• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 409390
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴

از بهترین مواد غذایی برای مقابله با سرطان



 مواد غذایی مغذی, مواد غذایی  ضد سرطان

گل کلم سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فیبر و بسیاری ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است

 

مواد غذایی مصرفی ما حاوی بلوک های سازنده سلول ها، بافت ها و اندام های بدن هستند. در صورت ابتلا به یک بیماری باید مصرف برخی مواد غذایی مغذی را افزایش دهیم و سرطان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

طبیعت مواد غذایی مختلفی که سرشار از ترکیبات ضد سرطان بوده و توانایی آنها در مبارزه با این بیماری ثابت شده است را ارائه می کند. در ادامه با برخی از بهترین نمونه ها در این زمینه بیشتر آشنا می شویم. به خاطر داشته باشید که محصولات ارگانیک را انتخاب کنید زیرا آفت کش هایی که برای رشد مواد غذایی استفاده می شوند ممکن است تلاش های شما را کم اثر کنند.

 

سیب

سیب نه تنها یک میان وعده و دسر خوب محسوب می شود، بلکه توانایی خود در مبارزه با سرطان های ریه و پروستات را نیز نشان داده است. بنابر مطالعه ای که در نشریه Precision Oncology منتشر شد، پژوهشگران دریافتند ترکیباتی در سیب، زنجبیل و انگور وجود دارند که در کنار هم از قدرت گرسنه نگه داشتن و کوچک کردن تومورهای پروستات برخوردار هستند. سیب حاوی ترکیبی ضد سرطان به نام اسید اورسولیک است که در پوست این میوه یافت می شود، از این رو، مصرف سیب با پوست توصیه شده است.

 

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C و E و همچنین اسید آلفا لیپوئیک است که همه آنها به مقابله با رادیکال های آزاد مضر پیش از این که سرطانی شوند، کمک می کنند. اسید آلفا لیپوئیک آنتی اکسیدانی قوی محسوب شده که ممکن است از فعال شدن ژنی که در رشد سلول های سرطانی نقش دارد، پیشگیری کند.

 

آجیل برزیلی

آجیل برزیلی سرشار از سلنیم است که یک ماده معدنی با توانایی مبارزه با سرطان محسوب می شود. درمان کمبود سلنیوم اهمیت دارد زیرا خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و به تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با سرطان کمک می کند. سطوح کم سلنیم با افزایش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان، مانند سرطان پستان پیوند خورده است.

 

بروکلی

بروکلی یک نیروگاه ضد سرطان است. این ماده غذایی حاوی ویتامین های A، B2، B6، C، K، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم است که همگی برای حفظ سلامت و قدرت سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان ضروری هستند. بروکلی حاوی سولفورفان و ایندول ها نیز است که ویژگی های ضد سرطانی آن را هرچه بیشتر تقویت می کنند.

 

 مواد غذایی مغذی, مواد غذایی  ضد سرطان

همانند سبزیجات چلیپایی دیگر، کیل نیز یک ماده غذایی ضد سرطان است

 

جوانه های بروکسل

بنابر مطالعه ای که در نشریه Immunity منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که مصرف مقدار زیاد سبزیجات چلیپایی مانند جوانه های بروکسل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

کلم

ترکیباتی که طی متابولیز شدن سبزیجات چلیپایی، از جمله کلم، شکل می گیرند می توانند رشد تومورهای سرطانی را متوقف کرده و از تشکیل آنها نیز پیشگیری کنند. سبزیجات چلیپایی ماده ای به نام گیرنده آریل هیدروکربن (AhR) در بدن را تحریک می کنند که از روده ها در برابر التهاب، اغلب یک پیشساز برای سرطان است، و خود سرطان محافظت می کند.

 

گل کلم

گل کلم سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فیبر و بسیاری ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است که آن را به یکی از اجزا ضروری در هر رژیم غذایی مبارزه با سرطان تبدیل می کند. همانند بروکلی، گل کلم نیز حاوی سولفورفان است که یک ترکیب ضد سرطان قوی محسوب می شود.

 

برگ قاصدک

مطالعه ای که در نشریه Nature Chemistry منتشر شد، نشان داد که برگ های قاصدک توانایی مبارزه با سرطان را دارند. پژوهشگران ماده ای به نام JPC11 را شناسایی کردند که به نظر می رسد در توانایی تقسیم سریع سلول های سرطانی اختلال ایجاد می کند - فرآیندی که برای بقای سرطان در بدن ضروری است.

 

بذر کتان و روغن بذر کتان

اسیدهای چرب امگا-3 موجود در بذر کتان، روغن بذر کتان، گردوی خام و دانه های چیا به کاهش پروستاگلاندین ها و التهاب کمک می کنند که خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

 

 مواد غذایی مغذی, مواد غذایی  ضد سرطان

تقویت سلامت روده به محافظت در برابر سرطان کمک می کند

 

زنجبیل

زنجبیل از ویژگی های ضد سرطان و تخریب کننده تومور چشمگیری برخوردار است. قدرت ضد سرطان زنجبیل به واسطه ترکیبات طبیعی موجود در آن شامل جینجرول، پارادول، شوگائول، و زرومبون است. پژوهشی که در نشریه Journal of Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد که زنجبیل ممکن است به درمان سرطان های پستان، کلورکتال، معده، کبد، پروستات و پوست کمک کند.

 

چای سبز

چای سبز حاوی مواد ضد سرطان به نام اپی‌گالوکاتچین گالات (ECGC) است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. با تخریب رادیکال های آزاد پیش از این که سرطانی شوند، این ترکیبات طبیعی به محافظت از سلول ها و کاهش آسیب پذیری آنها به بیماری کمک می کنند.

 

مطالعه ای که در نشریه Experimental Cell Research منتشر شد، نشان داد که اپی‌گالوکاتچین گالات متابولیسم سلول سرطانی در تومورهای پستان را مهار می کند. همچنین، بنابر پژوهشی که در نشریه Pharmaceutical Development and Technology منتشر شد، این ترکیب به محافظت از پوست در برابر آسیب پرتو فرابنفش، عاملی موثر در سرطان پوست، کمک می کند.

 

کیل

همانند سبزیجات چلیپایی دیگر، کیل نیز یک ماده غذایی ضد سرطان است. کیل سرشار از ویتامین های C، A، و K و همچنین منگنز، مس و ویتامین B6 است که به تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری کمک می کند.

 

زیتون و روغن زیتون

بنابر مطالعه ای که در نشریه Journal of Molecular Biology منتشر شد، اسید اولئیک که در زیتون و روغن زیتون یافت می شود ممکن است به پیشگیری از سرطان مغز کمک کند. البته پیش از نتیجه گیری قطعی باید پژوهش ها بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. با این وجود، روغن زیتون فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند و  افزودن آن به رژیم غذایی مفید خواهد بود.

 

ارگانو

اگرچه ارگانو کمتر به عنوان یک ماده غذایی ضد سرطان در نظر گرفته می شود، اما مطالعه ای که در نشریه Journal of Medicinal Food منتشر شد، نشان داد که ترکیبی به نام 4-تریپنئول که در ارگانو یافت می شود، در جلوگیری از گسترش سرطان موثر عمل می کند.

 

 مواد غذایی مغذی, مواد غذایی  ضد سرطان

سیب توانایی خود در مبارزه با سرطان های ریه و پروستات را نشان داده است

 

جعفری 

جعفری از ویژگی های ضد سرطان سود می برد، از این رو، افزودن آن به رژیم غذایی ایده خوبی است. بنابر مطالعه ای که در نشریه Journal of the Science of Food and Agriculture منتشر شد، جعفری رادیکال های ازاد را از بین می برد، از DNA در برابر آسیب که می تواند به سرطان منجر شود، محافظت می کند ، و تکثیر و مهاجرت سلول های سرطانی در بدن را مهار می کند.

 

سالاد سبز

سبزیجات برگدار که در سالادها استفاده می شوند تقریبا برای هر چیزی در بدن انسان، از جمله مبارزه با سرطان، مفید هستند. آنها نیروگاه هایی مغذی هستند، از این رو، افزودن سبزیجاتی مانند اسفناج، برگ چغندر، کولارد و کاهو به رژیم غذایی روزانه ایده خوبی است. از جمله مواد مغذی ضد سرطان موجود در سبزیجات برگدار می توان به آلفا کاروتن، اسید آلفا لیپوئیک، بتا کاروتن، لوتئین، زیزانتین اشاره کرد.

 

کلم ترش

افرادی کمی کلم ترش را به عنوان بخشی از رژیم ضد سرطان خود در نظر می گیرند، اما این شرایط باید تغییر کند. کلم ترش نه تنها از کلم تهیه می شود که یکی از بهترین مواد غذایی ضد سرطان است، بلکه مطالعه ای که در نشریه Nature Communications منتشر شد، نشان داد که پروبیوتیک ها، همانند آنهایی که در کلم ترش وجود دارند، می توانند از سرطان پیشگیری کنند و ممکن است به درمان سرطان نیز کمک کنند. نمونه های تخمیر شده و غیر پاستوریزه که حاوی پروبیوتیک های زنده هستند را انتخاب کنید.

 

توت فرنگی

توت فرنگی نه تنها میوه ای خوشمزه است، بلکه پژوهشی که در نشریهJournal of Investigative Dermatology منتشر شد، نشان داد که ترکیبی به نام فیستین موجود در توت فرنگی به مبارزه با ملانوما کمک می کند. ملانوما نوعی سرطان پوست است که در رنگدانه های پوست شکل می گیرد، اما می تواند در سراسر بدن گسترش یابد. مطالعه ای دیگر که در نشریه Carcinogenesis منتشر شد، نشان داد که فیستین در نابودی سلول های سرطان پروستات موثر عمل می کند.

 

زردچوبه

کورکومین، ماده مغذی گیاهی موجود در زردچوبه، نشان داده است که خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. مطالعه ای که در نشریه Cancer Prevention Research منتشر شد، نشان داد که کورکومین توانایی تکثیر سلول های سرطان روده بزرگ را سرکوب می کند، در نتیجه، این ماده می تواند هم در پیشگیری و هم درمان بیماری موثر عمل کند.

 

گردو

افزودن تنها یک اونس (28 گرم) گردوی خام بدون نمک به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر سرطان روده بزرگ را به طور قابل توجهی کاهش دهد. مغزهای خوراکی نه تنها از ویژگی ضد التهابی برخوردار هستند، بلکه به نظر می رسد در روده ها به عنوان پروبیوتیک عمل کرده و با تقویت سلامت روده به محافظت در برابر سرطان کمک می کنند.

 

منبع:asriran.com



منبع: http://www.beytoote.com/health/nutrition/food-cope2-cancer.html
بازدید: 1031

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top