا یخ‌زده، یک‌دوم موز خردشده، یک قاشق غذاخوری پودر پروتئین، شکلات یا وانیل، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک و یک‌چهارم فنجان شیر بادام وانیلی شیرین نشده یا سایر شیرهای غیر لبنی، دو عدد خرما، یک‌دوم قاشق چای‌خوری وانیل، چهار یا پنج تکه یخ و دو قطره برای شیرین کردن اسموتی نیاز است. استفاده از استویا اختیاری است.

 

برای درست کردن این اسموتی، توت‌فرنگی، موز، پودر پروتئین، پودر کاکائو، شیر بادام، خرما و وانیل را در مخلوط کنید تا میوه‌ها پوره شوند. سپس، یخ را به ترکیب اضافه کنید و آن را هم بزنید تا یکدست شود. اسموتی را بنوشید در صورت لزوم به آن استویا، که در این لینک بیشتر درباره آن توضیح داده شده است، اضافه کنید.

 

درنهایت، صبحانه یکی از وعده‌های غذایی است که برخی از افراد از اهمیت آن به‌خوبی آگاه نیستند و در بسیاری از مواقع، آن را نادیده می‌گیرند. بااین‌حال، این وعده غذایی اهمیت بسیار زیادی برای تامین انرژی در طول روز دارد و حتی می‌تواند به مدیریت وزن کمک کند. اگر درست کردن صبحانه برای شما دشوار یا وقت‌گیر است، ایده‌هایی که در این مقاله مطرح‌شده‌اند به شما کمک می‌کنند که صبحانه‌ای سریع و خوشمزه برای خود درست کنید.

 

منبع : بیتوته


منبع: http://www.beytoote.com/cookery/ghazaha/ideas-making-breakfast.html
بازدید: 4473

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top