• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 430244
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵

نحوه استفاده از آرایش روی پوست خشک

 

 .

آرایش روی پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، می دانید که آرایش کردن چقدر می تواند دشوار باشد. آرایش تمایل دارد به جای جذب شدن توسط پوست، به نواحی خشک صورت بچسبد و باعث می‌شود لکه‌دار و بد به نظر برسد. قبل از آرایش کردن روی پوست خشک، پوست خود را پرایم کنید تا رطوبت لازم را به آن ببخشید. همچنین مطمئن شوید که از محصولاتی که به طور خاص برای پوست های خشک فرموله شده اند استفاده کنید. آماده سازی پوست و استفاده از محصولات مناسب به آرایش کمک می کند تا بدون زحمت روی آن سر بخورد، به طوری که حتی از نزدیک، آرایش شما بی عیب به نظر می رسد.

پرایمینگ صورت

 .

آرایش روی پوست خشک

۱. صورتت را بشوی.

مهم نیست چه نوع پوستی دارید، همیشه قبل از آرایش صورت خود را بشویید. این به شما صورت ایده آلی برای آرایش شما می دهد و پوست را تازه و آماده برای هر چیزی که روی آن می گذارید، می کند. همچنین تمام لوازم آرایش یا محصولاتی که ممکن است استفاده کرده باشید را پاک می کند. این کار از ایجاد جوش و مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.

برای شستشوی صورت خود از یک شوینده ملایم صورت که برای پوست خشک فرموله شده است استفاده کنید. شستشوی صورت برای پوست های معمولی یا چرب بسیار تهاجمی خواهد بود و می تواند باعث تشدید خشکی شود.

۲. پوست خود را مرطوب کنید.

پس از شستن صورت، مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید و آن را روی خشک ترین نواحی متمرکز کنید. برای بسیاری، ناحیه اطراف بینی و فضای بین ابروها خشک ترین مناطق هستند.

از یک مرطوب کننده فوق العاده مرطوب کننده که برای پوست های خشک فرموله شده است استفاده کنید.

به اندازه کافی از کرم مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنید تا جذب پوست شود، اما نه آنقدر که پوست با مرطوب کننده احساس چربی کند.

۳. پرایمر صورت بزنید.

پرایمر یک پایه شفاف و ژل مانند است که قبل از آرایش روی پوست می رود. برای پوست های خشک، پرایمر به خصوص مفید است، زیرا به پوست شما پایه صاف تری می بخشد، به طوری که می توان آرایش را بدون چسبیدن به تکه های خشک پوست انجام داد. برای زدن پرایمر، یک نقطه از آن را روی انگشت خود بردارید و آن را به قسمت هایی از صورت بزنید.

از پرایمر زیاد استفاده نکنید. به طور کلی، از یک نقطه برای نواحی کوچک مانند چانه و بینی و از دو نقطه برای مناطق بزرگتر مانند گونه ها یا پیشانی استفاده کنید.

۴. پرایمر چشم بزنید.

پرایمر چشم کمک می‌کند سایه چشم و خط چشم صاف‌تر شوند و آرایش چشم را ترکیب‌تر کند. همچنین اغلب رنگ آمیزی می شود تا به پلک شما رنگ یکنواخت تری بدهد. اگر پلک های شما خشک است، ممکن است قرمز یا تحریک شده به نظر برسند. پرایمر چشم بدون اینکه پلک های شما را بیش از حد چرب کند مرطوب می کند و به مبارزه با تغییر رنگ کمک می کند.

یک نقطه از پرایمر چشم را به هر پلک بزنید و با نوک انگشت خود روی آن بزنید.

۵. بالم لب را اعمال کنید.

اگر از خشکی پوست رنج می برید، ممکن است لب های شما نیز ترک خورده باشد. لب های ترک خورده، زدن رژ لب یا سایر محصولات لب را تقریبا غیرممکن می کند. رژ لب تکه‌ای یکی از واضح‌ترین مواد آرایشی مصنوعی است، بنابراین قبل از آرایش کردن حتما از یک لایه از انواع بالم لب استفاده کنید.

استفاده از فونداسیون و کانسیلر

 .

آرایش روی پوست خشک

۱. آرایش پوست خشک

از آرایش صورت مخصوص پوست خشک استفاده کنید. مطمئن شوید که از بهترین کرم پودر و کانسیلر مخصوص پوست های خشک استفاده می کنید. کرم پودری که برای پوست های خشک طراحی شده است، رطوبت بیشتری نسبت به کرم پودر مخصوص پوست های چرب یا معمولی دارد، به این معنی که به راحتی روی آن می لغزد و پوست شما را غنی و شاداب نگه می دارد، در مقابل احساس فرسودگی ایجاد می کند.

اهمیت پایه مناسب را نادیده نگیرید. استفاده صاف از کرم پودر اغلب بزرگترین مشکل برای کسانی است که پوست خشکی دارند، بنابراین اگر فکر می کنید کرم پودر شما ممکن است برای شما کارایی نداشته باشد، بهتر است روی کرم جدید سرمایه گذاری کنید.

اگر احساس می کنید کرم پودر با کیفیت داروخانه برای شما کار نمی کند، به یک فروشگاه لوازم آرایش گران قیمت مانند Sephora یا Mac مراجعه کنید. به یکی از همکاران فروش بگویید که به دنبال کرم پودری برای پوست خشک هستید. چندین فونداسیون را نمونه برداری کنید و آن ها را تا زمانی که یکی از فونداسیون ها را پیدا کنید که برای پوست شما مناسب است، استفاده کنید.

۲. استفاده از فونداسیون مایع

از فونداسیون مایع بر خلاف فونداسیون پودری استفاده کنید. اگر از فونداسیون پودری استفاده می کنید، این ممکن است دلیل برخی از مشکلات آرایشی شما باشد. فونداسیون پودری برای افرادی که پوست چرب دارند عالی است، زیرا به جذب چربی و رطوبت اضافی روی پوست کمک می کند. با این حال، اگر پوست خشکی دارید، استفاده از کرم پودر فقط پوست شما را بیشتر از قبل خشک می کند. این پودر به نواحی خشک صورت شما می‌چسبد و باعث می‌شود کرم پودر به‌خصوص از نزدیک، لکه‌دار به نظر برسد.

همچنین مطمئن شوید که از کانسیلر کرمی بر خلاف کانسیلر استیک استفاده کنید.

۳. فونداسیون را اعمال کنید.

ناحیه ای از صورت خود را برای شروع استفاده از کرم پودر انتخاب کنید. مقدار کمی فونداسیون مایع را روی انگشت خود بمالید، سپس فونداسیون را روی صورت خود بزنید. از یک برس فونداسیون استفاده کنید تا فونداسیون را با پوست خود ترکیب کنید. این کار را به میزان دلخواه برای کل صورت خود به جز ناحیه زیر چشم و پلک هایتان تکرار کنید.

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است متوجه شوید که پوست شما اغلب پوسته پوسته می شود. استفاده از برس بر خلاف انگشتان برای ترکیب فونداسیون پوسته پوسته شدن را به حداقل می رساند زیرا برس ها ملایم تر هستند.

با برس زیاد فشار ندهید. در عوض، از یک سری ضربه های نرم و تکراری استفاده کنید که با هم ترکیب شده و فونداسیون را به ناحیه ای که روی آن کار می کنید پخش می کند.

۴. کانسیلر بزنید.

از کانسیلر مایع یا کرمی در ناحیه زیر چشم خود استفاده کنید و هر ناحیه دیگری که احساس می کنید نیاز به پوشش بیشتری دارد. کانسیلر را مانند فونداسیون مایع با استفاده از یک سری تکه های کوچک بزنید. از یک برس کوچک استفاده کنید که بتواند به تمام نواحی زیر چشم برسد.

۵. از اسپری فیکس کننده استفاده کنید.

از اسپری تنظیم کننده، بر خلاف پودر، برای تنظیم آرایش خود استفاده کنید. اسپری را حدود یک فوت از صورت خود نگه دارید و به صورت خود مه ملایمی بدهید. اسپری سفت کننده بر خلاف پودر سفت کننده که رطوبت گرانبها را جذب می کند، اثر مرطوب کنندگی دارد.

استفاده از بقیه آرایش خود

۱. آرایش چشم خود را انجام دهید.

در حالی که چشم هایتان از قبل آماده شده اند، همانطور که معمولاً انجام می دهید، آرایش چشم خود را انجام دهید. باید توجه داشته باشید که با قرار دادن پرایمر، ترکیب کردن سایه چشم راحت‌تر است و مداد خط چشم شما باید نرم‌تر روی آن سر بخورد.

اگر متوجه شدید که پلک‌هایتان هنوز خشک است، به جای خط مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید.و در نهایت با بهترین ریمل خود آرایش چشم خود را کامل کنید.

همچنین می‌توانید از سایه‌های کرمی استفاده کنید، اگرچه ترکیب آن‌ها نسبت به پودرها آسان‌تر است.

۲. از رژگونه مایع استفاده کنید

آرایش روی پوست خشک

اگر گونه ها و نواحی استخوان گونه شما مستعد خشکی هستند که باعث می شود رژگونه شما به صورت لکه دار باقی بماند، از رژگونه مایع استفاده کنید. رژگونه مایع نه تنها نرم تر می شود، بلکه ماندگاری بیشتری دارد و در روزهای گرم در برابر حرارت مقاوم تر است. برای استفاده از رژگونه مایع، یک نقطه از آن را روی استخوان گونه‌های خود بمالید و با برس رژگونه به آرامی پخش کنید.

۳. رژ لب خود را بزنید.

زمانی که کرم پودر، رژگونه و آرایش چشم خود را انجام دادید، ممکن است دوباره احساس خشکی روی لب هایتان پیدا کند. یک لایه نازک از چرب لب را بمالید. یک لحظه صبر کنید تا داخل آن فرو برود و سپس رژ لب خود را بزنید. سعی کنید از رژ لب های مات یا رژلب های ماندگار اجتناب کنید، زیرا این رژلب ها خاصیت خشک کنندگی دارند.

اگر تصمیم به استفاده از رژ لب مات دارید که باعث می‌شود لب‌هایتان احساس خشکی کند، کمی وازلین یا چرب لب  را روی انگشت خود بمالید، سپس آن را روی لب‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود لب‌های شما مرطوب شوند و با اثر خشک شدن محصول لب‌هایی که استفاده می‌کنید مقابله کنید.

۴. استفاده از هایلایتر

آرایش روی پوست خشک

از هایلایتر برای ظاهری شبنم دار استفاده کنید. اگر از خشک شدن پوست خود آگاه هستید، از هایلایتر مایع استفاده کنید تا ظاهری شاداب و شبنم به پوست خود بدهید. از یک هایلایتر مایع استفاده کنید و یک قطره را روی هر استخوان گونه بزنید. آن را با انگشت خود به صورت مورب در امتداد برآمدگی استخوان گونه خود بکشید.

استفاده از هایلایتر در واقع پوست شما را کمتر خشک نمی کند، اما ظاهری شاداب و سالم به شما می دهد.

۵. آرایش خود را در طول روز تازه کنید.

هر چند ساعت یکبار آرایش خود را چک کنید. اگر متوجه شدید که پوست شما پوسته پوسته شده یا لکه های خشکی ظاهر شده است، پوست خود را احیا کنید. ابتدا یک موچین بردارید و پوسته های خشک را از بین ببرید. سپس از یک حرکت نوازش استفاده کنید تا یک نقطه از مرطوب کننده را به هر تکه خشک بمالید. مرطوب کننده به پوست شما رطوبت و تغذیه مورد نیازش را می دهد و باعث می شود آرایش شما کمتر خشک و شیرین به نظر برسد.

دقت کنید که زیاد از مرطوب کننده استفاده نکنید و بر خلاف مالیدن مرطوب کننده به داخل آن ضربه بزنید. مالش می تواند فونداسیون و کانسیلر شما را پاک کند.

.


بازدید: 433




Scroll to Top