• شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: 430287
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۳

معرفی پاک اسکرین گتر

 

معمولا باریستاها و افرادی که با قهوه سروکار دارند و به طور کلی تمامی طرفداران نوشیدنی قهوه همیشه به دنبال روش‌های جدیدی برای بهبود طعم و مزه قهوه هستند. ابزارآلات و تجهیزات مختلفی برای ارتقا کیفیت قهوه وجود دارد که پاک اسکرین گتر یکی از آن‌ها است. با استفاده از پاک اسکرین گتر‌ می‌توان یک قهوه اسپرسو بی‌نظیر تهیه نمود. این ابزار دارای مدل‌های مختلفی است و‌ می‌تواند تاثیر بسزایی بر طعم قهوه داشته باشد، از این رو بسیار پرفروش است. اگر‌ می‌خواهید در مورد پاک اسکرین گتر قهوه و کارایی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پاک اسکرین گتر چیست؟

پاک اسکرین گتر یکی از اکسسوری‌ها و تجهیزات قهوه اسپرسو است که با بهبود توزیع آب زمان تهیه یک شات اسپرسو، استخراج یکنواختی را فراهم‌ می‌کند. این وسیله در واقع با قرارگیری میان قهوه و آب موجب توزیع یکنواخت آب روی قهوه و عصاره گیری قوی‌تر می‌گردد. پاک اسکرین گتر منافذ بسیار ریزی دارد که موجب پخش یکنواخت آب در میان قهوه شده و از برگشت آب و قهوه به داخل دستگاه جلوگیری‌ می‌کند. جنس پاک اسکرین گتر‌ها به گونه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر تماس با آب و دمای بالا و همچنین زنگ زدگی دارند.

تاریخچه پاک اسکرین گتر

روش صفحه کاغذی تحت عنوان پاک اسکرین گتر برای نخستین بار توسط اسکات رائو ابداع گردید و آن را ساندویچ فیلتر نامید. در روش ساندویچ فیلتر از یک فیلتر کاغذی در بالای پیک و یکی در زیر پیک استفاده‌ می‌کنند. این فرآیند گام بزرگی در تکمیل اسپرسو بود، او پس از تولید صفحه نمایش‌های کاغذی، صفحه‌های فلزی را تولید و جایگزین مدل کاغذی نمود.

پاک اسکرین چیست؟ – فروشگاه اینترنتی رُست اند رِست

پاک اسکرین گتر چه تاثیری روی قهوه دارد؟

این وسیله یکی از بهترین تجهیزات کافه محسوب‌ می‌شود و کافه داران با استفاده از آن و تهیه یک قهوه با کیفیت‌ می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. دستگاه اسپرسوساز آب داغ را با فشار از قهوه عبور‌ می‌دهد و از پودر قهوه عصاره گیری‌ می‌کند. در این روش آب کم مقاومت‌ترین مسیر را برای خروج از قهوه‌ می‌یابد و این اتفاق باعث‌ می‌شود که آب از تمامی سطوح قهوه به طور یکنواخت عبور نکند و کانالیزه شود. اما پاک اسکرین گتر با قرارگیری بین آب و قهوه جریان عبور آب را یکنواخت‌ می‌کند و کیفیت قهوه خروجی و عطر و طعم آن را چند برابر افزایش‌ می‌دهد.

انواع پاک اسکرین گتر

پاک اسکرین گتر‌ها انواع مختلفی دارند که‌ می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های قهوه فروشی آنلاین تهیه کنید. این وسیله از نظر جنس و اندازه مدل‌های متنوعی دارند. اما به طور کلی از نظر جنس دارای دو مدل کاغذی و فلزی هستند که در ادامه بیشتر آن‌ها را مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم

 پاک اسکرین گتر‌های فلزی

این پاک اسکرین گتر‌ها از آلیاژهایی تولید‌ می‌شوند که در برابر بالاترین حرارت آب نیز مقاومت بالایی داشته و اکسید نمی‌شوند. از این رو دارای بار شیمیایی خنثی هستند و تغییری را در طعم قهوه به وجود نمی‌آورند.

 پاک اسکرین گتر‌های کاغذی

این مدل پاک اسکرین گتر‌ها نسبت به مدل فلزی عمر خیلی کوتاهی دارند و حداکثر یک الی دو بار قابل استفاده هستند. به همین دلیل افراد مجبوراند دائما این پاک اسکرین گتر کاغذی را تهیه کنند که اصلا مقرون به صرفه نیست و با افزایش تولید زباله موجب تاثیرات مخرب زیست محیطی‌ می‌شود. لذا امروزه مدل‌های فلزی این وسیله جایگزین آن‌ها شده‌اند که مقاومت بالاتری نسبت به مدل کاغذی دارند و‌ می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری از این محصول با کیفیت استفاده کنید.

.

سایز پاک اسکرین گتر‌ها

در قهوه فروشی آنلاین انواع پاک اسکرین گتر‌ها با سایزهای مختلف به فروش‌ می‌رسد. پاک اسکرین گتر‌ها دارای سایزهای مختلفی هستند و مطابق با دهانه پرتافیلتر تنظیم‌ می‌شوند. از این رو یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب صحیح پاک اسکرین گتر، قرارگیری صحیح آن در بسکت پرتافیلتر است به گونه‌ای که هر نوع شکافی در کناره‌ها به خوبی پوشش‌ می‌دهد. پاک اسکرین گتر‌ها به شکل استاندارد و در سایزهای 49، 51، 53 و58 تولید و عرضه‌ می‌شود. در این میان مدل‌های قطر 58 معمولا برای دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند و سایر سایزها بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارند. در ادامه دو نمونه از پاک اسکرین گتر قهوه را بیشتر معرفی‌ می‌کنیم.

 پاک اسکرین گتر 58

این محصول یکی از تجهیزات کافه با ساختار توری و منافذ بسیار زیاد و ریز در زاویه‌های مختلف است. این نوع پاک اسکرین گتر بیشتر در دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی به کار رفته و موجب عصاره گیری یکدست و کاهش چنلینگ‌ می‌گردد. ضخامت این وسیله حدود 7.1 میلی متر و جنس آن از استیل ضد زنگ است.

 پاک اسکرین گتر 51

رایج‌ترین مدل پاک اسکرین گتر برای دستگاه‌های مبتدی مدل 51 است، که از استیل ضد زنگ تولید‌ می‌شود و منافذ ریز بسیاری دارد. از این رو‌ می‌تواند عصاره گیری بهتری داشته باشد و شفافیت نوشیدنی قهوه اسپرسو را بیشتر کند.

.

کاربرد پاک اسکرین گتر

با استفاده از پاک اسکرین گتر‌ می‌توان از قهوه عصاره گیری بهتری انجام داد. این در حالی است که عدم استفاده از این تجهیزات قهوه موجب‌ می‌شود که آب به طور یکنواخت در قهوه پخش نشود و شاهد چنلینگ و کانالیزه شده قهوه و در نتیجه یک عصاره گیری ضعیف از قهوه باشیم. بنابراین اگر‌ می‌خواهید یک قهوه خوش بافت و با کیفیت با عطر و طعم قوی داشته باشید حتما از پاک اسکرین گتر استفاده کنید. از کاربردهای این وسیله‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 عصاره گیری یکنواخت

مهم‌ترین دلیل استفاده از این وسیله است که با قراردادن آن روی سطح سابه قهوه، که از قبل توی بسکت پورتافیلتر ریخته، توزیع و تمپ شده، کمک‌ می‌کند آب به صورت یکنواخت تری به داخل قهوه نفوذ کند و در نهایت عصاره گیری یکنواخت‌تری از اسپرسو انجام شود.

 جلوگیری از کثیف شدن مجاری دستگاه اسپرسو

از دیگر دلایل استفاده از این نوع تجهیزات قهوه‌ می‌توان به جلوگیری از کثیف شدن مجاری ماشین اسپرسو اشاره نمود. در واقع پاک اسکرین گتر موجب‌ می‌شود که ذرات قهوه نتوانند به راحتی به طرف بالا حرکت کرده و وارد شاور اسکرین و مجاری دستگاه اسپرسو شوند. بنابراین‌ می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری از دستگاه خود با عملکرد بهتر استفاده کنید.

 جلوگیری از اشباع قهوه از آب و کمک به عصاره گیری طولانی‌تر

با شروع عصاره گیری از قهوه و افزایش فشار پمپ، پاک اسکرین گتر به طور همزمان به دلیل فشاری که آب به آن وارد‌ می‌کند موجب فشرده سازی قهوه شده و اجازه نمی‌دهد قهوه اشباع شود. در واقع این وسیله بعد از گذشت نخستین ثانیه‌های عصاره گیری همانند روش معمولی سریعا اجازه نمی‌دهد که آب از قهوه عبور کند و در نهایت قهوه‌ای بالانس با زمان عصاره گیری طولانی‌تر خواهیم داشت.

 کمک به نظافت آسان‌تر پورتافیلتر و کاهش زمان آماده سازی مجدد

با استفاده از پاک اسکرین گتر قهوه حین عصاره گیری فشرده باقی‌ می‌ماند و پس از تمام شدن فرآیند نیز قهوه خیس و یا شکننده نخواهد بود. از این رو به راحتی با یک ضربه‌ می‌توانید تمامی قهوه را از بسکت جدا کنید و بار اسپرسو را تمیز نگه دارید و اسپرسو بعدی را آماده سازید.

قیمت و خرید فیلتر قهوه مدل پاک اسکرین 58

چگونه از پاک اسکرین گتر استفاده کنیم؟

 برای استفاده از این تجهیزات قهوه فروشی کافیست قهوه اسپرسوی خود را همانند همیشه آماده کنید و آن را یکنواخت کنید. پس از تمپ کردن قهوه، صفحه را بالای آن قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تمامی قهوه کوبیده شده به صورت همسطح باشد. در پایان پورتافیلتر را به هدگروپ متصل کنید و شات را مثل همیشه استخراج کنید. معمولا بعد از اتمام کار جداسازی صفحه کار بسیار راحتی است، اما در برخی مواقع شاید نیاز باشد که پورتافیلتر را به چیزی بکوبید تا شل شود و بتوانید آن را جدا کنید. در نهایت‌ می‌توانید پس از هر بار استفاده پاک اسکرین گتر را بشویید و مجددا استفاده کنید.

آیا‌ می‌توان در موکاپات نیز از پاک اسکرین گتر قهوه استفاده کرد؟

در موکاپات نیز برای عصاره گیری بهتر و داشتن یک نوشیدنی قهوه عالی و خوش بافت بدون ذرات ریز‌ می‌توانید از پاک اسکرین گتر استفاده کنید. به این ترتیب‌ می‌توانید نوشیندی فوم دار و خامه‌ای تری داشته باشید. برای این منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید.

 ابتدا داخل مخزن موکاپات آب تا زیر سوپاپ بریزید.
 سبد پرتافیلتر را قرار دهید و قهوه داخل آن بریزید.
 سطح قهوه را کاملا صاف کنید.
 پاک اسکرین گتر را روی قهوه قرار دهید و قوری موکاپات را روی آن بگذارید.
 دقت داشته باشید که در این دستگاه قهوه ساز‌ می‌توانید از پاک اسکرین گتر فلزی و کاغذی استفاده کنید.

استفاده از پاک اسکرین گتر چه مزایایی دارد؟

خرید این وسیله از قهوه فروشی آنلاین و استفاده از آن مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 عصاره گیری یکنواخت
 جلوگیری از کثیف شدن مجاری دستگاه اسپرسوساز
 ممانعت از اشباع قهوه از آب و کمک به فرآیند عصاره گیری با زمان طولانی‌تر و کیفیت بالاتر
 کمک به نظافت و تمیزی راحت‌تر پرتافیلتر و کاهش یافتن مدت زمان آماده سازی مجدد دستگاه

.

برترین برندهای تولید کننده پاک اسکرین گتر

برندهای مختلفی در زمینه تولید تجهیزات کافه فعالیت دارند و محصولات آن‌ها در فروشگاه‌های مختلف و قهوه فروشی آنلاین عرضه‌ می‌شود. از معتبرترین برندها در زمینه تولید پاک اسکرین گتر‌ می‌توان به برند پرایم ، نورم کور و گتر اشاره نمود که شهرتی جهانی دارند. با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر فعال در این حوزه داخل ایران‌ می‌توانید پاک اسکرین گتر‌های این برندها را به راحتی تهیه کنید.

چگونه‌ می‌توانیم یک عصاره گیری عالی برای اسپرسو داشته باشیم؟

با رعایت نکات و مراحل زیر‌ می‌توانید یک قهوه اسپرسو عالی را برای خود آماده کنید.

 استفاده از قهوه با کیفیت

حتما از قهوه با کیفیت و تازه استفاده کنید و آن را در لحظه مصرف آسیاب کنید تا دارای عطر و طعم بهتری باشد.

 آب داغ و خالص

از آب خالص و تازه با دمای 90-95 درجه سانتی گراد استفاده نمایید.

 فشار مناسب

اطمینان حاصل کنید که دستگاه اسپرسوساز دارای فشار حدود 9 بار است.

 میزان مناسب قهوه

مقدار قهوه را با دقت مشخص کنید و با فشار مناسبی آن را فشار دهید.

 زمان عصاره گیری

به زمان عصاره گیری توجه داشته باشد. معمولا 25 الی 30 ثانیه‌ می‌تواند زمان مناسبی باشد.

 تمیزی دستگاه

حتما دستگاه را به طور دوره ای تمیز کنید تا از ایجاد رسوبات در آن جلوگیری نمایید.

 تجربه شخصی

با تنظیمات مختلف و تجربه شخصی‌ می‌توانید با توجه به سلیقه خود به بهترین ترکیب دست یابید.

 استفاده از پاک اسکرین گتر

برای بهبود توزیع آب و عصاره در قهوه از پاک اسکرین گتر استفاده کنید تا در نهایت بتوانید قهوه‌ای با عطر و طعم فوق‌العاده داشته باشید. بنابراین اگر فردی کمال گرا هستید و به دنبال بهترین قهوه‌ها و ... هستید خرید پاک اسکرین گتر را به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم.

خرید پاک اسکرین گتر

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌های افزایش کیفیت قهوه اسپرسو استفاده از تجهیزات قهوه و ابزارهایی مانند پاک اسکرین گتر است که‌ می‌تواند عصاره گیری بی‌نظیری را برای شما به ارمغان آورد. این وسیله بسیار کاربردی است و مدل‌های مختلفی دارد که با انتخاب نوع مناسب و استفاده از آن‌ می‌توانید تجربه متفاوتی از تهیه قهوه اسپرسو داشته باشید. شما‌ می‌توانید این وسیله را به صورت آنلاین از وب‌سایت‌های معتبری مانند قهوه فروشی آنلاین ( برند بی آر تی ) تهیه کنید. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه فروش قهوه و اکسسوری‌های قهوه از برترین برندهای جهان فعالیت دارد و محصولات خود را با تضمین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب عرضه‌ می‌کند. از این رو‌ می‌توانید با اطمینان خاطر برای مصارف خانگی و یا کافی شاپ خود انواع قهوه و تجهیزات آماده سازی آن را از مجموعه ما تهیه کنید و خریدی رضایت بخش و آسان را تجربه نمایید.

.


بازدید: 209




Scroll to Top