• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: 430243
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰

مراقبت از پوست خشک به چه صورت است؟

 

مراقبت از پوست خشک به چه صورت است؟

داشتن پوست خشک و مراقبت از آن برای خیلی از افراد همیشه یک چالش مهم بوده است چرا که پوست‌های خشک زودتر به پیری دچار می‌شوند و زیبایی و طراوت خود را از دست می‌دهند. به‌احتمال زیاد شمایی که این مقاله را می‌خوانید، مدت‌هاست که با خشکی پوست دست‌وپنجه نرم می‌کنید و از این وضعیت به‌شدت کلافه شده‌اید.

خشکی پوست علاوه بر پیری و ازدست‌رفتن طراوت، مشکلات دیگری مانند سوزش همیشگی پوست و قرمزی پوست را نیز به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌های مراقبت و نگهداری از پوست خشک آشنا کنیم تا بتوانید با چند کار ساده شادابی را به چهره خود برگردانید. تا پایان همراه ما باشید.

پوست خشک چه نوع پوستی است؟

پوست خشک، پوستی است که رطوبت خود را ازدست‌داده و دیگر قادر به تولید چربی برای پوست نیست. پوست خشک علائم مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1.پوستی که دچار قرمزی و التهاب می‌شود.
2.پوستی که چروک شده و شادابی و سلامت قبل را ندارد.
3.پوستی که با سوزش همراه است.
4.پوستی در ظاهر پوسته‌پوسته و ترک‌خورده است.
5.پوستی که به سمت تیرگی و خشن شدن می‌رود.

 

روش‌های مراقبت از پوست خشک

 

روش‌های مراقبت از پوست خشک

برای نگهداری از پوست‌های خشک باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید سلامت و شادابی دوران جوانی را به پوست خود برگردانید. در ادامه به چند نکته برای نگهداری پوست خشک اشاره خواهیم کرد:

شستشوی پوست با شوینده مناسب

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از شوینده‌های قوی یا به عبارتی شوینده‌هایی که برای پوست‌های چرب استفاده می‌شوند، به‌دفعات زیاد باعث خشکی پوست می‌شود. به همین دلیل توجه داشته باشید که اگر پوست شما خشک است، از شوینده‌های متناسب با پوست خود استفاده کنید تا جلوی آسیب‌زدن به شادابی پوست خود را بگیرید. محصولات نوتروژینا می‌تواند گزینه‌های مناسبی را برای داشتن یک انتخاب عالی و مناسب با جنس پوست پیش روی شما قرار دهد.

استفاده از آبرسان باکیفیت

پس از شستشوی صورت حتما به این موردتوجه داشته باشید که باید از آبرسانی مناسب استفاده کنید تا جلوی خشکی پوست را بگیرید. به دلیل اینکه تمامی شوینده‌ها هرچقدر هم ضعیف، باز چربی پوست را کاهش می‌دهند و رفته‌رفته پوست را خشک می‌کنند. به همین دلیل باید از آبرسان‌های مناسب با پوست استفاده کرده تا لطافت پوست خود را تضمین کنید؛ بنابراین خرید آبرسان صورت متناسب با پوست خود را از یاد نبرید.

استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب

فرقی ندارد چه سن و سالی دارید چرا که استفاده از ضدآفتاب، مخصوص سن خاصی نیست و تمام افرادی که در معرض نور آفتاب قرار دارند، باید از ضدآفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنند.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده از ضدآفتاب تنها به فصل تابستان ختم نمی‌شود و باید از ضدآفتاب در فصول سرد نیز استفاده کرد چرا که اشعه آفتاب در این فصول آسیب بیشتری به پوست وارد می‌کند. اگر به دنبال یک ضدآفتاب باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به محصولات ساین اسکین بزنید.

داشتن تونر‌های مخصوص پوست خشک

تونر‌های پوستی یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی است که هر متخصص پوستی می‌تواند به شما ارائه دهد. اما شاید بپرسید که تونر چیست؟ تونر‌ها به پاکسازی پوست شما به‌صورت عمقی کمک می‌کنند و همچنین باعث تنظیم ph پوست شما می‌شوند. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که تونر‌ها باید متناسب با جنس پوست شما انتخاب شوند چرا که در صورت انتخاب تونر اشتباه، آسیب‌های بیشتری همچون پوسته‌پوسته شدن و قرمزی و سوزش پوست عاید شما می‌شود.

استفاده از سرم پوست

استفاده از سرم پوست مورد دیگری است که می‌تواند به افزایش کیفیت پوست خشک شما کمک کند. سرم‌های پوستی به کسانی که پوست خشکی دارند کمک می‌کند تا بتوانند خشکی پوست خود را کاهش داده و لطافت و شادابی بیشتری را به پوست خود ببخشند؛ بنابراین به کسانی که پوست خشکی دارند و استفاده از سرم پوستی را گزینه واجبی نمی‌دانند، پیشنهاد می‌کنیم که از یک سرم متناسب با پوست خود استفاده کرده تا متوجه تأثیر بی‌نظیر آن شوند.

نتیجه‌گیری

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از داشتن پوست خشک خسته شده‌اید و می‌خواهید شادابی و لطافت را دوباره به پوست خود برگردانید، تمام این نکات مقاله را موبه‌مو مدنظر داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین و مهم‌ترین نکات نگهداری از پوست خشک آشنا کنیم. فقط حواستان به این موضوع باشد که استفاده از محصولات از برند‌های معتبر را فراموش نکنید. در این مورد سایت خانومی می‌تواند بهترین مرجع برای خرید‌های آرایشی و بهداشتی شما باشد تا بتوانید با خیال راحت بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت خریداری کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

لینک مقاله منبع: https://www.daraje.com/57667-how-to-take-care-of-dry-skin/


 

بازدید: 448




Scroll to Top