• سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: 430245
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۵۳

ویپ چگونه به ترک سیگار کمک میکند

 

اگر از پیرامون خود در جهان بی‌خبر نباشید، می‌دانید که در دهه گذشته یا چیزی در همین حدود، ویپ در جهان جایگاه خوبی به‌دست آورده است. آنچه به‌عنوان روشی برای مصرف سالم‌تر نیکوتین آغاز شد، به‌سرعت تبدیل به روندی شد که صنعت سیگار و توتون را متحول کرد . کسانی که سیگار می‌کشیده اند یا در حال حاضر سیگار می‌کشند می‌دانند که ترک این عادت چقدر دشوار است- اما آیا این حقیقت است که  می‌توان از ویپ کردن به‌عنوان روشی سالم  برای ترک دائمی سیگار استفاده کرد؟

در این مقاله قصد داریم حقایقی را در مورد سیگار کشیدن در برابر ویپ کردن و این نکته که آیا ویپ کردن به ترک سیگار کمک می‌کند یا خیر را بررسی کنیم

سیگار کشیدن

چه سال‌های طولانی سیگار کشیده باشید چه به‌صورت تفریحی، یا اینکه در تمام طول عمر خود دست به سیگار نزده باشید، در مورد خطرات مرتبط با این سیگار خبردارید.

حدود ۳۷٫۸ میلیون آمریکایی ها از سیگار استفاده میکنند ، جای تعجب نیست که متخصصان بهداشت به دنبال گزینه‌های دیگری برای کاهش آمار سیگاری ها هستند. در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای ترک سیگار وجود دارد مانند: آدامس و چسب نیکوتین که طول عمر استفاده از بسیاری از آنها به طرز باورنکردنی کوتاه است.

خطر سیگار کشیدن چقدر است؟ 

واقعیت این است که در هنگام مصرف سیگارده‌ها ماده شیمیایی خطرناک آزاد می‌کند که سپس به ریه‌های شما وارد می‌شوند. موارد زیادی برای فهرست وجود دارد، اما برخی از مهم‌ترین مواد سرطان‌زا در سیگار عبارت‌اند از:

 نیکوتین (جنبه اعتیاد آور سیگار کشیدن)
 آرسنیک
 مونوکسید کربن
 سرب
 آمونیاک

اینها تنها ذره‌ای ناچیز از موارد شیمیایی مضر دود سیگار است که با هر بار سیگار کشیدن وارد ریه‌ها می‌شود و بسیاری از این مواد سمی مستقیماً منجر به بیماری‌های قلب و ریوی می‌شود که سلامت را تهدید و در بسیاری از موارد کشنده‌اند.

ویپ کردن

سیگارهای الکترونیکی از حدود سال 2007 وجود داشته و از آن زمان تاکنون محبوبیت جهانی پیداکرده‌اند. درحالی‌که به نظر می‌رسد بسیاری از کشورها از این گزینه سالم برای استعمال دخانیات استقبال کرده‌اند، اما آمریکا در مورد ایمنی این دستگاه‌ها کاملاً تردید داشته و وقت بیشتری برای ارزیابی پذیرش اجتماعی این وسیله صرف نموده است.

حقایق پیرامون ویپ کردن چیست؟ میدانیم که در ویپ کردن هیچ‌گونه فرایند قابل‌احتراقی وجود ندارد، که این امر باعث می‌شود بسیاری از مواد شیمیایی مضر را که بلافاصله بسیاری از مواد شیمیایی مضر را که پس از  روشن کردن سیگار آزاد می‌شود، حذف شود. خوب پس چه چیزی در ویپ کردن وجود دارد؟

همچین می‌دانیم که مواد شیمیایی موجود در ویپ شامل موارد زیر است:

 نیکوتین
 گلیسیرین گیاهی
 پروپیلن گلیسیرین
 استالدئید
 نیتروزامین ها
 طعم دهنده های مورد تایید FDA

اگر این موارد را به‌طور واضح مقایسه کنیم، ویپ کردن به‌عنوان گزینه سالم‌تری برای رسیدن به نیکوتین  می‌باشد. بااین‌حال این بدان معنا نیست که ویپ کردن کاملاً بدون خطر است و ما هنوز مضرات استفاده طولانی‌مدت از آن را نمی‌دانیم. با توجه به نوظهور بودن ویپ در مقایسه با سیگار برای تأیید یکسری موارد زمان نیاز است.

در حال حاضر، ما فقط می‌توانیم مطالعات و تحقیقاتی را که در دسترس ما است، بررسی کنیم و زمانی که صحبت از استفاده از دستگاه‌های ویپ به‌عنوان وسیله‌ای برای ترک سیگار می‌شود، مطالعات امیدوارکننده به نظر می‌رسند!

حقایقی در زمینه ترک سیگار

  در این زمینه که سیگار کشیدن شانس تأثیرات منفی بر روی سلامت ما را افزایش می‌دهد هیچ شکی نیست، اما این نکته را نمی‌دانیم که  بدن ما پس از ترک سیگار با چه سرعتی قادر به ترمیم خود است.

در اینجا مواردی از ترک سیگار ذکرشده و اینکه تعویض سیگار با سیگار الکترونیک  چگونه درراه ترک سیگار به شما کمک می‌کند:

 فقط پس از 1 ساعت عدم سیگار کشیدن ، سطح فشار خون به حد طبیعی کاهش می یابد و گردش خون بهبود می یابد.
 24 ساعت پس از ترک سیگار، خطر حمله قلبی کاهش می یابد.
 1 ماه پس از سیگار ریه عملکرد بهتر شما را مشاهده می کند.
 9 ماه دیگر، ریه های شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد.
 24 ماه بعد خطر بیماری کرونر قلب 50٪ کاهش می یابد!

اینها تنها برخی از مزایایی است که تنها در طی دو سال عدم استعمال سیگار می‌توانید به‌دست آوردید. گرچه نیکوتین اعتیادآور است، اما این ماده شیمیایی مسئول ایجاد همه بیماری‌های فوق نیست. با تعویض سیگار با ویپ، تنها مقداری کمی از مواد شیمیایی دیگر که مضر نیستند، نیکوتین مصرف می‌کنید.

ایا ویپ می تواند در ترک سیگار به شما کمک کند؟

سیگار گران‌تر و خطرناک‌تر است و کاهش مصرف درگذر زمان آسان نیست. با جایگزینی  ویپ فرصت دارید تا باگذشت زمان به‌تدریج سطح نیکوتین خون را کاهش دهید و به بدنتان اجازه دهید تا نیکوتین را حذف نماید. نه تنها این نکته قابل  توجه است بلکه  تجربه کلی استفاده از ویپ به خاطر عدم وجود دود سیگار و صرفه‌جویی در هزینه و  اینکه وسیله‌ای زیبا و شخصی دارید بسیار دلپذیر تر است.

اما بهترین روش برای ترک سیگار با ویپ چیست؟ خوب، اولین قانون این است که شما نباید عجله کنید! اکثر افرادی که قصد دارند با استفاده از ویپ سیگار را ترک کنند می‌دانند که سرعتی آهسته و مناسب بهترین رمز موفقیت آنان است. ممکن است دیوانگی به نظر برسد، اما اگر برای مدت طولانی سیگار مصرف میکردید پریدن به سطح متوسط درصد نیکوتین به بدن شما آسیب می‌زند. احتمال عقب‌نشینی  و استفاده مجدد از سیگار را خواهید داشت.

ویپ

ویپ با استفاده از جویس که از VG و PG تشکیل‌شده است، طعم و نیکوتین را به وجودمی آورد. این ایجوس ها نیکوتین را بدون 400 ماده شیمایی مضر که از دود سیگار خارج شده و به بدن شما می‌رساند.

در طول دهه گذشته، دستگاه‌های جدید و تکامل‌یافته و طیف وسیعی از طعم‌های ایجوس های تولیدشده است تا به ویپرها امکان انتخاب بیشتری را بدهد. بازارویپ  انگلستان پر از برند‌های ایجوس های بین‌المللی است که هر ترکیب، قدرت و عطروطعم ممکن را ارائه می‌دهد.

اگر با ویپ قصد ترک سیگار رادارید ، اکنون مجموعه وسیعی از تجهیزات در اختیار شماست.  این باعث می‌شود ویپ کردن هیجان‌انگیز و جدید به نظر برسد.

چه قصد استفاده حداکثری از نیکوتین را داشته باشید و چه برای تفریح بخواهید می‌توانید از ویپ استفاده نمایید.

می‌توانید طعم‌های دلخواه از شیرینی‌جات محبوب، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، دسرها، میوه‌ها و نعناع گرفته تا هر آنچه که بخواهید را ویپ کنید و لذت ببرید. تنوع گسترده دستگاه‌ها و ایجوس ها ارائه‌شده تضمین می‌کند که ویپ کردن  به نسبت سیگار کشیدن لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

مزایای ویپ کردن

شما نیکوتین موردنیاز خود را دریافت می‌کنید و اما خبر خوب به همین‌جا ختم نمی‌شود.

لباس‌های شما بوی بد سیگار نخواهد داد. ویپ کردن مانند سیگار به پوست و سلامت بدن شما آسیب نمی‌رساند و به‌عنوان یک ویپر احساس سلامت و تناسب بیشتری خواهید داشت. اگر همیشه آرزو داشتید در دوی ماراتن شرکت کنید حال این آرزو در دسترس شماست. دیگر مانند یک الو خشکیده به نظر نخواهید رسید و مردم به خاطر بوی بد سیگار از شما کناره نمی‌گیرند و احتمالاً  دیگر به خاطر سیگار وزن هم اضافه نخواهید کرد.

ویپ کردن شمارا از اعتیاد به سیگار کشیدن و عادت سیگار کشیدن خلاص می‌کند. مهم است به یاد داشته باشید که این دو جنبه متفاوتی از سیگار کشیدن هستند. در پیدا کردن جایگزینی برای هر دو احتمال اینکه به غذا خوردن بیشتر روی آوردید بسیارکم است.

عملکرد ویپ

ویپ ترک سیگار را آسان‌تر می‌کند چراکه لذتی حتی بیشتر از سیگار به شما می‌دهد. جالب نیست؟ راهنمایی های ما را در مورد دستگاه‌های ویپ و ایجوس ها را بررسی کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید کدام دستگاه برای شما مناسب‌تر است. وقت آن رسیده که سفر خود با ویپ را آغاز کنید و برای همیشه با سیگار وداع کنید.

خوب است که به دنبال فواید ترک سیگار باشید ،یک مطالعه در تحقیقات محیطی انجام شد و بهداشت عمومی تغییر رفتار 71 سیگاری بزرگ‌سال را هنگام استفاده از دستگاه‌های ویپ را بررسی کرد. در طی 6 ماه و 12 ماه، پیشرفت افراد موردبررسی قرار گرفت و نتایج برای آینده  ویپ  بسیار امیدوارکننده بود! نه تنها بیش از 40٪ افراد سیگار را به‌طور کامل ترک کردند، بلکه 25٪ دیگر مصرف سیگار را به میزان قابل‌توجهی کاهش دادند.

جمع بندی ما از اینکه ویپ در ترک سیگار به شما کمک میکند:

وقتی صحبت از قدرت نیکوتین می‌شود، می‌فهمیم که ترک آن چقدر سخت است. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با این قدرت مبارزه کرد و سیگار را ترک نمود، یک روش عالی برای این مبارزه ، ویپ است. اگرچه نمی‌توانیم در مورد تأثیرات بلندمدت اظهارنظر کنیم، اما اثبات کوتاه‌مدت آن فوق‌العاده مثبت است.

کار کردن با ویپ با توجه به علاقه و مقدار نیکوتین بنا بر نظر خودتان می‌تواند روشی ایده آل برای دور شدن از سیگار و آغاز یک زندگی سالم باشد.

.


 

بازدید: 408




Scroll to Top