• شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: 430250
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳

بهترین دیوارپوش ضد آب و سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

 

در بازسازی ساختمان یکی از مهمترین قسمت هایی که در بخش های مختلف ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد، بازسازی سقف به تناسب فضای مورد نظر می باشد. سقف کاذب سرویس بهداشتی نیز یکی از این موارد است. به دلیل نوع محیط که در تماس با رطوبت دائمی است انتخاب گزینه مناسب شاید کمی سخت باشد. امامی توان با کمی تحقیق و پرس و جو در نهایت به بهترین گزینه رسید. در این مقاله درباره سقف کاذب سرویس بهداشتی و انواع آن بیشتر خواهیم گفت.

 

ا نتخاب بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

سقف کاذب انواع مختلفی دارد که می توان به تناسب فضای مورد نظر استفاده کرد. اگر بخواهید سقفی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام انتخاب کنید، برای انتخاب بهترین گزینه باید پارامترهای مختلفی را مدنظر قرار داد، از مهمترین این پارامترها برای انتخاب سقف کاذب سرویس بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 انتخاب بهترین گزینه برای ایجاد خطای دید و بزرگتر دیده شدن سرویس بهداشتی و حمام
 قیمت مناسب
 اجرای آسان
 ماندگاری بالا
 مقاومت در برابر رطوبت
 امکان تمیز کردن آن
 ایجاد نمای زیبا برای سرویس بهداشتی و حمام

نکته مهمی که لازم است درباره استفاده از سقف کاذب برای حمام و سرویس بهداشتی بدانید، انتخاب مناسب ترین گزینه است. مناسب ترین گزینه برای هر کارفرما و هر پروژه ای می تواند متفاوت باشد. متراژ پروژه، نوع دکوراسیون ساختمان، بودجه کارفرما و... از مهمترین عواملی است که در انتخاب بهترین سقف کاذب تاثیر دارد.

در این شرایط بهترین پیشنهاد استفاده از مشاوره های حرفه ای و تخصصی شرکت ساختمانی کیان دکور، مجری پروژه های سقف کاذب است. استادکاران و متخصصان این شرکت با داشتن کارنامه ای قوی از پروژه های مختلف اجرای سقف کاذب میتوانند شما را در انتخاب بهترین سقف کاذب برای سرویس بهداشتی و حمام کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز هماهنگی برای بازدید از محل پروژه می توانید با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

 

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

امروزه تنوع سقف های کاذب برای محیط های مختلف بسیار زیاد است. علاوه بر اینکه شما می توانید بسیاری از این گزینه ها را به صورت شخصی سازی و به تناسب سلیقه و خواست خود انتخاب کنید. همین موضوع باعث شده تا افراد بتوانند با هر بودجه و سلیقه ای گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنند.

 

سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی می تواند هر یک از انواع زیر باشد:

1.سقف کاذب چوبی:

تا سال های گذشته استفاده از چوب محدودیت زیادی داشت. به ویژه آنکه چوب در برابر رطوبت و آب حساس است. اما امروزه سقف های کاذب چوبی حتی برای سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده می شود. این موضوع علاوه بر جلوه بصری طبیعی و زیبایی که به محیط می دهد، از نظر هزینه نیز بسیار گزینه مناسبی می باشد. نکته مهمی که باید درباره سقف کاذب چوبی بدانید، اینکه از این متریال در کنار کناف برای سقف سرویس بهداشتی استفاده می شود. این طرح در کنار طراحی های نورپردازی جلوه بسیار زیبایی برای محیط ایجاد می کند. علاوه بر اینکه به بهبود سیستم تهویه سرویس بهداشتی نیز کمک می کند.

2.سقف کاذب تایل:

تایل در واقع قطعات پیش ساخته ای است که می تواند از هر جنسی باشد. این تایل های مربع در ابعاد 60*60 تولید می شود و با زیرسازی از جنس پروفیل سپری آلومینیومی امکان نصب را آسان کرده است.

3.سقف آسمان مجازی کاذب:

این نوع سقف کاذب از جنس طلق می باشد و می تواند طرح های زیبایی را به صورت سفارشی داشته باشید.این سقف ها بیشتر جنبه تزیینی دارد و به دلیل براق بودن آن فضای مورد نظر را بزرگتر نشان می دهد. از مهمترین مزیت های این نوع سقف می توان به ضد آب بودن آن و قابلیت شستشوی آن اشاره کرد. سقف های آسمان مجازی سبک هستند از همین رو به راحتی و به سرعت می توان آن را نصب کرد. در نتیجه می توان گفت یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای سقف سرویس بهداشتی و حمام، سقف آسمان مجازی می باشد.

4.سقف پلکسی:

پلکسی نوع دیگری از سقف کاذب است که می توان برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد. متریال این نوع سقف کاذب شبیه آسمان مجازی از نوعی پلاستیک فشرده می باشد. شکل ظاهری پلکسی مشابه شیشه است اما مقاومتی که این متریال دارد به مراتب از آی گلس و شیشه بیشتر است. از مهمترین مزایای پلکسی خاصیت ضد آب بودن آن و نیز عایق صوتی و حرارتی بودن آن می باشد. همچنین طراحی برچسب های مقوایی اطراف آن باعث شده که تا در برابر آلودگی ها مصون باشد.همین موضوع باعث شده تا از این نوع سقف ها علاوه بر حمام و سرویس بهداشتی در محیط هایی مانند فروشگاه ها نیز استفاده می شود.

5.سقف پی وی سی:

از دیگر سقف های کاذب پرکاربرد و البته مناسب نوع پی وی سی می باشد. قیمت مناسب و تنوع طرح و رنگ باعث شده تا بیشترین طرفدار را داشته باشد. وزن کم، زیبایی ظاهری، نصب آسان و سریع از جمله ویژگی های سقف های کاذب پی وی سی است. اگر بخواهید گزینه ای بی دغدغه انتخاب کنید که مقاوم در برابر رطوبت، آتش سوزی، پوسیدگی و... باشد قطعا پی وی سی در صدر همه گزینه ها خواهد بود. علاوه بر اینکه به راحتی می توانید تاسیسات سقفی را پوشش داد و در صورت نیاز به تعمیر به راحتی دسترسی به تاسیسات فراهم است. از دیگر مزایای پی وی سی بی نیاز بودن به انجام کارهای جانبی مثل گچ کاری یا نقاشی سقف پس از انجام پروژه است، در نتیجه هزینه ها تا حد زیادی کم می شود.

6.سقف کاذب کناف:

گزینه نهایی و البته پرکاربردترین گزینه برای سقف های کاذب کناف است. شما می توانید از این نوع سقف کاذب به راحتی برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید. از مهمترین مزیت های این متریال امکان اجرای طرح های مختلف منحنی و خاص می باشد. ترکیب کناف با طراحی نورپردازی با لامپ هالوژن یا انواع طراحی های نور مخفی میتواند زیبایی خیره کننده ای در محیط ایجاد کند. از همین رو دست شما برای طراحی و اجرای طرح های مختلف باز است. کیفیت بالا، قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ و اجرای سریع از مهمترین مزیت هایی است که می توان برای این نوع سقف کاذب برشمرد.

با همه تفاسیر شاید برای شما سوال باشد که کدام یکی از این گزینه ها می تواند قیمت مقرون به صرفه تری داشته باشد. به طور کلی قیمت سقف کاذب تابع عوامل مختلفی است که شامل موارد زیر می باشد:

 متریال و مصالح مصرفی در اجرای سقف کاذب
 نوع سقف
 ویژگی ها و کیفیت متریال مورد استفاده
 متراژ محیط
 هزینه های اجرایی و دستمزد نیروی کار
 

مزایای سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

زمانی که از سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنید، می توانید از مزیت های زیر بهره مند شوید:

 امکان پوشاندن تاسیسات عبور داده شده از سقف: در برخی از ساختمان ها لوله کشی ها یا سیم کشی های برق از سقف انجام می شود. استفاده از سقف کاذب می تواند به پوشاندن این تاسیسات کمک کند. علاوه بر اینکه در صورت نیاز به تعمیرات دسترسی به تاسیسات در این نوع سقف ها آسان است.
 ایجاد جلوه بصری زیبا: شما می توانید از هر نوع سقف کاذبی برای زیباتر دیده شدن محیط و حتی خطای دیدی که باعث بزرگتر دیده شدن سرویس بهداشتی می شود استفاده کنید.
 عایق مناسب صدا و انرژی: علاوه بر موارد گفته شده سقف کاذب می تواند نقش عایق را نیز ایفا کند. در این شرایط در واقع سقف کاذب از هدر رفت انرژی و نیز سروصدا پیشگیری می کند.
 عایق رطوبت: یکی از مهمترین ویژگی سقف های کاذب مورد استفاده در سرویس بهداشتی مقاومت آن در برابر رطوبت در طولانی مدت است. این سقف ها در صورتی که به درستی انتخاب شود دچار خرابی و پوسیدگی نمی شود.
 نصب آسان: از دیگر مزیت هایی که سقف کاذب دارد نصب آسان و سریع آن است که کمترین پسماند و زباله را نیز در محیط ایجاد می کند. علاوه بر اینکه در صورت نیاز به به تعمیر با تعویض بازکردن آن نیز راحت می باشد.
 

نصب سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

پس از اینکه با مزایا و انواع سقف های کاذب آشنا شدید، باید بدانید که نصب سقف کاذب سرویس بهداشتی به چه صورت است.

برای اینکه بخواهید اقدام به نصب و اجرای پروژه سقف کاذب کنید، باید در نظر داشته باشید که اگرچه گفته می شود اجرای آن آسان و سریع است اما در واقع این سرعت بالا و تسهیل در نصب برای کسی است که تخصص و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. ریزه کاری ها و فوت و فن لازم برای نصب تایل ها و قطعات پیش ساخته سقف کاذب تنها از عهده کسی بر می آید که در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت دارد. اگرچه با کمی پرس و جو تحقیق می توانید خودتان هم دست به کار شوید اما احتمال اینکه نتیجه دلخواه را کسب کنید بسیار کم است.

از همین رو پیشنهاد میشود حتما از مشاوره و کمک استادکاران خبره در این زمینه استفاده کنید. استادکاران و کارشناسان خبره شرکت ساختمانی کیان دکور آماده ارائه مشاوره و بازدید از محل پروژه هستند تا در نهایت بهترین نتیجه و بالاترین میزان رضایتمندی را از اجرای این پروژه کسب کنید.

 

انواع دیوارپوش های ضد آب

در طراحی داخلی ساختمان علاوه بر سقف، انتخاب دیوار پوش نیز اهمیت زیادی دارد. این انتخاب برای قسمت های مختلف ساختمان شرایط خاصی دارد. به طور مثال شما نمی توانید از دیوارپوش پذیرایی در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی استفاده کنید. از همین رو زمانی که طراحی داخلی ساختمان را ترسیم می کنید، باید از متریالی در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید، که در وهله نخست مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب داشته باشد. تماس زیاد آب و رطوبت در این محیط ها امکان استفاده از هر متریالی که مقاومتی در برابر رطوبت ندارد، منتفی می کند.

از همین رو امروزه گزینه های مختلفی وجود دارد که به دلیل خاصیت ضد آب بودن انتخاب دیوارپوش برای سرویس بهداشتی و حمام را تسهیل کرده است. از مهمترین انواع دیوارپوش های ضدآب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.دیوارپوش های پلاستیکی: این دیوارپوش ها جزو اقتصادی ترین و ارزانترین دیوارپوش هایی است که می توان برای حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کرد. دوام بالا، تنوع طرح و رنگ از مهمترین ویژگی های این نوع دیوارپوش ضد آب می باشد.
2.دیوارپوش پی وی سی: همانطور که قبلا گفته شد یکی از انواع سقف کاذب مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام پی وی سی است. از این متریال می توان به عنوان یک دیوارپوش ضد آب بسیار مناسب نیز استفاده کرد. نصب آسان، امکان تمیز کردن و شستشوی آن در کنار قیمت مناسب استفاده از پی وی سی را به عنوان دیوارپوش توجیه پذیر می کند.
3.دیوار پوش اکریلیک: یکی از پرطرفدارترین انواع دیوارپوش به شمار می آید که به دلیل مزایایی مانند نصب آسان، تنوع طرح و رنگ و نیز قیمت مناسب یکی از گزینه های اصلی به شمار می آید. بسیاری از وان های مورد استفاده در حمام نیز از این جنس می باشد.
4.دیوارپوش سنگی: اگر بخواهید هزینه بیشتری برای دیوارپوش حمام یا سرویس بهداشتی داشته باشد سنگ می تواند یکی از گزینه های با دوام و ماندگاری بالا باشد. شکل ظاهری زیبا و نیز طبیعی آن زیبایی خیره کننده ای برای محیط ایجاد می کند، اما باید بدانید که سنگ انتخاب ارزانی نیست. اما اگر تصمیم شما برای این نوع دیوار پوش قطعی است می توانید از کاشیهای سنگی استفاده کنید که قیمت مناسب تری دارد.
5.دیوارپوش فلزی: دکوراسیون داخلی مدرن میتواند استفاده از دیوارپوش های براق فلزی را برای شما توجیه پذیر کند. این نوع دیوارپوش به صورت تایل های پیش ساخته است که بر پایه رزین و متالیک می باشد. این موضوع قابلیت ضدآب بودن و زن زدگی را در دیوارپوش منتفی می کند از همین رو به راحتی می توانید از آن در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید.
6.دیوارپوش شیشه ای: اگر بخواهید یک دیوارپوش زیبا و ساده را استفاده کنید، قطعا شیشه یکی از گزینه های بی دغدغه است. شما می توانید از این دیوارپوش برای جداسازی فضای دوش و وان استفاده کنید. شیشه احساس خنکی را در فضا ایجاد می کند.
7.دیوارپوش لمینت: این دیوارپوش ها به صورت کاشی یا ورقه ای استفاده می شود. مزیت این دیوارپوش ها قیمت مناسب و نیز تنوع طرح و رنگ آن می باشد.
8.کاشی: یکی از گزینه های ثابت و پرکاربرد کاشی است. از دیرباز کاشی پای ثابت بسیاری از خانه ها برای دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی بوده است. شما می توانید از این کاشی ها با خیال راحت و بدون نگرانی استفاده کنید. از مهمترین مزیت های کاشی ضد آب بودن آن است. علاوه بر اینکه مانع از نفوذ آب به لایه های زیرین آن می شود.
 

انتخاب دیوارپوش ضد آب برای حمام و سرویس بهداشتی

زمانی که برای دکوراسیون داخلی منزل برنامه ریزی می کنید، انتخاب سقف کاذب و دیوارپوش در قیمت های مختلف ساختمان اهمیت زیادی دارد. به ویژه اینکه انتخاب این موارد باید هارمونی ساختمان را حفظ کند. یکی از گزینه هایی که باید به آن توجه کنید دیوارپوشی است که انتخاب می کنید. همانطور که دیوارپوش پذیرایی و اتاق خواب را مدنظر قرار می دهید، نمی توانید از سرویس بهداشتی و حمام غافل شوید. به ویژه آنکه به دلیل مرطوب بودن این دو محیط امکان استفاده از هر متریالی را غیرممکن می کند.

در این شرایط ضدآب بودن، عایق بودن، قیمت مناسب، نصب آسان و زیبایی ظاهری باید مورد توجه قرار گیرد. در صورتی که گزینه مناسبی برای حمام و سرویس بهداشتی انتخاب نشود به مرور شاهد پوسیدگی، پوسته پوسته شدن، خراشیدگی و نفوذ رطوبت و آلودگی در دیوارپوش خواهید بود. امروزه متریال مختلفی برای تولید دیوارپوش های معرفی شده مدنظر قرار گرفته از هیمن رو دست شما برای انتخاب باز است. اما اگر می خواهید به طور کامل و جامع ویژگی های دیوار پوش مناسب را بدانید باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

 مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و گرما
 مقاومت در برابر ترک خوردگی، پوسیدگی و فرسودگی
 قیمت مناسب
 تسهیل در نصب

در نظر داشته باشید که در انتخاب دیوارپوش ضد آب نیز، مانند سقف کاذب باید دقت و حساسیت کافی داشته باشید. انتخاب گزینه نامناسب می تواند منجر به کاهش زیبایی محیط و عدم تناسب دکور در محیط سرویس بهداشتی و حمام با قسمت های مختلف ساختمان شود. از آنجا که دوام و ماندگاری در کنار زیبایی و هزینه ها اهمیت زیادی دارد، از همین رو توصیه می شود از مشاوره کارشناسان خبره کیان دکور در این زمینه نیز حتما بهره مند شوید.

نکات مهم برای خرید و انتخاب دیوارپوش ضد آب و سقف کاذب

زمانی که می خواهید برای انتخاب دیوارپوش ضدآب و سقف کاذب اقدام کنید، حتما باید نکات و موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

 ضدآب بودن و مقاومت دیوارپوش و سقف کاذب: به دلیل رطوبت بالا در این محیط ها و نیز تماس مستقیم دیوار با آب و رطوبت با سقف کاذب حتما در انتخاب گزینه مناسب نهایت دقت را به عمل آورید. چرا که انتخاب اشتباه می تواند منجر به تحمیل هزینه های اضافه شود.
 امکان تمیزکردن دیوارپوش و سقف: رطوبت می تواند به مرور باعث کدر شدن دیوار و سقف شود، از همین رو باید امکان تمیز کردن آن با انواع شوینده وجود داشته باشد.
 انتخاب گزینه مناسب با بودجه خود: در میان تمام حساسیت ها حتما باید بودجه خود را برای این پروژه مدنظر قرار دهید، این موضوع کمک می کند بهترین انتخاب را به تناسب بودجه خود داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که می تواند در این میان به شما کمک کند خرید متریال با کیفیت از شرکت های معتبر و نیز اجرای پروژه توسط افراد خبره و با تجربه است. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات شرکت ساختمان کیان دکور است. برای این منظور شما می توانید با پیمانکاران این شرکت از صفر تا صد پروژه ضمن عقد قرارداد با خیال راحت منتظر اجرا و تکمیل پروژه باشید.

استفاده از متریال با کیفیت، تعهد بالا در انجام به موقع پروژه و نیز دریافت هزینه های منطقی از مهمترین مزیت هایی است که از استفاده از خدمات شرکت کیان دکور برای مشا به همراه دارد.

نتیجه گیری

زمانی که اقدام به بازسازی خانه می کنید، ممکن است بخش های مختلف را دستخوش تغییرات قرار دهید تا در نهایت خانه به بهترین شکل ممکن تبدیل شود. تغییر سقف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام نیز یکی از این گزینه ها است. در نظر داشته باشید که انتخاب دیوارپوش وسقف کاذب برای سرویس بهداشتی و حمام باید دارای ویژگی های خاصی باشد. به طور مثال دیوارپوش و سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی الزاما باید ضد آب باشد، تا علاوه بر پیشگیری از پوسیدگی و نم زدگی آن، دوام بالایی نیز داشته باشد تا ناچار به پرداخت هزینه های مجدد نشوید.

انتخاب دیوارپوش و سقف کاذب برای حمام و سرویس بهداشتی به دلیل تنوع محصولات کمی سخت است. علاوه بر اینکه در شرایط اقتصادی کنونی ممکن است از نظر هزینه ای نیز نیازمند تحقیق و جستجوی بیشتری برای انتخاب گزینه نهایی باشد. برای این منظور شما می توانید از مشاوره شرکت ها و برندهای باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. امروزه شرکت های زیادی در کشور در زمینه اجرای پروژه های سقف کاذب و دیوارپوش به صورت حرفه ای و تخصصی فعالیت دارند، اما اینکه تجربه و کارنامه این شرکت ها با سلیقه و خواست شما هماهنگ باشد، شاید کمی سخت باشد. نکته مهمی که در انتخاب شرکت ها و برندها باید در نظر بگیرید داشتن نمونه کارهای موفق و نیز رضایت بالای مشتریان است.شرکت کیان دکور طی دو دهه فعالیت حرفه ای خود توانسته در این زمینه موفق عمل کند.


 

بازدید: 945




Scroll to Top